Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 16 Stycznia 2025
 
 
 
Dokąd zmierzasz Mediapanelu? Kiedyś wyrocznia każdego w branży, dziś jest już inaczej
 
Badanie Mediapanel jeszcze kilka lat temu było podstawowym narzędziem przy planowaniu kampanii reklamowych. To się jednak zmienia. Nasi rozmówcy z branży marketingu twierdzą, że od dłuższego czasu nie wnosi ono już tak wiele jak dawniej. więcej
 
 
Euronews już nadaje po polsku. Sprawdziliśmy, co pokazuje
 
Na polskim rynku pojawiła się kolejna stacja informacyjna - emisję testową zaczęła Polska wersja Euronews. Zasięg jest na razie ograniczony do serwisu streamingowego YouTube. Stream w środę był oferowany jako niepubliczny, więc ciężko go znaleźć. Przeważnie transmisję w jednym momencie śledzi od kilku do kilkunastu osób.  więcej
 
 
Kontrowersje wokół wywiadu Stanowskiego z Walusiem. Czy warto rozmawiać z każdym? [OPINIA]
 
Krzysztof Stanowski wywołał ogromne kontrowersje zapowiedzią wywiadu z Januszem Walusiem w Kanale Zero. Wywiadu, przy okazji którego pojawiają się wątpliwości, z kim dziennikarz powinien, a z kim nie powinien rozmawiać i jaka odpowiedzialność na nim spoczywa.  więcej
 
 
TVP pracuje nad uruchomieniem Sława TV
 
W Urzędzie Patentowym RP trwa rejestracja słownego znaku towarowego Sława TV. Pod taką nazwą ma działać blok programowy przygotowywany przez Ośrodek Mediów dla Zagranicy Telewizji Polskiej z myślą o Ukraińcach. Ma to być część dotychczasowego Biełsatu.  więcej
 
 
Pracownicy reklamowego giganta nie chcą wracać do biura. 10 tys. podpisów pod petycją
 
Kilka dni temu CEO holdingu reklamowego WPP Mark Read ogłosił nowe zasady pracy, które mają obowiązywać od kwietnia. Zgodnie z nimi ludzie mają pracować w biurze aż przez cztery dni w tygodniu. Spotkało się to jednak z dużym sprzeciwem zatrudnionych w firmie - pod petycją przeciwko tym zmianom podpisało się już ok. 10 tys. osób.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Czy SEO naprawdę jest "SREO"? Wnioski po tekście Orlińskiego więcej
 
Krajobraz po wojnie, czyli jak wydawcy radzą sobie z omijaniem bana na zdjęcia od Facebooka więcej
 
,,Open to Work" na LinkedIn oznaką desperacji? Kontrowersje wokół popularnej nakładki więcej
 
TOP30 Wirtualnych Mediów. To oni liczą się w polskich mediach więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
YouTube Content Manager Ringier Axel Springer Polska
Key Client Partner w Biurze Reklamy Ringier Axel Springer Polska
dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej z siedzibą w Chicago Polska Organizacja Turystyczna
Dziennikarz/Dziennikarka z tematyki digital/media Wirtualnemedia.pl
Dziennikarz/Dziennikarka biznesowo-technologiczny Wirtualnemedia.pl
Stażysta/Stażystka Wirtualnemedia.pl
Redaktor portalu demagog.org.pl (dział przeciwdziałania dezinformacji) Stowarzyszenie Demagog
Inżynier Dyżurny Studia TVN Warner Bros. Discovery
DYREKTORA Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Chicago Polska Organizacja Turystyczna
Showrunner Ringier Axel Springer Polska
Realizator/Realizatorka Światła TVN Warner Bros. Discovery
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Euronews już nadaje po polsku. Sprawdziliśmy, co pokazuje

Na polskim rynku pojawiła się kolejna stacja informacyjna - emisję testową zaczęła Polska wersja Euronews. Zasięg jest na razie ograniczony do serwisu streamingowego YouTube. Stream w środę był oferowany jako niepubliczny, więc ciężko go znaleźć. Przeważnie transmisję w jednym momencie śledzi od kilku do kilkunastu osób.  więcej

TVP pracuje nad uruchomieniem Sława TV

W Urzędzie Patentowym RP trwa rejestracja słownego znaku towarowego Sława TV. Pod taką nazwą ma działać blok programowy przygotowywany przez Ośrodek Mediów dla Zagranicy Telewizji Polskiej z myślą o Ukraińcach. Ma to być część dotychczasowego Biełsatu.  więcej

Komentarze Rafała Ziemkiewicza hitem Republiki

Rafał Ziemkiewicz jest jedną z najbardziej wyrazistych twarzy Republiki. Z danych Nielsena wynika, że niemal 600 tys. widzów ogląda jego ,,Polityczne podsumowanie tygodnia". Najpopularniejsze wydanie programu zgromadziło przed odbiornikami 880 tys. więcej

Republika w swoich informacjach najmocniej polaryzuje Polaków

Na początku stycznia najwięcej polaryzujących widownię materiałów w programach telewizyjnych pokazano w serwisie ,,Dzisiaj" TV Republika - wynika z badania Presskadry. W programach newsowych TVN, Polsatu czy TVP odsetek takich materiałów był o wiele niższy.  więcej

Dlaczego Polacy nie zobaczyli meczu Świątek w Eurosporcie? Mamy wyłtumaczenie

Trwa turniej Australian Open, ale nasi kibice nie mogli zobaczyć w Eurosporcie części dotychczasowych spotkań Polaków. Dlaczego? Otrzymaliśmy wyjaśnienie od TVN Warner Bros. Discovery.   więcej

Program ,,You Can Dance" wraca na antenę. Znamy dzień emisji

Pod koniec lutego na antenę TVN wraca program ,,You Can Dance". Reaktywowane tameczne show będzie główną propozycją stacji na środowe wieczory.  więcej

Gospodarze "Teleexpressu" wbijają szpilkę stacji Karnowskich. "U nas oryginalny"

Prowadzący "Teleexpress" w TVP uszczypliwie komentują na antenie konkurencyjny program w telewizji wPolsce24, z nazwy bliźniaczo podobny.  więcej

Groźby śmierci dla dziennikarzy Republiki. Policja podjęła czynności

Telewizja Republika zawiadomiła prokuraturę w sprawie gróźb karalnych, które dostają jej dziennikarze. Szef stacji Tomasz Sakiewicz zostanie w tej sprawie przesłuchany przez policję. więcej

Cztery redakcje rozmawiały z Włodymyrem Zełeńskim

W środę w telewizji i internecie pokazany został wywiad z Wołodymyrem Zełenskim. Ekskluzywna rozmowa z prezydentem Ukrainy została zorganizowana przez redakcje Onetu, TVN24, "Rzeczpospolitej" oraz "Krytyki Politycznej". Był to jedyny wywiad Zełeńskiego podczas wizyty w Polsce. więcej

Nie żyje były dziennikarz PAP i ,,Rzeczpospolitej". Do niedawna kierował TVP3 Rzeszów

Zmarł rzeszowski dziennikarz Józef Matusz. "Zmarł nagle, dziś rano, wskutek ciężkiej choroby, o której nie mówił, z której się nie zwierzał"- poinformowała w środę w serwisie internetowym TVP3 Rzeszów, w której Matusz był szefem w latach 2016-2023. więcej

Przejmij kontrolę nad kosztami podróży służbowych

Rosnąca w ostatniej dekadzie dostępność narzędzi do zdalnej i hybrydowej współpracy między zespołami w ostatnich latach sprawiła, że firmy diametralnie zmieniły swoje podejście do podróży służbowych. W praktyce oznacza to, że nie ma już potrzeby odbywać podróży samolotem, pociągiem czy samochodem, aby dotrzeć na kolejne ważne spotkanie. Według badania Deloitte, siedem na dziesięć firm przyznało, że obecnie analizuje konieczność odbycia podróży służbowej w oparciu o potencjalne rezultaty, takie jak generowany przychód, biorąc przy tym pod uwagę także związane z nim koszty, emisję oraz ryzyko zdrowotne. Jak zatem firmy mogą sprostać potrzebom podróży służbowych swoich pracowników, jednocześnie unikając gwałtownego wzrostu kosztów? materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Dziennikarka odchodzi z Radia 357. Nowy gospodarz audycji kryminalnej

Z internetowym Radiem 357 po 3,5 roku pracy żegna się Agata Słysz. Audycję kryminalną ,,Czas na zbrodnię" przejmie po niej Krzysztof Zimoch. więcej

 
RMF FM świętuje urodziny. Konwoje z prezentami i muzyczne show legend stacji

W środę 15 stycznia na ulice miast Polski wyruszą trzy żółto-niebieskie konwoje RMF FM - pełne prezentów, które prowadzący rozdadzą słuchaczom. Dzień na antenie stacji zakończy się z kolei muzycznym show przygotowanym przez legendy radia Darka Maciborka i Marcina Jędrycha. To wszystko z okazji 35. urodzin RMF FM. więcej

 
Antyradio promuje audycję Kędzierskiego i Figurskiego

W czwartek wystartuje nowa kampania Antyradia, nawiązująca do porannej audycji "Desperanos" z Michałem Figurskim i Piotrem Kędzierskim w rolach głównych. Reklamy będzie można zobaczyć na billboardach w polskich miastach, a także w sieci kin Helios i social mediach. więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Pracownicy reklamowego giganta nie chcą wracać do biura. 10 tys. podpisów pod petycją

Kilka dni temu CEO holdingu reklamowego WPP Mark Read ogłosił nowe zasady pracy, które mają obowiązywać od kwietnia. Zgodnie z nimi ludzie mają pracować w biurze aż przez cztery dni w tygodniu. Spotkało się to jednak z dużym sprzeciwem zatrudnionych w firmie - pod petycją przeciwko tym zmianom podpisało się już ok. 10 tys. osób.  więcej

2012 Agency będzie dalej reklamować Warkę

20212 Agency wygrała przetarg Grupy Żywiec na obsługę reklamową marki piw Warka. Tym samym obroniła swojego wieloletniego klienta.  więcej

Tak Apple TV+ promuje swój serialowy hit ,,Severance"

Już 17 stycznia na platformie streamingowej Apple TV+ zadebiutuje długo wyczekiwany drugi sezon serialu ,,Severance" Bena Stillera. Z tej okazji platforma postawiła na niestandardową akcję promocyjną. więcej

Producent Łaciatego ma nową szefową marketingu

Stanowisko dyrektorki marketingu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, która jest właścicielem takich marek, jak Mlekpol, Rolmlecz czy Maślanka Mrągowska objęła Dorota Grabowska.  więcej

Jürgen Klopp dołącza do Red Bulla. Będzie odpowiadał za sieć klubów

Jürgen Klopp objął stanowisko dyrektora ds. globalnej piłki nożnej w firmie Red Bull. Będzie nadzorował międzynarodową sieć klubów piłkarskich marki.  więcej

Ströer Polska zaczyna sprzedaż pakietową

Zespół product development firmy reklamy zewnętrznej Ströer Polska opracował założenia oraz przygotował do sprzedaży dedykowane pakiety w ramach głównych linii produktowych: Premium, Eco, Standard, CLP Premium oraz Metro. więcej

,,Hey, ho, let's go!" hasłem promującym Rozgrzewające Sery w KFC

McCann Poland i Weber Shandwick odpowiadają za najnowszą kampanię KFC - ,,Hey, ho, let's go!", która promuje ofertę Rozgrzewające Sery. Akcja kierowana jest głównie do pokolenia Z.  więcej

George Clooney detektywem w reklamie telewizyjnej Nespresso

George Clooney wciela się w rolę detektywa w najnowszej telewizyjnej kampanii Nespresso. Razem z Evą Longorią, Camille Cottin oraz Kim Go Eun wyruszają w zagadkową podróż. więcej

Antyradio promuje audycję Kędzierskiego i Figurskiego

W czwartek wystartuje nowa kampania Antyradia, nawiązująca do porannej audycji "Desperanos" z Michałem Figurskim i Piotrem Kędzierskim w rolach głównych. Reklamy będzie można zobaczyć na billboardach w polskich miastach, a także w sieci kin Helios i social mediach. więcej

Madogz autorem kampanii Canephron opartej na modułowym wideo

Ruszyła kampania reklamowa leku bez recepty Canephron. Za ideę kreatywną i produkcję kampanii odpowiada agencja Madogz. więcej

Frosta przedłuża współpracę z BeDigital na 2025 rok

Producent mrożonek Frosta, po wdrożeniu strategii SEO w 2024 roku z agencją mediowo-reklamową BeDigital zdecydowała się przedłużyć współpracę na rok 2025. więcej

Vision & People dla L'Oréal Professionnel

Agencja Vision & People wygrała przetarg na obsługę komunikacyjną (strategiczną i kreatywną) profesjonalnych kosmetyków do włosów L'Oréal Professionnel.  więcej

Tomasz Ćwiąkała zmienił firmę bukmacherską

Komentator piłkarski Canal+ Sport Tomasz Ćwiąkała został ambasadorem firmy bukmacherskiej Betclic. Poprzednio współpracował w takim zakresie z Fortuną. więcej

Metro Świętokrzyska - największa niestandardowa reklama w Polsce w portfolio Braughman Group Media Poland

Skrzyżowanie ul. Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej, przy Centrum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie to miejsce, które przyciąga uwagę nie tylko ze względu na swoje unikalne położenie, ale także ze względu na spektakularny nośnik OOH / Wielki Format, który znajduje się na fasadzie biurowca Central Point. Braughman Group Media Poland, lider na rynku reklamy zewnętrznej, jest odpowiedzialny za realizację kampanii reklamowych na tym nośniku. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Polska Press zmienia portale kolejnych dzienników

Po ,,Dzienniku Zachodnim" portale ośmiu innych dzienników Polska Press Grupy zyskały nowe strony główne. - Chcemy, aby nasze serwisy były funkcjonalne, intuicyjne i atrakcyjne wizualnie - wylicza prezes wydawnictwa Zenon Nowak. więcej

Zmarł szef klubów ,,Gazety Polskiej"

Nie żyje Ryszard Kapuściński, szef klubów ,,Gazety Polskiej" i publicysta tego tygodnika. Miał 70 lat. więcej

"Puls Biznesu" wzmacnia zespół. Dołączył nowy menadżer ds. subskrypcji

Dziennik "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) rozwija dział sprzedaży w zakresie subskrypcji. Na początku styczniu br. do zespołu dołączył Marcin Sobczak, który objął funkcję senior sales B2B managera. Odpowiadać będzie za pozyskiwanie nowych partnerstw i współpracę korporacyjną subskrypcji tytułu.  więcej

 
 
 
INTERNET
 
Dokąd zmierzasz Mediapanelu? Kiedyś wyrocznia każdego w branży, dziś jest już inaczej

Badanie Mediapanel jeszcze kilka lat temu było podstawowym narzędziem przy planowaniu kampanii reklamowych. To się jednak zmienia. Nasi rozmówcy z branży marketingu twierdzą, że od dłuższego czasu nie wnosi ono już tak wiele jak dawniej. więcej

Kontrowersje wokół wywiadu Stanowskiego z Walusiem. Czy warto rozmawiać z każdym? [OPINIA]

Krzysztof Stanowski wywołał ogromne kontrowersje zapowiedzią wywiadu z Januszem Walusiem w Kanale Zero. Wywiadu, przy okazji którego pojawiają się wątpliwości, z kim dziennikarz powinien, a z kim nie powinien rozmawiać i jaka odpowiedzialność na nim spoczywa.  więcej

KRRiT mówi "nie" dodatkowym uprawnieniom szefa UKE. Ostrzega przed cenzurą

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ostrzega przed możliwością cenzury w internecie. Regulator zarzuca rządowi upolitycznienie prac nad wdrożeniem unijnego Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA). Krytykuje prawo do blokowania treści przez prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.  więcej

Polacy pokochali szwedzki kryminał ,,Przełom". Nowy hit Netfliksa

W ofercie Netfliksa pojawił się nowy serial kryminalny zatytułowany ,,Przełom". Miniserial opowiada historię podwójnego morderstwa w szwedzkim mieście Linköping, które stało się przedmiotem szesnastoletniego śledztwa, jednego z najdłuższych w historii kraju. więcej

Polska Press zmienia portale kolejnych dzienników

Po ,,Dzienniku Zachodnim" portale ośmiu innych dzienników Polska Press Grupy zyskały nowe strony główne. - Chcemy, aby nasze serwisy były funkcjonalne, intuicyjne i atrakcyjne wizualnie - wylicza prezes wydawnictwa Zenon Nowak. więcej

Meta żegna się z najsłabszymi. Zuckerberg: postanowiłem podnieść poprzeczkę

Pierwszy raz od ponad roku Meta Platforms przeprowadzi znaczące zwolnienia: chce pożegnać się z ok. 5 proc. pracowników osiągających najniższe wyniki. - Postanowiłem podnieść poprzeczkę w zakresie zarządzania wydajnością -  tłumaczy szef koncernu Mark Zuckerberg. więcej

UKE ma blokować treści w internecie. Urząd zabrał głos ws. kontrowersyjnego projektu

Zgodnie w projektem noweli przygotowanej przez resort cyfryzacji Urząd Komunikacji Elektronicznej ma decydować o blokowaniu nielegalnych treści w internecie. -  Kluczowe przy wykonywaniu nowych zadań będą odpowiednie zasoby kadrowe, organizacyjne i technologiczne - przekazali przedstawiciele UKE w rozmowie z PAP. więcej

Cztery redakcje rozmawiały z Włodymyrem Zełeńskim

W środę w telewizji i internecie pokazany został wywiad z Wołodymyrem Zełenskim. Ekskluzywna rozmowa z prezydentem Ukrainy została zorganizowana przez redakcje Onetu, TVN24, "Rzeczpospolitej" oraz "Krytyki Politycznej". Był to jedyny wywiad Zełeńskiego podczas wizyty w Polsce. więcej

Elon Musk pozwany. Chodzi o zakup Twittera

Federalna Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) pozwała Elona Muska, zarzucając mu oszustwo inwestorów przy transakcji kupna platformy społecznościowej Twitter (dziś X). Miliarder miał dopuścić się oszust na 150 mln dolarów.  więcej

Niemieckie instytucje zaczynają wycofywać się z platformy Muska

Niemieckie ministerstwo obrony i Bundeswehra zawiesiły działalność na platformie X, należącej do Elona Muska. Decyzję uzasadniono trudnościami w "obiektywnej wymianie argumentów" na platformie. więcej

Przejmij kontrolę nad kosztami podróży służbowych

Rosnąca w ostatniej dekadzie dostępność narzędzi do zdalnej i hybrydowej współpracy między zespołami w ostatnich latach sprawiła, że firmy diametralnie zmieniły swoje podejście do podróży służbowych. W praktyce oznacza to, że nie ma już potrzeby odbywać podróży samolotem, pociągiem czy samochodem, aby dotrzeć na kolejne ważne spotkanie. Według badania Deloitte, siedem na dziesięć firm przyznało, że obecnie analizuje konieczność odbycia podróży służbowej w oparciu o potencjalne rezultaty, takie jak generowany przychód, biorąc przy tym pod uwagę także związane z nim koszty, emisję oraz ryzyko zdrowotne. Jak zatem firmy mogą sprostać potrzebom podróży służbowych swoich pracowników, jednocześnie unikając gwałtownego wzrostu kosztów? materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
IQS rozpoczyna współpracę z Dive Polska przy projektach mystery shopping

Firmy IQS i Dive Polska rozpoczynają współpracę przy projektach badawczych z wykorzystaniem techniki mystery shopping. Połączenie doświadczenia fieldowego Dive oraz wiedzy o konsumentach IQS, ma pozwolić dostarczać klientom tego typu badań jeszcze większą wartość biznesową.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
KRRiT mówi "nie" dodatkowym uprawnieniom szefa UKE. Ostrzega przed cenzurą
UKE ma blokować treści w internecie. Urząd zabrał głos ws. kontrowersyjnego projektu
NASK w nowym cyklu wideo uczy rozpoznawania deepfake'ów
Nie dostałeś na papierze komunikatu o zmianie umowy? mPay i Revolut zwrócą pieniądze
Firma Muska podbija kosmos. Wystrzeliła dwa lądowniki księżycowe
Najmniejszy polski satelita wystrzelony na orbitę. Będzie wykrywał zanieczyszczenia i degradację lasów
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj