|
|
|
|
|
|
|
Discovery: wpływy w USA zmalały o 6 proc., na innych rynkach o 23 proc.
W drugim kwartale br. Discovery (należy do niego Grupa TVN Discovery Polska) zanotował spadek przychodów o 12 proc. do 2,54 mld dolarów oraz zysku netto z 947 do 271 mln dolarów. Dużo mocniej zmalały wpływy koncernu poza USA, przychody reklamowe poszły w dół znacznie bardziej niż z dystrybucji.
więcej
|
Producent ,,Barw szczęścia" i ,,Na dobre i na złe": wpływy sprzedażowe 3 proc. w górę, 5 mln zł rezerwy dot. epidemii
W ub.r. spółka Artrama, produkująca seriale „Na dobre i na złe”, „Barwy szczęścia” i „Na sygnale” dla TVP oraz „W rytmie serca” dla Polsatu, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 6,4 proc. do 82,59 mln zł zysku netto z 3,72 do 2,01 mln zł, natomiast jej wpływy sprzedażowe wzrosły o 3 proc. do 85,7 mln zł. W związku z epidemią koronawirusa firma utworzyła 5 mln zł rezerwy.
więcej
|
Disney z mniejszymi przychodami i stratą netto. Disney+ ma 57,5 mln użytkowników, Star wystartuje w 2021 roku
W trzecim kwartale obecnego roku fiskalnego The Walt Disney Company zanotował przychody w wysokości ponad 11,7 mld dolarów, co oznacza spadek rok do roku o 42 procent. Koncern miał kwartalną stratę netto przekraczającą 4,7 mld dolarów, najgorzej wypadł segment parków rozrywki Disneya zamkniętych w dobie koronawirusa. Jednocześnie liczba użytkowników serwisu Disney+ wzrosła do 57,5 mln. Na 2021 rok zaplanowano premierę nowej platformy VoD o nazwie Star.
więcej
|
W grudniu w zmienionej formule odbędzie się w Gdyni 45. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych
45. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni odbędzie się w terminie 8-12 grudnia - postanowił Komitet Organizacyjny podczas środowego posiedzenia. W zmienionej formule imprezy obok konkursu głównego odbędą się konkursy filmów krótkometrażowych i mikrobudżetowych.
więcej
|
Rynek reklamy telewizyjnej w lipcu stopniał o 1 proc., liczba spotów wzrosła o 2 proc. (raport)
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 1,38 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Unilever.
więcej
|
,,Kopalnia Historii. Nasza droga do Niepodległej" nowym programem TVS
TVS emituje nowy program „Kopalnia Historii. Nasza droga do Niepodległej”.
więcej
|
Sześć nowych bohaterek w drugiej odsłonie projektu "Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą" marki Patrizia Aryton Rozpoczęła się druga odsłona kampanii „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”, w której marka odzieżowa Patrizia Aryton promuje kolekcję na sezon jesień-zima 2020. Firma rezygnuje z udziału modelek w reklamach, zaś w kolekcji nie będzie naturalnych futer i futrzanych dodatków. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin Mroczek: z Havas Warsaw do Life on Mars
Marcin Mroczek dołączył do zespołu agencji kreatywnej Life on Mars (Brand New Galaxy), gdzie pokieruje działem kreacji. Ostatnio był dyrektorem kreatywnym Havas Warsaw.
więcej
|
Maciej Orłoś w kampanii Media Expert
Prezenter i dziennikarz Maciej Orłoś występuje w nowej kampanii sieci elektromarketów Media Expert. Wspiera ona akcję sprzedażową urządzeń Galaxy Note 20. Za kreację i produkcję odpowiada Berry Kolektyw Kreatywny.
więcej
|
Greg Joswiak nowym szefem marketingu Apple. Phil Schiller odchodzi ze stanowiska starszego wiceprezesa
Greg Joswiak został mianowany starszym wiceprezesem koncernu Apple odpowiedzialnym za globalny marketing firmy. Zastąpił na stanowisku Phila Schillera, który będzie zarządzał sklepem App Store oraz eventami organizowanymi przez Apple i podlegał bezpośrednio Timowi Cookowi, szefowi koncernu.
więcej
|
Mediacap w II kwartale ze spadkiem wpływów o 22 proc. Grupa S/F i IQS dużo mocniej w dół niż LTTM
Według szacunkowych danych holding marketingowo-badawczy Mediacap w II kwartale zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 22 proc. do ok. 24 mln zł i 0,7 mln zł zysku EBITDA. O 41 proc. zmalały wpływy pionu badawczego IQS, natomiast najmniejszy spadek zanotowała grupa LTTM.
więcej
|
Audi przeprasza za reklamę z dzieckiem przed maską auta
Niemiecka marka samochodowa Audi przeprosiła za reklamę, na której widać małą dziewczynkę z bananem w dłoni tuż przed maską samochodu.
więcej
|
Rynek reklamy telewizyjnej w lipcu stopniał o 1 proc., liczba spotów wzrosła o 2 proc. (raport)
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 1,38 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Unilever.
więcej
|
Ewa Liszcz: z Inforu do Total Fitness
Ewa Liszcz w sierpniu rozpoczęła pracę jako head of digital marketing w sieci siłowni Total Fitness. Wcześniej przez 12 lat była związana z Wydawnictwem Infor (wydającym "Dziennik Gazetę Prawną").
więcej
|
VMLY&R wypromuje w internecie nową linię produktów Hartmann
VMLY&R odpowiada za launch w digitalu nowej linii produktów Hartmann - przeznaczonych dla młodzieży plastrów z opatrunkiem DermaPlast oraz Tiritas.
więcej
|
Maciej Turkawski group account managerem w Schulz brrand friendly
Maciej Turkawski po dwóch latach pracy w agencji Schulz brand friendly awansował na stanowisko group account managera.
więcej
|
Prowokacyjna kampania wegemarki Meatless Farm
Producent bezmięsnych produktów Meatless Farm postawił na zwracającą uwagę promocję na outdoorze.
więcej
|
,,Bosman dla regionu". Piwna marka spiera lokalne inicjatywy społeczne
Na etykietach piwa Bosman (Carlsberg Polska) pojawią się informacje o projektach społecznych, realizowanych w ramach programu grantowego „Bosman dla regionu”.
więcej
|
Papaya Films Londyn z teledyskiem Finna Askew
Londyński oddział studia produkcyjnego Papaya Films odpowiada za realizację teledysku do nowego singla Finna Askew pt. "Roses".
więcej
|
Josh Krichefski globalnym dyrektorem operacyjnym MediaComu
Josh Krichefski, dotychczasowy dyrektor generalny regionu EMEA w MediaCom objął dodatkowo stanowisko globalnego dyrektora operacyjnego.
więcej
|
Żywiec Zdrój nową loterią promuje Żywiecczyznę
Rozpoczęła się loteria produktowa marki wody niegazowanej Żywiec Zdrój (Grupa Danone). Akcja zachęca Polaków do odwiedzania Żywiecczyzny. Loterię przygotowała i realizuje agencja Smolar.
więcej
|
,,Z odwagi zrodzeni" - nowe stroje Valencii od Pumy
Puma zaprezentowała stroje Valencii na sezon 2020/21, które powstały pod hasłem „z odwagi zrodzeni” (Born from Bravery).
więcej
|
Grupa American Heart of Poland ma nową identyfikację wizualną
American Heart of Poland - sieć oddziałów szpitalnych wyspecjalizowanych w leczeniu układu sercowo-naczyniowego prezentuje nową, ujednoliconą identyfikację wizualną. Docelowo będzie ona wdrożona we wszystkich podmiotach należących do Grupy.
więcej
|
UOKiK: 3,5 mln zł kary dla Comfort Med+ za wprowadzanie w błąd przy pokazach handlowych
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 3,53 mln zł kary na firmę Comfort Med+ za wprowadzanie klientów w błąd przy pokazach handlowych, m.in. co do możliwości odstępowania od zawartych umów.
więcej
|
Digitree Group: wpływy zmalały o 15 proc., wynik netto 1 mln zł w górę
Według wstępnych danych w pierwszej połowie br. zajmująca się marketingiem internetowym grupa kapitałowa Digitree Group zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 14,6 proc. do 24,56 mln zł oraz wzrost wyniku netto z 0,7 mln zł straty do 0,3 mln zł zysku.
więcej
|
Performante w kampanii wizerunkowej o odświezonym wizerunku (wideo)
Agencja Performante ruszyła z nową kampanią wizerunkową pod hasłem "Say Big Yes", której towarzyszy odświeżenie komunikacji firmy.
więcej
|
Sześć nowych bohaterek w drugiej odsłonie projektu "Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą" marki Patrizia Aryton Rozpoczęła się druga odsłona kampanii „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”, w której marka odzieżowa Patrizia Aryton promuje kolekcję na sezon jesień-zima 2020. Firma rezygnuje z udziału modelek w reklamach, zaś w kolekcji nie będzie naturalnych futer i futrzanych dodatków. materiał partnerskiwięcej |
|
|
,,Fakt" z paywallem w internecie. ,,Może zarabiać więcej na mniejszej liczbie użytkowników, internauci płacą za różne treści"
Ringier Axel Springer Polska wprowadził na portalu internetowym „Faktu” płatny dostęp do treści. Miesięcznie kosztuje to 14,90 zł. Zdaniem ekspertów to dobry ruch i nie można z góry zakładać, że ten model biznesowy nie sprawdzi się w przypadku serwisu tabloidowego. Początkowo może spaść jego odwiedzalność, jednak docelowo może się okazać, że wydawca zarobi więcej na mniejszej liczbie użytkowników niż na generowaniu większego zasięgu. Jak dodają "czas wreszcie rozwiać mit, że subskrypcje wiążą się z jakościowym contentem".
więcej
|
"Gazeta Wyborcza" zmienia model biznesowy. "Tkwi na pozycji wojownika zepchniętego do narożnika"
"Gazeta Wyborcza" przechodzi na model biznesowy oparty na subskrypcjach cyfrowych, bo nie może liczyć na reklamy spółek skarbu państwa. - Nowemu modelowi musi towarzyszyć troska o to, co dzieje się na forach internetowych gazety, które są platformami rozbuchanego hejtu. Jeżeli gazeta sobie z tym nie poradzi, będzie tkwiła na pozycji wojownika, który jest zepchnięty do narożnika i nie umie udowodnić, że jest czymś więcej niż tylko propagandowym bojownikiem - mówi Wirtualnemedia.pl prof. Jan Kreft, medioznawca.
więcej
|
Sprzedaż dzienników w czerwcu skurczyła się o 17 proc., ,,Gazeta Wyborcza" najbardziej w dół
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w czerwcu br. była o 16,78 proc. niższa niż w czerwcu ub.r. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”. Pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Fotograf Kacper Kowalski o zdjęciu plaży we Władysławowie: nie mam wpływ na to, co się dzieje z moimi zdjęciami
Cieszę się, że moje zdjęcie jest punktem wyjścia do dyskusji. Nie mam jednak wpływu na to, co świat zrobi z moją twórczością - powiedział fotograf Kacper Kowalski, autor zdjęcia zatłoczonej plaży we Władysławowie.
więcej
|
Biskup grozi procesem ks. Isakowicz-Zaleskiemu za tekst o bierności diecezji wobec księdza oskarżanego o pedofilię
Kuria Diecezji Tarnowskiej zapowiedziała skierowanie do sądu pozwu przeciwko ks. Tadeuszowi Isakowicz-Zaleskiemu za tekst na blogu dotyczący działań, jakie bp Wiktor Skworc podejmował względem kapłana, oskarżanego o wieloletnie molestowanie dorosłego już mężczyzny. - To będzie pierwszy przypadek procesu biskupa przeciw księdzu za wpis, ale nie ulęknę się i nie wycofam notki - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl ks. Isakowicz-Zaleski.
więcej
|
Agora przesuwa o ponad miesiąc raport za II kwartał, w połowie sierpnia tylko wstępne dane
Sprawozdanie Agory za drugi kwartał i pierwszą połowę br. zostanie opublikowany 25 września, a nie 14 sierpnia, jak wcześniej zapowiadano - poinformowała firma.
więcej
|
Prokuratura prowadzi postępowanie ws. nieumyślnego spowodowania śmierci łódzkiego dziennikarza Bohdana Gadomskiego
Są okoliczności, które spowodowały, że prowadzone jest postępowanie w sprawie nieumyślnego spowodowania śmierci znanego łódzkiego dziennikarza muzycznego Bohdana G. - przekazano w Prokuraturze Okręgowej w Łodzi.
więcej
|
,,Fakt" z paywallem w internecie: 14,90 zł miesięcznie za dostęp do treści
Na portalu internetowym „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wprowadzono płatny dostęp do treści. Miesięczna subskrypcja kosztuje 14,90 zł. To kolejny po „Newsweeku” i „Forbesie” tytułu prasowy RASP z taką ofertą.
więcej
|
|
|
,,Fakt" z paywallem w internecie. ,,Może zarabiać więcej na mniejszej liczbie użytkowników, internauci płacą za różne treści"
Ringier Axel Springer Polska wprowadził na portalu internetowym „Faktu” płatny dostęp do treści. Miesięcznie kosztuje to 14,90 zł. Zdaniem ekspertów to dobry ruch i nie można z góry zakładać, że ten model biznesowy nie sprawdzi się w przypadku serwisu tabloidowego. Początkowo może spaść jego odwiedzalność, jednak docelowo może się okazać, że wydawca zarobi więcej na mniejszej liczbie użytkowników niż na generowaniu większego zasięgu. Jak dodają "czas wreszcie rozwiać mit, że subskrypcje wiążą się z jakościowym contentem".
więcej
|
Disney z mniejszymi przychodami i stratą netto. Disney+ ma 57,5 mln użytkowników, Star wystartuje w 2021 roku
W trzecim kwartale obecnego roku fiskalnego The Walt Disney Company zanotował przychody w wysokości ponad 11,7 mld dolarów, co oznacza spadek rok do roku o 42 procent. Koncern miał kwartalną stratę netto przekraczającą 4,7 mld dolarów, najgorzej wypadł segment parków rozrywki Disneya zamkniętych w dobie koronawirusa. Jednocześnie liczba użytkowników serwisu Disney+ wzrosła do 57,5 mln. Na 2021 rok zaplanowano premierę nowej platformy VoD o nazwie Star.
więcej
|
300gospodarka.pl z 1,7 mln zł wpływów i 471 tys. zł zysku netto
Wydawca serwisu 300gospodarka.pl przez pierwsze 15 miesięcy działania zanotował 1,69 mln zł przychodów, a przy 1,49 mln zł kosztów operacyjnych i 361,2 tys. zł pozostałych wpływów miała 470,8 tys. zł zysku netto.
więcej
|
Trzy czwarte Polaków obawia się utraty danych osobowych w internecie
Trzy czwarte Polaków obawia się utraty danych osobowych w wyniku działalności oszustów w internecie - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów i serwisu ChronPESEL.pl. Jednocześnie, jak wskazano, prawie 20 proc. nie używa programów antywirusowych.
więcej
|
Amazon bogaci się w czasie pandemii. Ponad 5 miliardów zysku w drugim kwartale roku
W drugim kwartale br. Amazon osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 88,91 mld dolarów - najwięcej w historii firmy. Mimo pandemii koronawirusa zyski netto wyniosły 5,2 mld dol. wobec 2,6 mld dol. rok wcześniej.
więcej
|
WP Pilot z odnowioną aplikacją na Samsung Smart TV
Grupa Wirtualna Polska udostępniła nową wersję aplikacji WP Pilot dla użytkowników Samsung Smart TV.
więcej
|
Serwis Wizaz.pl w nowej odsłonie
Z okazji 20. urodzin serwis modowo-urodowy Wizaz.pl (Edipresse Polska) zyskał odświeżony layout, nową formę wyświetlania treści i nawigację oraz nowe formaty materiałów redakcyjnych.
więcej
|
Sześć nowych bohaterek w drugiej odsłonie projektu "Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą" marki Patrizia Aryton Rozpoczęła się druga odsłona kampanii „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”, w której marka odzieżowa Patrizia Aryton promuje kolekcję na sezon jesień-zima 2020. Firma rezygnuje z udziału modelek w reklamach, zaś w kolekcji nie będzie naturalnych futer i futrzanych dodatków. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Trzy czwarte Polaków obawia się utraty danych osobowych w internecie
Trzy czwarte Polaków obawia się utraty danych osobowych w wyniku działalności oszustów w internecie - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów i serwisu ChronPESEL.pl. Jednocześnie, jak wskazano, prawie 20 proc. nie używa programów antywirusowych.
więcej
|
Co drugi Polak chętny na szczepienie przeciw SARS-COV-2
Ponad połowa Polaków chce zaszczepić się na SARS-COV-2, gdyby pojawiła się taka możliwość - wynika z cyklicznego sondażu, jaki prowadzi wśród Polaków podczas epidemii koronawirusa Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat. Prawie połowa ankietowanych obawia się pogorszenia swojego stanu zdrowia z powodu ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa.
więcej
|
|
|
Jarosław Kaczyński zapowiedział rekonstrukcję rządu. "Polityka rodem z piaskownicy"
Prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński przedstawił plan rekonstrukcji rządu, który zostanie zrealizowany zaraz po wakacjach. Eksperci są zdania, że to nie poprawi wizerunku obozu władzy, a może spowodować poważne perturbacje, m.in. z powodu nasilającej się pandemii koronawirusa i sprzeciwu koalicjantów. - Być może manewr ze zmianami w rządzie ma być przykryciem tematu wzrostu liczby zakażeń koronawirusem w Polsce. Ale bez wątpienia jest to przejęcie narracji w polityce - komentuje Michał Raszka, członek zarządu w agencji public relations Grupa PRC Holding.
więcej
|
Agencja Lighthouse przy spadku wpływów o 21 proc. podwoiła zysk
W ub.r. agencja public relations Lighthouse (należąca do sieci Edelman) zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 21,4 proc. do 4,06 mln zł. Jednocześnie jej koszty operacyjne zmalały o 23 proc., dzięki czemu zysk netto poszedł w górę ze 125,6 do 291,8 tys. zł.
więcej
|
|
|