Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 29 Kwietnia 2025
 
 
 
Sukces ,,Super Expressu", porażka dziennikarstwa [OPINIA]
 
Poniedziałkowa debata to niewątpliwie sukces ,,Super Expressu" - w studiu pojawili się wszyscy kandydaci na prezydenta, wydarzenie transmitowały wszystkie stacje informacyjne i liczące się media internetowe. Jednocześnie to porażka dziennikarstwa - rola prowadzących ograniczyła się jedynie do pilnowania czasu.  więcej
 
 
Duża sieć kablowa podnosi ceny. Znacząco drożeje m.in. HBO i Max
 
Abonenci sieci kablowej Inea z umowami na czas nieokreślony, są informowani o podwyżce opłat o 3,6 proc. Z 25 do 37 zł zdrożeje dostęp do kanałów HBO i serwisu streamingowego Max. Przedstawicielka firmy informuje Wirtualnemedia.pl, że nastąpi to w wyniku bezprecedensowej decyzji nadawcy.  więcej
 
 
Ilu widzów ma show Sekielskiego? Zmiana w emisji wpłynęła na oglądalność
 
Po trzech tygodniach na antenie program "Sekielski wieczorową porą" ogląda w TVP1 średnio 252 tys. widzów - wynika z danych Nielsena. Zmiana dnia emisji programu przełożyła się na wzrost widowni.  więcej
 
 
Maciej Świrski ukarał TVP. Autorka programu rozważa pozew
 
Bianka Mikołajewska rozważa podjęcie kroków prawnych wobec szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Macieja Świrskiego po tym, jak ukarał Telewizję Polską za emisję odcinka programu, który dziennikarka współtworzy. - Swoją decyzją przewodniczący naruszył nasze dobre imię i podważył zaufanie niezbędna do wykonywania zawodu dziennikarza - przekazała nam Mikołajewska.  więcej
 
 
Spadł czas oglądania treści wideo. TVN Warner Bros. Discovery mocniejszym liderem
 
Marzec, pierwszy wiosenny miesiąc, przyniósł spadki w czasie spędzonym na oglądaniu treści wideo względem lutego br. Liderem oglądalności treści wideo w domu pozostała grupa TVN Warner Bros. Discovery - wynika z raportu All Screens Video Landscape, obejmującego oglądalność z czterech ekranów: telewizorów, PC/laptopów, smartfonów i tabletów w domu.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Czy TVN24+ odniesie sukces? ,,Do tej pory ołtarzem w grupie była telewizja" więcej
 
Koniec ,,Milionerów" w TVN. Program ma trafić do Polsatu więcej
 
TVN24 z nową erą w digitalu. Szef tvn24.pl o zmianach, planach i AI więcej
 
Anatomia clickbaitu. Jak w mediach "produkuje się" klikalne nagłówki i co naprawdę myślą o nich dziennikarze więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dziennikarz / Dziennikarka Fakt (Dział Pieniądze-Prawo-Porady) Ringier Axel Springer Polska
Showrunner WOW Prosta Spółka Akcyjna
Head of Social Video Creation & Distribution Ringier Axel Springer Polska
Specjalista ds. tworzenia i zarządzania treścią krzyżówkową i szaradziarską Ringier Axel Springer Polska
Prezes zarządu INFOR
Redaktor / Redaktorka serwisu Onet Lifestyle i Ofeminin.pl Ringier Axel Springer Polska
Specjalista/Specjalistka ds. Public Affairs Ringier Axel Springer Polska
Pracownik działu marketingu Wielkopolska Telewizja Kablowa
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Duża sieć kablowa podnosi ceny. Znacząco drożeje m.in. HBO i Max

Abonenci sieci kablowej Inea z umowami na czas nieokreślony, są informowani o podwyżce opłat o 3,6 proc. Z 25 do 37 zł zdrożeje dostęp do kanałów HBO i serwisu streamingowego Max. Przedstawicielka firmy informuje Wirtualnemedia.pl, że nastąpi to w wyniku bezprecedensowej decyzji nadawcy.  więcej

Ilu widzów ma show Sekielskiego? Zmiana w emisji wpłynęła na oglądalność

Po trzech tygodniach na antenie program "Sekielski wieczorową porą" ogląda w TVP1 średnio 252 tys. widzów - wynika z danych Nielsena. Zmiana dnia emisji programu przełożyła się na wzrost widowni.  więcej

Maciej Świrski ukarał TVP. Autorka programu rozważa pozew

Bianka Mikołajewska rozważa podjęcie kroków prawnych wobec szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Macieja Świrskiego po tym, jak ukarał Telewizję Polską za emisję odcinka programu, który dziennikarka współtworzy. - Swoją decyzją przewodniczący naruszył nasze dobre imię i podważył zaufanie niezbędna do wykonywania zawodu dziennikarza - przekazała nam Mikołajewska.  więcej

Spadł czas oglądania treści wideo. TVN Warner Bros. Discovery mocniejszym liderem

Marzec, pierwszy wiosenny miesiąc, przyniósł spadki w czasie spędzonym na oglądaniu treści wideo względem lutego br. Liderem oglądalności treści wideo w domu pozostała grupa TVN Warner Bros. Discovery - wynika z raportu All Screens Video Landscape, obejmującego oglądalność z czterech ekranów: telewizorów, PC/laptopów, smartfonów i tabletów w domu.  więcej

Cyfrowy Polsat zafundował sobie wakacje kredytowe. Czeka na niższe stopy procentowe

Dzięki ok. 700 mln zł ze sprzedaży akcji Asseco Poland, grupa Cyfrowy Polsat do końca 2025 roku nie musi już płacić rat kapitałowych kredytów. Od 2022 roku na odsetki od zadłużenia płaci rocznie ponad 8 proc. więcej

Polsat News szykuje swoją debatę przedwyborczą. Bez kandydatów na prezydenta

W poniedziałek, 5 maja o godzinie 20:00, widzowie Polsat News i Polsat News Polityka będą mogli śledzić debatę przedwyborczą. Wezmą w niej udział nie kandydaci na prezydenta, ale przedstawiciele sztabów wyborczych wszystkich kandydatów. więcej

Niemal 4 mln widzów oglądało pogrzeb papieża Franciszka

Prawie 4 mln widzów zasiadło w sobotę przed telewizorami, by obejrzeć transmisję z pogrzebu papieża Franciszka - wynika z danych Nielsena. Najwięcej widzów śledziło ceremonię za pośrednictwem TVP1, która zgromadziła widownię na poziomie 1,3 mln odbiorców. Wśród kanałów informacyjnych liderem oglądalności była Telewizja Republika.  więcej

TVP Polonia zaczyna ,,Wyborczy poradnik"

Na antenie TVP Polonia rusza cykl miniaudycji ,,Wyborczy poradnik TVP Polonia", z którego mieszkający poza ojczyzną Polacy dowiedzą się, jak głosować w zbliżających się wyborach prezydenckich. Dziennikarze i eksperci przygotowali praktyczne kompendium wiedzy na nadchodzące wybory prezydenckie. więcej

Właściciel Endemola może przejąć ITV Studios

Francuski gigant produkcyjno-dystrybucyjny Banijay, do którego należy m.in. Endemol, jest zainteresowany przejęciem brytyjskiego nadawcy ITV. Według ,,Financial Times" alternatywą dla tego scenariusza jest zakup samego producenta ITV Studios.  więcej

Polski operator podpisał umowę z BulgariaSat

ComStellation, polski dostawca komunikacji satelitarnej podpisał umowę o strategicznym partnerstwie z operatorem BulgariaSat. Firma poinformowała, że otwiera to nowe możliwości w zakresie łączności i transferu danych dla zastosowań cywilno-wojskowych.   więcej

Koncert okazji tysiąclecia Korony Polskiej. Ilu widzów oglądało go w TVP?

Prawie 1,4 mln widzów oglądało w TVP niedzielny koncert z okazji tysiąclecia koronacji Bolesława Chrobrego - wynika z danych Nielsena. Na scenie na błoniach PGE Narodowego w Warszawie wystąpiło kilkunastu artystów, a muzyczno-historyczne widowisko zwieńczył efektowny pokaz dronów. więcej

Dwa nowe kanały pod szyldem TVN już nadają

TVN Warner Bros. Discovery wprowadził do oferty serwisu Player dwa kanały typu FAST - TVN Brzydula i TVN Mam Talent. Tym samym koncern medialny oferuje już 22 bezpłatne stacje streamingowe w języku polskim, co czyni go liderem w tym segmencie w naszym kraju. więcej

Nowa rola Tomasza Sekielskiego w TVP. Tym razem w kanale newsowym

Do grona prowadzących ,,Poranek wyborczy" na antenie TVP Info dołączył Tomasz Sekielski. Z Telewizją Polską ponownie współpracuje od niedawna jako gospodarz talk-show emitowanego w TVP1. więcej

Kredyt obrotowy w finansowaniu działalności przedsiębiorstw

Finansowanie bieżących wydatków w firmie nie zawsze możliwe jest ze środków własnych. Mogą blokować Cię niezapłacone przez kontrahentów faktury czy długoterminowe inwestycje, w których masz zamrożone środki. Gdy pojawia się potrzeba pozyskania dodatkowego źródła finansowania, możesz rozważyć kredyt obrotowy. To doskonałe rozwiązanie pozwalające na utrzymanie płynności finansowej firmy. Jako przedsiębiorca musisz radzić sobie z wieloma wyzwaniami - niestabilnością rynków, zmiennością popytu, nierzetelnymi kontrahentami oraz różnymi cyklami koniunkturalnymi. Nie możesz przy tym ryzykować, że Twoja firma straci płynność finansową czy nie będziesz miał środków na wynagrodzenia dla pracowników. W tych, ale też w wielu innych sytuacjach ratunkiem okazują się produkty kredytowe dla przedsiębiorców, w tym właśnie kredyt obrotowy. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Maciej Świrski ukarał TVP. Autorka programu rozważa pozew

Bianka Mikołajewska rozważa podjęcie kroków prawnych wobec szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Macieja Świrskiego po tym, jak ukarał Telewizję Polską za emisję odcinka programu, który dziennikarka współtworzy. - Swoją decyzją przewodniczący naruszył nasze dobre imię i podważył zaufanie niezbędna do wykonywania zawodu dziennikarza - przekazała nam Mikołajewska.  więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
O języku dostępności, czyli jak pisać, by być zrozumianym

Jeśli myślisz, że dostępność to temat zarezerwowany wyłącznie dla projektantów interfejsów, to wyprowadzę Cię z błędu. To, jak piszesz, dla kogo piszesz i czy wszyscy mogą Cię zrozumieć, jest dziś równie ważne, jak szybkość ładowania strony czy kontrast tekstu do tła. A może i ważniejsze. W czasach, w których marki chcą być ,,dla każdego", content marketing nie może być tylko piękną narracją. Musi być doświadczalny, czytelny i niewykluczający. A wszystko zaczyna się od języka. więcej

Warka z nowym pozycjonowaniem i identyfikacją. W reklamach aktorzy-rycerze

Marka piwa Warka (Grupa Żywiec) rewitalizuje wizerunek, wprowadzając nowy format kreatywny, zachęcający do zrzucenia ,,zbroi" i znalezienia chwili oddechu w gronie przyjaciół i bliskich. W centrum komunikacji znalazło się trzech średniowiecznych rycerzy, w których role wcielają się Leszek Lichota, Dawid Dziarkowski i Maciej Pesta.  więcej

Marka Duda rusza z kampanią reklamową

Marka wędlin drobiowych Duda wchodzi w nowy etap komunikacji. Wraz z rebrandingiem oraz odświeżeniem wizerunku marki startuje szeroko zakrojona kampania reklamowa, która udowadnia, że kanapka może być królową nie tylko śniadania, ale również lunchu i kolacji. więcej

David Beckham wraca "spragniony" w nowej reklamie Pepsi

Marka Pepsi powraca ze świeżym spojrzeniem na platformę ,,Thirsty For More" z udziałem Davida Beckhama. Ta nowa globalna kampania dotyczy jednego prostego uniwersalnego przesłania: ,,Jeśli to kochasz, to nigdy nie jest to strata". więcej

Medicover klientem Performance Group

Po wygranym przetargu agencja Performance Group rozpoczyna obsługę działań na TikToku dla Medistore, platformy e-commerce należącej do Medicover.  więcej

VerdeAgency przygotuje nową komunikację dla Bonduelle

VerdeAgency wygrała przetarg na opracowanie strategii komunikacji i koncepcji kreatywnej nowej kampanii marki Bonduelle w Polsce.  więcej

Pistacjowe McFlurry w McDonald's wsparte kampanią

Od poniedziałku w restauracjach McDonald's w Polsce dostępne jest McFlurry Pistacjowe. Sieć wspiera nowość kampanią reklamową.  więcej

Lamine Yamal w kampanii Powerade

Marka Powerade należąca do Coca-Coli wdraża platformę ,,Pause is Power", aby przygotować się na najważniejsze wydarzenia piłkarskie w ciągu najbliższych czterech lat. Bohaterami nowej kampanii jest m.in. hiszpański zawodnik Lamine Yamal.  więcej

Stachursky z przeróbką swojego hitu w reklamie batonów Corny

Ruszyła kampania reklamowa batonów Corny (produkowanych przez NOVI FMCG) z udziałem piosenkarza Stachursky'ego. W spocie wykonuje on zmienioną wersję swojego przeboju ,,Typ niepokorny". więcej

Herbapol chce dotrzeć do młodych. Nowoczesny spot promuje syropy owocowe

Wystartowała nowa odsłona kampanii ,,Herbapol. We współpracy z naturą", w którym promowane są syropy owocowe. Producent za pomocą nowoczesnego spotu chce dotrzeć do młodych konsumentów, "którzy szukają prostych, codziennych rozwiązań, pozwalających im być bliżej natury". Kampania jest prowadzona w wiodących stacjach telewizyjnych oraz kanałach digitalowych. więcej

Marta Kordowska business managerem w Value Media

Do agencji mediowej Value Media dołączyła Marta Kordowska, która objęła stanowisko business managera.  więcej

Ciasteczka Jeżyki przypominają o sobie kampanią ,,Niezrównane w smaku"

Jeżyki od Goplany ruszyły z nową kampanią reklamową ,,Niezrównane w smaku". W jej ramach zaplanowano emisję spotu telewizyjnego, event dla influencerów czy mural. Kampanię przygotowały CreativeHarder i Papaya Films.  więcej

YOC Poland wzmacnia dział Studio

Do zespołu YOC Poland dołączyły Magdalena Grosz-Górska i Karolina Bloch, wzmacniając dział Studio, odpowiedzialny za tworzenie kreacji reklamowych dla klientów prowadzących z YOC swoje kampanie mobile/digital. Jednocześnie pracę w firmie zaczyna też Maciej Krupa.  więcej

Edifice x Jakub Przygoński - prędkość nie ma znaczenia. Znaczenie ma precyzja

Nowa kampania Casio Edifice z dumą ogłasza współpracę z Jakubem Przygońskim - mistrzem motorsportu, wielokrotnym uczestnikiem Dakaru i utytułowanym drifterem. Nowa kampania marki, której głównym bohaterem jest Przygoński, podkreśla wartości kluczowe zarówno w świecie wyścigów, jak i w codziennym życiu - precyzję, niezawodność i kontrolę nad czasem. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Patrycja Orłowska odchodzi z RASP. Firma zmienia strukturę

Patrycja Orłowska, szefowa audience development w Ringier Axel Springer Polska, odchodzi z firmy. Spółka zdecydowała się o podziale struktury, którą kierowała menedżerka - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Rzeczpospolita" najczęściej cytowana. Wyprzedziła Onet i WP

W marcowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów liderem została ,,Rzeczpospolita". Dziennik wyprzedził dwa portale internetowe - Onet i Wirtualną Polskę.  więcej

Powstanie fundusz wspierający lokalne media? Wiceminister kultury zapowiada rozmowy z KE

Wiceminister kultury Maciej Wróbel będzie zabiegał o zgodę Komisji Europejskiej na wsparcie z budżetu państwa mediów lokalnych, co obecnie jest sprzeczne z europejskim prawodawstwem. Centralny fundusz miałby zrekompensować  lokalnym wydawcom utratę samorządowych dotacji.  więcej

 
 
 
INTERNET
 
Sukces ,,Super Expressu", porażka dziennikarstwa [OPINIA]

Poniedziałkowa debata to niewątpliwie sukces ,,Super Expressu" - w studiu pojawili się wszyscy kandydaci na prezydenta, wydarzenie transmitowały wszystkie stacje informacyjne i liczące się media internetowe. Jednocześnie to porażka dziennikarstwa - rola prowadzących ograniczyła się jedynie do pilnowania czasu.  więcej

Nieetyczne boty AI od Mety. Nieprzyzwoite rozmowy nawet z dziećmi

Chtabot Meta AI otrzymał zdolność do prowadzenia rozmów o charakterze seksualnym, nawet z użytkownikami niepełnoletnimi - wynika ze śledztwa ,,The Wall Street Journal". Według amerykańskiego medium, koncern Zuckerberga miał poluzować wewnętrzne zasady dotyczące treści, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników, pomimo ostrzeżeń pracowników.  więcej

Patrycja Orłowska odchodzi z RASP. Firma zmienia strukturę

Patrycja Orłowska, szefowa audience development w Ringier Axel Springer Polska, odchodzi z firmy. Spółka zdecydowała się o podziale struktury, którą kierowała menedżerka - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Była naczelna CyberDefence w NASK

Nikola Bochyńska objęła stanowisko kierownika Zespołu Podnoszenia Świadomości Cyberbezpieczeństwa w NASK - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. W ostatnich latach kierowała branżowym serwisem CyberDefence.  więcej

,,Rzeczpospolita" najczęściej cytowana. Wyprzedziła Onet i WP

W marcowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów liderem została ,,Rzeczpospolita". Dziennik wyprzedził dwa portale internetowe - Onet i Wirtualną Polskę.  więcej

DoubleVerify z większą liczbą narzędzi brand safety & suitability dla TikToka

Platforma DoubleVerify, zajmująca się pomiarami i analizami danych w mediach digital rozszerza ofertę narzędzi brand safety & suitability opartych na sztucznej inteligencji (AI Powered) dla TikToka. Globalne marki mogą uzyskać dostęp do zautomatyzowanych list wykluczeń wideo pre-bid, aby chronić wartość marki i maksymalizować skuteczność swoich reklam wideo na tej platformie.  więcej

Tantiemy na nowo? Operatorzy i media apelują do minister kultury

Siedem organizacji z branż mediów, komunikacji elektronicznej i technologii cyfrowych chce pilnych i dużych zmian w systemie zbiorowego zarządu prawami autorskimi w Polsce. Apelują o to do minister kultury Hanny Wróblewskiej, a za miesiąc zorganizują w tej sprawie ,,okrągły stół". więcej

Allegro z nowymi sklepami dla marek

Allegro wprowadza nowy format sklepów dla dużych marek obecnych na platformie. Pierwszą firmą korzystającą z tego rozwiązania jest Inglot. więcej

Nie przegap terminu rozliczenia PIT

Przed podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych ostatnie dni na złożenie deklaracji podatkowych. W ferworze codziennych obowiązków łatwo zapomnieć o obowiązkach wobec fiskusa, które realizujemy raz do roku. Co trzeba wiedzieć o składaniu PIT i w jakim terminie należy zrealizować ten obowiązek? materiał reklamowywięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Ministerstwo Cyfryzacji promuje mObywatela przed wyborami

Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło kampanię informacyjną pod hasłem ,,Z mObywatelem wybory są łatwiejsze", prezentując udogodnienia, jakie niesie za sobą korzystanie z aplikacji podczas zbliżających się wyborów.  więcej

Centralny Port Komunikacyjny nowym klientem Lighthouse

Do grona klientów Lighthouse dołączył Centralny Port Komunikacyjny - poinformowała agencja. Jednym z jej zadań będzie przygotowanie dla spółki kompleksowej strategii komunikacji oraz doradztwo w sytuacjach kryzysowych. więcej

Symfonia ma nową agencję PR

Dostawca oprogramowania dla MŚP Symfonia nawiązała współpracę z agencją oLIVE media, która dba o widoczność marki w mediach. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Nieetyczne boty AI od Mety. Nieprzyzwoite rozmowy nawet z dziećmi
Ministerstwo Cyfryzacji promuje mObywatela przed wyborami
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj