Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 11 Marca 2025
 
 
 
Polska podatkiem przykręci śrubę big techom? "Walczymy o suwerenność cyfrową"
 
Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski ogłosił w poniedziałek plan wprowadzenia w Polsce podatku cyfrowego. Uderzałby w globalne, głównie amerykańskie korporacje technologiczne jak Google czy Facebook. Czy nowa regulacja to tylko ,,straszak" na USA czy realna koncepcja, na której Polska zarobi miliardy złotych?  więcej
 
 
"Głodu sukcesu nie można mylić z arogancją". Kwestionariusz Jacka Olczaka z TOP10 Wpływowych
 
16 pytań i jedna osoba. Jacek Olczak, CEO Philip Morris International, odpowiada na nasz kwestionariusz, z którym mierzą się menadżerowie wyróżnieni w naszej liście dziesiątki wpływowych Polek i Polaków w światowych korporacjach.  więcej
 
 
Nie ma mocnych na Netfliksa. Disney+ ze spadkiem. W tych serwisach oglądamy filmy, seriale i sport
 
Na Netfliksa niezmiennie przypada ok. połowy łącznego czasu korzystania przez polskich internautów z platform streamingowych z wideo. W lutym spore wzrost osiągnęły Canal+ online, Player i CDA Premium, a znacząco zmalały wyniki Disney+. więcej
 
 
Biedronka rozsyła specjalne sms-y. Ten ruch to uderzenie w Lidla
 
Sieć sklepów Lidl Polska, która w swojej aktualnej kampanii porównuje swoje ceny z cenami w konkurencyjnej Biedronce doczekała się odpowiedzi swojego konkurenta. Należący do Jeronimo Martins dyskontowy gigant rozsyła specjalne sms-y, kierujące do strony z porównaniem paragonów obu sieci. Wynika z niego, że taniej jest w Biedronce niż w Lidlu.  więcej
 
 
Telewizja publiczna w USA będzie promować Polaków. Powstaje seria ,,Made in Poland. The Road to the Top"
 
Studio produkcyjne z Chicago we współpracy z amerykańską telewizją publiczną szykuje serial dokumentalny ,,Made in Poland. The Road to the Top". - To projekt, który nie tylko przybliży Amerykanom sukcesy Polaków w kluczowych branżach, ale także otworzy nowe możliwości dla Polaków na globalnym rynku. Naszym celem jest trwałe zakorzenienie Polski w amerykańskiej świadomości medialnej, aby stała się rozpoznawalnym i cenionym ośrodkiem innowacji i przedsiębiorczości na świecie - mówi Wirtualnemedia.pl Edyta Ślusarczyk, CEO Independent Film Factory.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Polak prezentuję pogodę w amerykańskiej telewizji. ,,Mówię jakbym spotkał widzów na mieście" więcej
 
To nie jest kraj redaktorek naczelnych. Policzyliśmy to. Dlaczego tak mało kobiet stoi na czele mediów? więcej
 
"Baza umarłych, trumienki, zimny bufet". Tak redakcje szykują się na śmierć ważnych osób więcej
 
"Telewizja ciągle ma się świetnie". Rozmawiamy z Edwardem Miszczakiem więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista/Specjalistka ds. Public Affairs Ringier Axel Springer Polska
Pracownik działu marketingu Wielkopolska Telewizja Kablowa
Media Strategy Analyst PEPSICO
Advertising & Production Usage Rights Supervisor PEPSICO
Media Operations - Global Productivity Executive PEPSICO
Marketing Procurement Specialist with Romanian PEPSICO
Personalization at Scale Senior Specialist PEPSICO
Media & TCP Senior Planner Buyer PEPSICO
OTT Implementation Consultant Spyrosoft
Inżynier OTT Spyrosoft
Subscription Growth Manager Ringier Axel Springer
Event Sales Manager Wirtualnemedia.pl
Dziennikarz / wydawca portalu miejskiego eWarszawa.pl
Specjalista ds. sprzedaży - Dział Klienta Bezpośredniego MY COMPANY POLSKA
Direct Sales Manager Screen Network
YouTube Content Manager Ringier Axel Springer Polska
Key Client Partner w Biurze Reklamy Ringier Axel Springer Polska
Dziennikarz/Dziennikarka z tematyki digital/media Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Telewizja publiczna w USA będzie promować Polaków. Powstaje seria ,,Made in Poland. The Road to the Top"

Studio produkcyjne z Chicago we współpracy z amerykańską telewizją publiczną szykuje serial dokumentalny ,,Made in Poland. The Road to the Top". - To projekt, który nie tylko przybliży Amerykanom sukcesy Polaków w kluczowych branżach, ale także otworzy nowe możliwości dla Polaków na globalnym rynku. Naszym celem jest trwałe zakorzenienie Polski w amerykańskiej świadomości medialnej, aby stała się rozpoznawalnym i cenionym ośrodkiem innowacji i przedsiębiorczości na świecie - mówi Wirtualnemedia.pl Edyta Ślusarczyk, CEO Independent Film Factory.  więcej

Polsat rusza z nagraniami do ,,Twoja Twarz Brzmi Znajomo". Pół roku przed emisją

W tym tygodniu ruszają nagrania do 22. edycji programu ,,Twoja Twarz Brzmi Znajomo", która trafi na antenę stacji dopiero jesienią tego roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wiosną program ma pierwszy raz w historii przerwę w emisji.  więcej

Nowa stacja Viaplay na liście kanałów serwisu Canal+

W poniedziałek późnym wieczorem na samym końcu listy kanałów serwisu streamingowego Canal+ pojawiła się stacja o ID: Viaplay Channel 2. Wyświetla się subskrybentom na aplikacjach Smart TV i mobilnej platformy. Nie widać jej natomiast na liście kanałów serwisu Canal+ na przeglądarce komputera.  więcej

Związkowcy w TVP chcą kolejnego dodatku. Tym razem na Wielkanoc

Dwa działające w Telewizji Polskiej związki zawodowe zwróciły się do władz spółki o przyznanie pracownikom dodatkowego świadczenia na Wielkanoc. Argumentują to infacją. więcej

Format "Must be the music" wrócił na antenę Polsatu. Ilu widzów miała premiera?

Pierwszy odcinek reaktywowanego po latach programu ,,Must be the music" przyciągnął przed ekrany średnio 1,1 mln widzów - wynika z danych Nielsena. Polsat był liderem oglądalności w piątkowym wieczornym paśmie. więcej

Bojkot m.in. Netfliksa i Disney+. Powodem polityka Trumpa

Internauci m.in. z Kanady i Francji zachęcają do bojkotu amerykańskich produktów i usług na znak protestu przeciwko polityce prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa. Część z jego przeciwników, poinformowało o anulowaniu subskrypcji Netfliksa, Disney+, Max, Paramount+, Apple TV+ czy Amazon Prime Video.  więcej

Puls na żądanie w naziemnej telewizji cyfrowej

Telewizja Puls we współpracy z Emitelem, operatorem multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej, wprowadza nową funkcjonalność do usługi telewizji hybrydowej PlayPuls. Chodzi o "Puls na żądanie". Katalog zawiera filmy fabularne, seriale i inne programy z oferty TV Puls i Puls 2.  więcej

Wulgaryzmy w prawicowych stacjach. Reporter odpychany na kontrmanifestacji smoleńskiej

W poniedziałek rano na antenach Telewizji Republika i wPolsce24 pojawiło się kilka wulgaryzmów, wypowiedzianych przez uczestników kontrmanifestacji w miesięcznicę katastrofy smoleńskiej. Reporterzy obu stacji nie unikali nagrywania takich słów, Michał Gwardyński zadawał pytania z tezami, jeden z protestujących go odepchnął. więcej

Dywan na taras, balkon czy do altany - jak dopasować model do przestrzeni?

Urządzanie zewnętrza to nie tylko wybór mebli ogrodowych czy oświetlenia. Równie istotnym elementem aranżacji jest dywan, który może nadać tarasowi, balkonowi lub altanie przytulny charakter oraz zwiększyć funkcjonalność przestrzeni. Jednak aby chodnik wpasował się w projekt oraz cieszył oko przez długi czas, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
TOP23 stacji radiowych. Radio RMF FM zwiększyło przewagę nad Radiem ZET

Liderem rynku radiowego w Polsce w okresie od grudnia ub. r. do lutego br. było RMF FM. Drugie miejsce przypadło Radiu ZET, a trzecie dla Radia Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radiowej.  więcej

 
Była dziennikarka Chillizet w Polskim Radiu

Specjalizująca się w motoryzacji Dagmara Kowalska dołączyła do Polskiego Radia Kierowców. Wcześniej przez lata współpracowała z radiem Chillizet.  więcej

 
Radio 357 na wiosnę. Zmiany w audycjach muzyków, znika Krzysztof Zalewski

Wiosną autorskie audycje muzyczne w Radiu 357 na zmianę będą prowadzili Ralph Kaminski i Tomasz Organek, z anteny zniknie natomiast Krzysztof Zalewski. ,,Polski TOP" w weekend majówkowy będzie częściowo nadawany ze Zduńskiej Woli. więcej

 
Szef KRRiT służbowo na zaprzysiężeniu Trumpa. Posłowie zawiadomili prokuraturę

W piątek do prokuratury skierowano zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez szefa KRRiT Macieja Świrskiego przygotowane przez grupę posłów z sejmowej komisji kultury i środków przekazu. Chodzi o sprawę jego podróży do USA na inaugurację prezydentury Donalda Trumpa. więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Biedronka rozsyła specjalne sms-y. Ten ruch to uderzenie w Lidla

Sieć sklepów Lidl Polska, która w swojej aktualnej kampanii porównuje swoje ceny z cenami w konkurencyjnej Biedronce doczekała się odpowiedzi swojego konkurenta. Należący do Jeronimo Martins dyskontowy gigant rozsyła specjalne sms-y, kierujące do strony z porównaniem paragonów obu sieci. Wynika z niego, że taniej jest w Biedronce niż w Lidlu.  więcej

Polka na czele strategii Publicis Groupe w Europie Środkowej i Wschodniej

Barbara Grabiwoda objęła stanowisko chief commerce strategy officer w Publicis Groupe na region Europy Centralnej i Wschodniej (CEE).  więcej

Group One mierzy lukę płacową w swoich strukturach

Group One, grupa marketingowo-technologiczna w Polsce, do ktorej należą takie agencje, jak m.in. Value Media i Change Serviceplan zmierzyła swój poziom luki płacowej. Jak podaje firma, wynik 0,6 proc. skorygowanej luki potwierdza, że dysproporcje w wynagrodzeniach ze względu na płeć jej nie dotyczą.  więcej

Tajni agenci monitorują ceny w nowej kampanii Carrefour

Agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) odpowiada za strategię i kreację nowej kampanii Carrefour ,,500 cen równamy do najniższych". Wielokanałowa kampania obejmuje telewizję, digital, social media oraz POS. więcej

Producent "Hotelu Paradise" z nowym logo. "Symbol nowoczesności"

Firma Golden Media Polska zajmująca się produkcją programów telewizyjnych, zaprezentowała nowy logotyp. Projekt, który ma być odzwierciedleniem rozwoju firmy, przygotowała agencja brandingowa ze Szwecji. - Nowe logo to nie tylko zmiana wizualna, ale przede wszystkim symbol naszej ewolucji jako firmy - mówi Grzegorz Piekarski, prezes Golden Media Polska.  więcej

Oromed zatrudnił kierownika e-Commerce

Do zespołu Oromed, producenta sprzętu medycznego dołączył Sebastian Umiński, obejmując stanowisko kierownika e-Commerce i nadzór nad lokalną i międzynarodową sprzedażą e-commerce na portfolio produktów medycznych, konsumenckich i suplementów diety.  więcej

Ernest Dalewski dołącza do zespołu welovemedia

Do agencji digital marketingowej welovemedia dołączył Ernest Dalewski obejmując stanowisko senior account managera. więcej

Smartney przekonuje, że "pożyczanie ma w jednym palcu"

Firma pożyczkowa Smartney Grupa Oney wystartowała z telewizyjną kampanią wizerunkowo-sprzedażową ,,Pożyczka w jednym palcu", promującą szybkie pożyczanie nawet większych kwot. To jeden z elementów nowej strategii firmy, która kieruje swoje finansowanie do nowej grupy docelowej klientów. więcej

Młoda sprinterka ambasadorką Lenovo

Marka Lenovo rozpoczęła współpracę z Anastazją Kuś, jedną z najbardziej utalentowanych polskich sprinterek młodego pokolenia. Olimpijka została nową ambasadorką serii Yoga, w tym najnowszych tabletów Yoga Tab Plus.  więcej

Wiosenne porządki Izabeli Kuny w reklamach Play

Play zaczął nową kampanię swojej oferty abonamentowej i dostępnych w niej smartfonów. W reklamach występuje aktorka Izabela Kuna. więcej

Immersja, relacje i innowacje: jak gamingowe wydarzenia kształtują relacje z graczami

Gamingowe wydarzenia przyciągają rzesze entuzjastów, tworząc przestrzeń, w której pasja, rywalizacja i technologia spotykają się w jednym miejscu. To właśnie tam kształtują się trendy, zacieśniają się społeczności, a marki zyskują unikalną okazję do budowania autentycznych relacji z graczami. IEM Katowice 2025 po raz kolejny udowodniło, że gaming to coś więcej niż rozrywka - to dynamiczny ekosystem, w którym zaangażowanie odbiorców i innowacyjne podejście do komunikacji definiują sukces. W tym kontekście RTV EURO AGD, jako marka obecna na takich wydarzeniach, w pełni dostrzega potencjał gamingu, traktując go jako kluczowy element swojej strategii budowania relacji z graczami. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Maksymilian Salski na czele zespołu ds. subskrypcji w Grupie Agora

Od marca Maksymilian Salski pełni rolę chief subscription officer w Grupie Agora. Nowe obowiązki będzie łączył z dotychczasową rolą head of subscriptions w "Gazecie Wyborczej". Jednym z zadań Salskiego będzie rozwój portfolio subskrypcyjnego Grupy Agora.   więcej

Agora chce przenieść muzykę do spółki filmowej

Segment muzyczny spółki Agora Książka i Muzyka ma zostać przeniesiony do firmy Next Film lub sprzedany innej spółce z grupy kapitałowej Agora. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Polska podatkiem przykręci śrubę big techom? "Walczymy o suwerenność cyfrową"

Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski ogłosił w poniedziałek plan wprowadzenia w Polsce podatku cyfrowego. Uderzałby w globalne, głównie amerykańskie korporacje technologiczne jak Google czy Facebook. Czy nowa regulacja to tylko ,,straszak" na USA czy realna koncepcja, na której Polska zarobi miliardy złotych?  więcej

Nie ma mocnych na Netfliksa. Disney+ ze spadkiem. W tych serwisach oglądamy filmy, seriale i sport

Na Netfliksa niezmiennie przypada ok. połowy łącznego czasu korzystania przez polskich internautów z platform streamingowych z wideo. W lutym spore wzrost osiągnęły Canal+ online, Player i CDA Premium, a znacząco zmalały wyniki Disney+. więcej

Seria rozstań dziennikarzy z Weszło. Stanowski ma sprzedać udziały

Kilku dziennikarzy pożegnało się ostatnio z serwisem sportowym Weszło, należącym do Krzysztofa Stanowskiego. Ma on sprzedać część swoich udziałów Marcinowi Szpalerskiemu ze spółki zarządzającej platformą Fuksiarz.pl.  więcej

Burda Media Polska wzmacnia zespół. Dołączył były dyrektor z Iberionu

Jarosław Machocki, dotąd sprzedaży obszaru biznes i finanse w Iberionie, objął nowo utworzone stanowisko new business director w Burda Media Polska. Będzie odpowiadał m.in. za pozyskiwanie klientów strategicznych oraz tworzenie ofert długofalowych współprac.  więcej

Zalando wprowadza program lojalnościowy

Zalando, platforma modowo-lifestylowa, wprowadza w Polsce darmowy program Plus, który nagradza aktywność użytkowników. Ma on pozwolić na dalsze zacieśnienie relacji z klientami w naszym kraju. więcej

Serial ,,Dojrzewanie" na Netfliksie. Znak rozpoznawczy: jedno ujęcie

,,Dojrzewanie" opowiada o tym, jak świat pewnej rodziny wywraca się do góry nogami, gdy 13-letni Jamie Miller zostaje aresztowany za zamordowanie nastoletniej koleżanki. Widzowie od razu zostają wciągnięci w mroczną opowieść o tym, co się dokładnie stało, a rodzina bohatera i terapeutka próbują zrozumieć dlaczego. więcej

Netflix podjął szybką decyzję w sprawie show księżnej Meghan

Netflix oficjalnie zapowiedział na jesień premierę drugiego sezonu programu lifestylowego ,,Z miłością, Meghan", którego główną bohaterką jest księżna Sussex Meghan. więcej

Nowy manager w Kanale Zero

Konrad Cichosz dołączył do agencji Arskom jako sales konsultant odpowiedzialny za Kanał Zero. Wcześniej pracował m.in. w Spotlight Agency oraz Melody Media.  więcej

Koniec białych plam w dostępie do sieci? Resort cyfryzacji ma plan

Ministerstwo Cyfryzacji zamierza zlikwidować tzw. białe plamy na mapie dostępu do internetu. Rozwiązań tego problemu przedstawiciele resortu będą szukać wspólnie z przedstawicielami branży telekomunikacynej. W poniedziałek podpisano list intencyjny w tej sprawie i powołano grupę roboczą ds. rozwoju telekomunikacji.  więcej

X z kolejną awarią tego samego dnia. Elon Musk mówi o "cyberataku"

W poniedziałek po południu użytkownicy platformy X ponownie informowali o problemach z jej działaniem. Była to kolejna awaria medium należącego do Elona Muska tego dnia w odstępie zaledwie kilku godzin. Wieczorem amerykański miliarder skomentował sprawę, mówiąc o "potężnym cyberataku". więcej

Czterech chętnych na TikToka w USA

Przejęciem części aktywów właściciela TikToka w USA są zainteresowane cztery grupy - stwierdził prezydent Donald Trump. Do początku kwietnia Trump opóźnił wejście w życie ustawy zakazującej działalność w obecne formie TikToka w USA. więcej

Twórca ,,Krytyki Politycznej" rusza z kolejną zbiórką dla Ukrainy. Reakcja na decyzję Trumpa

Zakup karetek wojskowych dla Ukrainy to cel zbiórki internetowej, którą zainicjowali socjolog, publicysta i założyciel "Krytyki Politycznej" Sławomir Sierakowski. Zbiórka prowadzona jest za pośrednictwem platformy Zrzutka.pl. Jedna karetka wojskowa kosztuje 300 tys. dol. więcej

,,Dużo przed nami do zrobienia". Za nami Debata Kobiet w Polskim Radiu RDC

Za nami Debata Kobiet pod hasłem ,,Za kwiatka podziękuję. Poproszę prawo". Z okazji Dnia Kobiet na antenie Polskiego Radia RDC rozmawialiśmy o najważniejszych wyzwaniach, przed którymi postawione są panie we współczesnym świecie. Poruszono kwestie finansowe, prawne, jak i te poświęcone szeroko pojętemu bezpieczeństwu. To wszystko w trakcie trzech paneli. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Polska marka modowa klientem agencji Big Picture

BLAAR, polska marka modowa projektująca ubrania dla kobiet niższego wzrostu, dołączyła do grona klientów Big Picture - poinformowano w komunikacie prasowym. Agencja odpowiada m.in. za otwarcie pierwszego butiku stacjonarnego marki w Warszawie oraz kompleksową obsługę PR-ową.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
"Głodu sukcesu nie można mylić z arogancją". Kwestionariusz Jacka Olczaka z TOP10 Wpływowych
USA grożą Polsce palcem ws. planów podatku cyfrowego. Zapowiedź odwetu Trumpa
Czterech chętnych na TikToka w USA
Polska chce opodatkować koncerny cyfrowe. "Zaprezentujemy model"
Polski producent przygotuje grę dla Netfliksa
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj