Opoczno chce wprowadzić markę 'premium'
Producent płytek ceramicznych grupa Opoczno planuje stworzenie nowej marki 'premium' dla najwyższego segmentu produktów.
W planach ma nadal akwizycję w Rosji, a alternatywą dla niej byłaby budowa od podstaw fabryki na Wschodzie, zapowiedział w poniedziałek prezes Mirosław Godlewski.
„Technologicznie i projektowo nie mamy barier, żeby taką markę stworzyć. Mamy już gotową koncepcję i zarejestrowaną markę” – powiedział Godlewski podczas konferencji prasowej.
„Wolę jednak planować wejście z marką dopiero na sezon 2007” – dodał.
Prezes poinformował również, że jak na razie nie przeprowadzono szacunków, jaki udział w sprzedaży miałaby mieć nowa marka.
Jednocześnie spółka potwierdziła, że nadal jest w fazie rozmów w kwestii akwizycji fabryki na terenie Rosji.
„Dalej się przyglądamy konkretnej spółce, ale ten proces jest czasochłonny. Mamy dużą determinację, żeby na tym rynku stworzyć fabrykę, jednocześnie jesteśmy na etapie drugiej weryfikacji naszego partnera, bowiem pierwsza była niesatysfakcjonująca” – powiedział prezes.
„Sądzę, że sprawa akwizycji wyjaśni się bliżej końca trzeciego kwartału” – dodał.
Spółka myśli również o alternatywie dla akwizycji rosyjskiej.
„Zawsze trzeba mieć alternatywę, którą w tym wypadku jest bezpośrednia inwestycja, czyli wybudowanie fabryki od podstaw” – powiedział Godlewski.
Ponadto spółka podała w swojej strategii na lata 2006-2008, że planuje zwiększenie średniej marży brutto.
„Rabaty, które były nakładane w 2005 roku tak naprawdę tylko rozpętały wojnę cenową na rynku płytek” – powiedział Godlewski.
„Szacujemy, że wówczas wydaliśmy na nie od kilku do kilkunastu milionów złotych” – dodał.
Prezes nie chciał podać, o ile procent miałaby się zwiększyć średnia marża brutto.
W 2005 roku Grupa Opoczno wypracowała zysk netto w wysokości 29,4 mln zł, przy przychodach w wysokości 417,8 mln zł i zysku operacyjnym 45,2 mln zł.
Spółka jest nadal liderem na polskim rynku z 24-proc. udziałem.
Dołącz do dyskusji: Opoczno chce wprowadzić markę 'premium'