Z czym do Cannes przyjechały TVP, TVN i ATM?
'Katyń' Telewizji Polskiej, hity TVN i paper formats ATM - to oferta polskich przedstawicieli na targach telewizyjnych MIPTV w Cannes.
Bogata oferta TVP
W stałym obrocie handlowym TVP znajdują się setki godzin programów. Hitem sprzedażowym jest serial dla dzieci „Magiczne drzewo” Andrzeja Maleszki, animacja „Bajki i baśnie polskie”, seriale „Oficer” i „Glina” oraz filmy fabularne: „Warszawa” i „Pogoda na jutro”.
„Oferta TVP jest coraz szersza. Mamy rzeczy stosunkowo nowe jak serial „Tajemnice Watykanu” zrobiony w HD – niesamowicie atrakcyjny od strony wizualnej, ale też serial przyrodniczy „Saga o Prastarej Puszczy”. Zaczynamy rozmawiać też na temat „Katynia” Andrzeja Wajdy, będącego w tym momencie na etapie postprodukcji” – powiedział wczoraj portalowi „Wirtualnemedia.pl” Sławomir Cyra, zastępca dyrektora ds. handlowych TVP.
TVP ma też nowy serial animowany dla dzieci „Miś Fantazy”, jak zawsze sprzedaje „M jak miłość”, czy „Dekalog” Krzysztofa Kieślowskiego.
„Zainteresowane naszymi formatami są przede wszystkim europejskie firmy, azjatyckie, ale też coraz częściej amerykańskie i to z obu Ameryk. Mamy mnóstwo spotkań. Coraz lepiej promujemy się, chociażby przez naszą stronę internetowa, tak więc o ofercie zainteresowani wiedzą już dużo wcześniej przed targami. Rozsyłamy katalogi praktycznie przez cały rok. Targi MIPTV są często miejscem finalizacji tych transakcji” - dodaje.
TVP również kupuje. Kilkadziesiąt procent z całej oferty Jedynki i Dwójki kupuje się właśnie w kwietniu (MIPTV) i październiku (MIPCOM).
„Trzeba pamiętać, że robimy tutaj zakupy dla wszystkich kanałów TVP, nie tylko tych głównych. Interesują nas komercyjne amerykańskie hity kinowe, o które walczą wszystkie stacje, ale też kino europejskie, festiwalowe, uznane i nagradzane. Seriale – szukamy dobrych rzeczy, które się sprawdziły na innych rynkach, mając nadzieję, że przyjmą się też na naszym” – dodaje Sławomir Cyra.
Debiut TVN
TVN po raz pierwszy ma stoisko na targach w Cannes. Grupę reprezentuję m.in. Maciej Maciejowski - szef TVN Turbo, Yvette Żółtowska-Darska - szefowa TVN Style, Roman Młodkowski - szef zespołu informacji biznesowej TVN24.
„W tym roku obchodzimy dziesiąty rok funkcjonowania na rynku polskim. W tym czasie TVN osiągnął taką pozycję, aby móc spróbować zaistnieć na targach MIPTV. Przyjechaliśmy przede wszystkim z własnymi produkcjami, zarówno z głównego kanału, jak i z kanałów tematycznych” – mówi nam Marek Szafarz, Dyrektor Działu Marketingu TVN.
Są to seriale: „Kryminalni”, „Magda M.”, programy: „Firma” Romana Młodkowskiego – z zamierzeniem do sprzedaży jako format. Do tego dochodzi parę innych TVN-owskich formatów z kanału TVN Gra. Ale również produkcja filmową, w którą od kilku lat TVN mocno inwestuj.
„Proponujemy polskie hity filmowe takie jak „Nigdy w życiu”, czy ten ostatni, czyli „Świadek koronny”. Trudno jeszcze porównywać naszą ofertę do światowych gigantów, ale na tle innych nadawców z naszego regionu Europy, nie wypadamy najgorzej” – dodaje.
Co TVN chce kupić na targach przedstawiciele nie mówią dużo. Wiadomo, że głównie szukane są programy z przeznaczeniem do kanałów tematycznych.
„Mogę powiedzieć tylko tyle, że prowadzimy rozmowy z największymi światowymi dostawcami treści i formatów telewizyjnych” – mówi Marek Szafarz.
ATM sprzedaje nowe formaty
ATM Grupa znajduje się wśród założycieli stowarzyszenia Sparks Network będącego forum tworzenia i wymiany formatów telewizyjnych, skupiającego pojedyncze firmy producenckie z najważniejszych rynków telewizyjnych na świecie. Na targach w Cannes wystawia się ze Sparks Network od października 2004, a indywidualnie od 2002 roku. W 2005 roku po MIP nowozelandzka stacja telewizyjna TV NZ rozpoczęła emisję ich teleturnieju „Awantura o Kasę”, natomiast we wrześniu 2006 teleturniej „Gra w ciemno” trafił na antenę greckiej stacji Mega Chanel.
Jak zapowiadał nam wcześniej prezes Tomasz Kurzewski w tym roku poszukiwany jest m.in. format podobny do serialu „Who’s the boss” – emitowany na Polsacie jako „I kto tu rządzi?” z Bogusławem Lindą i Małgorzatą Foremniak.
ATM na MIPTV zamierza kontynuować sprzedaż swoich najpopularniejszych formatów: teleturniejów „Gra w ciemno” (Clueless) i „Awantura o Kasę” (Cash Battle), seriali „Pierwsza miłość” (First Love), „Tango z aniołem” (Tango with an angel), reality show „Dwa światy” (Two Worlds).
„ATM Grupa sprzedawać także będzie swoje nowe produkcje, tzw. paper formats, czy które nie były jeszcze nadawane w Polsce, będące we wstępnej fazie realizacji. Są to trzy nowe teleturnieje: „Domowa Pułapka” (House Trap), „Egzekutor” (tytuł roboczy) i „Euforia” (Euphoria)” – informuje nas Andrzej Baworowski, Business Development ATM Grupa.
Ten ostatni przypomina trochę „Europę da się lubić”.
„Koncentruje się na stereotypach kulturowych. W formie teleturnieju zobaczymy, co Polacy sądzą na temat naszych kontynentalnych sąsiadów” – dodaje.
Targi w Cannes potrwają do 20 kwietnia.
Dołącz do dyskusji: Z czym do Cannes przyjechały TVP, TVN i ATM?