|
|
|
|
|
|
|
Reforma w TVP od 1 marca. Matyszkowicz dyrektorem biura programowego
Telewizja Polska rozpocznie formalne wdrażanie zmian w strukturze spółki od 1 marca br. Tak zdecydował zarząd TVP, który zatwierdził także Mateusza Matyszkowicza jako dyrektora nowo powstałego biura programowego - nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Branża telewizyjna: najważniejsze wydarzenia w 2017 roku, prognozy na 2018
W ramach naszego cyklu podsumowań 2017 roku w mediach i marketingu tym razem zajmujemy się branżą telewizyjną od strony nadawców, producentów i agencji mediowych. O najważniejszych wydarzeniach minionego roku i prognozach na najbliższe 12 miesięcy portalowi Wirtualnemedia.pl mówią: Ryszard Sibilski, Izabella Wiley, Daniel Reszka, Jacek Koskowski, Dorota Żurkowska, Paulina Przetacka, Sergiusz Geller, Bartłomiej Kamiński, Piotr Fortuna, Mirosław Nietupski i Bartłomiej Marczak.
więcej
|
Katarzyna Wajda zastępcą Niny Terentiew w Telewizji Polsat
Katarzyna Wajda objęła stanowisko zastępcy dyrektora programowego Telewizji Polsat - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP o krytyce ,,Korony królów" przez scenarzystkę pierwotnej wersji serialu: nieuzasadnione i krzywdzące opinie
Maria Ciunelis, współautorka pierwszej wersji scenariusza „Korony królów”, skrytykowała ostateczny kształt serialu. Telewizja Polska w oświadczeniu oceniła, że „opinie te nie mają uzasadnienia, nie są poparte faktami ani stanem prawnym”, a także „godzą w dobre imię Telewizji Polskiej oraz współpracujących przy serialu osób, a pośrednio są też krzywdzące i dezorientujące dla milionów widzów serialu”.
więcej
|
Rekordowa oglądalność ,,Jednego z dziesięciu" w Jedynce. TVP2 w tym pasmie straciła 1,5 mln widzów
Pokazany w zeszły poniedziałek w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” śledziło średnio 2,89 mln widzów, co jest o milion wyższym wynikiem niż w TVP2. Z kolei średnia oglądalność Dwójki w byłym paśmie nadawania programu spadła o około 1,5 mln osób do 480 tys. oglądających, bo taką widownię zanotowała pokazana wówczas „Rodzinka.pl” - wynika z danych telemetrycznych do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVN miniserialem po ,,Faktach" promuje swoją komedię ,,Podatek od miłości"
Z okazji zbliżającej się premiery komedii romantycznej „Podatek od miłości”, stacja TVN rozpoczęła emisję miniserialu „Wszystkie twarze Grzegorza Damięckiego”, z udziałem m.in. Kayah i Aleksandry Domańskiej. TVN jest producentem filmu.
więcej
|
Jacek Kurski bez obaw przed ocenieniem przez RMN pracy zarządu TVP. ,,Stoi za mną wysoka oglądalność"
Po tym jak Rada Mediów Narodowych zapowiedziała własny raport na temat działania zarządu Telewizji Polskiej prezes firmy Jacek Kurski mówi portalowi Wirtualnemedia.pl: - Czekam spokojnie na werdykt i ocenę, przemawiają za mną wyniki oglądalności.
więcej
|
PKO BP zadowolony z eksperymentu w TVP1. "Nasz przekaz reklamowy dotarł do ponad 9 mln odbiorców"
67 proc. widzów pozytywnie oceniło finał niestandardowej akcji PKO BP „Mini ratka na spełnienie życzeń”, w ramach której na antenie TVP 1 emitowano życzenia od klientów. Negatywnie oceniło ją zaś 9 proc. respondentów - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Biura Reklamy TVP przez IRCenter.
więcej
|
900 godzin transmisji na żywo z zimowej olimpiady w Eurosporcie, Ewa Bilan-Stoch pokaże igrzyska ,,od kuchni"
Eurosport pokaże łącznie ponad 900 godzin transmisji na żywo z zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu. Zmagania polskich sportowców po raz pierwszy będzie można śledzić na Eurosport 1. Materiały lifestylowe z olimpiady przygotuje Ewa Bilan-Stoch, menadżerka i żona Kamila Stocha.
więcej
|
Z reklam przy programach z Magdą Gessler TVN zarobił prawie 200 mln złotych. Ile przynoszą stacjom cykle z celenrytami? (TOP10)
Show „Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler w ubiegłym roku zarobiło na reklamach 196,7 mln złotych - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub. W pierwszej trójce znaleźli się także Hubert Urbański z programem „Milionerzy” oraz Katarzyna Dowbor, prowadząca w Polsacie „Nasz nowy dom”.
więcej
|
Kanał Sci Fi dostępny w jakości high definition
Koncern NBCUniversal International Networks uruchomił na platformie Cyfrowy Polsat wersję HD kanału Sci Fi.
więcej
|
Telewizja Republika promuje w social media się pod hasłem ,,#wiemlepiej"
Od kilku tygodni Telewizja Republika przy wielu swoich wpisach na Twitterze i Facebooku dodaje tag „#wiemlepiej”. Stacja nie zamierza wykorzystywać go w innych kanałach komunikacji.
więcej
|
,,Szkoła filmowa 3" w TVN Fabuła. Jerzy Stuhr wśród gości
W czwartek 18 stycznia br. stacja TVN Fabuła rozpocznie emisję trzeciego sezonu programu „Szkoła filmowa”, w którym Kinga Burzyńska rozmawia z absolwentami polskich filmówek.
więcej
|
Sezon 2018 Formuły 1 w Eleven Sports. W zawodach wystąpi Robert Kubica
W marcu 2018 roku wystartuje kolejny sezon Formuły 1, w którym m.in. wystąpi Robert Kubica. Już trzeci rok z rzędu wyścigi będzie można oglądać na antenie kanałów Eleven Sports.
więcej
|
,,Fear the Walking Dead 4" w AMC (wideo)
W poniedziałek 23 kwietnia 2018 roku AMC rozpocznie emisję czwartego sezonu serialu „Fear the Walking Dead”.
więcej
|
TVN szuka uczestniczek do ,,Projekt lady 3"
Wystartował casting do trzeciej edycji reality-show „Projekt lady”, w którym bohaterki - pod okiem Małgorzaty Rozenek-Majdan - będą uczyły się dobrych manier.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
,,Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska" w kampanii Biedronki
Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) rusza w piątek ze specjalną ofertą produktów kuchni polskiej. Akcja pod hasłem „Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska” to kolejne działania promujące rodzime produkty.
więcej
|
Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych
Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown.
więcej
|
PKO BP zadowolony z eksperymentu w TVP1. "Nasz przekaz reklamowy dotarł do ponad 9 mln odbiorców"
67 proc. widzów pozytywnie oceniło finał niestandardowej akcji PKO BP „Mini ratka na spełnienie życzeń”, w ramach której na antenie TVP 1 emitowano życzenia od klientów. Negatywnie oceniło ją zaś 9 proc. respondentów - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Biura Reklamy TVP przez IRCenter.
więcej
|
Z reklam przy programach z Magdą Gessler TVN zarobił prawie 200 mln złotych. Ile przynoszą stacjom cykle z celenrytami? (TOP10)
Show „Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler w ubiegłym roku zarobiło na reklamach 196,7 mln złotych - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub. W pierwszej trójce znaleźli się także Hubert Urbański z programem „Milionerzy” oraz Katarzyna Dowbor, prowadząca w Polsacie „Nasz nowy dom”.
więcej
|
Ströer ze wspólnym działem sprzedaży reklam internetowych i outdoorowych
Grupa Ströer, do której należą sieć reklamy internetowej Ströer Digital Media i sieć nośników reklamy outdoorowej, łączy swoje działy sprzedaży w nową strukturę Ströer Media. Jest ona złożona z trzech zespołów sprzedaży agencyjnej i działu sprzedaży bezpośredniej.
więcej
|
Maciej Kot i Weronika Nowakowska w spocie odzieży 4F na igrzyska w Pjongczang (wideo)
Producent odzieży 4F przygotował spot, w którym prezentowana jest kolekcja strojów polskiej reprezentacji na zimowe igrzyska olimpijskie Pjongczang 2018. Bohaterami reklamy są skoczek narciarski Maciej Kot i biathlonistka Weronika Nowakowska.
więcej
|
Skittles robi reklamę na Super Bowl, którą zobaczy tylko jedna osoba (wideo)
Marka Skittles (należy do koncernu Mars) przygotowuje na zbliżający się finał rozgrywek Super Bowl ekskluzywną reklamę. Spot nie zostanie jednak pokazany szerokiej publiczności, obejrzy go tylko jedna osoba.
więcej
|
Piwo Żubr z kolejną promocją ,,Dwa szybkie Żubry" (wideo)
Rusza kolejna promocja piwa Żubr (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) pod hasłem „Dwa szybkie Żubry”. Za obsługę marketingową tej marki odpowiadają firmy PZL, OTO Film, Platige Image, Tailor Made PR i Zenith.
więcej
|
BPN z obsługą mediową STS
Dom mediowy BPN (należący do grupy IPG Mediabrands Poland) wygrał konkurs ofert na obsługę firmy bukmacherskiej STS.
więcej
|
Do 2025 roku wszystkie opakowania w McDonald's będą pochodzić z recyklingu
Sieć restauracji McDonald's zapowiedziała, że do 2025 roku wszystkie stosowane w firmie opakowania, takie jak np. kubki do napojów, torby czy pudełka na burgery będą pochodziły z recyklingu.
więcej
|
Skoda wspiera kampanią reklamową noworoczną wyprzedaż modeli z rocznika 2017
W salonach Skody trwa noworoczna wyprzedaż sześciu modeli z rocznika 2017. Akcję wspiera kampania reklamowa przygotowana przez Isobar Polska, Papaya Films oraz PHD Rocket.
więcej
|
Mr Hi's reklamuje pierwszą pożyczkę w Vivus.pl (wideo)
W nowej kampanii reklamowej serwisu Vivus.pl oferującego pożyczki gotówkowe występuje bohater Mr Hi’s.
więcej
|
,,Mówimy jak jest" znów reklamuje produkty Frosta (wideo)
Firma Frosta, producent m.in. mrożonych dań gotowych, ruszyła z nową odsłoną kampanii pod hasłem „Mówimy jak jest”. Działania promujące dania gotowe oraz produkty rybne przygotowały agencje Heimat Hamburg, TBWA, Zenith i Jbcomm.
więcej
|
Marta Żmuda Trzebiatowska nową ambasadorką Avonu
Obok Małgorzaty Kożuchowskiej w roli ambasadorki marki kosmetycznej Avon występuje aktorka Marta Żmuda Trzebiatowska. Firma w tym roku wdraża także nową strategię „Avon się sprawdza”.
więcej
|
Gal Gadot nową globalną ambasadorką kosmetyków Revlon
Gal Gadot - aktorka, Miss Izraela i była żołnierz - została nową, globalną marki kosmetyków Revlon. Kampania z jej udziałem ma ruszyć jeszcze w styczniu br.
więcej
|
Ruszają zapisy do Young Creatives Cannes 2018
Wystartowały zapisy do tegorocznej edycji konkursu dla młodych przedstawicieli branży kreatywnej Young Creatives Cannes. Dwuosobowe zespoły mogą nadsyłać zgłoszenia do 1 lutego.
więcej
|
Nivea Men sponsorem Realu Madryt, piłkarze i trener w reklamach marki
Marka kosmetyków Nivea Men została oficjalnym sponsorem klubu piłkarskiego Real Madryt. Firma równocześnie wprowadza na rynek nową linię kosmetyków dla mężczyzn - regenerującą linię Nivea Men Sensitive.
więcej
|
,,Wszechkoty" w promocji Purina Felix
Rozpoczął się konkurs pod hasłem „Wszechkoty” promujący karmę dla kotów Purina Felix (produkowaną przez Nestle Polska). Za akcję odpowiada agencja Unique One, a za wspierające to działania reklamowe - McCann Worldgroup i Wavemaker.
więcej
|
|
|
Zmiany na Facebooku to trudniejsza walka o News feed, najwięcej stracą marki które nie płacą (analizy)
Facebook zapowiedział zmiany w sposobie wyświetlania treści w News feedach użytkowników. Aktualizacja nadaje priorytet postom, które inicjują dyskusje i pogłębiają relacje. Eksperci branży social media przeanalizowali dla serwisu Wirtualnemedia.pl ostatnie modyfikacje algorytmu Facebooka i ich potencjalne skutki. - Facebook broni się przed utratą zainteresowania użytkowników i kurczącym się czasem jaki spędzają oni w serwisie. Zmiany dokonane w ostatnim czasie będą oznaczały więcej wysiłku wydawców i marek w walce o miejsce w News feedzie, czasem konieczność zmiany modelu biznesowego. Największe marki odczują raczej wahania niż spadki zasięgów, a najbardziej ucierpią ci którzy nie płacą Facebookowi za promocję treści - przewidują Anna Robotycka, Artur Roguski i Szymon Wierciński.
więcej
|
PKN Orlen wchodzi w e-commerce
PKN Orlen planuje inwestycje w obszarze handlu internetowego. To element przyjętej strategii rozwoju koncernu na lata 2017-2021.
więcej
|
Google położy 3 nowe podmorskie kable światłowodowe, jeden imienia Marii Skłodowskiej Curie
Google zapowiedział położenie na morskim dnie trzech nowych kabli światłowodowych które mają uzupełniać globalną infrastrukturę koncernu. Jeden z przewodów łączący Chile z Los Angeles będzie nosił nazwę Curie na cześć polskiej noblistki Marii Skłodowskiej Curie. Poza tym Google zamierza uruchomić 5 nowych centrów obsługi operacji przetwarzania danych w chmurze.
więcej
|
eBay uruchamia Strefę Sprzedawcy, liczba polskich sklepów wyższa o 20 procent
Polski eBay uruchomił w swoim serwisie sekcję Strefa Sprzedawcy zawierającą przydatne informacje przeznaczone dla przedsiębiorców wystawiających na eBayu swoje towary. Według danych serwisu w 2017 roku liczba polskich sprzedawców korzystających z eBaya wzrosła o 20 procent, a najpopularniejsze działy to Dom i Ogród, Moda, Elektronika i Motoryzacja.
więcej
|
Edyta Frąckowiak została dyrektor operacyjną agencji Semahead
Stanowisko dyrektora operacyjnego agencji Semahead (Grupa Interia.pl) objęła Edyta Frąckowiak.
więcej
|
Data Ventures inwestuje 1,8 mln zł w Fandla.com
Fandla.com, startup z branży FinTech, pozyskał od nowego inwestora 1,8 mln złotych. Jest nim Data Ventures, fundusz venture capital specjalizujący się we wspieraniu projektów rozwijających analitykę danych.
więcej
|
WP wytyka Magdalenie Ogórek ,,#ogórkizmy" w książce i honorarium z dotacji - Ogórek bronią publicyści ,,Sieci" i ,,Do Rzeczy"
W Wirtualnej Polsce zacytowano pretensjonalnie brzmiące fragmenty książki „Lista Wächtera” Magdaleny Ogórek i podano, że 9 tys. zł z dotacji ministerialnej przeznaczono na honorarium autorki. - Tytuł tego „artykułu” definiuje idealnie Pana. Z 430 stron zrozumiał Pan tylko kilkanaście zdań... o jedzeniu. I to dokładnie Pana określa - napisała Ogórek do dziennikarza WP. W jej obronie stanęli też dziennikarze „Sieci” i „Do Rzeczy”, natomiast inni żartują z książki, wykorzystując tag „#ogórkizmy”.
więcej
|
Brand24 ma 2,2 tys. klientów, o 55 proc. więcej niż przed rokiem
Firma Brand24, zajmująca się monitoringiem internetu, na koniec ub.r. miała 2 196 aktywnych klientów, o 15 proc. więcej niż kwartał wcześniej i o 55 proc. więcej niż rok wcześniej.
więcej
|
Chyra, Więckiewicz, Wichłacz i Musiał w obsadzie polskiego serialu Netflixa
W pierwszym polskojęzycznym serialu produkcji Netflixa wystąpią m.in. Zofia Wichłacz, Andrzej Chyra, Robert Więckiewicz i Maciej Musiał (jeden ze współproducentów). Reżyserkami produkcji są Agnieszka Holland oraz Kasia Adamik.
więcej
|
|
|
TVP o krytyce ,,Korony królów" przez scenarzystkę pierwotnej wersji serialu: nieuzasadnione i krzywdzące opinie
|
TVN miniserialem po ,,Faktach" promuje swoją komedię ,,Podatek od miłości"
|
3 mln widzów ,,Listy do M. 3" w kinach. To najchętniej oglądana polska komedia romantyczna w historii
|
Paweł Deląg zagra w serialu "M jak miłość"
|
Andrzej Sapkowski nie pracuje przy serialu "Wiedźmin" Netfliksa i nic nie wie o projekcie
|
Chyra, Więckiewicz, Wichłacz i Musiał w obsadzie polskiego serialu Netflixa
|
,,Fear the Walking Dead 4" w AMC (wideo)
|
17 najbardziej kasowych filmów wyreżyserowanych przez kobiety
|
Al Pacino zagra w nowym filmie Quentina Tarantino
|
Zobacz klip z filmu "Czarna Pantera"
|
|
|