Prasa 2022-06-22
12

Burda i Edipresse staną się jedną spółką. „To nie koniec inwestycji”

- Jest duża szansa, że od 1 lipca będziemy działać już jako jedna firma po zarejestrowaniu połączenia spółek w KRS - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Klepacki, który w przyszłym miesiącu zostanie CEO Burda Media Polska. Grupa nie wyklucza kolejnych inwestycji w Polsce. Pytany o ewentualne zwolnienia związane z fuzją Klepacki mówi jedynie o "dostosowaniu organizacji do posiadanego portfolio oraz wielkości aktualnego biznesu w Polsce".

Burda Media Polska i Edipresse Group 1 kwietnia sfinalizowały umowę sprzedaży wydawnictwa Edipresse Polska. Burda przejęła wtedy cyfrowe i papierowe portfolio Edipresse Polska, a w ślad za tym pracownicy przenieśli się z kamienicy przy ul. Wiejskiej do biurowca Burdy na warszawskim Służewcu. Drugą siedzibą Burdy pozostaje Wrocław, gdzie mieszczą się m.in. redakcje części tytułów.

- Od 1 kwietnia daliśmy sobie 90 dni na proces integracji obu firm. W pierwszych dniach kwietnia został powołany nowy zespół zarządzający, który składa się z managerów obu połączonych firm. Potem nastąpiło zbudowanie kadry pracującej bezpośrednio zarządem.. Trzeci krok to praca z zespołami i dostosowanie ich do naszego portfolio - mówi nam Maciej Klepacki - Chcielibyśmy wejść w lipiec z finalną strukturą i zespołami, tak by każdy w firmie znał swoje miejsce - dodaje.

W utworzonym w kwietniu zespole zarządzającym poza Maciejem Klepackim, który obecnie jest członkiem zarządu, a od lipca będzie CEO Burdy są: Przemysław Kłobut (CFO), Małgorzata Górska (people culture & communication director), Agnieszka Wicher-Szczesna (managing director luxury & lifestyle), Michał Helman (CCO) i Jowita Żak (managing director advisory, food, gardening & crafting).

W połączonej grupie pracuje ponad 500 osób. Czy w związku fuzją będą zwolnienia? - Będzie dostosowanie organizacji do posiadanego portfolio oraz wielkości aktualnego biznesu w Polsce. Nie spodziewamy się w tym obszarze rewolucji - mówi Klepacki - Mamy ambicję rosnąć. Transakcja przejęcia Edipresse Polska to nie koniec inwestycji na polskim rynku – dodaje.

Obie firmy zmniejszały zatrudnienie na początku pandemii. Burda Media Polska zwolniła wtedy ok. 50 osób - pracę straciło m.in. kilka osób z biura reklamy, projektów specjalnych, badań focusowych, fotoedytorzy, kilka osób z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour". Z kolei Edipresse Polska rozwiązało wtedy umowy z 31 osobami.

Na wtorkowej prezentacji zaprezentowano połączone portfolio Burdy, które składa się z tytułów prasowych i internetowych. W portfolio prasowym są 52 tytuły. Są to magazyny luksusowe i lifestylowe (m.in. „Elle”, "Viva!”, „Glamour”, „Party”), podróżnicze (m.in. „National Geographic Polska”), poradnikowe (m.in. „Claudia”, „Dobre Rady”), kulinarne (m.in. „Przyślij Przepis!”, „Moje gotowanie”), ogrodnicze (m.in. „Mój piękny ogród”) czy z segmentu true stories (m.in. „Sekrety serca”, „Prawdziwe życie”).

Ofertę internetową reprezentują serwisy internetowe jak m.in. Elle.pl, Kobieta.pl, Wizaz.pl, Polki.pl, Viva.pl, National-geographic.pl. Mamotoja.pl czy Gotujmy.pl.

Przed fuzją, w lutym tego roku Burda zamknęła magazyny "Elle Man", "Samo zdrowie" i "Focus", a w zeszłym roku także "Galę". Z kolei Edipresse Polska w 2021 r. zlikwidowało magazyn "Uroda Życia".

We wtorek zaprezentowano też nowy zespół zarządzający biura reklamy, składający się z managerów z Burdy i Edipresse. - Mamy ambicję zbudowania w Polsce największej firmy w obszarze lifestyle i beauty. Chcemy rozwijać nasze platformy oraz rozwijać biznes poprzez strategiczne przejęcia - mówił Maciej Klepacki podczas oficjalnej prezentacji.

Burda chce dalej inwestować w Polsce

Oprócz przejęcia wydawnictwa Edipresse Polska, w 2021 roku Burda Media Polska nabyła drogerię internetową Cocolita.pl. Jakie aktywa chce przejmować firma? – Nie ograniczamy się tylko do spółek mediowych, jesteśmy otwarci na każdy rodzaj biznesu, którzy może dołączyć do naszego portfolio i przyspieszyć nasz rozwój, szczególnie w obszarze digital. Patrzymy bardzo szeroko, wspólnym mianownikiem jest kategoria lifestyle oraz segment kobiecy - mówi Klepacki.

Obecnie ponad połowa przychodów i większość zysków połączonej grupy pochodzi z obszaru digital, w który mocno inwestowały obie firmy w poprzednich latach, zwłaszcza Edipresse Polska. - Burda w Polsce to nie tylko biznes reklamowy, są też serwisy jak Niania.pl czy Opiekaseniora.pl, które generują przychody bezpośrednio od użytkowników – mówi Maciej Klepacki.

Ostatnie dane finansowe opublikowane przez obie firmy pochodzą z 2020 r., gdy miał miejsce początek pandemii, która wpłynęła negatywnie na biznes wydawniczy. W tamtym roku przychody Burda Media Polska wyniosły 130,75 mln zł, a firma miała 9,83 mln zł straty netto. Z kolei przychody Edipresse Polska wyniosły 92,36 mln zł, a zysk netto wyniósł 3,72 mln zł.

Autor: Patryk Pallus

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (12) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas