880 tys. widzów teleturnieju „Rodzina wie lepiej”. TVP1 przegrała z konkurencją
Nowy teleturniej „Rodzina wie lepiej” oglądało średnio 877 tys. widzów. Produkcja dała Jedynce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Wpływy z reklam wyniosły 8,59 mln zł.
Rodzinną grę „Rodzina wie lepiej” na antenie TVP1 oglądać można było od poniedziałku do soboty o godz. 18.30 (w pierwszym tygodniu emisji o 18.25), w okresie od 28 sierpnia do 2 grudnia br. Średnia widownia premierowych odcinków (pokazanych do 30 listopada br.) wyniosła 877 tys. osób, co przełożyło się na 7,51 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,76 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowanie największą popularnością w analizowanym okresie cieszyły się dwa odcinki pokazane w soboty 18 i 25 listopada br. (po konkursach skoków narciarskich). Zgromadziły one przed telewizorami odpowiednio 1,41 mln 1,59 mln oglądających.
Jedynka w paśmie nadawania nowego programu zajęła ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był Polsat, który emitując wtedy gł. serial „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”, osiągał 13,83 proc. udziału. Drugi był TVN (gł. „Szpital”; 12,72 proc.), a trzecia - TVP2 (gł. „Sport”, „Pogoda” i „Jeden z dziesięciu”; 8,38 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka wypadła najgorzej na tle swoich głównych konkurentów.
Wpływy z reklam wyemitowanych przy premierowych odcinkach programu wyniosły 8,59 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Rodzina wie lepiej” to teleturniej oparty na izraelskim formacie „Sure or Insure”. Jest to gra rodzinna, w której biorą udział 5-osobowe zespoły składające się z członków rodziny lub grupy przyjaciół. Zgodnie z zasadami programu rodziny wybierają spośród siebie jednego uczestnika, który będzie pełnił kluczową rolę odpowiadając na pytania z wiedzy ogólnej.
Nagroda główna wynosi 40 tys. zł. Wiedzowy teleturniej prowadził Marcin Rams.
Dołącz do dyskusji: 880 tys. widzów teleturnieju „Rodzina wie lepiej”. TVP1 przegrała z konkurencją
Oczywiście lewacy będą próbowali udowodnić, że ten program okazał się porażką, argumentując to niskimi słupkami oglądalności, ale cóż poradzić, skoro dla niektórych liczą się WYŁĄCZNIE procenty oglądalności i tylko nimi się podniecają, a dokonać głębokiej i wnikliwej analizy poziomu merytorycznego jakiegoś programu już nie chcą lub nie potrafią.