|
|
|
|
|
|
|
Rada Mediów Narodowych zajmie się zatrudnieniem dyrektorów TVP Bortkiewicza i Wolskiego. ,,Złamanie zasad etyki zawodowej"
W czwartek 23 listopada br. odbędzie się kolejne posiedzenie Rady Mediów Narodowych, na którym członkowie zajmą się wyborem zarządu Polskiej Agencji Prasowej oraz przeanalizują zatrudnienie dyrektorów Telewizji Polskiej - szefa biura spraw korporacyjnych Stanisława Bortkiewicza oraz szefa TVP2 Marcina Wolskiego - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Mateusz Matyszkowicz w Radzie PISF - bez Miszczaka, Kapuścińskiego i Jagiełły
Dyrektor TVP1 Mateusz Matyszkowicz jest w nowym składzie Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. W poprzedniej kadencji TVP reprezentował Jerzy Kapuściński, w radzie byli też m.in. Edward Miszczak z TVN, Tomasz Jagiełło z Heliosa i Aleksander Myszka z Cyfrowego Polsatu.
więcej
|
,,Zaręczyny" nowym reality-show TVP2. Prowadzącą Ada Fijał
Telewizyjna Dwójka przygotowuje nowe reality-show „Zaręczyny”, które poprowadzi Ada Fijał. Jeszcze nie wiadomo kiedy ruszy regularna emisja programu, ale pilotażowy odcinek stacja pokaże w niedzielę, 17 grudnia 2017 roku.
więcej
|
TVP reaktywuje dziecięcy program ,,Dlaczego? Po co? Jak?". Emisja w zimowej ramówce w TVP ABC
Telewizja Polska po kilku latach przerwy wznawia program dla dzieci „Dlaczego? Po co? Jak?” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nadawca właśnie ogłosił casting do audycji, który odbędzie się 25 listopada br. Premierowe odcinki audycji będzie można oglądać w zimowej ramówce w TVP ABC.
więcej
|
Canal+ z niższymi przychodami, nc+ zyskuje użytkowników
W III kwartale 2017 roku koncern Vivendi zanotował przychody przekraczające 3,1 miliarda euro. Należąca do niego Grupa Canal+ zmniejszyła nieznacznie przychody, a platforma nc+ wykazała wzrost odbiorców o 15 tysięcy.
więcej
|
140 tys. widzów ,,Lekarzy na start". Dobre wyniki oglądalności niedzielnych maratonów
Nowy serial Telewizji Puls „Lekarze na start” oglądało średnio 140 tys. osób. Odcinki produkcji pokazywane o 19.10 śledziło średnio 102 tys. widzów. 121 tys. osób serial gromadził o godz. 19.25, a odcinki emitowane o 16.30 miały 150 tys. oglądających. Zdecydowanie wyższe wyniki miały niedzielne powtórki produkcji.
więcej
|
Eleven Sports zmienia nazwy stacji, nowy kanał na razie tylko w nc+
Od najbliższego poniedziałku trzy stacje sportowe Eleven Sports zamiast dotychczasowych będą mieć nowe, numerowane nazwy. Jednocześnie ruszy czwarty kanał, który przez pierwsze trzy miesiące będzie dostępny tylko dla klientów nc+.
więcej
|
Przemysław Babiarz komentuje skoki narciarskie w sezonie 2017/2018, Adam Małysz ekspertem
Przemysław Babiarz zadebiutował jako komentator zawodów Pucharu Świata. Dziennikarz będzie komentował skoki narciarskie w sezonie 2017/2018. Ekspertem TVP Sport przy zawodach jest Adam Małysz, który prowadzi wideobloga na portalu Sport.tvp.pl.
więcej
|
TVP ABC z kolejnym rekordem oglądalności. BBC CBeebies zyskało najwięcej
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w październiku br. była stacja TVP ABC, która zanotowała kolejne rekordowe miesięczne wyniki (zarówno w 4-12 jak i w 4+). Największym wzrostem pochwalić się mógł teleTOON+, a najwięcej stracił Polsat JimJam - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Pokaz Victoria's Secret 2017 na antenie TLC Polska
6 stycznia 2018 roku stacja TLC Polska wyemituje pokaz mody bieliźniarskiej Victoria’s Secret, który zostanie zorganizowany w Szanghaju.
więcej
|
Technologia 4K nowym standardem w telewizji? Materiały w tej jakości po nc+ oferuje również Ipla
Po tym, jak platforma nc+ wprowadziła do swojej oferty dekoder 4K UltraBOX+, materiały w technologii 4K pojawiły się również w internetowej telewizji Ipla. - Widzowie oczekują od nadawców wysokiej jakości rozrywki i chcą oglądać produkcje w najlepszej jakości obrazu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Balicki, wiceprezes ds. marketingu platformy nc+.
więcej
|
Na szkoleniach etycznych w TVP materiały ,,Faktów" i TVN24 przykładami nierzetelności
W Telewizji Polskiej zaczęły się szkolenia z zakresu etyki zawodowej dla dziennikarzy redakcji informacyjnych i publicystycznych. Jako przykłady nierzetelności prezentowane są m.in. materiały „Faktów” i TVN24, nie krytykowano natomiast merytorycznie „pasków” w TVP Info.
więcej
|
,,Loty na granicy śmierci" od 2 grudnia w Zoom TV
W sobotę 2 grudnia br. stacja Zoom TV rozpocznie emisję programu dokumentalnego „Loty na granicy śmierci” („Dangerous Flights”).
więcej
|
,,Chirurdzy 14" w FOX
22 listopada na antenie FOX odbędzie się premiera 14. sezonu serialu „Grey’s Anatomy: Chirurdzy”.
więcej
|
Światowy Dzień Telewizji na antenach TVP
Z okazji Światowego Dnia Telewizji we wtorek 21 listopada na antenach TVP podjęty zostanie temat rozwoju telewizji, jej ewolucji i wpływie na społeczeństwo.
więcej
|
|
|
Allegro w spocie ,,Talizman" o magii dzielenia się z innymi, firma wspiera Szlachetną Paczkę (wideo)
„Talizman” to tytuł tegorocznej świątecznej reklamy Allegro, która opowiada o chłopcu z wyjątkowym amuletem. Myśl przewodnia etiudy brzmi „Podziel się tym, co masz cennego" i nawiązuje do współpracy strategicznej, jaką zawarła firma ze Szlachetną Paczką w ramach konceptu Inicjator Społeczny. Za stworzenie reklamy odpowiadają agencja Bardzo i studio CutCut.
więcej
|
12 proc. mniej na reklamy outdoorowe. Wzrosły ceny, wykorzystanie powierzchni zmalało o 15 proc.
W trzecim kwartale br. wpływy firm outdoorowych raportujących do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej zmalały w skali roku o 12 proc. do 105,1 mln zł, a w trzech kwartałach były o 4,4 proc. niższe niż rok wcześniej. IGRZ ocenia, że wykorzystanie powierzchni reklamowych w minionym kwartale spadło o 15 proc.
więcej
|
Totalizator Sportowy rozpoczął przetarg reklamowy, ruszył też przegląd mediowy
Totalizator Sportowy rozpoczął przetarg na świadczenie kompleksowych usług reklamowych. Wybrana w nim agencja będzie pracować dla spółki przez rok. Równolegle rozpoczęto też przetarg mediowy.
więcej
|
Martyna Wojciechowska z córką reklamuje Junior Box z minionkami w Play (wideo)
Spot Formuły Junior Box w Play, w którym dziennikarka i podróżniczka Martyna Wojciechowska występuje razem ze swoją córką Marysią. W akcji promowane są startery ze smartfonami LG K8 (2017) i Samsung Galaxy J3 oraz maskotkami minionków.
więcej
|
Greenpeace parodiuje kultową, świąteczną reklamę Coca-Coli (wideo)
W najnowszej kampanii reklamowej Greenpeace, która ma zwracać uwagę na zanieczyszczanie oceanów plastikiem sparodiowano kultową już świąteczną reklamę Coca-Coli z ciężarówką.
więcej
|
Maciej Zień zaprojektował galanterię skórzaną dla sklepów Biedronka
Do sprzedaży w sieci sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) trafi w tym tygodniu kolekcja galanterii skórzanej zaprojektowanej przez Macieja Zienia. Są to m.in. torebki, paski, portfele i rękawiczki w eleganckich kolorach.
więcej
|
Krzysztof Kowalski: z OMD do Sarigato
Krzysztof Kowalski dołączył do Grupy Sarigato. Poprzednio pracował w OMD Poland.
więcej
|
Katarzyna Milanovic: z Nivea Polska do Christian Dior Parfums
Katarzyna Milanovic objęła w firmie Christian Dior Parfums stanowisko general managera marki Dior. Poprzednio była prezesem Nivea Polska.
więcej
|
|
|
Jolanta Hajdasz rezygnuje z kandydowania na prezesa PAP
Jolanta Hajdasz zrezygnowała z kandydowania na stanowisko prezesa Polskiej Agencji Prasowej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Żałuję, że tak się stało - mówi nam Krzysztof Czabański, szef Rady Mediów Narodowych. Jedynym kandydatem na szefa agencji pozostaje w tej chwili Roman Młodkowski.
więcej
|
Tylko ,,Tygodnik Powszechny" ze wzrostem sprzedaży w I-III kwartale, ,,Wprost" o 23 proc. w dół
W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Amerykański ,,Forbes" z 10 numerami w roku, będą zwolnienia pracowników
Amerykańska wersja miesięcznika „Forbes” zostanie ograniczona do 10 wydań w ciągu roku. Wydawca tłumaczy decyzję koncentracją na segmencie internetowym i mobilnym, przewiduje też zwolnienia obejmujące około 20 osób w redakcji.
więcej
|
Ks. Adam Boniecki znów z zakazem wypowiedzi poza ,,Tygodnikiem Powszechnym" - za słowa o samospaleniu i wsparcie LGBT
Przełożony prowincji księży marianów wydał ks. Adamowi Bonieckiemu, redaktorowi seniorowi „Tygodnika Powszechnego”, zakaz wypowiedzi poza łamami tego pisma. Powodem są niedawne słowa ks. Bonieckiego o samospaleniu Piotra Szczęsnego oraz zdjęcie, na którym duchowny poparł Forum LGBT.
więcej
|
Krzysztof Skowroński dalej prezesem Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich
Zjazd delegatów Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich po raz kolejny wybrał Krzysztofa Skowrońskiego na stanowisko prezesa organizacji. Wyłoniono też jej zarząd główny.
więcej
|
Towarzystwo Dziennikarskie: Nasilają się szykany wobec mediów krytykujących władze
Towarzystwo Dziennikarskie wystosowało list otwarty do zagranicznych organizacji dziennikarskich, w którym informuje o „nowej fazie szykan” wobec mediów, które są krytyczne polskiemu rządowi. - Do ataków na krytyczne media wykorzystywany jest aparat państwa i jego narzędzia - czytamy. Jako przykłady podawane są m.in. sprawa Tomasza Piątka i wzywania do prokuratury dziennikarzy, którzy kilka lat temu pisali o SKOK-ach.
więcej
|
Rupert Murdoch: News Corp nie kupi więcej gazet, reklama cyfrowa zabija prasę drukowaną
Podczas spotkania z akcjonariuszami koncernu News Corp jego szef Rupert Murdoch zapowiedział, że firma nie ma w planach przejmowania nowych tytułów prasowych. Przyznał, że choć wybrane gazety wydawnictwa są bezpieczne na rynku, to inne wciąż muszą walczyć o przetrwanie, a największym wrogiem prasy drukowanej jest obecnie reklama cyfrowa.
więcej
|
Żadna telewizja nie pokaże gali Telekamer 2018. Transmisja na oficjalnym fanpage ,,Tele Tygodnia"
Już po raz drugi z rzędu żadna telewizja nie pokaże gali Telekamer. W 2018 roku transmisja wydarzenia będzie się odbywać na oficjalnym fanpage „Tele Tygodnia”.
więcej
|
Tylko ,,Tygodnik Powszechny" i ,,Gazeta Polska" na plusie we wrześniu, ,,Do Rzeczy" najbardziej w dół
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii we wrześniu br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostami pochwalić się mogły dwa tytuły: „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska”, a na czele spadków znalazły się „Do Rzeczy” i „Sieci" - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Prezydent podpisał nowelizację prawa prasowego. Uregulowano autoryzację, usunięto obowiązek przestrzegania linii redakcyjnej
Przyjęta przez parlament nowelizacja prawa prasowego została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę. Nowe przepisy ograniczają na korzyść dziennikarzy możliwości autoryzacji przez osoby udzielające wypowiedzi.
więcej
|
Katowicki ,,Sport" w odświeżonej formie graficznej
Śląski dziennik „Sport” (Whizz) przeszedł lifting layoutu. Ma być teraz nowocześniejszy w formie, a przy tym nawiązywać do tradycji pisma. Pierwszy odświeżony numer ukazuje się w poniedziałek 20 listopada.
więcej
|
Urodzinowe wydanie pisma ,,Moje smaki życia" z Barbarą Kurdej-Szatan na okładce
W poniedziałek, 20 listopada, ukaże się jubileuszowe wydanie miesięcznika „Moje smaki życia”(Spółka P&P na zlecenie Jeronimo Martins Polska). Magazyn obchodzi 5-lecie istnienia na rynku.
więcej
|
|
|
Allegro w spocie ,,Talizman" o magii dzielenia się z innymi, firma wspiera Szlachetną Paczkę (wideo)
„Talizman” to tytuł tegorocznej świątecznej reklamy Allegro, która opowiada o chłopcu z wyjątkowym amuletem. Myśl przewodnia etiudy brzmi „Podziel się tym, co masz cennego" i nawiązuje do współpracy strategicznej, jaką zawarła firma ze Szlachetną Paczką w ramach konceptu Inicjator Społeczny. Za stworzenie reklamy odpowiadają agencja Bardzo i studio CutCut.
więcej
|
Radosław Kotarski: self-publishing to głos sprzeciwu wobec patologii wydawniczych, a dla autorów kilkukrotnie wyższe zarobki
Napisana i samodzielnie wydana przez Radosława Kotarskiego poradnikowa książka „Włam się do mózgu” sprzedała się w liczbie 40 tysięcy egzemplarzy. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl autor komentuje powodzenie swojego poradnika, zdradza kulisy self-publishingu oraz funkcjonowania swojej platformy księgarskiej Altenberg. - Self-publishing to głos sprzeciwu wobec zastanej i patologicznej sytuacji na polskim rynku wydawniczym, nasi autorzy zarabiają na książce od 3 do nawet 8-krotnie więcej niż w „zwykłym” wydawnictwie - ujawnia Radosław Kotarski.
więcej
|
Vod.tvp.pl, Player.pl i Ipla przyciągają najbardziej, Netflix mocno w górę (analiza serwisów i aplikacji VoD)
Wśród serwisów z wideo na żądanie liderem zasięgowym jest VoD.pl, a wśród aplikacji - Player. Witrynami zdecydowane najdłużej przyciągającymi internautów są Vod.tvp.pl, Player.pl i Ipla.tv, natomiast największy wzrost odwiedzalności w skali roku osiągnął Netflix.
więcej
|
Google udostępnia Chatbase, narzędzie do analityki chatbotów
Google wprowadził do powszechnego użytku platformę o nazwie Chatbase, która pozwala twórcom botów stosowanych przez marki na stronach i w komunikatorach na ocenę skuteczności tych narzędzi. Wcześniej w testach Chatbase brały udział między innymi Ticketmaster, HBO, Keller Williams i Viber.
więcej
|
Hashtag to nie zabawka, trzeba go używać z głową
- Wiele marek nadużywa hashtagów by uchodzić w oczach młodych odbiorców za nowoczesne i wyluzowane. Hashtagi produkowane masowo stają się często nieczytelne, irytujące i groteskowe, a przygotowanie właściwego jest równie poważnym wyzwaniem jak opracowanie udanego sloganu reklamowego - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci marketingu i mediów społecznościowych: Jolanta Tkaczyk, Katarzyna Kowalczyk, Zuzanna Jasińska, Paweł Opydo, Michał Chrościcki, Sebastian Lipka i Artur Roguski.
więcej
|
Eska TV przed TVN24 i TVN na Facebooku, Disney Channel przed MTV, VIVA i TVP Sport (TOP 20)
Najpopularniejszą polską stacją na Facebooku jest Eska TV, a po ponad milion fanów mają też TVN24, TVN, Disney Channel Polska i MTV Polska. Natomiast najwięcej dyskusji toczy się na fanpage’ach TVN24, 4fun TV i Telewizji Republika.
więcej
|
Wydawca Geek.com i ,,PC Magazine" kupuje Mashable za 50 mln dolarów, wycena serwisu przez rok zmalała pięciokrotnie
Według nieoficjalnych informacji popularny serwis Mashable zostanie zakupiony przez koncern medialny Ziff Davies. Cena przejęcia ma wynosić 50 milionów dolarów, co stanowi jedną piątą wartości firmy wycenionej w ubiegłym roku na 250 milionów.
więcej
|
|
|