Prasa 2024-03-25
26

Wielka zmiana struktury w Bauerze. Odchodzi dwóch dyrektorów

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Wydawnictwo Bauer przeprowadza reorganizację swojej struktury w części redakcyjnej, wprowadza także Target Operating Model 2024. Powstanie stanowisko dyrektora czasopism, które obejmie Dorota Kaleta. Z firmą rozstają się dwaj dyrektorzy wydawniczy. 

Wydawnictwo Bauer ogłosiło reorganizację struktury części redakcyjnej. Ma to być uproszczony model zarządzania obszarem, oparty na kilku stanowiskach: wszystkie zespoły redakcyjne i całe portfolio tytułów drukowanych nadzorować ma wydawca i członek zarządu Marek Lasota. Raportują do niego dyrektorzy wydawniczy i product managerowie.

Target Operating Model 2024 (TOM) to nie tylko nowa nazwa, ale według Bauera „przełomowa, spójna struktura organizacyjna zapewniająca wydawnictwu wysoką efektywność biznesową, a co za tym idzie utrzymanie tytułów i miejsc pracy dzięki, między innymi, wzrostowi efektywności i obniżeniu kosztów”.

Nowym stanowiskiem – kluczowym, jak podkreśla wydawnictwo - w strukturze będzie director magazines (dyrektor czasopism). Będzie on jednocześnie redaktorem naczelnym wszystkich tytułów Bauera tworzonych za pomocą narzędzi GPS. Zmianie nie ulegnie struktura tytułów nietworzonych w GPS: lifestyle, moto i special interest.

Dyrektor czasopism ma też nadzorować przepływy treści pomiędzy tytułami i segmentami oraz dbać o ujednolicanie procesu redakcyjnego w ramach wszystkich tytułów pracujących na platformie GPS.

Stanowisko obejmie Dorota Kaleta, była dyrektor kreatywna w segmencie yellow, następnie twórczyni i szefowa Design Hub. Będzie raportować do Lasoty.

Dyrektor czasopism podlegają:

  • content huby kierowane przez redaktorów zarządzających (odpowiedzialne za tworzenie treści)
  • brands hub, w którego skład wchodzą redaktorzy zarządzający tytułami (dotychczasowi redaktorzy naczelni), odpowiedzialni za opiekę merytoryczną nad tytułami tworzonymi w GPS, pogrupowanymi w tematyczne bloki
  • design hub kierowany przez design directora

Do content hubów natomiast należą:

  • hub Rozrywka: Gwiazdy i TV - łączący zespoły tworzące treści dla magazynów yellow i TV – kieruje nim Marta Lubartowska
  • hub Reportaże i Story tworzący treści dla tytułów z rodziny „Chwila dla Ciebie” i tytułów story – Agnieszka Walczak
  • hub Poradniki - Monika Bobowska, zastępczyni Ilona Zawistowska
  • hub Krzyżówki - Joanna Lewińska.

Utworzone zostaną także dodatkowe huby:

  • Fotoedycja – Agata Zasada
  • Sekretariat – Marta Stolarska

Mniej dyrektorów wydawniczych

W związku ze zmianą struktury zmniejszeniu ulegnie dotychczasowa liczba dyrektorów wydawniczych. Portfelem wydawnictwa zarządzać będą obecnie trzej dyrektorzy wydawniczy: Aleksandra Lorkowska (lifestyle, poradniki, story), Justyna Nizio (krzyżówki) i Marek Lasota, odpowiedzialny za tytuły yellow, TV, motoryzacja, wiedza i gaming,

Małgorzata Walkowska-Geyderowicz (dyrektorka wydawnicza czasopism telewizyjnych) przechodzi do firmy AKPA, gdzie będzie pełnić rolę dyrektor generalnej. Z Bauerem żegnają się dyrektorzy wydawniczy: Karina Hadyś (dyrektor wydawnicza tytułów story) i Grzegorz Jurek (dyrektor wydawniczy części tytułów krzyżówkowych).

Wydawnictwo Bauer w 2022 roku zwiększyło przychody o 2 proc., a przy wzroście wydatków operacyjnych o prawie jedną piątką jego zysk netto zmalał z 98,93 do 67,21 mln zł.

Autor: jsx

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (26) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas