Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 10 Grudnia 2024
 
 
 
Duże zmiany w Rochstarze. Nowy dyrektor zarządzający opowiada o planach firmy
 
Andrzej Mytych został dyrektorem zarządzającym i wiceprezesem firmy Rochstar, kierowanej przez Rinke Rooyensa - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Rochstar stawia teraz na własne formaty, a poza telewizją zaczął też produkować dla platform streamingowych. Firma przeprowadziła się też do nowej siedziby.  więcej
 
 
Kolejne cięcia w AXN. Nadawca w Polsce bez szefa programowego
 
Agnieszka Zawadzka-Jopek, która w marcu objęła stanowisko programming managera kanałów AXN na polskim rynku, poinformowała o rozwiązaniu z nią umowy. Wyjaśniła, że firma Antenna Entertainment chce kontynuować działalność w naszym kraju bez stanowiska szefa programowego. więcej
 
 
101 nagród w konkursie Złote Spinacze 2024. Dyrektorka z Grupy Żywiec Gwiazdą PR
 
Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations wręczono łącznie 101 nagród. Tytanowy Spinacz dla ,,Najlepszego w konkursie" trafił do agencji 38 Content Communication. Po raz pierwszy przyznano Kryształowy Spinacz za wzorcowe praktyki przetargowe klienta - trafił do firmy Unilever. Tytułem Gwiazdy PR uhonorowano Magdalenę Brzezińską, która odpowiada za komunikację Grupy Żywiec.  więcej
 
 
Droższe reklamy w TVP. Podwyżka nawet o kilkanaście proc.
 
Biuro reklamy Telewizji Polskiej w tym tygodniu poda zasady sprzedaży, które będą obowiązywać reklamodawców w 2025 roku. Zdrożeje koszt dotarcia reklamy - w zależności od poziomu wydatków - nawet o kilkanaście proc. Będzie też mniej niż dotychczas klastrów.   więcej
 
 
Jaka będzie wartość polskiego rynku reklamowego na koniec roku? Prognoza Dentsu
 
Prognozy grupy dentsu dot. globalnych wydatków reklamowych na 2025 rok "Global Ad Spend Forecasts" przewidują wzrost o 5,9 proc., dzięki algorytmicznym strategiom, które zmieniają inwestycje w media. W Polsce przewidywany jest wzrost wydatków reklamowych o 6,7 proc., największy - dla wydatków w digital (+10 proc.). więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
"Podróże 2024, edycja zima". Darmowy dodatek do pobrania więcej
 
Kolejna miss w programie śniadaniowym. Skąd ten fenomen? więcej
 
Za nami "Brand new(s)". Oto najważniejsze zjawiska w mediach, marketingu i komunikacji więcej
 
Takiego serialu w Polsce jeszcze nie było. Twórczyni ,,Matek pingwinów" tłumaczy pomysł więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor portalu demagog.org.pl (dział przeciwdziałania dezinformacji) Stowarzyszenie Demagog
Inżynier Dyżurny Studia TVN Warner Bros. Discovery
DYREKTORA Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Chicago Polska Organizacja Turystyczna
Showrunner Ringier Axel Springer Polska
Realizator/Realizatorka Światła TVN Warner Bros. Discovery
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Duże zmiany w Rochstarze. Nowy dyrektor zarządzający opowiada o planach firmy

Andrzej Mytych został dyrektorem zarządzającym i wiceprezesem firmy Rochstar, kierowanej przez Rinke Rooyensa - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Rochstar stawia teraz na własne formaty, a poza telewizją zaczął też produkować dla platform streamingowych. Firma przeprowadziła się też do nowej siedziby.  więcej

Kolejne cięcia w AXN. Nadawca w Polsce bez szefa programowego

Agnieszka Zawadzka-Jopek, która w marcu objęła stanowisko programming managera kanałów AXN na polskim rynku, poinformowała o rozwiązaniu z nią umowy. Wyjaśniła, że firma Antenna Entertainment chce kontynuować działalność w naszym kraju bez stanowiska szefa programowego. więcej

Droższe reklamy w TVP. Podwyżka nawet o kilkanaście proc.

Biuro reklamy Telewizji Polskiej w tym tygodniu poda zasady sprzedaży, które będą obowiązywać reklamodawców w 2025 roku. Zdrożeje koszt dotarcia reklamy - w zależności od poziomu wydatków - nawet o kilkanaście proc. Będzie też mniej niż dotychczas klastrów.   więcej

Amazon Prime Video sprzedaje pakiet konkurencyjnego serwisu

Należący do Amazona serwis streamingowy Prime Video zaczął w Polsce sprzedaż pakietu Viaplay Filmy i Seriale. Bibliotekę można przetestować przez tydzień za darmo. Później subskrypcja kosztuje 15 zł miesięcznie. więcej

"Domówka" TVN zamiast sylwestrowego koncertu. Zagra kilkanaście gwiazd

Stacja TVN także w tym roku pokaże koncert ,,Nie idziemy na sylwestra", który jest zapisem muzycznego wydarzenia z udziałem gwiazd w kameralnym gronie. Kto tym razem zagra na ,,domówce", której gospodarzem jest Marcin Prokop? więcej

Koniec "Gry z cieniem". Ilu widzów miał nowy serial TVP1?

Średnio 1,5 mln widzów oglądało w TVP1 serial ,,Gra z cieniem" - wynika z danych Nielsena. Najpopularniejszy odcinek serii przyciągnął przed telewizory średnio 1,78 mln odbiorców.  więcej

Kto zdobędzie Złote Globy 2025? Ogłoszono nominacje

Przed nami 82. gala rozdania Złotych Globów. Wręczenie nagród odbędzie się 5 stycznia 2025 roku. Poznaliśmy nominowanych w kategoriach filmowych, jak i serialowych. Złote Globy, to zapowiedź tego, co może wydarzyć się podczas gali rozdania najważniejszych nagród filmowych roku, czyli Oscarów. więcej

Mikołajkowy blok Polsatu z kolejnym rekordem. Jaką kwotę zebrano?

Tegoroczny Mikołajkowy Blok Reklamowy Polsatu zobaczyło mniej widzów niż w ubiegłym roku, ale konto fundacji stacji zasili wyższa kwota. Ile konkretnie udało się uzbierać w ramach charytatywnej akcji Polsatu, która trwa na antenie stacji od pomad dwóch dekad? W tym roku padł kolejny rekord. więcej

Duży operator dołączył nowe stacje Canal+ z Ligą Mistrzów

Sieć kablowa Inea dołączyła do oferty kanały ViDoc TV oraz Canal+ Extra 5, Canal+ Extra 6, Canal+ Extra 7, które pokazują mecze Ligi Mistrzów w dni, w które rozgrywanych jest wiele meczów jednocześnie. więcej

Vectra ze zniżkami dla większych rodzin

Każda rodzina, która wychowuje co najmniej trójkę dzieci, może zapłacić mniej za Internet światłowodowy i telewizję od Vectry. Operator dołączył bowiem do rządowego programu Karta Dużej Rodziny (KDR). więcej

Koniec kary za żart o samobójstwie. Dziennikarz Canal+ Sport wraca

Do pracy na wizji wraca Bartosz Ignacik, dziennikarz piłkarski i tenisowy Canal+ Sport. Został zawieszony dwa tygodnie temu, po tym jak w swoim cyklu ,,Turbokozak" żartował z samobójstwa. więcej

Sokół tam gdzie Formuła 1. Wraca do Eleven Sports

Współpracę z Eleven Sports (grupa Cyfrowy Polsat) ponownie zaczyna specjalizujący się w sportach motorowych dziennikarz Mikołaj Sokół. Poprzednio był związany z Viaplay. więcej

Nowy gospodarz ,,Panoramy" TVP

Do grona prowadzących ,,Panoramę" w TVP Info dołączył Marcin Kowalski, który do zespołu stacji dołączył na początku 2024 r., po kilku latach przerwy. więcej

To nie koniec sporu między fanami Eurowizji a TVP. Będzie kasacja

Na mocy sądowego wyroku, który zobligował TVP do ujawnienia wyników krajowych preselekcji na Eurowizję 2023, stowarzyszenie miłośników konkursu opublikowało wyniki głosowania SMS. Sądowy spór z TVP będzie mieć jednak ciąg dalszy. Organizacja zapowiedziała wniesienie kasacji wyroku w związku z wciąż niejawnymi wynikami głosowania jurorów. więcej

Przyszłość reklamy telewizyjnej leży w innowacyjnych rozwiązaniach (wywiad)

Przyszłość reklamy telewizyjnej leży w innowacyjnych rozwiązaniach takich jak Addressable TV, a sektor reklamy będzie się rozwijał w stronę jeszcze większej personalizacji i precyzji w targetowaniu - uważają Marcin Idzik - VP sales, Piotr Wywrot - advanced advertising sales director oraz Maciej Ziąbrowski - digital strategic planning & monetization director z TVN Warner Bros. Discovery. Podkreślają także, że reklama w modelu Addressable TV wypełniła pewną istotną lukę na rynku, wnosząc do świata tradycyjnej reklamy telewizyjnej zupełnie nowe możliwości, a przyszłość reklamy telewizyjnej leży w takich właśnie innowacyjnych rozwiązaniach. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Homofobia w Radiu Maryja i TV Trwam. KRRiT znów przegrała w sądzie

Naczelny Sąd Administracyjny podtrzymał wyroki dotyczące bezczynności przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Kierowana przez Barta Staszewskiego Fundacja BASTA chciała ukarania Radia Maryja i TV Trwam za homofobiczne wypowiedzi. Tak się jednak nie stało.  więcej

 
RMF FM liderem słuchalności. Radio ZET dalej pnie się w górę

W okresie od września do listopada br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, a Radio ZET zaliczyło kolejny wzrost - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Była dziennikarka TOK FM i OKO.press w radiowej Jedynce

Współpracę z Programem I Polskiego Radia zaczęła Agata Kowalska. W ostatnich latach była związana z OKO.press, a wcześniej przez prawie półtorej dekady pracowała w Radiu TOK FM. więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Jaka będzie wartość polskiego rynku reklamowego na koniec roku? Prognoza Dentsu

Prognozy grupy dentsu dot. globalnych wydatków reklamowych na 2025 rok "Global Ad Spend Forecasts" przewidują wzrost o 5,9 proc., dzięki algorytmicznym strategiom, które zmieniają inwestycje w media. W Polsce przewidywany jest wzrost wydatków reklamowych o 6,7 proc., największy - dla wydatków w digital (+10 proc.). więcej

Temu i Media Expert reklamują się najmocniej w internecie. Lidl w telewizji wyprzedza Carrefour i Biedronkę

W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo w październiku były marki z branży trade, natomiast w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się branża pharmaceuticals - wynika z danych gemiusAdReal. Wśród największych reklamodawców mediów były w tym okresie Temu, Lidl, Media Expert.  więcej

Herbapol - Lublin z nowym hasłem reklamowym

Wystartowała kampania telewizyjna, w której firma Herbapol-Lublin promuje swoje produkty dżemowe. To jednocześnie pierwsza odsłona nowej platformy komunikacji pod hasłem ,,Herbapol. We współpracy z naturą".  więcej

Zmiany w zarządzie Allegro Agency

Anna Rabczuk i Wojciech Ostrowski dołączają do zarządu Allegro Brand Experience Agency.  więcej

LoveBrands Group na 10-lecie zmienia barwy

Agencja komunikacji marketingowej LoveBrands Group z okazji 10-lecia na rynku przechodzi rebranding oraz zmiany w strukturze.  więcej

Carat Polska z 10 mln zł budżetu resortu cyfryzacji

Dom mediowy Carat Polska (Dentsu) wygrał przetarg Ministerstwa Cyfryzacji na emisję kampanii informacyjno-promocyjnych o korzyściach z wykorzystywania technologii cyfrowych. Pokonał 7 konkurentów, w tym m.in. Sigmę Bis czy Mastermind Media.  więcej

Magdalena Różczka szerze współpracuje z VeloBankiem

VeloBank odchodzi od tradycyjnej roli ambasadorki marki, będącej głównie twarzą reklamy. Wprowadza koncept Brand Ambasador 2.0 i rozwija dotychczasową współpracę z aktorką Magdaleną Różczką.  więcej

Paulina Lewandowska zajmie się PR i marketing w Salestube

Paulina Lewandowska objęła stanowisko PR & marketing manager w agencji mar-tech Salestube (Group One). Pracuje w zespole public relations, kierowanym przez Emilię Klepacką.  więcej

Krzysztof Rutkowski z synem reklamuje elektronikę

Marka Media Gros, nowy brand w branży elektroniki użytkowej prowadzi świąteczną kampanię reklamową. Jej bohaterami są Krzysztof Rutkowski i jego syn Krzyś Junior.  więcej

Duży polski bank z własną mapą w Fortnite

Bank Pekao S.A.wkracza do metaverse, z mapą Tycoon stworzoną specjalnie w grze Fortnite. Chce w ten sposób połączyć dynamiczną rozgrywkę z edukacją finansową. więcej

Zofia Smełka-Leszczyńska będzie rozwijać ofertę strategiczno-badawczą w Grupie Przestrzeń

Do zespołu Grupy Przestrzeń (należą do niej agencje Przestrzeń, Polot, Rozgłos) od stycznia dołączy Zofia Smełka - Leszczyńska. Wspólnie z Elżbietą Konopińską-Dudek będą tworzyć ofertę strategiczno-badawczą.  więcej

Mega fuzja w marketingu. Omnicom przejmie konkurenta

Omnicom, do którego należą takie agencje, jak BBDO, TBWA, FleishmanHillard i Omnicom Media Group przejmie Interpublic Group, która jest właścicielem m.in. agencji McCann Worldgroup, FCB, Weber Shandwick i Mediabrands. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2025 roku.  więcej

Więcej reklam od Teads na smart TV. Szersza współpraca z VIDAA

Globalna platforma mediowa Teads poszerza wyłączną współpracę z koncernem VIDAA dostarczającym system operacyjny do telewizorów smart TV. Współpraca obejmuje prawie 30 rynków, m.in. Polskę. więcej

Drewniane gadżety reklamowe - kiedy warto je wykorzystać w biznesie?

Uwielbiamy gadżety. Darmowe upominki sprawiają, że marki wydają się bardziej przyjazne, jakby ludzkie. Dlatego tak ważne jest wdrożenie gadżetów do kampanii marketingowej firmy. Ale nie każdy prezent się sprawdzi. Najbardziej skuteczne są te cechujące się użytecznością oraz oryginalnością. I właśnie takie są drewniane gadżety reklamowe. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Były naczelny ,,Przekroju" i ,,Super Expressu" trafi do więzienia. Wyrok za gwałt

Dziennikarz i pisarz Mariusz Z., w przeszłości m.in. redaktor naczelny ,,Przekroju" i ,,Super Expressu", usłyszał wyrok pierwszej instancji. Był oskarżony o gwałt. więcej

 
 
 
INTERNET
 
InPost obiecuje klientom: świąteczne przesyłki trafią na czas

Wzorem lat ubiegłym, logistyczna Grupa InPost obiecuje klientom, że wszystkie przesyłki nadane przez Paczkomat 22 grudnia zjawią się u odbiorców przed Wigilią, jeśli nadawca dostarczy je do sieci InPost do godziny 13.00, a w niektórych strefach nawet do 16.00. Kurierzy będą pracowali także 24 grudnia.  więcej

Użytkownicy Wikipedii spędzili na jej stronach 2,4 mld godzin. Czego szukali?

Fundacja Wikimedia, zarządzająca najpopularniejszą internetową encyklopedią, podsumowała mijający rok, tworząc zestawienie najpopularniejszych haseł wśród użytkowników. Czego najczęściej szukano na Wikipedii? Polityków USA, słynnych morderców z serialu Netfliksa oraz tych, którzy odeszli w 2024 roku. Jak podaje fundacja, użytkownicy Wikipedii spędzili w serwisie ok. 2,4 mld godzin, czyli prawie 275 tys. lat! więcej

Allegro będzie motywować menedżerów. W puli akcje za ponad 100 mln zł

Allegro skupiło 0,33 proc. swoich wszystkich akcji, wydając na nie 104 mln zł. Celem jest realizacja pracowniczego programu motywacyjnego. więcej

Szybka dostawa i minimum formalności? Rozwiązanie idealne dla firm na peak paczkowy!

Prowadzisz firmę lub sklep internetowy? Wiesz, że klienci oczekują szybkich i wygodnych rozwiązań. Formalności i ograniczone opcje to przeszłość, szczególnie w kluczowych momentach, jak końcówka roku. Jak sprostać tym wymaganiom? Wybierz firmę kurierską, która umożliwia podpisanie umowy online, bez zbędnej biurokracji, i zapewnia niezawodne dostawy. To klucz do usprawnienia procesów i zadowolenia klientów.  materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Rafał Trzaskowski faworytem w drugiej turze. Duża przewaga nad Nawrockim

Gdyby w drugiej turze wyborów prezydenckich zmierzyli się ze sobą Rafał Trzaskowski oraz Karol Nawrocki, pierwszy z nich mógłby liczyć na 46 proc. poparcia, a drugi na 34 proc. 17 proc. badanych nie zagłosowałoby na żadnego z nich - wynika z najnowszego sondażu CBOS. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
101 nagród w konkursie Złote Spinacze 2024. Dyrektorka z Grupy Żywiec Gwiazdą PR

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations wręczono łącznie 101 nagród. Tytanowy Spinacz dla ,,Najlepszego w konkursie" trafił do agencji 38 Content Communication. Po raz pierwszy przyznano Kryształowy Spinacz za wzorcowe praktyki przetargowe klienta - trafił do firmy Unilever. Tytułem Gwiazdy PR uhonorowano Magdalenę Brzezińską, która odpowiada za komunikację Grupy Żywiec.  więcej

Piast Gliwice ma nowego rzecznika prasowego

Klub piłkarski Piast Gliwice ma nowego rzecznika prasowego. Został nim Kajetan Piotrowski.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Duży polski bank z własną mapą w Fortnite
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj