Specjalista ds. komunikacji z mediami
Rozpoczynamy rekrutację na stanowisko: specjalista(-ka) ds.komunikacji z mediami.
Jeśli wśród Twoich zainteresowań lub doświadczeń znajduje się komunikacja zewnętrzna i public realtions, a także śledzenie aktualnych doniesień medialnych i nowości w tej branży oraz budowanie relacji z dziennikarzami i dziennikarkami, to prawdopodobnie odnajdziesz się także na tym stanowisku.
Dzięki pracy na tym stanowisku pomożesz promować nasze kampanie i inicjatywy w mediach tradycyjnych i docierać do szerokiego grona odbiorców z naszym przekazem. Ponadto, dzięki Twojej pracy będziemy sprawniej osiągać nasze cele kampanijne, budować sieć kontaktów z dziennikarzami i dziennikarkami, realizować działania PR-owe i marketingowe. W Twoich rękach będzie budowanie wizerunku organizacji i rozwijanie obszaru zewnętrznej komunikacji.
Dołączając do naszego zespołu, pokażesz innym, jak mogą zaangażować się w pomoc
zwierzętom i dołączyć do wspólnej walki o ich przyszłość.
Co zyskujesz, pracując w Otwartych Klatkach?
● Przejrzyście ustalone wynagrodzenie — otrzymasz wynagrodzenie za swój aktywizm. Gwarantujemy umowę o pracę. Nasze stawki nie są negocjowalne. Nasz model wynagrodzeń oparty jest na transparentnym algorytmie. Każda pensja jest wyliczana indywidualnie.
● Pracę z misją — pomagasz budować lepszy świat dla zwierząt.
● Czas — masz mniej ograniczeń czasowych działając dla zwierząt na pełen etat w porównaniu z działaniem w swoim wolnym czasie.
● Wysoką elastyczność — pracujesz zdalnie, z domu i samodzielnie rozliczasz się ze swojego czasu i obowiązków.
● Zaufanie — masz dużą dowolność w działaniu, ponieważ bierzesz na siebie odpowiedzialność za organizację – ufamy, że zatrudnione osoby będą robić to, co dla niej najlepsze.
● Autonomię — doświadczysz wolności i niezależności w podejmowaniu decyzji.
● Transparentność — masz wgląd w pracę oraz decyzje innych, tak samo, jak osoby budujące organizację mają wgląd w twoją pracę.
● Szczerą kulturę pracy — będziesz wiedzieć, co robią twoi koledzy i koleżanki i co tak naprawdę myślą.
● Wiedzę — poznasz i otrzymasz wsparcie od osób, które od wielu lat walczą o zwierzęta.
● Możliwość rozwoju — będziesz się uczyć każdego dnia i będziemy zachęcać Cię do testowania swoich umiejętności.
● Zdolność do wpływania na organizację — będziesz otwarcie wyrażać swoje zdanie i w ten sposób wpływać na to, jaką organizacją jesteśmy.
● Śmiech — będziesz mieć okazję i przestrzeń, żeby się odprężyć i wyluzować – wiemy, że aktywizm może być czasami przytłaczający, dlatego ważne jest dla nas, aby to zrównoważyć odpowiednią atmosferą w organizacji.
Czego od Ciebie wymagamy?
● Głębokiego przekonania do misji Otwartych Klatek.
● Dużej elastyczności czasowej. Tak jak oferujemy dużą elastyczność w zakresie godzin pracy, tak samo potrzebujemy Twojej elastyczności. Musi odpowiadać Ci gotowość do pracy w normalnym wymiarze (40 godzin / tydzień), z czego część może odbywać się w niestandardowych godzinach, aby dostosować się do różnic w strefach czasowych, godzin działania wolontaryjnych aktywistów i niespodziewanych wydarzeń.
● Nie zachowywania się jak cham. Oczekujemy, że będziesz traktować innych z szacunkiem, przyzwoitością i współczuciem — nawet adwersarzy.
● Wysokiej etyki pracy. Jesteśmy nastawieni na działanie — aktywizm jest naszą pasją i jedną z głównych motywacji w życiu. Aby pasować do naszej kultury, musisz być osobą, która jest proaktywna i lubi pracę.
● “Growth mindset”. Nikt nie wie, jak naprawić świat, więc potrzebujemy osób, które chcą się nieustająco rozwijać. Ciągle staramy się być lepsi w naszym aktywizmie, ale także jako ludzie
● Dopasowania do kultury częstego feedbacku. Musisz odnajdywać się w kulturze
skoncentrowanej na bezpieczeństwie psychologicznym poprzez ciągłe dawanie i otrzymywanie szczerych i bezpośrednich informacji zwrotnych, jak również reagowania, gdy coś nie jest w porządku.
● Pragmatycznego myślenia o konsekwencjach działań. Zmiana, o jaką walczymy to maraton, a nie sprint i dlatego zawsze myślimy o bezpośrednich i pośrednich oraz krótko- i długofalowych efektach naszych działań.
● Umiejętności rozumowania i komunikowania swojego myślenia. Podejście oparte na dowodach, intelektualna pokora i umiejętność dzielenia się swoim rozumowaniem z innymi to cechy niezbędne do działania w naszej organizacji.
● Znajomości języka angielskiego w mowie i piśmie w stopniu przynajmniej
komunikatywnym. Działamy w ramach międzynarodowej organizacji Anima International oraz w światowym ruchu prozwierzęcym, gdzie komunikujemy się po angielsku.
● Dużej asertywności i kierowania się wartościami Otwartych Klatek. Twoja praca
będzie polegać na rozwiązywaniu konfliktów, reagowaniu, gdy ktoś zachowuje się nie w porządku oraz dbaniu o wewnętrzną harmonię w organizacji. Musisz charakteryzować się wysokim przywiązaniem do wartości i zasad, by nie zamiatać problemów pod dywan.
● Umiejętności nawiązywania relacji. Na tym stanowisku będziesz dużo komunikować się z dziennikarzami i dziennikarkami, więc musisz potrafić proaktywnie nawiązywać oraz utrzymywać takie kontakty.
● Znajomości języka polskiego w mowie i piśmie. Praca z mediami to m.in. wysyłanie informacji prasowych, pisanie komentarzy, a także tworzenie innych form tekstowych. Dlatego wymagamy, abyś znał(a) zasady ortografii, interpunkcji i pisał(a) czytelne, poprawne stylistycznie teksty.
● Umiejętności wyszukiwania informacji oraz tworzenia zrozumiałych komunikatów. Wysyłając komunikaty prasowe i maile do mediów, musisz potrafić znaleźć źródła informacji i dodatkowe materiały, a także przedstawić je w zrozumiały dla dziennikarzy/rek sposób.
● Umiejętności występowania publicznie. Reprezentując Otwarte Klatki w mediach, będziesz nieraz udzielać komentarza dla mediów, również dla radia i telewizji. Czasem będą to nagrania, innym razem występy na żywo.
● Mieszkania na terenie Polski.
Co będziesz robić?
Potrzebujemy osób, które nie boją się podejmować wyzwań, uczyć nowych rzeczy i
popełniać błędów!
Obszary działań dopasowujemy indywidualnie do każdego z członków zespołów. Oznacza to, że z czasem wspólnie zastanowimy się nad tym, co jest Twoją mocną stroną, w czym czujesz się dobrze oraz co sprawia Ci satysfakcję.
Czytając poniższy opis zależy nam, abyś pozbył/a się myśli “tego jest tak dużo!”, ponieważ
najważniejsza jest gotowość do nauki i chęć sprawdzenia się w nowych wyzwaniach.
Jeśli odnajdujesz się w jakiejś części wymienionych poniżej odpowiedzialności, to znak, aby
spróbować i się zgłosić!
● Pisać i wysyłać informacje prasowe – będziesz promować w ten sposób nasze działania, docierać do nowych odbiorców i budować widoczność Otwartych Klatek w mediach tradycyjnych.
● Przygotowywać i przeprowadzać plany promocji dużych publikacji w mediach
– będziesz współpracować z zespołami kampanijnymi, marketingowym i fundraisingowym, aby strategia była spójna i skuteczna.
● Budować i aktualizować naszą bazę mediów – nawiązywać relacje z dziennikarzami i dziennikarkami (również na żywo), zbierać dane kontaktowe, monitorować zmiany w branży mediowej i usprawniać komunikację z mediami.
● Reprezentować Otwarte Klatki w mediach i na wydarzeniach – będziesz udzielać wywiadów i komentarzy dotyczących naszych działań dla portali, prasy, telewizji i radia (również na żywo).
● Prowadzić regularny monitoring mediów i archiwum publikacji – korzystamy z usług Instytutu Monitorowania Mediów, więc nauczysz się obsługi ich platformy i korzystania z najpotrzebniejszych funkcji, a także archiwizowania materiałów. Będziesz też śledzić najnowsze doniesienia w prasie, radiu, telewizji i na portalach internetowych.
● Dbać o umiejętności komunikacyjne naszych aktywistek/ów – będziesz organizować warsztaty i webinary dla osób z organizacji i szkolić je z zakresu pracy z mediami i wystąpień publicznych, a także tworzyć materiały pomocnicze (artykuły, tutoriale).
● Szukać nowych sposobów na promocję naszych działań w mediach tradycyjnych – będziesz przygotowywać i wysyłać propozycje indywidualnych współprac z redakcjami.
● Interesować się tym, co dzieje się w naszych kampaniach i wspomagać je w zakresie komunikacji medialnej – jako osoba odpowiedzialna za komunikację musisz być na bieżąco z tym, co dzieje się w każdej kampanii, czytać aktualne badania i raporty.
Zapraszamy do zapoznania się z dodatkowymi szczegółami oferty pracy i wypełnienia
formularza rekrutacyjnego na naszej stronie internetowej: