Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 15 Stycznia 2025
 
 
 
Nowe studio TVN24 i ,,Faktów" na wybory prezydenckie. ,,Budują coś wielkiego"
 
Remont studia TVN24 i ,,Faktów" TVN zakończy się najpóźniej przed wyborami prezydenckimi - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarze, z którymi rozmawialiśmy twierdzą, że w odświeżonym studiu ma być znacznie więcej przestrzeni. Pojawią się w nim duże bimy.  więcej
 
 
Serwis streamingowy Canal+ online zmienił nazwę
 
Serwis streamingowy Canal+ Polska nie nosi już nazwy Canal+ online. - Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęliśmy proces rebrandingu serwisu Canal+ online i zmieniliśmy jego nazwę na Canal+ - informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy dostawcy płatnej telewizji.  więcej
 
 
Odpowiedź Mety na problemy Twittera. Nowa platforma rekordowo popularna w Polsce
 
Platforma Threads, która ma być odpowiedzią Meta Platforms na problemy Twittera/X, wskoczyła w Polsce do pierwszej dziesiątki witryn społecznościowych. Na ile wytworzyła już u nas swój ekosystem społecznościowy? Dla Wirtualnemedia.pl analizują to specjalistki od social mediów. więcej
 
 
Publicis łączy dwie globalne agencje. Co w Polsce?
 
Grupa Publicis Groupe poinformowała, że łączy swoje agencje kreatywne Leo Burnett i Publicis Worldwide w nową sieć kreatywną, która będzie działać pod nazwą Leo. Konsolidacja obu agencji obejmie 130 agencji i 15 tys. pracowników. Sprawdziliśmy, jak ta decyzja wpłynie na polski rynek.  więcej
 
 
W TVN najwięcej spotów reklamowych. Polsatowi ubyło reklamodawców
 
W 2024 roku najwięcej spotów - spośród stacji tzw. wielkiej czwórki - wyemitował TVN. TVP2 odnotowała największy wzrost liczby aktywnych marek, a Polsat zmniejszył liczbę pokazanych reklam - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Czy SEO naprawdę jest "SREO"? Wnioski po tekście Orlińskiego więcej
 
Krajobraz po wojnie, czyli jak wydawcy radzą sobie z omijaniem bana na zdjęcia od Facebooka więcej
 
,,Open to Work" na LinkedIn oznaką desperacji? Kontrowersje wokół popularnej nakładki więcej
 
TOP30 Wirtualnych Mediów. To oni liczą się w polskich mediach więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Key Client Partner w Biurze Reklamy Ringier Axel Springer Polska
dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej z siedzibą w Chicago Polska Organizacja Turystyczna
Dziennikarz/Dziennikarka z tematyki digital/media Wirtualnemedia.pl
Dziennikarz/Dziennikarka biznesowo-technologiczny Wirtualnemedia.pl
Stażysta/Stażystka Wirtualnemedia.pl
Redaktor portalu demagog.org.pl (dział przeciwdziałania dezinformacji) Stowarzyszenie Demagog
Inżynier Dyżurny Studia TVN Warner Bros. Discovery
DYREKTORA Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Chicago Polska Organizacja Turystyczna
Showrunner Ringier Axel Springer Polska
Realizator/Realizatorka Światła TVN Warner Bros. Discovery
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Nowe studio TVN24 i ,,Faktów" na wybory prezydenckie. ,,Budują coś wielkiego"

Remont studia TVN24 i ,,Faktów" TVN zakończy się najpóźniej przed wyborami prezydenckimi - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarze, z którymi rozmawialiśmy twierdzą, że w odświeżonym studiu ma być znacznie więcej przestrzeni. Pojawią się w nim duże bimy.  więcej

Serwis streamingowy Canal+ online zmienił nazwę

Serwis streamingowy Canal+ Polska nie nosi już nazwy Canal+ online. - Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęliśmy proces rebrandingu serwisu Canal+ online i zmieniliśmy jego nazwę na Canal+ - informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy dostawcy płatnej telewizji.  więcej

W TVN najwięcej spotów reklamowych. Polsatowi ubyło reklamodawców

W 2024 roku najwięcej spotów - spośród stacji tzw. wielkiej czwórki - wyemitował TVN. TVP2 odnotowała największy wzrost liczby aktywnych marek, a Polsat zmniejszył liczbę pokazanych reklam - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.  więcej

Koncerny medialne pomagają walczyć ze skutkami pożarów w Kalifornii

Pożary trawiące Kalifornię spowodowały utratę domów przez tysiące Amerykanów, co jest szczególnie tragiczne dla osób pozbawionych ubezpieczenia. Pożar sieje spustoszenie w hrabstwie Los Angeles, a tym samym spłonęły również domy o historycznym znaczeniu, w których kręcono wiele popularnych filmów i seriali. Koncerny medialne ogłosiły chęć dofinansowania walki ze skutkami kataklizmu. więcej

TVP HD z nową oprawą

Kanał TVP HD odświeżył wizerunek. - Nowa oprawa graficzna TVP HD została wprowadzona w grudniu ubiegłego roku, poprzednia funkcjonowała przez kilkanaście lat i wymagała aktualizacji - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Telewizji Polskiej. więcej

Były szef finansów Twittera i specjalista od przejęć we władzach właściciela TVN

Do rady dyrektorów Warner Bros. Discovery powołani zostali Anthony Noto (chief executive officer w SoFi Technologies, wcześniej związany m.in. z Twitterem) oraz Joey Levin (chief executive officer w IAC). więcej

Lava Films rozwija dział telewizyjny

Firma produkcyjna Lava Films odpowiedzialna za sukces koprodukcji polsko-duńsko-szwedzkiej, czyli filmu ,,Dziewczyna z igłą" - obraz znajduje się na tzw. skróconej liście oscarowej - w reżyserii Magnusa von Horna, rozwija działalność o kolejne obszary audiowizualne. więcej

Powalczą o udział w Eurowizji 2025. Kim są finaliści preselekcji?

Telewizja Polska ogłosiła dziesięcioro finalistów eurowizyjnych preselekcji, spośród których w lutym widzowie wybiorą reprezentanta Polski podczas 69. Konkursu Piosenki Eurowizji w Bazylei. Wśród artystów m.in. Justyna Steczkowska, Kuba Szmajkowski i Janusz Radek. Poznaliśmy także jury, które zdecydowało o wyborze finałowych piosenek.  więcej

Była prowadząca wraca do "Tańca z gwiazdami" w innej roli

Magda Mołek wystąpi w najbliższej edycji programu ,,Dancing with the stars. Taniec z gwiazdami". Była dziennikarka TVN poinformowała o udziale w programie Polsatu w swoich mediach społecznościowych.  więcej

Nowe stacje FAST na Sweet.tv

W ofercie platformy streamingowej Sweet.tv pojawiły się dwa nowe kanały w modelu FAST: Podróże i Przygody oraz Men With The Pot. więcej

Przejmij kontrolę nad kosztami podróży służbowych

Rosnąca w ostatniej dekadzie dostępność narzędzi do zdalnej i hybrydowej współpracy między zespołami w ostatnich latach sprawiła, że firmy diametralnie zmieniły swoje podejście do podróży służbowych. W praktyce oznacza to, że nie ma już potrzeby odbywać podróży samolotem, pociągiem czy samochodem, aby dotrzeć na kolejne ważne spotkanie. Według badania Deloitte, siedem na dziesięć firm przyznało, że obecnie analizuje konieczność odbycia podróży służbowej w oparciu o potencjalne rezultaty, takie jak generowany przychód, biorąc przy tym pod uwagę także związane z nim koszty, emisję oraz ryzyko zdrowotne. Jak zatem firmy mogą sprostać potrzebom podróży służbowych swoich pracowników, jednocześnie unikając gwałtownego wzrostu kosztów? materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Bunt w Radiu Poznań po słowach o Jerzym Owsiaku. "Mowa nienawiści"

Kolegium redakcyjne Radia Poznań apeluje do rady programowej rozgłośni ws. wypowiedzi przewodniczącego rady, Piotra Lisiewicza. Ten m.in. na antenie TV Republika miał ostatnio krytykować w mocnych słowach Jerzego Owsiaka, szefa Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.  więcej

 
Eurozet chce zwiększyć sieć Antyradio. Zdecyduje KRRiT

Pod koniec miesiąca Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji może zająć się wnioskiem Grupy Eurozet, która chce, aby Antyradio zastąpiło Rock Radio w Opolu. - Jest szansa, że będzie rozpatrywany na najbliższym posiedzeniu. Takie są plany - informuje Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT. więcej

 
Świrski trafi przed Trybunał Stanu? W Sejmie obradowała komisja

Sejmowa Komisja Odpowiedzialności Konstytucyjnej we wtorek ponownie zajmowała się wnioskiem o postawienie szefa KRRiT Macieja Świrskiego przed Trybunałem Stanu.  więcej

 
Menedżerka z Burdy w Polskim Radiu. Kieruje nowym działem

Do zespołu Centrum Mediów Cyfrowych Polskiego Radia dołączyła Małgorzata Koselnik, która obejmie kierownictwo nowo utworzonego działu produktu internetowego. Będzie odpowiedzialna za realizację i rozwój projektów internetowych, a także za opracowywanie nowych rozwiązań reklamowych.  więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Publicis łączy dwie globalne agencje. Co w Polsce?

Grupa Publicis Groupe poinformowała, że łączy swoje agencje kreatywne Leo Burnett i Publicis Worldwide w nową sieć kreatywną, która będzie działać pod nazwą Leo. Konsolidacja obu agencji obejmie 130 agencji i 15 tys. pracowników. Sprawdziliśmy, jak ta decyzja wpłynie na polski rynek.  więcej

Agencja marketingowa ,,podziękowała" za pracę kobiecie wracającej z macierzyńskiego

Agencja komunikacji marketingowej Cheil Poland nie przedłużyła umowy pracownicy w okresie, gdy została mamą adopcyjną. - Byłam bardzo zaskoczona i zasmucona tą sytuacją. Każdy byłby w takiej sytuacji zmartwiony, a co dopiero matka z małym dzieckiem, dla której nagła informacja o utracie stabilnego źródła dochodu dodała wielu obaw i niepokoju o przyszłość - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl rozczarowana postawą pracodawcy kobieta.   więcej

Lek na erekcję Afloflarmu reklamowany spotem wygenerowanym w AI

Koncern farmaceutyczny Aflofarm prowadzi kampanię leku na erekcję Inventum Max z wykorzystaniem spotu wyprodukowanego przez sztuczną inteligencję.  więcej

Siatkarz Karol Kłos ambasadorem Nice To Fit You

Nice To Fit You rozszerza współpracę z Polską Ligą Siatkówki o współpracę ambasadorską z jednym z najbardziej rozpoznawalnych siatkarzy w Polsce - Karolem Kłosem.  więcej

Nowy account director w VML

Michał Brzeczkowski objął stanowisko account directora w agencji VML. Odpowiada za realizację działań m.in. dla T-Mobile i Olx.  więcej

Storytel w kampanii odczarowuje audiobooki

Storytel, platforma z audiobookami, rozpoczyna ogólnopolską kampanię brandową, w której obala główne mity na temat treści audio.  więcej

GroupM ma nowe narzędzie do kampanii DOOH

GroupM (mediowa grupa inwestycyjna należąca do WPP) wprowadza do swojej oferty narzędzie Advanced DOOH, które umożliwia precyzyjne i elastyczne planowanie oraz zakup kampanii Digital Out-Of-Home w Polsce.  więcej

Biedronka wyszła z dołka sprzedażowego. Przybyło jej 160 sklepów

W czwartym kwartale 2024 roku Biedronka osiągnęła niewielki wzrost r/r sprzedaży porównywalnej, po dwóch kwartałach ze spadkami. W ciągu roku liczba jej sklepów zwiększyła się netto o 161.  więcej

Gdzie oglądać finał Super Bowl? Pokaże go duża stacja

Tegoroczny finał futbolu amerykańskiego Super Bowl polscy widzowie będą mogli oglądać na głównym kanale Polsatu, podobnie jak w zeszłym roku. Mecz odbędzie się w nocy z 9 na 10 lutego czasu polskiego.   więcej

T-Mobile chce zarabiać na reklamie outdoorowej. Przejmuje dostawcę technologii

Amerykański T-Mobile uzgodnił kupno za ok. 600 mln dolarów firmy Vistar Media, oferującej rozwiązania technologiczne do cyfrowej reklamy zewnętrznej. więcej

Sara James twarzą kampanii Rossmanna o samoakceptacji

Piosenkarka Sara James została ambasadorką Rossmanna w kampanii ,,A Ty? Co chcesz powiedzieć swojemu ciału?" na temat samoakceptacji.  więcej

Rokmates bierze pod opiekę szóstkę influencerów

Management agencji influencer marketingu Rokmates zasiliło sześciu twórców internetowych - to Fizjotherapist, Bladii, Paula Mochtak, Jedynak Gotuje, Bartosz Kopica, Da Mian.  więcej

Weksle promowano jako pewną inwestycję. UOKiK nakłada grzywnę

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 1,25 mln zł kary na spółkę CK Investments, która promowała tzw. weksle inwestycyjne jako ofertę z gwarancją zwrotu kapitału. więcej

Metro Świętokrzyska - największa niestandardowa reklama w Polsce w portfolio Braughman Group Media Poland

Skrzyżowanie ul. Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej, przy Centrum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie to miejsce, które przyciąga uwagę nie tylko ze względu na swoje unikalne położenie, ale także ze względu na spektakularny nośnik OOH / Wielki Format, który znajduje się na fasadzie biurowca Central Point. Braughman Group Media Poland, lider na rynku reklamy zewnętrznej, jest odpowiedzialny za realizację kampanii reklamowych na tym nośniku. materiał reklamowywięcej

 
 
 
INTERNET
 
Odpowiedź Mety na problemy Twittera. Nowa platforma rekordowo popularna w Polsce

Platforma Threads, która ma być odpowiedzią Meta Platforms na problemy Twittera/X, wskoczyła w Polsce do pierwszej dziesiątki witryn społecznościowych. Na ile wytworzyła już u nas swój ekosystem społecznościowy? Dla Wirtualnemedia.pl analizują to specjalistki od social mediów. więcej

Na Instagramie reklamy nie do pominięcia. Czy już je oglądacie?

W czerwcu 2024 roku Instagram po raz pierwszy testował tzw. reklamy niemożliwe do pominięcia. Przerwa na reklamy - jak mówi o nich Meta - ma na celu zapewnienie reklamodawców, że ich produkty będą widoczne, co może potencjalnie zwiększyć przychody i wpłynąć na zaangażowanie użytkowników. Ale czy internauci będą zadowoleni, skoro przypomina to czasy przymusowych bloków reklamowych w telewizji linearnej?  więcej

Koncerny medialne pomagają walczyć ze skutkami pożarów w Kalifornii

Pożary trawiące Kalifornię spowodowały utratę domów przez tysiące Amerykanów, co jest szczególnie tragiczne dla osób pozbawionych ubezpieczenia. Pożar sieje spustoszenie w hrabstwie Los Angeles, a tym samym spłonęły również domy o historycznym znaczeniu, w których kręcono wiele popularnych filmów i seriali. Koncerny medialne ogłosiły chęć dofinansowania walki ze skutkami kataklizmu. więcej

Allegro zmienia Monety. Tylko dla użytkowników Smarta!

Allegro wprowadza duże zmiany w swoim programie lojalnościowym dla kupujących. Będzie teraz działał jako Smart! Monety i był dostępny tylko dla użytkowników Allegro Smart. więcej

Jeden z programów Stanowskiego zniknął z Kanału Zero

Format ,,Podsumowanie tygodnia" od ponad dwóch miesięcy przestał ukazywać się w Kanale Zero. Program prowadzi Krzysztof Stanowski.   więcej

Kolejny kraj sprawdzi faktyczny wpływ Google na rynek cyfrowy

Brytyjski regulator rynku Competition and Markets Authority (CMA) zbada dominację wyszukiwarki Google i jej wpływ na wydawców wiadomości, biznes i gospodarkę cyfrową.  więcej

Kluczowe zmiany w WP Media. Rozdzielono redakcje informacyjne i tematyczne

Redakcje informacyjne i tematyczne w Wirtualnej Polsce Media zostaną rozdzielone - to najważniejsza ze zmian, którą spółka wprowadza od 15 stycznia br. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, zmiany będą dotyczyć też kompetencji kluczowych managerów. Marcin Bartnicki przejmie zarządzanie biznesowe wszystkimi serwisami, Pawłowi Kapuście będą podlegać szefowie redakcji informacyjnych, a Łukasz Wojtkiewicz obejmie stanowisko dyrektora platform wydawniczych. więcej

To Elon Musk może kupić TikToka w USA

Najbogatszy człowiek na świecie i doradca prezydenta USA Elon Musk może kupić amerykańską część TikToka - podaje agencja Bloomberg. Sensacyjne doniesienia nadchodzą na kilka dni przed możliwą blokadą serwisu w Stanach Zjednoczonych.  więcej

Znana sieć sklepów kosmetycznych znika z Polski. Koniec sprzedaży offline i online

Sieć sklepów kosmetycznych The Body Shop 22 lutego bieżącego roku kończy działalność na polskim rynku - poinformowała firma na swojej stronie internetowej. Sklep internetowy przestanie działać już miesiąc wcześniej, bo 26 stycznia.  więcej

Poczta Polska ma chrapkę na automaty Orlenu

Poczta Polska jest zainteresowana przejęciem Orlen Paczki, należącej obecnie do Ruchu. Orlen szuka do tej usługi partnera lub inwestora. więcej

Przejmij kontrolę nad kosztami podróży służbowych

Rosnąca w ostatniej dekadzie dostępność narzędzi do zdalnej i hybrydowej współpracy między zespołami w ostatnich latach sprawiła, że firmy diametralnie zmieniły swoje podejście do podróży służbowych. W praktyce oznacza to, że nie ma już potrzeby odbywać podróży samolotem, pociągiem czy samochodem, aby dotrzeć na kolejne ważne spotkanie. Według badania Deloitte, siedem na dziesięć firm przyznało, że obecnie analizuje konieczność odbycia podróży służbowej w oparciu o potencjalne rezultaty, takie jak generowany przychód, biorąc przy tym pod uwagę także związane z nim koszty, emisję oraz ryzyko zdrowotne. Jak zatem firmy mogą sprostać potrzebom podróży służbowych swoich pracowników, jednocześnie unikając gwałtownego wzrostu kosztów? materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Badanie Google: Polacy przekonują się do sztucznej inteligencji

W najnowszym badaniu Ipsos na zlecenie Google 57 proc. respondentów wyraża pozytywne nastawienie do AI, podczas gdy 43 proc. ma pewne wątpliwości. W Polsce 41 proc. badanych deklaruje korzystanie z narzędzi generatywnej AI. więcej

Dwie nowe osoby w zespole zarządzającym IQS

Przemysław Kuraczyk, dotychczasowy szef jednego z działów badawczych IQS, w wyniku awansu wewnętrznego, objął stanowisko business growth directora. Do firmy dołączył także - po 17 latach przerwy - Bartosz Gomółka, obejmując nowo utworzone stanowisko value & strategy directora.  więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Dwa awanse w zespole social media oLIVE media

Pracę na wyższych stanowiskach w agencji oLIVE media rozpoczęły Aleksandra Grabowska - jako social media senior specialist, oraz Angelika Garczyk - jako social media specialist, w dziale zarządzanym przez Jessicę Grabowską. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Kolejny kraj sprawdzi faktyczny wpływ Google na rynek cyfrowy
Badanie Google: Polacy przekonują się do sztucznej inteligencji
T-Mobile chce zarabiać na reklamie outdoorowej. Przejmuje dostawcę technologii
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj