Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 8 Kwietnia 2025
 
 
 
Niespotykana aktywność szefa KRRiT. ,,Trochę zbyt późno"
 
Dwa i pół roku po objęciu stanowiska przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski zaczął organizować konferencje prasowe po każdym posiedzeniu regulatora. Krytykuje na nich rząd, zapowiada walkę o poprawę losu dziennikarzy, nie ustrzega się błędów w relacjonowaniu działań Rady. - Trochę zbyt późno przewodniczący Świrski postanowił zadbać o zmianę wizerunku KRRiT - mówi Wirtualnemedia.pl Juliusz Braun, były przewodniczący KRRiT.  więcej
 
 
Stawki agencji nie nadążają za ich kosztami. Koniec "mitu bajońskich marż"?
 
Od 10 lat koszty pracy w agencjach marketingowych rosną znacznie szybciej niż stawki, które są w stanie wynegocjować z klientami. W efekcie maleje rentowność i jakość podstawowych usług, ograniczane są inwestycje - to główne wnioski z raportu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. - Mamy nadzieję, że wyniki tego badania ostatecznie obalą mity wysokich zarobków i bajońskich marż w agencjach. Wydaje się, że urealnienie rynku jest nieuchronne - komentuje Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny SAR.  więcej
 
 
KRRiT nie wypełni luk na multipleksach DAB+. ,,Są sprawy dużo ważniejsze"
 
W ostatnim czasie z emisji na multipleksach lokalnych DAB+ zrezygnowały WP Radio, Eska Rock i Radio Konin FM. Zakończyło nadawanie też Radio Profeto. Czy Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji planuje konkursy, które wypełnią te luki? - KRRiT nic nie planuje w tej materii, ponieważ są sprawy dużo ważniejsze niż DAB+ -  mówił Wirtualnemedia.pl Maciej Świrski, przewodniczący KRRiT. więcej
 
 
Rada programowa Polskiego Radia z nowym szefem. Zastąpił Marka Suskiego
 
Jan Ordyński został przewodniczącym rady programowej Polskiego Radia. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiada, że chce skupić się na wsparciu władz nadawcy publicznego w celu poprawienia wyników słuchalności. Liczy na to, że rada będzie pracowała  bardziej merytorycznie niż za kadencji Marka Suskiego.  więcej
 
 
Minął tydzień, a "Nie" za paywallem nadal nie ma. Dlaczego?
 
Od wtorku 1 kwietnia czytelnicy tygodnika "Nie" (Urma) mieli mieć możliwość skorzystania z płatnego serwisu internetowego z aktualnymi oraz archiwalnymi wydania tygodnika. Mimo że minął tydzień, to serwis nie ruszył.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Szał na grafiki w stylu Ghibli ogarnął sieć. Czy to legalne i etyczne? więcej
 
Influencer w końcu zawodem? To cel nowej organizacji branżowej więcej
 
Tomasz Ramza o nowej roli w RMF FM, AI i konkurencie. "Gratuluję Radiu ZET" więcej
 
Kandydaci na prezydenta promują się w sieci. Ile wydali na Facebooku, a ile w Google? więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Head of Social Video Creation & Distribution Ringier Axel Springer Polska
Specjalista ds. tworzenia i zarządzania treścią krzyżówkową i szaradziarską Ringier Axel Springer Polska
Prezes zarządu INFOR
Redaktor / Redaktorka serwisu Onet Lifestyle i Ofeminin.pl Ringier Axel Springer Polska
Specjalista/Specjalistka ds. Public Affairs Ringier Axel Springer Polska
Pracownik działu marketingu Wielkopolska Telewizja Kablowa
Media Strategy Analyst PEPSICO
Advertising & Production Usage Rights Supervisor PEPSICO
Media Operations - Global Productivity Executive PEPSICO
Marketing Procurement Specialist with Romanian PEPSICO
Personalization at Scale Senior Specialist PEPSICO
Media & TCP Senior Planner Buyer PEPSICO
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Wtorek debiutów w TVP1. Rusza show Sekielskiego i program "Korespondenci"

Na antenę Jedynki trafią we wtorek dwa nowe programy publicystyczne. "Korespondenci", z udziałem zagranicznych wysłanników TVP, będą emitowani na przemian z magazynem śledczym Bianki Mikołajewskiej. Zaraz po nich widzowie obejrzą nowy program Tomasza Sekielskiego "Sekielski wieczorową porą".  więcej

Były korespondent TVP na Ukrainie w nowej roli

Piotr Kućma dołączył do TVP World w roli wydawcy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wcześniej był m.in. korespondentem TVP na Ukrainie.  więcej

Niebawem dodatkowy kanał naziemny w trzech aglomeracjach

Kanał muzyczny Stars.TV poinformował, że niebawem trafi na multipleks eksperymentalny firmy BCAST. Stacja w wysokiej rozdzielczości będzie dostępna za darmo w Gdańsku, Warszawie, Wrocławiu oraz w okolicach tych miast.  więcej

Canal+ pokaże serial o najpopularniejszych polskich streamerach

Serial dokumentalny ,,Zawód: streamer" ujawni kulisy działalności polskich streamerów wyjaśniając, na czym polega ich biznes i dlaczego w mediach społecznościowych mają kilka milionów obserwatorów. Głos zabiorą znani twórcy polskiego internetu, eksperci oraz rodzice pokolenia zarabiającego w internecie. więcej

W spocie Mentzena materiały Polsatu. Bez zgody stacji

W nowym spocie wyborczym Sławomira Mentzena wykorzystano fragmenty transmisji meczu polskich siatkarzy, do których prawa ma Telewizja Polsat. Sztab kandydata Konfederacji nie wystąpił o zgodę stacji na taką działalność - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.  więcej

SkyShowtime z usługami od Grupy Polsat Plus. Rusza współpraca

Już od 8 kwietnia serwis SkyShowtime będzie dostępny za 15 zł miesięcznie w Plusie i od 10 zł miesięcznie w Polsat Box oraz razem z pakietem Premium w Polsat Box Go. To efekt partnerstwa ogłoszonego przez serwis streamingowy należący do Comcast i Paramount Global z Grupą Polsat Plus. więcej

Tłumy ruszyły do kin na film ,,Minecraft". Przebił ,,Kler"

,,Minecraft: Film" zaliczył rekordowe otwarcie na polskim rynku, gromadząc w premierowy weekend ponad 978 tys. widzów. To najlepszy wynik frekwencyjny dla filmu w polskich kinach po 1989 roku. Dotychczas liderem rankingu był ,,Kler" Wojciecha Smarzowskiego, który w 2018 roku zgromadził 935 tys. widzów podczas ,,weekendu otwarcia". więcej

Kto kupi TVN? Najwięcej na razie daje najbogatszy Polak

Według ustaleń ,,Gazety Wyborczej" najwyższą ofertę kupna TVN złożył najbogatszy Polak Michał Sołowow. TVN został wystawiony na sprzedaż przez Warner Bros. Discovery pod koniec 2024 roku. więcej

Nowe odcinki programu Wojciecha Cejrowskiego. Już nie w TVP

Na antenie telewizji Puls 2 ruszył nowy sezon programu Wojciecha Cejrowskiego ,,Boso przez świat". Tym razem dziennikarz podróżuje po USA. więcej

Menedżerka od zakupów filmów przeszła z Canal+ do Monolith Films

Z Canal+ Polska pożegnała się dyrektor ds. zakupów filmowych Magdalena Błasiak-Bielińska. Zaczęła pracę w Monolith Films. więcej

W telewizji wPolsce24 kolejny program jak w starym TVP Info

Na antenie telewizji wPolsce24 (Fratria) zadebiutował program ,,Gogito..." prowadzony przez Małgorzatę Raczyńską-Weinsberg. Przez kilka lat dziennikarka miała podobny cykl w TVP Info i radiowej Jedynce. więcej

Pekao rozbudowuje grę Money Tycoon i oferuje Konto Przekorzystne z bonusami do 400 zł

Bank Pekao S.A. przygotował kolejną odsłonę gry Money Tycoon w Fortnite, w której wprowadza szereg nowości. Dostępny jest także konkurs dla graczy z atrakcyjnymi nagrodami. Nowi klienci banku w specjalnej promocji do 31 marca br. mogą również otworzyć Konto Przekorzystne z kartami z wizerunkiem gamingowym i otrzymać bonusy nawet do 400 zł. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Niespotykana aktywność szefa KRRiT. ,,Trochę zbyt późno"

Dwa i pół roku po objęciu stanowiska przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski zaczął organizować konferencje prasowe po każdym posiedzeniu regulatora. Krytykuje na nich rząd, zapowiada walkę o poprawę losu dziennikarzy, nie ustrzega się błędów w relacjonowaniu działań Rady. - Trochę zbyt późno przewodniczący Świrski postanowił zadbać o zmianę wizerunku KRRiT - mówi Wirtualnemedia.pl Juliusz Braun, były przewodniczący KRRiT.  więcej

 
KRRiT nie wypełni luk na multipleksach DAB+. ,,Są sprawy dużo ważniejsze"

W ostatnim czasie z emisji na multipleksach lokalnych DAB+ zrezygnowały WP Radio, Eska Rock i Radio Konin FM. Zakończyło nadawanie też Radio Profeto. Czy Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji planuje konkursy, które wypełnią te luki? - KRRiT nic nie planuje w tej materii, ponieważ są sprawy dużo ważniejsze niż DAB+ -  mówił Wirtualnemedia.pl Maciej Świrski, przewodniczący KRRiT. więcej

 
Rada programowa Polskiego Radia z nowym szefem. Zastąpił Marka Suskiego

Jan Ordyński został przewodniczącym rady programowej Polskiego Radia. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiada, że chce skupić się na wsparciu władz nadawcy publicznego w celu poprawienia wyników słuchalności. Liczy na to, że rada będzie pracowała  bardziej merytorycznie niż za kadencji Marka Suskiego.  więcej

 
RMF FM rządzi na Śląsku. Wiceliderem nie jest już Radio ZET

W aglomeracji śląskiej RMF FM ma prawie jedną trzecią udziału w słuchalności radia, natomiast żadna z pozostałych rozgłośni nie zbliża się do pułapu 10 proc. Na drugą pozycję awansowało Antyradio, wysuwając się nad Radio ZET. więcej

 
Zmiany w RDC. Likwidatorka została naczelną rozgłośni

Likwidatorka RDC Emilia Benedykcińska została redaktorką naczelną RDC - poinformowała stacja. Po niespełna roku zastąpiła na tym stanowisku Filipa Gąsiora, który szefował redakcji rozgłośni od maja ub.r.  więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Stawki agencji nie nadążają za ich kosztami. Koniec "mitu bajońskich marż"?

Od 10 lat koszty pracy w agencjach marketingowych rosną znacznie szybciej niż stawki, które są w stanie wynegocjować z klientami. W efekcie maleje rentowność i jakość podstawowych usług, ograniczane są inwestycje - to główne wnioski z raportu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. - Mamy nadzieję, że wyniki tego badania ostatecznie obalą mity wysokich zarobków i bajońskich marż w agencjach. Wydaje się, że urealnienie rynku jest nieuchronne - komentuje Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny SAR.  więcej

IAB Europe przekonuje, że konsumenci chcą spersonalizowanych reklam

Większość europejskich konsumentów preferuje reklamy dopasowane do ich zainteresowań od ogólnych i przypadkowych komunikatów marketingowych - wynika z nowego raportu IAB Europe i Kantar Media. Raport publikowany jest w kontekście nadchodzących unijnych regulacji dotyczących targetowania reklam do konsumentów. więcej

Dlaczego marketer potrzebuje audytora mediowego? To może być punkt zwrotny

Moment ogłoszenia zwycięzcy przetargu mediowego to zwykle chwila ulgi - podpisana umowa, oczekiwana jakościowa współpraca, nowe nadzieje. Ale dla wielu marketerów to także początek prawdziwego wyzwania. Media, choć istotne, są tylko jednym z elementów znacznie szerszej układanki: obok produktu, kreacji, sprzedaży, PR czy współpracy z siecią dystrybucji. Po stronie klienta kalendarz szybko się zapełnia, a zespół marketingowy balansuje między dziesiątkami priorytetów. więcej

Żubr rusza z najwiekszą tegoroczną kampanią

Pod hasłem "Nawet pół Żubra wystarczy, żeby go docenić" startuje największa tegoroczna kampania marki Żubr (Kompania Piwowarska), niosąca przekaz, że gdy Żubr - król puszczy - jest na straży, wszystko znajduje się na właściwym miejscu. więcej

Business Centre Club z nową dyrektor marketingu i komunikacji

Ewelina Rozpara objęła stanowisko dyrektor marketingu i komunikacji Business Centre Club. Zastąpiła na nim Renatę Stefanowską.  więcej

"Energia i wiele więcej" w kampanii wizerunkowej Enei

Enea ruszyła z ogólnopolską kampanią wizerunkową, która podkreśla istotną rolę dostawcy energii również do wspierania odbiorców na wielu płaszczyznach i umożliwiania im uczestnictwa w wielu aktywnościach, które szczególnie teraz - na wiosnę - powodują chęć wyjścia z domów. Za jej realizację odpowiada agencja GPD. więcej

Dyrektor marketingu Poczty Polskiej odchodzi po pół roku. Rusza ze studiem produkcji contentu

Maciej Pichlak, dotychczasowy dyrektor marketingu Poczty Polskiej oraz Joanna Dmochowska, dyrektor biura rozwoju produktu Poczty Polskiej, z końcem czerwca odchodzą ze spółki. Z początkiem lipca obejmą nowe stanowiska w zarządzie Diverger Polska.  więcej

Ruszyła kampania usługi Click to Pay

Ruszyła kampania edukacyjna nowego standardu płatności kartą w internecie - Click to Pay (wspieranego przez Mastercard i Visa).Jej celem jest pokazanie konsumentom korzyści płynących z korzystania z płatności za pomocą tej usługi.  więcej

EssilorLuxottica z nową kampanią marketingową

Od ponad miesiąca trwa kampania marketingowa EssilorLuxottica promująca innowacyjne szkła progresywne, a przy okazji zwiększająca świadomość na temat prezbiopii. Nowością w kampanii jest wykorzystanie platformy YouTube oraz narzędzi public relations, mających na celu edukację społeczeństwa na temat zagadnienia starczowzroczności.  więcej

Robbie Williams zaczyna współpracę z MediaMarkt

Sieć marketów MediaMarktSaturn ogłosiła partnerstwo z ikoną muzyki Robbiem Williamsem, czego efektem będzie ekskluzywna kolekcja produktów audio marki PEAQ. Kolekcja ,,PEAQ by Robbie Williams", składająca się z sześciu produktów, zadebiutuje w lipcu, w trakcie europejskiego etapu trasy koncertowej ,,Robbie Williams Live 2025". więcej

Magda Gessler jest na "tak" w kampanii Doliny Dobra

Firma wędliniarska Dolina Dobra rusza z aktywnościami reklamowymi, w których bierze udział znana restauratorka Magda Gessler.  więcej

Prawie 20 nowych sklepów miesięcznie. Tak rośnie Dino

W pierwszym kwartale 2025 roku liczba sklepów Dino zwiększyła się o 58. Sieć liczy już ponad 2,7 tys. placówek handlowych. więcej

VML z całościową obsługą kreatywną dywizji DA Samsung

Samsung powierza VML całościową obsługę kreatywną dywizji DA (Digital Appliances), obejmującej portfolio produktów AGD marki. Agencja została wyłoniona w wyniku przetargu.   więcej

Bezpieczne inwestowanie na Forex - czy to w ogóle możliwe?

Inwestowanie na rynku Forex to sztuka balansowania między ryzykiem a potencjalnym zyskiem. Zagrożenie stratą jest jego nieodłączną częścią i nie da się go wyeliminować. Mimo wszystko są elementy, nad którymi trader ma pełną kontrolę - często to właśnie one decydują o sukcesie. W poniższym artykule wyjaśniamy, w czym rzecz. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Minął tydzień, a "Nie" za paywallem nadal nie ma. Dlaczego?

Od wtorku 1 kwietnia czytelnicy tygodnika "Nie" (Urma) mieli mieć możliwość skorzystania z płatnego serwisu internetowego z aktualnymi oraz archiwalnymi wydania tygodnika. Mimo że minął tydzień, to serwis nie ruszył.  więcej

Dyrektor handlowy Inforu wszedł do zarządu spółki

Marcin Krawczak został powołany do zarządu Inforu - poinformowała spółka. W nowej roli będzie odpowiadał za całokształt działalności sprzedażowej oraz rozwój jednego z kluczowych produktów firmy - "Dziennika Gazety Prawnej". więcej

Kolejny dziennikarz odchodzi z ,,Dziennika Gazety Prawnej". Wraca do PAP

Mateusz Roszak rozstaje się z ,,Dziennikiem Gazetą Prawną (Infor PL) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wraca do Polskiej Agencji Prasowej.  więcej

Zwierciadło liderem sprzedaży w segmencie pism luksusowych w 2024 r.

Miesięcznik ,,Zwierciadło" z najwyższą na rynku sprzedażą, portal zwierciadlo.pl najbardziej angażującym oraz najszybciej rosnącym serwisem luksusowych magazynów dla kobiet. więcej

Polska Press ma zlecenie od NBP za blisko 2 mln zł

Polska Press Grupa zawarła umowę o współpracy z Narodowym Bankiem Polskim - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Będzie dla niego pracować do końca tego roku. Wartość kontraktu to blisko 1,8 mln zł.  więcej

Portal mediów Tomasza Sakiewicza w nowej odsłonie

Serwis Niezalezna.pl (Słowo Niezależne), związany z ,,Gazetą Polską", ,,Gazetą Polską Codziennie" i TV Republika, pojawił się w nowej odsłonie. więcej

Nowa dyrektorka w ,,Tygodniku Powszechnym". Przeszła z Polska Press

Funkcję dyrektorki reklamy i rozwoju biznesu w ,,Tygodniku Powszechnym" objęła Justyna Hernas. Poprzednio była związana z Polska Press. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Wirtualna Polska przejmie giganta turystycznego. Zielone światło z Chin

Wirtualna Polska Holding uzyskała zgodę chińskiej instytucji na zakup niemieckiego koncernu turystycznego Invia Group. Zielone światło do transakcji wydał też polski UOKiK. więcej

Tłumy ruszyły do kin na film ,,Minecraft". Przebił ,,Kler"

,,Minecraft: Film" zaliczył rekordowe otwarcie na polskim rynku, gromadząc w premierowy weekend ponad 978 tys. widzów. To najlepszy wynik frekwencyjny dla filmu w polskich kinach po 1989 roku. Dotychczas liderem rankingu był ,,Kler" Wojciecha Smarzowskiego, który w 2018 roku zgromadził 935 tys. widzów podczas ,,weekendu otwarcia". więcej

Portal mediów Tomasza Sakiewicza w nowej odsłonie

Serwis Niezalezna.pl (Słowo Niezależne), związany z ,,Gazetą Polską", ,,Gazetą Polską Codziennie" i TV Republika, pojawił się w nowej odsłonie. więcej

Nagie zdjęcia z polską streamerką. Sąd wydał wyrok

Sąd pierwszej instancji wydał orzeczenie w procesie, który streamerka Kasix (Katarzyna Paciorek) wytoczyła wydawcy serwisu Boop.pl. Chodziło o publikację nagich zdjęć, w które wmontowano wizerunek Kasix. więcej

Kolejna odsłona kampanii Orbit z Young Leosią

Young Leosia ponownie namawia, by ,,poczuć moc smaku" w najnowszej odsłonie kampanii reklamowej Orbit Refreshers (Mars Wrigley). Tym razem jej efekty będą widoczne w digitalu, social mediach oraz na nośnikach DOOH w największych polskich miastach.  więcej

InPost skupuje akcje dla menedżerów. Ile wyda?

Firma InPost zdecydowała o rozpoczęciu skupu swoich akcji na potrzeby programów motywacyjnych dla jej topowych menedżerów. więcej

Zwierciadło liderem sprzedaży w segmencie pism luksusowych w 2024 r.

Miesięcznik ,,Zwierciadło" z najwyższą na rynku sprzedażą, portal zwierciadlo.pl najbardziej angażującym oraz najszybciej rosnącym serwisem luksusowych magazynów dla kobiet. materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Kampania nasila wrogość wobec ukraińskich uchodźców. Tak źle jeszcze nie było

Narasta fala wrogości, oskarżeń i dehumanizującego języka wobec uchodźców z Ukrainy - wynika z analizy polskich mediów społecznościowych przeprowadzonej przez ośrodek Res Futura przy współpracy SentiOne. Tak źle jeszcze nie było, alarmują eksperci, wskazując, że jednym z powodów radykalizacji nastrojów jest trwająca kampania prezydencka.   więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Iwona Zaczek szefową PR i marketingu w Direct Ubezpieczenia

Do zespołu firmy Direct Ubezpieczenia dołączyła Iwona Zaczek, która objęła stanowisko dyrektorki PR i marketingu. Jest też rzeczniczką prasową firmy.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Giełdy dalej krwawią przez cła Trumpa. Głos zabrał Donald Tusk
Rząd ma własny, bezpieczny komunikator. Tylko jeden minister korzysta
Producent gier mobilnych dalej traci przychody
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj