TVP podsumowuje 2005
Telewizja Polska podsumowała 2005 rok swojej działalności promocyjno-marketingowej w 2005 roku i zapowiedziała ich kontynuację w obecnym roku.
Jak powiedziała Alina Lempa, dyrektor biura marketingu i promocji w TVP, biuro skupiło się w 2005 roku w swej działalności na budowaniu nowoczesnej bazy wiedzy pozwalającej na ocenę i porównanie oferty programowej TVP z działaniami konkurencji i oczekiwaniami widzów - informuje "Brief".
– Było to możliwe dzięki opracowaniu i wdrożeniu systemu badań marketingowych oraz sposobu ich upowszechniania w spółce – dodała Alina Lempa.
Ponadto TVP skupiła się na stworzeniu modelu pozycjonowania strategicznego dla anten i marek strategicznych poprzez wprowadzenie narzędzi marketingowych (mapa segmentacyjna wg stylów i potrzeb oglądania tv, docelowy model pozycjonowania anten) oraz opracowaniu i wdrożeniu we współpracy z poszczególnymi antenami szczegółowych planów promocyjnych i działań PR dla marek strategicznych i specjalnych wydarzeń. – Badania jakie przeprowadziliśmy, dadzą nam możliwość porównywania badanych projektów – podkreśla Alina Lempa. – Mogę jedynie dodać, że przeprowadzone zostały na ogromną skalę. Ich koszt nie został ujawniony.
TVP na potrzeby swoich badań, zaangażowała do współpracy podczas badań trackingowych - SMG/KRC, IQS and Quant Group wykonało badania jakościowe, Pentor – przeprowadził badania seriali, IPSOS – badania jakościowe (programy informacyjne), 4P – nowe propozycje programowe, a TNS OBOP – wykonuje badania telemetryczne.
W ramach strategii programowej Telewizja Polska spozycjonowła jakiś czas temu swoje anteny. TVP 1 – spełnia zadania telewizji informacyjnej i najbardziej różnorodnej, a TVP 2 – rozrywkowej i rodzinnej. Biuro marketingu i promocji przygotowało i realizowało kampanie wspierające 26 marek programowych TVP (14 marek TVP1, 12 marek TVP 2, 10 kampanii promujących specjalne wydarzenia TVP np. Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu, Wieczór Wyborczy, Festiwal Filmowy w Kazimierzu).
Jak zapowiedziała Alina Lempa, w 2006 roku TVP zamierza skupić się na kontynuacji procesu badań marketingowych oraz stworzenie systemowej bazy danych na potrzeby poszczególnych redakcji. – Będziemy kontynuować proces formatowania wybranych produkcji TVP i umacniać działania w zakresie promocji międzynarodowej TVP – dodała.
Pierwsza kampania wspierająca ramówkę wiosenna wystartuje na wiosnę wraz z wejściem oferty programowej TVP.
TVP
Dołącz do dyskusji: TVP podsumowuje 2005