|
|
|
|
|
|
|
Według Kurskiego zwiększenie panelu przez NAM nie rozwiąże problemu transparentności informacji. ,,Przykrycie go za pieniądze nadawców i wzmocnienie dominującej pozycji"
Firma Nielsen Audience Measurement od 2019 chce zwiększyć panel do 5 tys, ale - zdaniem prezesa TVP Jacka Kuskiego - nie rozwiąże to problemu transparentności informacji o strukturze geograficznej panelistów oraz uwzględnienia miękkich zachowań decydujących takich jak preferencje polityczne. - Rozszerzenie panelu jest próbą przykrycia tego problemu za pieniądze nadawców i wzmocnieniem dominującej pozycji Nielsena - mówi nam Kurski.
więcej
|
TVN Media w ofercie na 2018 r. podnosi deklarowane średnie ceny reklam o 18 proc.
Biuro Reklamy TVN Media ogłosiło tzw. deklarowane średnie ceny cennikowe brutto na każdy miesiąc 2018 roku. Są one średnio 18,5 proc. wyższe od tych obowiązujących w bieżącym roku.
więcej
|
,,Dzień dobry TVN" z dłuższym niedzielnym wydaniem od stycznia. ,,Posunięcia konkurencji nas zdopingowały do wcześniejszego wstawania razem z widzami"
Od 7 stycznia 2018 roku TVN o pół godziny wydłuży niedzielne wydanie morning-show „Dzień dobry TVN”. Program tego dnia będzie się rozpoczynać o godz. 8.00, a nie 8.30 jak to było do tej pory. - Posunięcia konkurencji nas zdopingowały do wcześniejszego wstawania razem z widzami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN.
więcej
|
,,Rodzinka.pl" zyskała 160 tys. widzów. TVP2 liderem rynku
Jedenasty sezon „Rodzinki.pl” oglądało średnio 1,39 mln widzów. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. oglądalność serialu wzrosła o 160 tys. osób. TVP2 w paśmie jego emisji zajęła pierwsze miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 9,38 mln zł.
więcej
|
W TVP reklamy najdroższe przy ,,M jak miłość" i skokach narciarskich, przy ,,Wiadomościach" już za 8,5 tys. zł
W cenniku reklamowym TVP na styczeń 2018 roku najwyżej wyceniono emisję spotów przy transmisjach z zawodów w skokach narciarskich oraz przy serialu „M jak miłość”. Dość niskie ceny mają natomiast reklamy przy „Wiadomościach” - można je kupić już za 8,5 tys. zł.
więcej
|
Policja zatrzymała mężczyznę, który obrażał ekipę TVP Info, przeszukano jego dom
Łódzcy policjanci zatrzymali mężczyznę, który ponad tydzień temu na manifestacji przed Sejmem obrażał dziennikarkę i operatora programu TVP Info „W tyle wizji”. Przeszukano też dom mężczyzny.
więcej
|
Polsat nowym liderem w 16-49. ,,M jak miłość" ,,Na dobre i na złe" i ,,Barwy szczęścia" hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale Dwójki: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia”, a tuż za podium uplasowały się transmisja PŚ w skokach i „Teleexpress”. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polsat Media od 1 stycznia 2018 roku zajmie się obsługą reklamową kanałów ZPR Media i Epic Drama
W poniedziałek, 1 stycznia 2018 roku w ofercie Polsat Media znajdzie się 8 nowych kanałów. Będzie to 7 stacji, które Telewizja Polsat kupiła od ZPR Media, a także Epic Drama - nowy kanał z portfolio Viasat World.
więcej
|
Marek Jóźwik odchodzi z TVP Sport. Stacja nie przedłuży z nim umowy
Z końcem roku dziennikarz sportowy i komentator Marek Jóźwik zakończy pracę w Telewizji Polskiej. Pracował w TVP Sport, ale kierownictwo stacji nie przedłużyło z nim umowy.
więcej
|
Ekipa ,,Jednego z dziesięciu": wyjaśniliśmy już, dlaczego nie uznano prawidłowej odpowiedzi na pytanie o igrzyska olimpijskie
W odcinku teleturnieju „Jeden z dziecięciu” pokazanym w zeszły czwartek popełniono poważny błąd: nie uznano prawidłowej odpowiedzi na pytanie, ile razy igrzyska olimpijskie odbyły się w Ameryce Południowej. - Znaleźliśmy już przyczynę pomyłki i wyjaśnienie zamieścimy w jednym z najbliższych odcinków - zapowiedziała redakcja programu.
więcej
|
UPC oferuje w Szczecinie internet światłowodowy o prędkości 500 Mb/s
UPC Polska rozbudowuje sieć światłowodową i oferuje w Szczecinie internet o prędkości 500 Mb/s.
więcej
|
,,Królestwo zwierząt 2" od 1 stycznia w TNT
1 stycznia 2018 roku TNT rozpocznie emisję drugiego sezonu serialu „Królestwo zwierząt”.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Audycja ,,Trzecia Strona Księżyca" od stycznia wraca do Trójki
W styczniu na antenę Trójki powraca znany program „Trzecia Strona Księżyca” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Audycja była nieobecna od września br., jej powrotu domagali się słuchacze.
więcej
|
|
Michał Żakowski nadaje dla Trójki przedświąteczne relacje z Aleppo. ,,Uzupełnia to trójkowe akcje pomocy dla miasta"
Radiowa Trójka wysłała swojego dziennikarza, Michała Żakowskiego do Aleppo. Od poniedziałku, 18 grudnia do piątku, 22 grudnia, nadaje codzienne relacje z Syrii. - To uzupełnienie naszych aukcji dla Aleppo, które przynoszą rekordowe dochody - mówi dla Wirtualnemedia.pl Wiktor Świetlik, dyrektor PR3.
więcej
|
|
35 proc. udziału RMF FM w Aglomeracji Śląskiej. Druga w kolejności stacja ma 6 proc. udziału
Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Aglomeracji Śląskiej należy do RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio Piekary i Radio Katowice - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
FlixBus zastąpi markę Polski Bus - w planach nowe trasy, zostaną bilety za złotówkę
Souter Holdings Poland, właściciel marki Polski Bus, został strategicznym partnerem niemieckiego przewoźnika FlixBus. W ramach współpracy, od stycznia przyszłego roku połączone będą ich platformy sprzedażowe i siatki połączeń. Firma zapowiada uruchomienie nowych tras i zapewnia, że wszystkie dotychczas zarezerwowane bilety nie tracą ważności. W przyszłości klienci mogą liczyć na promocje takie, jakie dziś oferuje Polski Bus.
więcej
|
TVN Media w ofercie na 2018 r. podnosi deklarowane średnie ceny reklam o 18 proc.
Biuro Reklamy TVN Media ogłosiło tzw. deklarowane średnie ceny cennikowe brutto na każdy miesiąc 2018 roku. Są one średnio 18,5 proc. wyższe od tych obowiązujących w bieżącym roku.
więcej
|
Jak będzie wyglądała reklama cyfrowa w przyszłym roku? Prognozuje Kantar Millward Brown
Sztuczna inteligencja, wzrost roli storytellingu, pomiarów wielokanałowych oraz poziomu zwrotu z inwestycji w media - to najważniejsze przyszłoroczne trendy na rynku mediów cyfrowych według Kantar Millward Brown.
więcej
|
Polsat Media będzie sprzedawać ofertę kanałów youtube'owych współpracujących z TalentMedia
Sieć partnerska TalentMedia (należąca do holdingu Mediacap) rozpoczyna współpracę strategiczną z biurem reklamy Polsat Media (wchodzącym w skład Cyfrowego Polsatu). Kanały youtube’owe zrzeszone w TalentMedia zostaną włączone do oferty AdTube, uruchomione, przez Polsat Media wiosną br.
więcej
|
Ewa Wolska-Rzewuska, Krzysztof Szymczak i Konrad Dorabialski będą zarządzać Saatchi & Saatchi IS
Z początkiem lutego przyszłego roku stanowiska co-managing directorów agencji Saatchi & Saatchi IS obejmą Ewa Wolska-Rzewuska i Krzysztof Szymczak - w kolejnych miesiącach do zespołu dołączy Konrad Dorabialski.
więcej
|
Artur Barciś i Maria Seweryn w akcji na rzecz dzieci cierpiących wskutek przemocy domowej (wideo)
Maria Seweryn i Artur Barciś zostali ambasadorami kampanii zachęcającej do zbiórki funduszy dla dzieci, które doświadczają przemocy domowej. Akcję organizuje Komitet Ochrony Praw Dziecka we współpracy z siecią sklepów Smyk.
więcej
|
Cut The Mustard wygrała digitalową obsługę marki Lech
Marka Lech (Kompania Piwowarska) rozstrzygnęła przetarg na prowadzenie komunikacji w internecie. Wygrała go agencja Cut The Mustard.
więcej
|
Reserved otwiera w Warszawie flagowy salon na wzór londyńskiego
W warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy LPP otworzyło flagowy salon marki Reserved. Zaprojektowano go wedle konceptu „open to public”, znanego z londyńskiego sklepu sieci.
więcej
|
Polsat Media od 1 stycznia 2018 roku zajmie się obsługą reklamową kanałów ZPR Media i Epic Drama
W poniedziałek, 1 stycznia 2018 roku w ofercie Polsat Media znajdzie się 8 nowych kanałów. Będzie to 7 stacji, które Telewizja Polsat kupiła od ZPR Media, a także Epic Drama - nowy kanał z portfolio Viasat World.
więcej
|
Bank BGŻ BNP Paribas klientem agencji Green Parrot
Agencja Green Parrot rozpoczęła współpracę z bankiem BGŻ BNP Paribas. Dotyczy ona aktywności banku w mediach społecznościowych.
więcej
|
Zosia Ślotała z fryzurą od Leszka Czajki w kampanii L'Oréal Professionnel (wideo)
Rozpoczęła się internetowa kampania reklamująca kosmetyki do stylizacji i koloryzacji włosów L’Oréal Professionnel. Bohaterami akcji, przygotowanej przez agencję Digital Kingdom, są influencerka Zosia Ślotała i stylista fryzur Leszek Czajka.
więcej
|
TVN Media nadal będzie sprzedawać reklamy w Motowizji
Spółka Motowizja Television Td, nadawca kanału Motowizja przedłużył dotychczasową umowę o współpracy z biurem reklamy TVN Media.
więcej
|
LG z kampanią w sieci kin Cinema City
LG prowadzi kampanię reklamową w kinach sieci Cinema City, w pobliżu których znajdują się sklepy Media Markt, RTV Euro AGD i Media Expert. Akcję przygotowały New Age Media, Grey Group i Bridge2Fun.
więcej
|
Accenture Interactive opracuje strategię komunikacji dla Watykanu
Watykan wybrał agencję Accenture Interactive do tego, by opracowała dla Stolicy Apostolskiej spójną strategię komunikacji w mediach cyfrowych. Działania te mają zapewnić, że komunikacja będzie bardziej spójna i klarowna, a dotychczasowe, różne kanały komunikacji będą działać w ramach jednego serwisu Vatican News.
więcej
|
Karolina Pawlina: z Saatchi & Saatchi IS do Kohe
Karolina Pawlina zaczęła pracę w studiu kreatywnym Kohe. Poprzednio była związana z agencją Saatchi & Saatchi IS.
więcej
|
Shell z akcją dla kierowców ,,Patent na zimę na pełnych obrotach"
Pod hasłem „Patent na zimę na pełnych obrotach” ruszyła kampania komunikacyjna Shell, skierowaną do kierowców chcących zadbać o swoje auta zimą. Za komunikację kampanii odpowiada agencja Hill+Knowlton Strategies.
więcej
|
|
|
,,Gazeta Wyborcza" drożeje, zmienia dodatki i odświeża ,,Magazyn Świąteczny". Będą nowi autorzy
„Gazeta Wyborcza” (Agora) od stycznia 2018 roku zmienia część wydań. Odświeżone zostaną dwa dodatki, „Mój biznes” przesunięty będzie z poniedziałku na wtorek, a „Gazeta Świąteczna” zyska nowe działy. Dodatkowo, zmienią się ceny wydań dziennika w niektóre dni tygodnia.
więcej
|
Katarzyna Olkowicz zastępcą redaktora naczelnego ,,Twojego Stylu"
Katarzyna Olkowicz po ponad sześciu latach odeszła ze „Zwierciadła” i dołączyła do zespołu „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer). W magazynie pełni rolę zastępcy redaktora naczelnego, razem z Joanna Nojszewską.
więcej
|
Sąd oddalił pozew Anny Dryjańskiej przeciw Rafałowi Ziemkiewiczowi dot. wpisu o zdeformowaniu
Sąd okręgowy w Warszawie oddalił w poniedziałek pozew, jaki publicystka naTemat.pl Anna Dryjańska wniosła przeciwko Rafałowi Ziemkiewiczowi. W uzasadnieniu sędzia podaje, iż zaskarżone wypowiedzi nie były bezprawne. Dziennikarka zapowiada apelację.
więcej
|
KCI spłaciło obligacje za 9 mln zł i wyemitowało kolejne, te za 11 mln zł wykupi w styczniu
Firma KCI, większościowy akcjonariusz Gremi Media (wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) wykupiła w poniedziałek roczne obligacje o wartości nominalnej 9 mln zł i wyemitowała nowe, także za 9 mln zł. Jednocześnie wydłużyła okres wykupu obligacji za 11 mln zł do 25 stycznia przyszłego roku.
więcej
|
,,Moje Mieszkanie" najchętniej kupowanym miesięcznikiem wnętrzarskim w I-III kwartale 2017
Na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów wnętrzarskich w pierwszych trzech kwartałach br. znalazło się „Moje Mieszkanie”. Wszystkie tytuły w zestawieniu odnotowały spadki, a najwięcej straciły „Cztery Kąty” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
Marketing internetowy według agencji: podsumowanie 2017 roku, prognozy na 2018
Rozpoczynamy cykl podsumowań kończącego się roku w mediach i marketingu. Na początek pierwsza część wypowiedzi menedżerów z czołowych agencji marketingu internetowego. Komentują przedstawiciele firm Kamikaze, Eura7, Digital Hill, Ideo Force, K2 Digital Transformation, GoldenSubmarine, The Digitals, Novem i They.pl.
więcej
|
Facebook ograniczy zasięg postów nachalnie nakłaniających do ,,lajkowania". ,,Protekcjonalne traktowanie marek"
Facebook zapowiedział zmiany w swoim algorytmie, które mają ograniczyć widoczność postów zbyt intensywnie namawiających użytkowników do polubienia lub udostępnienia konkretnych treści. Serwis wyjaśnia, że w ten sposób będzie walczył ze zjawiskiem „engagement bait”. - Facebook przesadza i wchodzi już w strefę dość nakazowego i protekcjonalnego traktowania marek. Z jednej strony zabija zasięg organiczny, a z drugiej strony dodatkowo chce mówić markom, że zaangażowanie ich fanów jest zbyt mało powiązane z wartością FB, czyli autentycznością - ocenia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, partner zarządzający w FaceAddicted.
więcej
|
Marcin Gadziński szefem Gazeta.pl, Marlena Jezierska na czele Sport.pl
Z początkiem przyszłego roku Marcin Gadziński obejmie funkcję dyrektora zarządzającego Grupy Gazeta.pl (należącej do Agory). Paweł Stremski będzie nadal dyrektorem programowym Grupy Gazeta.pl, natomiast funkcję dyrektora Sport.pl obejmie Marlena Jezierska.
więcej
|
Dla polskich influencerów Sopot najlepszym kierunkiem kulinarnych podróży
Polska i Włochy są najchętniej wybierane na cel podróży przez krajowych influencerów - wynika z analizy przeprowadzonej przez zespół wyszukiwarki Kayak.pl.
więcej
|
Business Insider uruchomi hiszpańską wersję serwisu
Business Insider zapowiedział uruchomienie wersji swojego serwisu w języku hiszpańskim. Dzięki niej wydawca chce zwiększyć popularność platformy wśród odbiorców w Hiszpanii, liczy też na zdobycie użytkowników w krajach Ameryka Łacińskiej.
więcej
|
Wydawcy internetowi sprzeciwiają wprowadzeniu ,,podatku od linkowania". Apelują do rządu
Jesienią Komisja Europejska zaproponowała zmiany w prawie autorskim, które wprowadzają tzw. „podatek od linków”, czyli opłatę od publikacji odnośników chronionych prawem autorskim. Polscy wydawcy internetowi sprzeciwiają się tym zmianom i apelują do rządu o wsparcie. - Należy zachować wolny i otwarty charakter internetu, który służy wszystkim obywatelom, bez względu na ich status materialny i przekonania - piszą w liście m.in. Tomasz Machała, Przemysław Pająk i Łukasz Mężyk.
więcej
|
Od maja 2018 rok zyskamy prawo do bycia zapomnianym w internecie. Nowa regulacja unijna idzie krok dalej niż Google i Facebook
Prawo dotyczące ochrony danych osobowych, które zacznie obowiązywać w maju 2018 roku, nada konsumentom szereg przywilejów. Jednym z nich będzie prawo do bycia zapomnianym. Dane osób, które sobie tego życzą, będą musiały zostać niezwłocznie i w całości usunięte z systemów administratora. Co więcej, dotyczy to także kopii, linków i dokumentacji papierowej, na przykład skanów czy wydruków e-maili. Dla firm będzie to duże wyzwanie, podobnie jak wymiana wszystkich klauzul, formularzy i zgód na przetwarzanie informacji o klientach.
więcej
|
Po 190 zł na prezenty świąteczne w e-sklepach
W tym roku osoby, które chcą kupić prezenty świąteczne, zamierzają wydać w e-sklepach 42 proc. swojego budżetu, czyli ok. 190 zł - wynika z badania firmy doradczej Deloitte. Blisko 40 proc. badanych nie kupi upominków w sklepach stacjonarnych.
więcej
|
|
|