Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 5 Marca 2025
 
 
 
Eksperci oceniają ramówki dużych stacji. "Znaczące zmiany w TVN"
 
Wiosenne ramówki Telewizji Polskiej, TVN i Polsatu nie powalają ogromem nowości programowych, ale bazują na formatach już sprawdzonych. - Brak dużej liczby nowości wcale nie musi być wadą. Stacje chyba zdały sobie sprawę, że wprowadzenie nowości, które odniosą sukces jest już mało prawdopodobne - zaznacza Sergiusz Geller.  więcej
 
 
Z Polsat Café do rady programowej TVP? Znamy listę kandydatów
 
20 marca Rada Mediów Narodowych wybierze nowych członków rad programowych Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. Portal Wirtualnemedia.pl dotarł do listy kandydatów. Są na niej m.in. wieloletnia prezenterka TVP Jolanta Fajkowska, w ostatnich latach związana z Polsat Café, były szef TVP1 i producent Maciej Grzywaczewski czy były prezes TVP Janusz Daszczyński. Nie brakuje też byłych i obecnych polityków.  więcej
 
 
Republika liderem, ale to wPolsce24 zyskało najwięcej. Dobry luty dla TVP Info
 
Przetasowanie na szczycie najpopularniejszych kanałów newsowych. Republika w lutym br. został liderem zestawienia, wyprzedzając kanał TVN24. Największy wzrost w rankingu zanotował główny konkurent Republiki - kanał wPolsce24.pl, wzrostem cieszyć się mógł też kanał TVP Info, mający za sobą trudny rok.  więcej
 
 
Dzieci w sieci wciąż niedostatecznie chronione. To wyzwanie także dla branży marketingowej
 
Dzieci, które nie skończyły nawet 13 lat, spędzają w internecie ponad 4,5 godziny dziennie, z czego większość w mediach społecznościowych i serwisach z wideo - wynika z nowych danych Gemiusa, opublikowanych w ramach raportu ,,Internet dzieci". To rodzi szereg reperkusji i pytań o to, czy dorośli i biznes potrafią zadbać o bezpieczne środowisko internetowe? - Jeżeli marka chce docierać do określonej grupy, a część pieniędzy jest wydawane na dotarcie do dzieci, to jest to oburzające. Marketing kierowany do dzieci powinien być poza dyskusją - powiedział podczas debaty Krzysztof Mikulski, szef PBI. więcej
 
 
Niebawem trzy nowe kanały muzyczno-rozrywkowe po polsku
 
W najbliższych tygodniach mają zadebiutować nowe kanały FAST Grupy ZPR Media odwołujące się do marek Radia Eska i VOX FM. Zbigniew Benbenek, główny akcjonariusz firmy zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że będą mieć charakter muzyczno-rozrywkowy. Jedna stacja będzie emitować m.in. teledyski z muzyką pop, druga rockowe, a trzecia klipy disco-polo.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Globalna CEO Effie Worldwide: 2025 rokiem eksperymentów z AI więcej
 
TOP15 projektów medialnych na Patronite. Lider zgarnął ponad 5 mln zł więcej
 
"Niekomercyjna wersja Magdy Gessler". Na czym polega fenomen Książula? więcej
 
Co łączy telewizję i streaming? Szefowa TVN o wiosennych nowościach, "Milionerach" i TVN Style więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista/Specjalistka ds. Public Affairs Ringier Axel Springer Polska
Pracownik działu marketingu Wielkopolska Telewizja Kablowa
Media Strategy Analyst PEPSICO
Advertising & Production Usage Rights Supervisor PEPSICO
Media Operations - Global Productivity Executive PEPSICO
Marketing Procurement Specialist with Romanian PEPSICO
Personalization at Scale Senior Specialist PEPSICO
Media & TCP Senior Planner Buyer PEPSICO
OTT Implementation Consultant Spyrosoft
Inżynier OTT Spyrosoft
Subscription Growth Manager Ringier Axel Springer
Event Sales Manager Wirtualnemedia.pl
Dziennikarz / wydawca portalu miejskiego eWarszawa.pl
Specjalista ds. sprzedaży - Dział Klienta Bezpośredniego MY COMPANY POLSKA
Direct Sales Manager Screen Network
YouTube Content Manager Ringier Axel Springer Polska
Key Client Partner w Biurze Reklamy Ringier Axel Springer Polska
Dziennikarz/Dziennikarka z tematyki digital/media Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Eksperci oceniają ramówki dużych stacji. "Znaczące zmiany w TVN"

Wiosenne ramówki Telewizji Polskiej, TVN i Polsatu nie powalają ogromem nowości programowych, ale bazują na formatach już sprawdzonych. - Brak dużej liczby nowości wcale nie musi być wadą. Stacje chyba zdały sobie sprawę, że wprowadzenie nowości, które odniosą sukces jest już mało prawdopodobne - zaznacza Sergiusz Geller.  więcej

Z Polsat Café do rady programowej TVP? Znamy listę kandydatów

20 marca Rada Mediów Narodowych wybierze nowych członków rad programowych Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. Portal Wirtualnemedia.pl dotarł do listy kandydatów. Są na niej m.in. wieloletnia prezenterka TVP Jolanta Fajkowska, w ostatnich latach związana z Polsat Café, były szef TVP1 i producent Maciej Grzywaczewski czy były prezes TVP Janusz Daszczyński. Nie brakuje też byłych i obecnych polityków.  więcej

Republika liderem, ale to wPolsce24 zyskało najwięcej. Dobry luty dla TVP Info

Przetasowanie na szczycie najpopularniejszych kanałów newsowych. Republika w lutym br. został liderem zestawienia, wyprzedzając kanał TVN24. Największy wzrost w rankingu zanotował główny konkurent Republiki - kanał wPolsce24.pl, wzrostem cieszyć się mógł też kanał TVP Info, mający za sobą trudny rok.  więcej

Niebawem trzy nowe kanały muzyczno-rozrywkowe po polsku

W najbliższych tygodniach mają zadebiutować nowe kanały FAST Grupy ZPR Media odwołujące się do marek Radia Eska i VOX FM. Zbigniew Benbenek, główny akcjonariusz firmy zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że będą mieć charakter muzyczno-rozrywkowy. Jedna stacja będzie emitować m.in. teledyski z muzyką pop, druga rockowe, a trzecia klipy disco-polo.  więcej

Uchylono uchwałę powołującą Michała Adamczyka na prezesa TVP

Rada Mediów Narodowych uchyliła uchwały powołujące Michała Adamczyka na prezesa Telewizji Polskiej i Tomasza Owsińskiego na członka zarządu. Szef RMN Wojciech Król mówi Wirtualnemedia.pl, że były one ,,bezprzedmiotowe". Z kolei były prezenter ,,Wiadomości" twierdzi w przesłanym nam stanowisku, że regulator się ośmieszył. - Wszystko zostanie w przyszłości rozliczone - dodaje. więcej

Jest nowy chętny do przejęcia stacji TVN

Stacja TVN nie trafi ostatecznie w ręce współpracowników premiera Węgier Viktora Orbana - podał portal VSquare. Według źródeł serwisu, w drugim etapie procesu sprzedaży mają brać udział wyłącznie polskie podmioty. Nową informacją jest fakt, że stację chce kupić też Grzegorz Hajdarowicz, współwłaściciel Gremi Media.  więcej

Disney+ z nową promocją w Polsce. Taniej o 73 proc.

Platforma streamingowa Disney+ rozpoczęła promocję, w ramach której miesięczna opłata wynosi tylko 7,99 zł. Taka stawka obowiązuje przez cztery miesiące. więcej

Telewizja Puls nie chce TVN ani własnego streamingu. ,,To byłoby nieporozumienie"

Telewizja Puls nie chciała dołączyć do konsorcjum, które według nieoficjalnych doniesień złożyło wstępną ofertę kupna grupy TVN. Nadawca nie planuje też własnej platformy streamingowej, woli współpracę z innymi nadawcami i operatorami. więcej

Skróć ścieżkę zakupową klienta i zwiększ sprzedaż dzięki InPost Pay

Zakupy online zrewolucjonizowały sposób, w jaki klienci kupują produkty - szybkość, wygoda i łatwość finalizacji transakcji to główne czynniki, które sprawiają, że e-commerce dynamicznie się rozwija. Jednak wraz ze wzrostem popularności zakupów online pojawiają się także wyzwania - zbyt długa i skomplikowana ścieżka zakupowa może zniechęcać klientów i prowadzić do porzucania koszyków. Dowiedz się, jak InPost Pay może pomóc Twojemu e-commerce zwiększyć konwersję i ograniczyć liczbę porzuconych koszyków! materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Z Polsat Café do rady programowej TVP? Znamy listę kandydatów

20 marca Rada Mediów Narodowych wybierze nowych członków rad programowych Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. Portal Wirtualnemedia.pl dotarł do listy kandydatów. Są na niej m.in. wieloletnia prezenterka TVP Jolanta Fajkowska, w ostatnich latach związana z Polsat Café, były szef TVP1 i producent Maciej Grzywaczewski czy były prezes TVP Janusz Daszczyński. Nie brakuje też byłych i obecnych polityków.  więcej

 
Uchylono uchwałę powołującą Michała Adamczyka na prezesa TVP

Rada Mediów Narodowych uchyliła uchwały powołujące Michała Adamczyka na prezesa Telewizji Polskiej i Tomasza Owsińskiego na członka zarządu. Szef RMN Wojciech Król mówi Wirtualnemedia.pl, że były one ,,bezprzedmiotowe". Z kolei były prezenter ,,Wiadomości" twierdzi w przesłanym nam stanowisku, że regulator się ośmieszył. - Wszystko zostanie w przyszłości rozliczone - dodaje. więcej

 
Więcej hip-hopu w Czwórce. Stacja zaprezentowała wiosenną ramówkę

Program IV Polskiego Radia szykuje zmiany w ramówce na okres letni. Pojawią się nowe audycja, więcej muzyki a także rozmowy łączące pokolenia. Na antenie w roli prowadzącego pojawi się m.in raper Eldo.    więcej

 
Audycja o reggae dalej w Polskim Radiu. Zmienia stację

,,Strefa Dread" dotycząca muzyki reggae debiutuje na antenie radiowej Trójki. W ostatnich latach była nadawana w Czwórce, gospodarzem audycji jest Mirosław ,,Maken" Dzięciołowski. więcej

 
Nowości na antenie RMF24. Stacja poszerza ofertę

Do grona autorskich produkcji informacyjnej stacji radiowej RMF24 dołączyły dwie nowe serie prowadzone przez Kubę Śliwińskiego oraz Piotra Salaka.   więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Klątwa wiedzy. Jak uniknąć popularnego błędu w content marketingu?

Twoje marketingowe arcydzieła nie trafiają do odbiorców? Winowajcą może być klątwa wiedzy. Sprawdź, jak unikać tego błędu poznawczego i jakie techniki stosować, by skutecznie przyciągać uwagę klientów. więcej

Były szef marketingu Onet Premium dyrektorem w Universal Music Polska

Jakub Barzak, ostatnio head of marketing w Onet Premium (Grupy Ringier Axel Springer Polska) obejmuje stanowisko director, head of Polydor Records Poland w Universal Music Polska.  więcej

Inga Songin na strategicznym stanowisku dla regionu Europy Wschodniej w Reckitt

Inga Songin objęła stanowisko regional marketing director & board of directors member Eastern Europe w firmie Reckitt, do której należą takie marki, jak Vanish czy Durez.  więcej

,,Zwolnij, bo się przejedziesz" - Dawid Ogrodnik w ministerialnej kampanii

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, działająca przy Ministerstwie Infrastruktury, we współpracy z Keino Grupą, rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną. Projekt pod hasłem ,,Zwolnij, bo się przejedziesz", ma na celu zwrócenie uwagi na problem nadmiernej prędkości na polskich drogach. więcej

Joanna Czechowska odpowiada za marketing i PR w HR Group

Joanna Czechowska objęła stanowisko senior field marketing & PR managera w firmie HR Group, która w Polsce jest operatorem 6 hoteli Vienna House by Wyndham, należących do sieci Wyndham Hotels & Resorts. więcej

,,Daj z siebie 1,5%" - zachęca Fundacja Rak'n'Roll

Wystartowała nowa odsłona kampanii ,,Daj z siebie 1,5%" zachęcającej do przekazania swojego 1,5% podatku dla Fundacji Rak'n'Roll. Działania przygotowały agencje Publicis Groupe: Saatchi & Saatchi, Zenith, Prodigious. Za produkcję spotu odpowiada Papaya Films. więcej

T-Mobile Polska partnerem głównym Polskiego Związku Tenisowego

T-Mobile Polska został partnerem głównym Polskiego Związku Tenisowego.  Marka rozszerza zakres współpracy o działania skierowane do najmłodszych.  Jedną z inicjatyw będzie seria filmów edukacyjnych z udziałem Magdy Linette - ambasadorki projektu. więcej

zondacrypto reklamowane w Cinema City

W kinach sieci Cinema City w całej Polsce wystartowała kampania giełdy kryptowalut zondacrypto, obejmująca projekcję 30-sekundowego spotu w blokach reklamowych przed seansami oraz komunikację na nośnikach ,,offscreen" w holach kinowych. W roli ambasadorki zondacrypto występuje kolarka szosowa Katarzyna Niewiadoma,  więcej

Kampania z Putinem z czasów rządów PiS w prokuraturze. Podejrzenie szkód na 12 mln zł

Obecne władze Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej złożyły w prokuraturze zawiadomienie dotyczące kampanii billboardowej z 2022 r. pod nazwą ,,Walczymy o polską niezależność". Według organizacji szkody mogły wynieść nawet 12 mln zł.   więcej

Z Digitree Group odchodzi członek zarządu. Odpis obniży zysk o ponad 3 mln zł

Z końcem marca z Digitree Group pożegna się członek zarządu Wiktor Mazur. Firma zapowiedział, że utworzy odpis, który zmniejszy jej rentowność w ub.r. o 3,27 mln zł. więcej

Dove i Rossman w akcji ,,Album Piękna"

Marka Dove (Unilever) we współpracy z siecią Rossman Polska przygotowały ogólnopolską akcję ,,Album Piękna", której celem jest pokazywanie, że prawdziwe piękno Polek jest bardzo różnorodne. Akcja jest wsparta szeroką kampanią mediową, za której przygotowanie odpowiada Mindshare Polska (GroupM).  więcej

CEEId: skuteczna metoda identyfikacji użytkowników i zwiększania skuteczności działań performance

Nowoczesne podejście do identyfikacji użytkowników i personalizacji kampanii reklamowych stawia Wirtualną Polskę w roli lidera technologicznego na rynku marketingu internetowego. Kluczowym elementem dającym przewagę jest unikatowe narzędzie - CEEId , które efektywniej pozwala dotrzeć do klientów w świecie bez cookies i daje możliwość skutecznej reklamy we wszystkich przeglądarkach. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Niebawem trzy nowe kanały muzyczno-rozrywkowe po polsku

W najbliższych tygodniach mają zadebiutować nowe kanały FAST Grupy ZPR Media odwołujące się do marek Radia Eska i VOX FM. Zbigniew Benbenek, główny akcjonariusz firmy zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że będą mieć charakter muzyczno-rozrywkowy. Jedna stacja będzie emitować m.in. teledyski z muzyką pop, druga rockowe, a trzecia klipy disco-polo.  więcej

Agora chce motywować menedżerów. W puli akcje za kilkadziesiąt mln zł

Władze Agory przygotowały projekt nowego programu motywacyjnego dla kluczowych menedżerów spółki. Zaplanowano go na kilka lat, a w puli będą akcje firmy warte obecnie prawie 40 mln zł. więcej

Szef polskiej redakcji Viaplay z felietonami w ,,Piłce Nożnej"

Do grona felietonistów tygodnika ,,Piłka Nożna" dołączył Paweł Wilkowicz, szef polskiej redakcji sportowej platformy Viaplay, która w połowie br. wycofa się z naszego rynku. więcej

Dziennikarka pożegnała się z "Faktem"

Agata Reszko z końcem lutego br. zakończyła współpracę z "Faktem" (Ringier Axel Springer Polska). W redakcji pracowała prawie trzy lata.  więcej

Trójka finalistów nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska

Szymon Jadczak, Rafał Pikuła i Karolina Wysota znaleźli się w finale dziesiątej edycji nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska 2025. Zwycięzcę poznamy podczas uroczystej gali.  więcej

Dziennikarze bojkotują prezydenta. Nazwał reporterkę ,,idiotką"

Prezydent Serbii Aleksandar Vuczić przeprosił w poniedziałek dziennikarkę państwowej telewizji RTS za nazwanie jej "idiotką". Część serbskich dziennikarzy odrzuciła jednak przeprosiny prezydenta, który oskarżył ich przy okazji o brak profesjonalizmu, i zapowiedziała bojkot jego aktywności. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Dzieci w sieci wciąż niedostatecznie chronione. To wyzwanie także dla branży marketingowej

Dzieci, które nie skończyły nawet 13 lat, spędzają w internecie ponad 4,5 godziny dziennie, z czego większość w mediach społecznościowych i serwisach z wideo - wynika z nowych danych Gemiusa, opublikowanych w ramach raportu ,,Internet dzieci". To rodzi szereg reperkusji i pytań o to, czy dorośli i biznes potrafią zadbać o bezpieczne środowisko internetowe? - Jeżeli marka chce docierać do określonej grupy, a część pieniędzy jest wydawane na dotarcie do dzieci, to jest to oburzające. Marketing kierowany do dzieci powinien być poza dyskusją - powiedział podczas debaty Krzysztof Mikulski, szef PBI. więcej

Meta na nowo walczy z fałszerstwami na Facebooku i Instagramie. Konto odzyskasz na "wideo-selfie"

Meta zaczęła testować nowe zastosowania technologii rozpoznawania twarzy w krajach Unii Europejskiej oraz w Wielkiej Brytanii - dotychczas pierwsze testy odbywały się poza Europą w październiku 2024 roku. - Na podstawie wdrożeń tej technologii w innych częściach świata widzimy już obiecujące wyniki -- jesteśmy w stanie działać szybciej i usuwać więcej fałszywych reklam - mówi David Agranovich, dyrektor zespołu ds. polityki bezpieczeństwa w Meta.  więcej

KRRiT chce zbadań, co robimy w internecie

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wybiera w przetargu firmę, która dostarczy jej zanonimizowane dane dotyczące zachowań użytkowników treści internetowych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.  więcej

Bilety kolejnego przewoźnika kolejowego do kupienia na Jakdojade

Po wcześniejszej integracji z PKP Intercity i Kolejami Mazowieckimi, Jakdojade wprowadza sprzedaż biletów kolejnego regionalnego przewoźnika. Od teraz w aplikacji Jakdojade dostępna jest możliwość zakupu biletów Kolei Małopolskich.   więcej

,,Newsweek" i Radio ZET ze wspólnym podcastem. Autorami dziennikarskie małżeństwo

Dominika Długosz-Gierszewska z ,,Newsweeka" i Mariusz Gierszewski z Radia ZET to autorzy nowego podcastu ,,W związku ze śledztwem", który w środę zadebiutuje na internetowej stronie tygodnika i youtubowym kanale rozgłośni. Dziennikarze będą przybliżać słuchaczom kulisy polskiej polityki i głośnych śledztw. więcej

Serwis Wysokieobcasy.pl ruszył w nowej odsłonie

Serwis Wysokieobcasy.pl (Agora) pojawił się w nowej odsłonie. Zmienił się nie tylko wygląd strony głównej i artykułów, ale także cały układ serwisu - zarówno w wersji na urządzenia mobilne, jak i na komputery.   więcej

Ekonomia, bezpieczeństwo i zmiany prawa. Debata Kobiet w Polskim Radiu RDC

W Polskim Radiu RDC 8 marca stawiamy na kobiety. Zapraszamy na Debatę Kobiet pt. ,,Za kwiatka podziękuję. Poproszę prawo" - będziemy rozmawiać o najważniejszych wyzwaniach, przed którymi postawione są panie we współczesnym świecie. Została ona podzielona na trzy panele - ekonomia, bezpieczeństwo i zmiany prawa - które poprowadzą założycielka Forbes Women Polska Aleksandra Karasińska oraz nasze dziennikarki Nula Stankiewicz i Agnieszka Gozdyra. W debacie wezmą udział m.in. wiceministra rodziny Aleksandra Gajewska, Olga Zabolewicz - główna specjalistka ds. legislacji NASK czy Dagmara Adamiak - prawniczka, prezeska Fundacji RÓWNiE. -- To wyjątkowa debata -- zapowiada szefowa Polskiego Radia RDC Emilia Benedykcińska. materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Menedżerowie wolą sztuczną inteligencję niż pracowników z pokolenia Z

37 proc. menedżerów wolałoby zatrudnić sztuczną inteligencję niż zaproponować pracę osobom z pokolenia Z - wynika z międzynarodowego badania Hult International Business School. Osoby urodzone między 1997 a 2012 rokiem, są krytykowane m.in. za brak odporności zawodowej, silnej etyki pracy i umiejętności radzenia sobie z konstruktywnym feedbackiem.  więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Polak na czele komunikacji Unilevera w 27 krajach Europy

Maciej Lasoń obejmuje regionalne stanowisko w koncernie Unilever (właściciel m.in. Dove, Axe). Będzie kierował komunikacją korporacyjną w regionie obejmującym łącznie aż 27 krajów Europy.  więcej

Polskie projekty z szansami na SABRE Awards

Ponad 400 projektów nominowano w tegorocznej edycji prestiżowego, międzynarodowego konkursu public relations SABRE Awards, organizowanego przez PRovoke Media. Wśród nominowanych w kilku kategoriach jest dziewięć kampanii z Polski. Gala finałowa 2 kwietnia w Londynie.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Czy pokolenie Z zna się na AI? Aż 70 proc. badanych uważa, że tak
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj