Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 16 Stycznia 2023
 
 
 
Kryzys wycina z rynku lokalne tygodniki. Zamyka je też Polska Press
 
Polska Press zamknęła z końcem roku kilkadziesiąt swoich lokalnych tygodników, przenosząc redakcje do internetu. Nie zdradza ile, ale z obliczeń wynika, że jest ich ponad 20. Jeszcze rok temu wydawca miał 94 takie tygodniki, dziś ukazuje się ich dużo mniej. Skoro recesja dotyka największych, znacznie bardziej czują ją także mali wydawcy. Rzecznik prasowy Polska Press mówi wprawdzie o „przebudowie portfela tygodników”, ale inni nie bawią się w dyplomację: - Sytuacja mediów lokalnych strony jest trudna - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Andrzej Andrysiak, szef Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. więcej
 
 
W Polsacie zaczyna się era Edwarda Miszczaka. Czy odniesie sukces?
 
Edward Miszczak od dziś jest wiceprezesem i dyrektorem programowym Telewizji Polsat. Zajął fotel Niny Terentiew, która przeszła do rady nadzorczej. Miszczak, przez 25 lat związany z TVN, musi teraz zbudować swoją pozycję w dość hermetrycznej strukturze stacji. -  Wielkim sukcesem byłoby, gdyby Edwardowi udało się przenieść któryś z wielkich formatów do Polsatu lub ściągnąć dużą gwiazdę z TVN - ocenia Sławomir Zieliński, były dyrektor TVP1. więcej
 
 
"Do Biedronki Idę" - nowa wizerunkowa kampania Biedronki
 
Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) startuje z nową wizerunkową kampanią reklamową pod hasłem "Do Biedronki Idę" - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Przygotowały ją agencje Duda Polska i Wavemaker (GroupM/WPP). - Tegoroczna komunikacja sieci oparta będzie na insight'cie oszczędzania i bliskich relacjach z marką. Dodatkowo jednym ze strategicznych celów komunikacyjnych na ten rok jest też budowanie silnych wiodących marek własnych z jasnym value proposition – zawsze najwyższa jakość w najlepszej cenie, gotowych odpowiedzieć na różnorodne potrzeby naszych klientów - zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dorota Wrotek-Gut, dyrektorka marketingu sieci sklepów Biedronka. więcej
 
 
Wdowa po Jerzym Urbanie odziedziczyła tygodnik ,,Nie", nowym prezesem Marta Miecińska
 
Po śmierci Jerzego Urbana należące do niego 100 proc. udziałów spółki Urma wydającej tygodnik „Nie” odziedziczyła jego żona Małgorzata Daniszewska, natomiast stanowisko prezesa firmy objęła Marta Miecińska. więcej
 
 
RMF FM liderem w IV kwartale. Słuchaczy odzyskują Jedynka i Trójka
 
W czwartym kwartale ub.r. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły Jedynka i Trójka, a na czele spadków znalazły się Audytorium 17 i VOX FM - raport Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
W ,,Milionerach" do wygrania ,,tylko" 150 tys. euro, czyli nierówne nagrody w teleturnieju więcej
 
Wideo będzie dalej napędzać e-reklamę. Performance marketing odpowiedzią na inflację? więcej
 
Edward Miszczak zbudował od zera potęgę RMF i TVN. Teraz ma zmienić Polsat. "Nie lubił lizusów" więcej
 
Dlaczego Shopee nie poradziło sobie w Polsce? "Byliśmy egzotyczną peryferią, nie kluczowym rynkiem" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Broadcast technician Kino Polska TV SA
Montażysta/ Montażystka TVN Warner Bros. Discovery
Inżynier wozu transmisyjnego SNG TVN Warner Bros. Discovery
Wydawca serwisu / redaktor online 300GOSPODARKA
Dziennikarz gospodarczy 300GOSPODARKA
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Account Executive / Senior Account Executive Lensomai Communication
creative i senior creative El Padre
DIRECT SALES MANAGER Screen Network
Specjalisty/Specjalistki ds. kontroli jakości Smakjam
Specjalista ds. komunikacji i social media Stowarzyszenie Demagog
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
W Polsacie zaczyna się era Edwarda Miszczaka. Czy odniesie sukces?

Edward Miszczak od dziś jest wiceprezesem i dyrektorem programowym Telewizji Polsat. Zajął fotel Niny Terentiew, która przeszła do rady nadzorczej. Miszczak, przez 25 lat związany z TVN, musi teraz zbudować swoją pozycję w dość hermetrycznej strukturze stacji. -  Wielkim sukcesem byłoby, gdyby Edwardowi udało się przenieść któryś z wielkich formatów do Polsatu lub ściągnąć dużą gwiazdę z TVN - ocenia Sławomir Zieliński, były dyrektor TVP1. więcej

Jeden kanał wirtualny pozostał w MUX-8

Choć Telewizja Polska opuściła MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej, to wciąż z tego multipleksu jest dostępna ukraińska wirtualna stacja Perszyj. - Kanał zostaje - informuje Wirtualnemedia.pl Agnieszka Sobucka, menedżer ds. komunikacji i PR, rzecznik prasowy Emitela, operatora multipleksów. więcej

Dorota Wellman poprowadzi teleturniej ,,Kto to wie?". Emisja wiosną w TVN

Stacja TVN wiosną pokaże nowy codzienny teleturniej „Kto to wie?”, będący polską odsłoną „Let’s Ask America” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Program poprowadzi Dorota Wellman. więcej

Nowy reality-show ,,Seniora chatka dla 4-latka" wiosną w TV Puls

Na wiosnę TV Puls pokaże nowy program „Seniora chatka dla 4-latka”, właśnie trwają zdjęcia do produkcji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Za realizację projektu odpowiada Klima Media. więcej

Które kanały mogą zniknąć z rynku? ,,Specjalistyczne, polskie i dokumentalne"

Tak zwana „ustawa pilotowa” nie została odrzucona w pierwszym czytaniu, tylko trafiła do sejmowej komisji. Zrzeszająca sieci kablowe Polska Izba Komunikacji Elektronicznej ostrzega, że nowe przepisy mogą poważnie uderzyć w lokalne kanały i doprowadzić do zniknięcia wielu stacji specjalistycznych, z polskim kapitałem i dokumentalnych. więcej

Koniec serwisu streamingowego Eurosport Player. Australian Open w Playerze

W piątek zakończył działalność Eurosport Player. Jego użytkownikom zwracane są pieniądze za opłacone „z góry” subskrypcje. Aby oglądać Austrialian Open i inne transmisje Eurosportu, trzeba wykupić specjalny pakiet w Playerze, platformie również należącej do Warner Bros. Discovery. więcej

Problemy z naziemnym odbiorem dwóch kanałów TVP

Po tym jak TVP Kultura i TVP Kobieta przeszły z ósmego do szóstego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, część widzów narzeka na utratę dostępu do tych stacji. Przyczyny mogą być dwie: nie posiadają telewizora lub dekodera DVB-T2/HEVC albo nie znajdują się w zasięgu MUX-6, który na razie jest mniejszy niż MUX-8. więcej

1,06 mln widzów ,,Farmy 2" w Polsacie

Drugi sezon reality-show Polsatu „Farma” po niemal dwóch tygodniach emisji ogląda średnio 1,06 mln widzów. Jest to o 90 tys. osób mniej niż miała pierwsza seria programu nadawana w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Zmiana w radzie nadzorczej TVN, nowym członkiem szef Warner Bros. Discovery poza USA

Do rady nadzorczej TVN został powołany Gerhard Zeiler, w zarządzie Warner Bros. Discovery odpowiadający za działalność poza USA. Zastąpił Jean-Briac Perrette’a. więcej

W ,,Milionerach" do wygrania ,,tylko" 150 tys. euro, czyli nierówne nagrody w teleturnieju

Po tym jak Chorwacja przyjęła walutę euro, w tamtejszej edycji „Milionerów”, nagrodą główną zamiast miliona kun jest 150 tys. euro. Widzowie są oburzeni, ale pule do wygrania w poszczególnych krajach, podobnie jak zarobki, są różne. Amerykanie mogą wygrać cztery razy tyle co Polacy, a Brytyjczycy nawet pięć razy więcej. więcej

,,Ranczo" czyli polska obyczajowość w pigułce. Fenomen popularności serialu z podwójną rolą Cezarego Żaka

„Ranczo” to najpopularniejszy serial TVP powstały w XXI wieku. Jego komediowy charakter i wnikliwa obserwacja polskiej obyczajowości sprawiły, że przez dekadę cieszył się powodzeniem wśród widowni. więcej

,,Fakty" liderem programów informacyjnych w grudniu. ,,Teleexpress" stracił prawie 300 tys. widzów

Pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w grudniu ub.r. zajęły „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki oglądalności, a na czele pod tym względem znalazł się „Teleexpress” TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Daria i Krzysztof Ibisz uczestnikami ,,Twoja twarz brzmi znajomo 18". Polsat ścina liczbę jurorów

Piosenkarka Daria i prezenter Polsatu Krzysztof Ibisz będą uczestnikami 18. edycji show „Twoja twarz brzmi znajomo” - ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. W nowej serii muzycznego programu zamiast czterech jurorów uczestników będą oceniać trzy osoby. więcej

TVP Info zmanipulowało słowa Donalda Tuska w spocie autopromocyjnym. Pereira: sarkazm jest dla inteligentnych

W spocie autopromocyjnym TVP Info zmanipulowano wypowiedź Donalda Tuska, tak że widzowie mają wrażenie, że szef Platformy Obywatelskiej chwalił publicznego nadawcę, chociaż w rzeczywistości krytykował go za mowę nienawiści. Poseł PO Cezary Tomczyk poinformował, że skieruje w tej sprawie skargę do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. - Sarkazm jest dla ludzi inteligentnych, więc miał Pan prawo nie ogarnąć - skomentował jego zapowiedź Samuel Pereira, szef portalu TVP.info. więcej

8,1 tys. widzów śledzi nowy kanał TVP Nauka. ,,Podróż przez życie" hitem

Nowy kanał TVP Nauka po ponad dwóch miesiącach nadawania ogląda średnio 8,1 tys. widzów, co daje stacji 0,14 proc. udziału w rynku. Dotychczas najwięcej widzów zgromadził jeden z odcinków cyklu „Podróż przez życie” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Mikołaj Sokół dołącza do w Motowizji, będzie ekspertem przy WRC

W zespole Motowizji relacjonującym Rajdowe Mistrzostwa Świata 2023 w roli eksperta znajdzie się Mikołaj Sokół. Dziennikarz aktualnie związany jest także z Viaplay, a wcześniej współpracował m.in. z Eleven Sports, Polsatem i Onetem. więcej

TVP Sport liderem w 2022 roku, Eurosport 1 wyprzedził Polsat Sport

W 2022 roku najchętniej oglądanym kanałem sportowym był TVP Sport. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Eurosport 1, który wyprzedził Polsat Sport. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Canal+ Sport 5, a najwięcej stracił Extreme Sports - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Australian Open 2023 na żywo w Eurosporcie i Eurosporcie Extra

Od 15 do 29 stycznia na kortach Melbourne Park w Melbourne 111. edycja Australian Open. Sportową imprezę na żywo w naszym kraju pokazywać będą Eurosport i Eurosport Player. więcej

Historia popularności seriali medycznych w polskiej telewizji

Pamiętacie „Doktor Quinn”, oglądaliście w czwartkowe wieczory „Ostry dyżur”? A może dopiero postać Grega House’a sprawiła, że wpisaliście dramaty medyczne w swój telewizyjny grafik? Przyjrzyjmy się ulubionym serialom medycznym polskiej widowni. więcej

Edward Miszczak zbudował od zera potęgę RMF i TVN. Teraz ma zmienić Polsat. "Nie lubił lizusów"

- To człowiek, który nie potrzebuje wizytówki ani CV. Wystarczy powiedzieć Edward Miszczak i wszystko jest jasne - mówi o byłym dyrektorze programowym TVN Marek Szafarz, były szef marketingu w tej stacji. O Miszczaku mówią, że jest pracoholikiem, ma trudny charakter, podnosi głos, awanturuje się, ale ma niesamowitego nosa do ludzi, których zatrudnia i ludzi, dla których robi telewizję. więcej

,,Pytanie na śniadanie" najchętniej oglądane w grudniu w 4+. ,,Dzień dobry TVN" na czele w 16-49

Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w grudniu 2022 roku wśród wszystkich widzów miało „Pytanie na śniadanie”. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajęło „Dzień dobry TVN” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Po awanturze na wigilii firmowej TVP pożegnała się z jednym pracownikiem i zawiesiła trzy osoby

Zajścia podczas spotkania przedświątecznego pracowników TVP3 Opole mają konsekwencje dyscyplinarne: z jednym pracownikiem rozwiązano umowę, a z trzeba osobami zawieszono współpracę. TVP zapewnia, że nie zapłaciła za alkohol pity na imprezie. więcej

Canal+ Polska bada preferencje serialowe swoich klientów

Subskrybenci Canal+ online otrzymali na e-maila prośbę o udział w ankiecie dotyczącej oferty programowej serwisu streamingowego. Padają pytania o seriale i trzeci sezon „Kruka”. W przeszłości firma uwzględniła głos internautów po przeprowadzeniu podobnych badań. więcej

Donald Tusk powiedział, że TVP jest najbardziej profesjonalna w nienawiści. TVP Info w dżinglu pominęło ,,nienawiść"

Donald Tusk na spotkaniu z młodzieżą skrytykował Telewizję Polską, podkreślając, że „to jest zaprogramowana, bardzo profesjonalna nienawiść”. W krótkim spocie autopromocyjnym TVP Info pojawiają się tylko słowa Tuska, że „nigdy telewizja publiczna nie była tak profesjonalna, jak jest dzisiaj”. więcej

Odbijanie TVP zakończone? Na eksponowanych stanowiskach "nieliczni współpracownicy Kurskiego"

Niemal w tej samej chwili, w której Mateusz Matyszkowicz objął fotel prezesa, w TVP rozpoczęła się walka pomiędzy dwoma frakcjami: obecnego i poprzedniego prezesa. Przeciąganie liny ma jeden główny cel: odbić TVP z rąk Jacka Kurskiego i jego współpracowników. Awantura z Solidarną Polską i zamieszanie wokół odejścia Joanny Kurskiej to tylko dwa spektakularne przejawy tej walki. - Tak naprawdę linę przeciąga obóz premiera i obóz Zbigniewa Ziobry, ale to nic nowego na Woronicza - mówi nam osoba z kręgów zarządzających w Telewizji Polskiej. więcej

Termin zgłoszeń do tegorocznej Eurowizji wydłużony aż o miesiąc. "Ogromne zainteresowanie"

Do 10 lutego trwa nabór chętnych do udziału w 67. Konkursie Piosenki Eurowizji, który w maju odbędzie się w Wielkiej Brytanii. Telewizja Polska wydłużyła termin na przesyłanie zgłoszeń z uwagi na ogromne zainteresowanie wydarzeniem. więcej

Sejm nie odrzucił "Lex Pilot". Projekt nie trafi też do komisji kultury

Sejm skierował w piątek rządowy projekt ustawy Prawo komunikacji elektronicznej oraz przepisy wprowadzające ustawę do Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii. Sejm nie zgodził się na odrzucenie projektu w pierwszym czytaniu oraz na skierowanie go dodatkowo do Komisji Kultury i Środków Przekazu. Przepisy wprowadzające Prawo komunikacji elektronicznej nazywane są "Lex Pilot" ze względu na to, że wprowadzająca drastyczne zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji. więcej

Warner Bros. Discovery analizuje sprzedaż swojej muzyki

Koncern Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż biblioteki muzycznej należącej do jego wytwórni Warner Bros. Może z tego uzyskać ponad 1 mld dolarów na zmniejszenie swojego zadłużenia. więcej

TVP po pozwie od TVN prosi widzów o wsparcie i powtarza film o twórcach TVN

Telewizja Polska po tym, jak została pozwana przez TVN ws. słów Tomasza Sakiewicza, uruchomiła skrzynkę mailową i numer telefonu, gdzie widzowie mogą jej przekazywać wyrazy wsparcia. Ponadto TVP Info powtórzy film Marcina Tulickiego o działalności biznesowej założycieli TVN. więcej

Uwaga kierowcy! Wróci możliwość kasowania punktów karnych

W tym roku szykują się kolejne ważne zmiany dla kierowców. Przywrócona zostanie możliwość kasowania punktów karnych. Już wiadomo, jakie są procedury i opłaty za otrzymanie drugiej szansy. Jest jednak inny sposób, aby w ogóle nie tracić nerwów, a do tego fortuny na mandaty. Wystarczy bezpiecznie jeździć. A jeśli zainstalujesz bezpłatną nawigację z modułem LINK4 Kasa Wraca, będziesz mógł dodatkowo w nagrodę otrzymać zwrot nawet 30 proc. wartości opłaconej polisy. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM liderem w IV kwartale. Słuchaczy odzyskują Jedynka i Trójka

W czwartym kwartale ub.r. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły Jedynka i Trójka, a na czele spadków znalazły się Audytorium 17 i VOX FM - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Były członek zarządu Agory będzie nadzorował nadawcę Radia ZET

Do rady nadzorczej Eurozetu, którego 40 proc. udziałów ma Agora, został powołany Zbigniew Bąk, przez kilkanaście lat związany z Agorą, m.in. jako wiceprezes. więcej

 
Radio ZET jednak chciało walczyć w konkursie na DAB+, ale po terminie. Nie zgodziła się na to KRRiT

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji umorzyła postępowanie w sprawie wniosku Eurozetu, nadawcy Radia ZET, który zażądał przywrócenia terminu na złożenie oferty w konkursie dotyczącym miejsc w ogólnopolskim multipleksie DAB+. Spółka tłumaczy, że zmieniła się sytuacja, odkąd KRRiT podała termin wyłączenia analogowej emisji radia. więcej

 
Krzysztof Świątek prowadzącym ,,W samo południe" w radiowej Jedynce, znika Magdalena Ogórek

Szef publicystyki w Polskim Radiu 24, Krzysztof Świątek, dołączył do grona prowadzących codzienne wydania rozmów „W samo południe” na antenie Programu Pierwszego Polskiego Radia. Jednocześnie mocno ograniczono w ramach audycji aktywność dotychczasowej prowadzącej Magdaleny Ogórek. więcej

 
Fala pożegnań z Polskim Radiem. ,,Porządkowanie szeregów przed wyborami"

W ostatnim czasie z Polskim Radiem pożegnali się m.in. z Robert Mazurek, Joanna Racewicz, Antoni Trzmiel i Łukasz Ciechański. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl członek rady programowej nadawcy Jan Ordyński zapowiada, że będzie domagał się dyskusji na temat przyczyn ostatnich zmian personalnych. więcej

 
Zmarł Marek Gaszyński - dziennikarz Polskiego Radia, autor tekstów piosenek

W niedzielę rano zmarł dziennikarz i prezenter muzyczny Marek Gaszyński, autor tekstów ponad 150 piosenek, wśród nich "Snu o Warszawie", twórca książek o tematyce muzycznej. Miał 83 lata. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
"Do Biedronki Idę" - nowa wizerunkowa kampania Biedronki

Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) startuje z nową wizerunkową kampanią reklamową pod hasłem "Do Biedronki Idę" - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Przygotowały ją agencje Duda Polska i Wavemaker (GroupM/WPP). - Tegoroczna komunikacja sieci oparta będzie na insight'cie oszczędzania i bliskich relacjach z marką. Dodatkowo jednym ze strategicznych celów komunikacyjnych na ten rok jest też budowanie silnych wiodących marek własnych z jasnym value proposition – zawsze najwyższa jakość w najlepszej cenie, gotowych odpowiedzieć na różnorodne potrzeby naszych klientów - zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dorota Wrotek-Gut, dyrektorka marketingu sieci sklepów Biedronka. więcej

Reklama Lotto w czasie mszy świętej w kościele. "Nie wyraziliśmy zgody"

Baner reklamowy Lotto stanął w kościele Parafii Najświętszego Serca Jezusowego w Skarżysku-Kamiennej. Właściciel marki, Totalizator Sportowy, przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl wyjaśnienie tej nietypowej jak na polskie warunki formy promocji. więcej

Branża reklamowa o trendach i wyzwaniach 2023 roku

W cyklu naszych rocznych podsumowań o najważniejszych wydarzeniach minionego roku, wpływie wojny na branżę reklamową oraz trendach i wyzwaniach stojących przed agencjami w roku bieżącym opowiadają m.in. Kinga Grzelewska, Justyna Pyzik, Magdalena Marek, Szymon Gutkowski i Robert Sosnowski. więcej

Alicja Wójcik-Gołębiowska nową country managerką Ryanair na region CEE & Baltics

Alicja Wójcik-Gołębiowska objęła stanowisko CEE & Baltics country manager w liniach lotniczych Ryanair. więcej

Grupa OLX przenosi obsługę mediową do Mindshare

Grupa OLX, do której należą takie serwisy ogłoszeniowe, jak OLX, Otodom i Otomoto zakończyła przetarg mediowy, wybierając do współpracy agencję mediową Mindshare, należącą do GroupM/WPP. więcej

Iberion rozstaje się z Rafałem Wareckim i Małgorzata? Koselnik. ,,Dział sprzedaży nie zrealizował celu przychodowego"

Firma Iberion kończy współpracę z członkiem zarza?du i chief revenue officerem Rafałem Wareckim (odejdzie ze spółki w marcu) oraz dyrektor produktu reklamowego i sprzedaz?y bezpos?redniej Małgorzata? Koselnik. Wydawca zaznaczył, że dział kierowany przez Koselnik „nie zrealizował w pełni celu przychodowego w czwartym kwartale ubiegłego roku”. więcej

Wideo będzie dalej napędzać e-reklamę. Performance marketing odpowiedzią na inflację?

W pierwszej połowie br. tempo wzrostu polskiego rynku reklamy internetowej może być niższe niż w ub.r. Internetowi sprzyja to, że przejmuje coraz więcej budżetów z telewizji, a popularność zyskują nowe platformy społecznościowe jak TikTok i streaming - analizują dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z agencji marketingowych. Branża będzie dalej przygotowywać się do zapowiedzianego na 2024 rok wyłączenia tzw. third party cookies w przeglądarce Chrome. więcej

Nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie można zarobić w ecommerce i marketingu

Dyrektor marketingu  w Polsce może zrobić nawet 45 tys. zł brutto miesięcznie - wynika z raportu płacowego Hays Poland. Biorąc pod uwagę dynamikę rynku, rosnącą inflację oraz niesłabnący popyt na pracowników, w 2023 należy oczekiwać dalszego wzrostu wynagrodzeń w ecommerce, gdzie teraz średnie zarobki to nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie - wynika z raportu płacowego Hays Poland. więcej

Maffashion, Korwin-Piotrowska, Manowska, Zakościelny ze łzami i przerażaniem reagują na film z ferm futrzarskich

Stowarzyszenie Otwarte Klatki zaprosiło siedem polskich gwiazd do obejrzenia nagrania z ferm futrzarskich. Spot pokazuje emocjonalne reakcje celebrytów. Akcja jest częścią kampanii Fur Free Europe, która dąży do wprowadzenia zakazu hodowli zwierząt na futro w całej Unii Europejskiej oraz do zakazu importu futer do krajów UE. więcej

Sabina Kwiatkowska w Cape Morris

Sabina Kwiatkowska dołączyła do zespołu agencji strategiczno-kreatywnej Cape Morris jako people & culture manager. więcej

Dorota Wrotek- Gut: tegoroczną komunikację Biedronki opieramy na oszczędzaniu i bliskich relacjach z marką

Dzisiaj sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) rusza w ramach wprowadzonej właśnie platformy komunikacyjnej "Biedronkowe oszczędności" z nową kampanią pod hasłem "Do Biedronki Idę".  - Tegoroczna komunikacja sieci oparta będzie na insight'cie oszczędzania i bliskich relacjach z marką. Dodatkowo jednym ze strategicznych celów komunikacyjnych na ten rok jest też budowanie silnych wiodących marek własnych z jasnym value proposition – zawsze najwyższa jakość w najlepszej cenie, gotowych odpowiedzieć na różnorodne potrzeby naszych klientów - zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dorota Wrotek-Gut, dyrektorka marketingu sieci sklepów Biedronka. więcej

"Efekt Domino's" w nowej kampanii Domino's Pizza

Od 16 stycznia w telewizji, a od początku roku w internecie oglądać można nową kampanię sieci pizzerii Domino’s Pizza - „Efekt Domino’s”. więcej

Nowa reklama McDonald's nie pokazuje jedzenia ani lokali sieci

Oryginalna wizerunkowa kampania sieci restauracji szybkiej obsługi McDonald's w Wielkiej Brytanii. Marka zrezygnowała z pokazywania swoich produktów czy placówek. Motywem przewodnim są charakterystyczne złote łuki brandu, ujęte w ciekawej formie. więcej

Kia sponsorem Australian Open do 2028 roku

Kia jako główny partner, przedłuża wsparcie sponsorskie turnieju Australian Open do 2028 roku. Marka wyposaży organizatorów w samochody. więcej

Polski Fundusz Rozwoju i Polskie Koleje Linowe dalej sponsorami programu PolSKI MistrzPolski Związek Narciarski (PZN)

Polski Fundusz Rozwoju i Polskie Koleje Linowe zawarły z Polski Związkiem Narciarskim nową umowę o współpracy dotyczącą sponsorowania Programu PolSKI Mistrz. Kontrakt, który opiewa na kwotę 8 mln zł zawarto na 4 kolejne lata. więcej

Uwaga kierowcy! Wróci możliwość kasowania punktów karnych

W tym roku szykują się kolejne ważne zmiany dla kierowców. Przywrócona zostanie możliwość kasowania punktów karnych. Już wiadomo, jakie są procedury i opłaty za otrzymanie drugiej szansy. Jest jednak inny sposób, aby w ogóle nie tracić nerwów, a do tego fortuny na mandaty. Wystarczy bezpiecznie jeździć. A jeśli zainstalujesz bezpłatną nawigację z modułem LINK4 Kasa Wraca, będziesz mógł dodatkowo w nagrodę otrzymać zwrot nawet 30 proc. wartości opłaconej polisy. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Kryzys wycina z rynku lokalne tygodniki. Zamyka je też Polska Press

Polska Press zamknęła z końcem roku kilkadziesiąt swoich lokalnych tygodników, przenosząc redakcje do internetu. Nie zdradza ile, ale z obliczeń wynika, że jest ich ponad 20. Jeszcze rok temu wydawca miał 94 takie tygodniki, dziś ukazuje się ich dużo mniej. Skoro recesja dotyka największych, znacznie bardziej czują ją także mali wydawcy. Rzecznik prasowy Polska Press mówi wprawdzie o „przebudowie portfela tygodników”, ale inni nie bawią się w dyplomację: - Sytuacja mediów lokalnych strony jest trudna - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Andrzej Andrysiak, szef Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. więcej

Wdowa po Jerzym Urbanie odziedziczyła tygodnik ,,Nie", nowym prezesem Marta Miecińska

Po śmierci Jerzego Urbana należące do niego 100 proc. udziałów spółki Urma wydającej tygodnik „Nie” odziedziczyła jego żona Małgorzata Daniszewska, natomiast stanowisko prezesa firmy objęła Marta Miecińska. więcej

Dziennikarze regionalni ,,Faktu" w głównym grzbiecie i Fakt.pl

Po likwidacji części regionalnych mutacji dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) większość ich dziennikarzy ma skupić się na serwisie Fakt.pl i treściach w głównym grzbiecie tabloidu jako reporterzy i starsi reporterzy działu Wydarzenia. więcej

Polska Press tworzy makroregion obejmujący Kielce i Łódź, Mirosław Malinowski nie jest już naczelnym

Mirosław Malinowski z końcem ubiegłego tygodnia przestał kierować dwoma łódzkimi tytułami Polska Press: „Expressem Ilustrowanym” i „Dziennikiem Łódzkim”. Jego obowiązki przejął redaktor naczelny kieleckiego „Echa Dnia”, Stanisław Wróbel. To oznacza, że Polska Press - łącząc zarządzanie tytułami - tworzy kolejny makroregion, skupiający oddziały w Kielcach i Łodzi. więcej

Swetry od McDonald's w specjalnej sesji w "Vogue Polska"

Sieć fast food McDonald’s Polska przygotowała dla magazynu "Vogue Polska" specjalną sesję zdjęciową z zimową kolekcją tzw. Drwalogiftów - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Swetry ze zdjęć można zdobyć za punkty w programie lojalnościowym "Moje M Nagrody" w aplikacji McDonald's. więcej

,,Do Rzeczy" zamieściło list otwarty Zbigniewa Ziobro do Andrzeja Dudy ws. KPO. ,,Polacy są wprowadzani w błąd!"

W nowym numerze „Do Rzeczy” (Orle Pióro) ukazał się list otwarty wicepremiera i ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobro do prezydenta Andrzeja Dudy dotyczące Krajowego Planu Odbudowy. - Media i politycy związani z Donaldem Tuskiem przedstawiają KPO tak. jakby to były pieniądze przeznaczone na dowolny cel i niezwiązane z żadnymi obciążeniami. A przecież to nieprawda! Polacy są wprowadzani w błąd! - stwierdził Ziobro. więcej

Zmarł Krzysztof Nałęcz, wieloletni naczelny ,,Głosu Dziennika Pomorza"

W wieku 57 lat po długiej, ciężkiej chorobie zmarł Krzysztof Nałęcz, w przeszłości m.in. redaktor naczelny „Głosu Dziennika Pomorza” oraz dziennikarz Gazecie Wyborczej”, „Gazety Morskiej”, „Nowego Dnia” i „Giełdy Samochodowej”. więcej

Rosja skazana na klęskę na Ukrainie. "To nie koniec problemów - pytanie, kto uzyska kontrolę nad bronią nuklearną?"

Rosja wydaje się być skazana na klęskę na Ukrainie, nawet jeśli użyje taktycznej broni nuklearnej, ale dla Zachodu to nie będzie koniec problemów z Kremlem. Wojna może przynieść Rosji zamach stanu i chaos - piszą eksperci na łamach amerykańskiego magazynu "Foreign Affairs". więcej

Książę Harry ma materiał na drugą książkę. "Oszczędziłem im wielu rzeczy"

Brytyjski książę Harry zdradził w opublikowanym w sobotę wywiadzie, że ma wystarczająco dużo materiału, aby napisać kolejną książkę, gdyż wstrzymał się z ujawnieniem niektórych informacji, których upublicznienia jego ojciec i starszy brat "nigdy nie wybaczyliby" mu. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Meller wystartował ze swoim ,,Drugim śniadaniem". 27 tys. odtworzeń w ciągu doby

Tak jak zapowiedział, w sobotę 14 stycznia Marcin Meller ruszył ze swoim autorskim programem: „Drugie śniadanie Mellera”. Miejscem spotkania była jedna z warszawskich kawiarni, a uczestnikami - Sylwia Chutnik, Justyna Sobolewska, Jakub Żulczyk i Łukasz Orbitowski. Przeważały tematy kulturalne, choć nie obyło się i bez politycznych. więcej

Shopee straciło 1,8 mln polskich użytkowników. Także Allegro, Aliexpress i Amazon ze spadkami

W grudniu najpopularniejsze platformy e-commerce’owe typu marketplace: Allegro, Aliexpress, Amazon i Shopee zanotowały spore spadki odwiedzalności, na tej ostatniej ubyło 1,8 mln internautów. Wzrosły natomiast wyniki platformy Empik oraz e-sklepów Media Expert i RTV Euro AGD. więcej

Iberion rozstaje się z Rafałem Wareckim i Małgorzata? Koselnik. ,,Dział sprzedaży nie zrealizował celu przychodowego"

Firma Iberion kończy współpracę z członkiem zarza?du i chief revenue officerem Rafałem Wareckim (odejdzie ze spółki w marcu) oraz dyrektor produktu reklamowego i sprzedaz?y bezpos?redniej Małgorzata? Koselnik. Wydawca zaznaczył, że dział kierowany przez Koselnik „nie zrealizował w pełni celu przychodowego w czwartym kwartale ubiegłego roku”. więcej

Brand24 podnosi ceny

Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 na koniec grudnia 2022 roku miał 1,85 mln zł powtarzalnych miesięcznych przychodów (MRR). Oznacza to 35-proc. wzrost rok do roku. Od stycznia o prawie jedną czwartą wzrosły ceny dla nowych klientów. więcej

Omnibus: rewolucja czy ewolucja w zwalczaniu nieprawdziwych opinii w internecie?

Trudno uznać, że implementacja dyrektywy Omnibus do polskiego systemu prawnego wprowadza rewolucyjne zmiany w zakresie eliminowania praktyk wprowadzających w błąd konsumentów i zaburzających obraz rynku poprzez publikację nieprawdziwych recenzji. Jednak nowe regulacje mogą ułatwić egzekwowanie prawa, z korzyścią dla konsumentów - pisze dla Wirtualnemedia.pl Karolina Olszewska, prawniczka w Kancelarii Gessel. więcej

Nie warto ryzykować. Uniknij kary za brak OC i zyskaj pakiet korzyści w LINK4

Każdy samochód zarejestrowany w Polsce musi posiadać ważne OC. Dla większości kierowców to sprawa oczywista, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę, jakie dokładnie konsekwencje grożą za brak takiego ubezpieczenia. Tymczasem nawet jeden dzień jazdy bez aktualnej polisy, naraża nas na dotkliwie kary, a w przypadku szkody – na obciążenia, które mogą nas finansowo zrujnować. Nie warto zatem ryzykować! Warto natomiast postarać się o pakiet OC w LINK4, który daje wiele dodatkowych korzyści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Alicja Wójcik-Gołębiowska nową country managerką Ryanair na region CEE & Baltics

Alicja Wójcik-Gołębiowska objęła stanowisko CEE & Baltics country manager w liniach lotniczych Ryanair. więcej

Agnieszka Czarzasta odpowiada za rozwój biznesu w First PR

Agnieszka Czarzasta objęła nowe stanowisko operational development director w agencji First PR. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
,,The Last of Us", to podróż do wnętrza więzi społecznych i istoty człowieczeństwa. Recenzja nowości HBO Max
Telefony komórkowe zakazane w szkołach m.in. we Francji, Włoszech i Grecji. Karą konfiskata, a nawet relegowanie ze szkoły
Szef Apple zarobi o połowę mniej. Firma posłuchała krytycznych inwestorów
Prof. Włodzisław Duch: sztuczna inteligencja zmienia wszystko
Rosja skazana na klęskę na Ukrainie. "To nie koniec problemów - pytanie, kto uzyska kontrolę nad bronią nuklearną?"
Polska jest 20. potęgą militarną świata
Anna Idzikowska odejdzie z zarządu Ten Square Games
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj