SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Magda M.' zarobiła dla TVN 15,7 mln zł

Czwarta i zarazem ostatnia seria serialu o młodej prawniczce miała najwyższą widownię spośród wszystkich sezonów i dała TVN pozycję lidera.

Czwartej serii „Magdy M.” miało nie być, ale stacja ugięła się pod żądaniami i prośbami fanów i zdecydowała się na jej nakręcenie i pokazanie. I to się opłaciło, bowiem jak pokazują dane AGB Nielsen Media Research średnio każdy odcinek czwartego sezonu oglądało 3,72 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie 26,77 proc.

Jeszcze lepsze wyniki były w komercyjnej grupie docelowej, gdzie udziały TVN w czasie emisji „Magdy M.” wyniosły 30,49 proc. Na reklamach wokół serialu stacja zarobiła w sumie ponad 15,7 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).

Spośród odcinków czwartej serii najwięcej widzów obejrzało ostatni, zakończony szczęśliwym spotkaniem Magdy i Piotra, epizod. We wtorek 5 czerwca przed telewizorami zasiadło 4,1 mln osób, a TVN włączyło w porze emisji serialu niemal 30 proc. wszystkich telewidzów.


Wszyscy 4+

16 - 49
Data AMR AMR % SHR % SHR %
05-06-2007 4 104 367 11,41% 29,77% 32,89%
29-05-2007 3 481 502 9,68% 24,47% 33,01%
22-05-2007 3 596 944 10,00% 27,15% 34,55%
15-05-2007 3 531 293 9,81% 27,61% 31,27%
08-05-2007 3 757 548 10,44% 26,44% 20,47%
01-05-2007 2 756 689 7,66% 18,01% 29,33%
24-04-2007 3 903 732 10,85% 28,33% 32,16%
17-04-2007 3 985 227 11,08% 29,52% 30,22%
10-04-2007 4 049 191 11,25% 28,55% 29,73%
03-04-2007 4 001 133 11,12% 28,70% 32,33%
średnia 3 720 213 10,34% 26,77% 30,49%

Nie było to jednak najpopularniejszy odcinek całego serialu, bo większą widownię miał epizod z 12 grudnia, kończący trzecią serię, który w pierwotnym zamyśle realizatorów miał zakończyć cały serial. Obejrzało go wtedy aż 4,58 mln widzów.

Mimo braku rekordu odcinka, czwarta seria „Magdy M.” była rekordowa pod względem średniej oglądalności i udziałów w rynku telewizyjnym. Z widownią na poziomie 3,72 mln osób nieznacznie wyprzedziła trzeci sezon, którego średnia oglądalność wyniosła 3,68 mln widzów. Daleko w tyle pozostały dwie pierwsze edycje, które oglądało mniej niż 3 mln osób.

Wszyscy 4+
16-49

AMR SHR % SHR %
I seria - jesień 2005 2 895 485 21,57% 25,56%
II seria - wiosna 2006 2 972 543 20,71% 23,55%
III seria - jesień 2006 3 681 510 26,66% 30,36%

Tak dobre wyniki „Magdy M.” sprawiły, że TVN był w czasie emisji czwartej serii liderem pod względem udziałów w rynku. Na drugim miejscu znalazła się Dwójka z udziałami wynoszącymi 19,02 proc., która we wtorkowym paśmie emitowała m.in. „Express Reporterów” i „Panoramę”, trzecia była Jedynka (18,1 proc., filmy fabularne i „Sprawa dla reportera”), zaś czwarty - Polsat (17,36 proc., filmy fabularne)

Stacja AMR AMR % SHR %
TVN 3 720 213 10,34% 26,77%
TVP2 2 640 606 7,34% 19,02%
TVP1 2 512 572 6,98% 18,10%
Polsat 2 409 471 6,70% 17,36%

„Magda M.” była bardzo kobiecym serialem, bo aż 70 proc. jej telewidzów stanowiły przedstawicielki płci pięknej. Poza tym serial najchętniej oglądany był przez osoby w wieku 25 – 59 lat, zamieszkałe w miastach i legitymujące się wykształceniem średnim i wyższym. 



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 62 29,90%

Kobiety 135 70,10%
Wiek 4- 9 22 1,39%

10- 15 79 6,25%

16 - 19 82 5,14%

20 - 24 79 7,01%

25 - 29 119 10,02%

30 - 34 118 8,95%

35 - 39 132 8,66%

40 - 44 100 6,77%

45 - 49 101 8,17%

50 - 54 121 9,96%

55 - 59 163 11,32%

60+ 90 16,36%
Wlk.miasta Wieś 62 23,79%

< 50 tys. 102 24,57%

50-100 tys. 118 10,45%

100-200 tys. 154 12,36%

> 200 tys. 140 28,83%
Zawód Top management 122 9,88%

Pracownicy szczebla średniego 171 20,59%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 90 17,18%

Emeryci 107 27,99%

Inne 70 24,36%
Wykształcenie Podstawowe 91 41,28%

Średnie 119 35,24%

Wyższe 147 15,83%

Inne 54 7,64%

Mimo zakończenia emisji serialu widzowie prawdopodobnie spotkają się jeszcze z „Magdą M.” Planowane jest bowiem nakręcenie pełnometrażowego filmu, jednak jego scenariusz będzie prawdopodobnie odbiegać od telewizyjnej wersji przygód młodej prawniczki.

Dołącz do dyskusji: 'Magda M.' zarobiła dla TVN 15,7 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl