|
|
|
|
|
|
|
UOKiK: TVN Media i Polsat Media mogą mieć pozycję dominującą, analizujemy też branżę drukarni prasowych
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że dostaje sygnały rynkowe, że TVN Media i Polsat Media mogą mieć udziały w rynku reklamy telewizyjnej przekraczające 40 proc. UOKiK analizuje też segment drukarni prasowych, w których najsilniejszą pozycję mają Agora i Polska Press Grupa.
więcej
|
Stacje newsowe najchętniej oglądane przez starszych widzów. TVN24 z widownią miejską i z wysokimi dochodami, TVP Info śledzą mieszkańcy wsi z niskimi dochodami
Trzy główne stacje newsowe - TVN24, TVP Info i Polsat News - zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności notują wśród osób starszych. Kanał informacyjny Telewizji TVN cechuje się widownią miejską i z wysokimi dochodami, a antena TVP - widownią wiejską i z niskimi dochodami - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Japoński serial zamiast Fajbusiewicza do końca roku w TVP2. ,,Nie zostałem poinformowany, co dalej z programem"
Od czwartku 26 października br. w paśmie „Magazynu kryminalnego 997” Dwójka rozpocznie emisję japońskiego serialu sensacyjnego „Grupa specjalna Kryzys”. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że cykl Michała Fajbusiewicza do końca roku nie wróci na antenę. - Nie zostałem poinformowany, co z programem - tłumaczy.
więcej
|
,,Cafe Futbol" hitem Polsatu Sport. Magazyn śledzi 85 tys. widzów
W okresie od 3 września do 22 października br. program „Cafe Futbol” śledziło średnio 85 tys. widzów. Magazyn daje Polsatowi Sport pozycję zdecydowanego oglądalności wśród stacji sportowych.
więcej
|
TVN wyprzedził Polsat. Seriale TVP2 hitami, ,,Fakty" na czele dzienników
Na pozycję lidera rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu awansował TVN, który wyprzedził Polsat. Stacja ta była również liderem w grupach 16-49 i 16-59. Wśród poszczególnych programów największą widownię zgromadziły hitowe seriale Dwójki oraz reality-show „Rolnik szuka żony”, a najwyżej z dzienników uplasowały się „Fakty” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,OK K.O.! Po prostu walcz" nowym serialem Cartoon Network
W poniedziałek, 6 listopada 2017 roku Cartoon Network rozpocznie emisję nowej animacji „OK K.O.! Po prostu walcz”.
więcej
|
|
|
Krzysztof Czabański nie komentuje niezgody Polskiego Radia na współpracę Andrusa i Kantereita z TVN24
Stowarzyszenie Wolnego Słowa zaapelowało do zarządu Polskiego Radia o wstrzymanie decyzji personalnych związanych z zakazem konkurencji do spotkania rad programowych mediów publicznych. - Na razie nie wiem nawet, kiedy takie spotkanie nastąpi - mówi dla Wirtualnemedia.pl Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych.
więcej
|
|
Polskie Radio zapowiada ,,najdalej idące konsekwencje" wobec Jana Ordyńskiego za słowa o uchwale rady programowej
Jan Ordyński, wiceprzewodniczący rady programowej Polskiego Radia, skrytykował wykorzystanie stanowiska tej rady w uzasadnieniu braku zgody zarządu firmy na dalszą współpracę Artura Andrusa i Roberta Kantereita z TVN24. Prezes Polskiego Radia domaga się od Ordyńskiego odwołania z tej wypowiedzi. - Nie wycofuję się! Podtrzymuję swoje stanowisko w całe rozciągłości - podkreśla Jan Ordyński.
więcej
|
|
Polskie Radio niezgodę na współpracę Kantereita i Andrusa z TVN24 uzasadniło m.in. uchwałą rady programowej
Polskie Radio w uzasadnieniu braku zgody na dalszą współpracę Artura Andrusa i Roberta Kantereita z TVN24 powołało się na stanowisko rady programowej firmy, w którym sugerowano, by nadawca współpracował przede wszystkim z innymi mediami publicznymi. - Takie wykorzystanie uchwały rady programowej uważam za skandal - ocenia Jan Ordyński, wiceprzewodniczący rady.
więcej
|
|
RMF FM wyprzedziło Trójkę w Trójmieście. Stacja ta została nowym liderem słuchalności
Nowym liderem rynku radiowego w Trójmieście w najnowszej fali badań słuchalności radia było RMF FM, które wyprzedziło Trójkę. Podium uzupełnia Radio ZET - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Wojciech Mann sprecyzował swoje słowa dla ,,Gazety Wyborczej" o ,,wdepnięciu w Polskę", według Polskiego Radia to przeprosiny
Polskie Radio w oficjalnym komunikacie informuje, że Wojciech Mann przeprasza za słowa z wywiadu dla „Gazety Wyborczej” o „wdepnięciu w Polskę”. Sam dziennikarz nie chce na razie komentować tego komunikatu.
więcej
|
|
|
|
Effie 2017: triumf Saatchi & Saatchi IS i MediaComu, bez Grand Prix
W tegorocznej edycji konkursu Effie najlepszą agencją została Saatchi & Saatchi IS, a domem mediowym - MediaCom Warszawa. Nie przyznano Grand Prix, natomiast rozdano 54 statuetki, w tym siedem złotych.
więcej
|
UOKiK: TVN Media i Polsat Media mogą mieć pozycję dominującą, analizujemy też branżę drukarni prasowych
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że dostaje sygnały rynkowe, że TVN Media i Polsat Media mogą mieć udziały w rynku reklamy telewizyjnej przekraczające 40 proc. UOKiK analizuje też segment drukarni prasowych, w których najsilniejszą pozycję mają Agora i Polska Press Grupa.
więcej
|
Polkomtel, Natur Produkt i Kino Świat z największym wzrostem wydatków reklamowych po trzech kwartałach br., w dół Orange i Unilever
Po trzech kwartałach br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły o 2,3 proc. względem tego samego okresu ub.r. Najbardziej zwiększyły je Polkomtel, Kino Świat, Volkswagen i Terg. Budżety marketingowe w tym okresie zredukowali z kolei m.in. Orange Polska, Unilever i Lidl.
więcej
|
Screen Network chce przejąć PRN Polska za 4,9 mln zł
Zarząd Screen Network - spółki zależnej 4fun Media złożył właścicielowi spółki PRN Polska wiążącą ofertę nabycia 100% udziałów za łączną kwotę 4,975 mln zł, poinformowała spółka.
więcej
|
Mikołaj Ciaś po 12 latach odchodzi z Coca-Coli
Mikołaj Ciaś od ub.r. dyrektor marketingu oraz członek zarządu firmy po 12 latach pracy odchodzi z Coca-Cola Poland Services.
więcej
|
Timecode organizuje konkurs ,,Akcja Animacja" dla twórców animacji marketingowych
Dom produkcyjny Timecode organizuje konkurs kreatywny dla animatorów i motion designerów. Pula nagród w pierwszej edycji wynosi 25 000 zł. Do kooperacji zaproszeni zostali przedstawiciele świata sztuki, eksperci z branży marketingowej i kreatywnej, marki oraz uczelnie artystyczne.
więcej
|
Fiat Chrysler rusza z przetargiem na obsługę reklamową w regionie EMEA
Koncern motoryzacyjny Fiat Chrysler rozpoczął przetarg na obsługę reklamową w regionie EMEA obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Firma prawdopodobnie chce skonsolidować budżet reklamowy w jednym holdingu.
więcej
|
,,I dzień smakuje lepiej" - Herbapol reklamuje Herbaciany Ogród (wideo)
Herbapol Lublin rozpoczął cykl kampanii reklamujących najważniejsze kategorie produktowe firmy. W pierwszej promowane są owocowe herbaty z linii Herbaciany Ogród.
więcej
|
Abercrombie & Fitch w emocjonalnej kampanii nawiązuje do dziedzictwa marki (wideo)
Firma odzieżowa Abercrombie & Fitch rozpoczęła kampanię pod hasłem „This is the time” adresowaną przede wszystkim do osób w wieku 21-24 lata. Za jej przygotowanie i realizację odpowiada agencja The Richards Group.
więcej
|
Zdecydowana większość Polaków docenia pozytywny wpływ sponsoringu na rodzimy sport
W ciągu ostatniej dekady o 19 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które twierdzą, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu. Coraz więcej Polaków docenia także zaangażowanie komercyjnych firm w promocję sportu - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
więcej
|
Adagio - nowa marka aparthoteli w Grupie Orbis
Orbis zawarł z Adagio SAS generalną umowę franczyzy, na podstawie której będzie miał prawo do prowadzenia i rozbudowy sieci hoteli apartamentowych, działających pod należącymi do Adagio SAS markami w ośmiu krajach Europy Wschodniej - podał Orbis w komunikacie.
więcej
|
Mocno Odporni promują skuteczność D-Vitum Immuno Forte (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamowa suplementu diety D-Vitum Immuno Forte, produkowanego przez firmę Oleofarm. Za jej realizację odpowiada agencja SiL.
więcej
|
,,Zaskakujące stany przyjemności" w kampanii Princessa Brownie
Wystartowała nowa kampania limitowanej edycji batonika Princessa (Nestlé Polska) - Princessa Brownie. Kreację spotu przygotowała agencja J. Walter Thompson Group Poland.
więcej
|
BBDO Warszawa będzie reklamować Red Bull Mobile
Agencja reklamowa BBDO Warszawa wygrała przetarg na obsługę reklamową operatora komórkowego Red Bull Mobile.
więcej
|
K2 wprowadza na rynek nową markę Bols Platinum
Agencja K2 wygrała przetarg firmy CEDC International, w wyniku którego zajmie się wprowadzeniem na rynek nowej, limitowanej wersji wódki Bols Platinum - Magma. Będzie to czwarta marka z portfolio tej firmy pod opieką K2.
więcej
|
,,Polska to Sukces" hasłem promującym kolejny etap rozwoju apartamentowca Złota 44
Ruszyła kampania warszawskiego apartamentowca Złota 44, promująca kolejny etap rozwoju budynku. Działania pod hasłem „Polska to sukces” przygotowała agencja Communication Unlimited.
więcej
|
|
|
Polska Press Grupa: sprzedaliśmy ,,Dziennik Wschodni" zgodnie z wytycznymi UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaczął postępowanie sprawdzające, czy Polska Press Grupa wykonała nałożony przez UOKiK warunek przejęcia jesienią 2013 roku Mediów Regionalnych. Chodzi przede wszystkim o sprzedaż „Dziennika Wschodniego”. - Cały proces został zrealizowany zgodnie z wytycznymi Urzędu - odpowiada Polska Press Grupa.
więcej
|
Wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne na minusie. ,,Świat Wiedzy" i ,,W Sieci Historii" najchętniej kupowane
W lipcu br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
UOKiK sprawdza, czy Polska Press po kupnie Mediów Regionalnych sprzedała ,,Dziennik Wschodni"
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaczął postępowanie sprawdzające, czy Polska Press Grupa wykonała nałożony przez UOKiK warunek przejęcia jesienią 2013 roku Mediów Regionalnych. Chodzi przede wszystkim o sprzedaż „Dziennika Wschodniego”.
więcej
|
Zmarł dziennikarz Polskiej Agencji Prasowej Michał Kot
Zmarł Michał Kot, dziennikarz od 16 lat związany z Polską Agencją Prasową. Był w PAP m.in. korespondentem zagranicznym i zastępcą szefa działu zagranicznego.
więcej
|
150 lat magazynu ,,Harper's Bazaar" z Zofią Wichłacz na okładce
Magazyn „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska) świętuje 150-lecie istnienia. Z tej okazji w polskiej edycji pisma na okładkę trafiła Zofia Wichłacz..
więcej
|
|
|
Radosław Kotarski i Piotr Kędzierski zastępują Jarosława Kuźniara w ,,Onet rano"
Do grona okazjonalnych gospodarzy programu „Onet rano”, którego głównym prowadzącym jest Jarosław Kuźniar, dołączyli youtuber i autor programów historycznych Radosław Kotarski oraz prezenter Piotr Kędzierski z Rock Radia.
więcej
|
Alicja Gielniowska dyrektorem działu digital w Grupie NaTemat
Alicja Gielniowska objęła stanowisko dyrektora działu digital w Grupie NaTemat. Będzie odpowiadać za strategię cyfrowego rozwoju, przychody i rozwój reklamowy w obszarze programmatic.
więcej
|
Carrefour testuje platformę Marketplace z towarami niedostępnymi w stacjonarnych sklepach sieci
Sieć hipermarketów Carrefour wprowadziła w Polsce w ramach pilotażu nową platformę e-commerce o nazwie Marketplace. Dzięki niej klienci mogą kupować online towary niedostępne w stacjonarnych sklepach Carrefoura, a w przyszłości także produkty oferowane przez zewnętrznych producentów.
więcej
|
Netlix zadłuży się na 1,6 miliarda dolarów by sfinansować nowe filmy
Netflix wyemituje obligacje Senior Notes o wartości 1,6 mld dolarów, aby zrealizować swoje plany produkcji oryginalnych treści w 2018 roku. Serwis zapowiedział wcześniej, że w ramach 8 miliardów dolarów budżetu wprowadzi do swojej biblioteki 80 nowych filmów i seriali.
więcej
|
Ruszyła platforma o nowych technologiach APA Lab.
Firma APA Group uruchomiła platformę internetową o nowych technologiach APA Lab. Jest to ekspercki serwis, w którym można znaleźć praktyczną wiedzę dotyczącą nowoczesnych technologii.
więcej
|
Mobilny internet w Polsce: Orange przed Plusem i T-Mobile, na końcu Play
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 r. najlepszy wynik jeśli chodzi o szybkość mobilnego internetu w Polsce oferował Orange, a następnie Plus i T-Mobile. Na końcu znalazł się Play - wynika z rankingu RFBenchmark, opublikowanego przez firmę Notel.
więcej
|
Unia Europejska pracuje nad zaostrzeniem przepisów o prywatności w sieci, IAB Polska protestuje. ,,Szkody dla biznesu i użytkowników"
Parlament Europejski przegłosował poprawki zbliżające wprowadzenie w krajach UE zaostrzonych przepisów dotyczących ochrony prywatności użytkowników w internecie. Projekt zakłada między innymi znaczne ograniczenie funkcjonowania plików cookies. Branża reklamowa i internetowa alarmuje, że nowe regulacje zmienią na gorsze funkcjonowanie internetowego biznesu i dostęp użytkowników do dobrej jakości treści. - Parlament Europejski chce zmusić internetowych wydawców i dostawców treści do oferowania ich usług za darmo - przestrzega w komunikacie IAB Polska.
więcej
|
We wrześniu Toya z najszybszym internetem stacjonarnym , T-Mobile najlepszy w sieciach mobilnych
Według rankingu platformy Speedtest.pl we wrześniu 2017 roku najszybszy internet stacjonarny oferowała w Polsce Toya zapewniając średnią prędkość ściągania danych na poziomie 69,9 Mb/s, zaś T-Mobile był dostawcą najbardziej wydajnych połączeń w sieciach mobilnych – jego najlepszy średni wynik przekraczał 24,2 Mb/s.
więcej
|
Netflix udostępnił fragment drugiego sezonu serialu ,,Stranger Things" (wideo)
Platforma Netflix udostępniła fragment drugiego sezonu serialu „Stranger Things”. Premiera produkcji w serwisie odbędzie się w piątek, 27 października 2017 roku.
więcej
|
W ciągu roku zadłużenie sklepów internetowych wzrosło o jedną trzecią
Zadłużenie sprzedawców internetowych działających na polskim rynku wynosi ponad 231 mln zł, czyli w ciągu roku wzrosło o jedną trzecią - wynika z najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA i programu Rzetelna Firma.
więcej
|
Alphabet inwestuje miliard dolarów w Lyft, startup jest wart 11 miliardów
Koncern Alphabet zainwestował kwotę miliarda dolarów w taksówkowy startup Lyft będący bezpośrednim konkurentem Ubera. Dzięki inwestycji Lyft jest obecnie wyceniany na rynku na 11 miliardów dolarów.
więcej
|
Eniro Polska z Yext, rusza NETskaner.pl
Eniro Polska, właściciel lokalnej wyszukiwarki PanoramaFirm.pl, rozpoczął współpracę z amerykańską firmą Yext, specjalizującą się w zarządzaniu wiedzą cyfrową (tzw. "digital knowledge management"). Efektem tej współpracy jest serwis NETskaner.pl, w którym każdy przedsiębiorca może wykonać bezpłatny audyt obecności swojej firmy w sieci.
więcej
|
|
|