|
|
|
|
|
|
|
UKE chce uznać EmiTel za podmiot dominujący w emisji sygnału tv i radiowego, ruszają konsultacje
Urząd Komunikacji Elektronicznej zaczął konsultacje dotyczące decyzji o uznaniu firmy EmiTel za podmiot dominujący w segmentach hurtowych usług transmisji sygnału telewizyjnego i radiowego.
więcej
|
Polsat liderem we wrześniu - rosną TV4 i TVP Info, ostro w dół TVP Info
Liderem oglądalności rynku telewizyjnego we wrześniu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się piłkarskie mecze piłki nożnej i seriale Dwójki - raport Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Jacek Kurski: wiele wskazuje na to, że anglojęzyczny kanał informacyjny TVP utworzymy wspólnie z Węgrami
Anglojęzyczny kanał informacyjny TVP prawdopodobnie zostanie utworzony wspólnie przez publiczne telewizje z Polski i Węgier. - Pewne porozumienia obu rządów w tej sprawie już są, lecz zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach - informuje prezes TVP Jacek Kurski.
więcej
|
Udany powrót ,,Koła fortuny". TVP2 liderem rynku
Teleturniej „Koło fortuny” ogląda średnio 988 tys. widzów (z czego 821 tys. osób gromadzą odcinki pokazywane w dni powszednie, a 1,61 mln śledzi emisje w niedziele). Produkcja daje Dwójce pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego.
więcej
|
625 tys. widzów ,,Pod wspólnym niebem". TVP2 przegrywa z konkurencją
Nowy serial „Pod wspólnym niebem” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 625 tys. widzów. Komediowa produkcja daje Dwójce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”.
więcej
|
162 tys. widzów religijnego programu Jedynki ,,Studio raban"
Nowy katolicki program „Studio raban” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 162 tys. widzów. Religijna audycja daje Jedynce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”, która w tym czasie pokazuje powtórki.
więcej
|
,,Kabaret na żywo" w nowym paśmie stracił 400 tys. widzów. Polsat liderem w 16-49
Trzeci sezon „Kabaretu na żywo” po trzech pierwszych odcinkach ogląda średnio 1,80 mln osób, o 400 tys. widzów mniej niż przed rokiem kiedy program rozpoczynał się godzinę wcześniej. Polsat w czasie emisji formatu jest wiceliderem rynku telewizyjnego w 4+ i liderem w 16-49.
więcej
|
TVP2 po raz pierwszy od wielu lat wyprzedziła TVP1. 550 tys. widzów przewagi ,,Faktów" TVN nad ,,Wiadomościami" TVP1
Nowym liderem rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu został TVN, który wyprzedził Polsat. Trzecie miejsce zajęła TVP2, która po raz pierwszy od ponad 10 lat wyprzedziła siostrzaną TVP1. Wśród poszczególnych programów największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki oraz reality-show „Rolnik szuka żony” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TLC wspiera Fundację Rak'n'Roll. Suknia ślubna Agaty Młynarskiej wystawiona na licytację
W związku z premierą nowego reality-show „Sposób na suknie” stacja TLC rozpoczyna akcję charytatywną na rzecz fundacji Rak’n’Roll. Szefowa kanału Agata Młynarska oddała na licytację swoją suknię ślubną, która zostanie przerobiona przez prowadzącą program Magdalenę Sochę-Włodarską.
więcej
|
Morozowski: PiS spróbuje przejąć TVN24 i ,,Gazetę Wyborczą", możemy wyprowadzić milion osób na ulice
Publicysta TVN24 Andrzej Morozowski jest zdania, że obóz rządzący poprzez przepisy o dekoncentracji kapitałowej w mediach będzie starał się przejąć TVN24 i „Gazetę Wyborczą”. Dziennikarz, tak samo jak Dominika Wielowieyska, uważa, że przeciw nowym regulacjom powinny zostać zorganizowane protesty uliczne. - Gdyby moi szefowie postanowili, że robimy akcję w obronie wolnych mediów w TVN24, to myślę, że jakiś milion ludzi na ulicach by nas bronił - ocenia Morozowski.
więcej
|
Marek Szkolnikowski wybrany do komitetu sportowego Europejskiej Unii Nadawców
Marek Szkolnikowski - szef TVP Sport - został wybrany do komitetu sportowego Europejskiej Unii Nadawców (EBU). Zastąpił Jarosława Idziego.
więcej
|
Serial ,,Templariusze" premierowo w HBO od 8 grudnia
W piątek, 8 grudnia br. stacja HBO rozpocznie emisję amerykańskiego serialu historycznego stacji History pt. "Templariusze” („Knightfall”). Dzień wcześniej odcinek premierowy obejrzą użytkownicy HBO GO.
więcej
|
|
|
Francja wprowadza kary za brak oznaczeń zdjęć retuszowanych przy pomocy Photoshopa
Świadome odejście od retuszu, modyfikacji wizualnych czy upiększania reklamowanych ciał to trend widoczny od kliku lat i zapowiedź nowego. Obwarowanie tematu prawnie nie zwiąże rąk reklamiarzom - zmusi ich do porzucenia przyzwyczajeń, w czym nie ma nic złego - o tym, co wprowadzony we Francji prawny nakaz oznaczania retuszowanych zdjęć może zmienić w reklamie mówią Łukasz Chomyn, Rafał Grzeszkowski i Raphaël Pudlowski.
więcej
|
Jacek Szulecki na czele kreacji Leo Burnett Group
Z początkiem października Jacek Szulecki objął stanowisko executive creative directora w Leo Burnett Group. Pokieruje działami kreacji agencji Leo Burnett Warsaw i Arc Worldwide Polska. Ostatnio pracował w J. Walter Thompson.
więcej
|
Adam Małysz reklamuje bonusy dla przenoszących numer do Play na Kartę (wideo)
Ruszyła kolejna kampania reklamowa Play na Kartę z udziałem Adama Małysza. Akcja wspiera promocję, w ramach której nowi użytkownicy Play na Kartę otrzymują na 5 miesięcy 500 zł na rozmowy i SMS-y oraz 50 GB pakietu internetowego.
więcej
|
Obniżki najpopularniejszym rodzajem promocji, coraz większe zainteresowanie testami produktów i usług
Obniżki cen produktów czy usług są najbardziej atrakcyjnym typem promocji, choć ich popularność spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem. Na znaczeniu najbardziej zyskują zaś testy produktów i usług - wynika z Monitora Promocji 2017 firmy badawczej ARC Rynek i Opinia.
więcej
|
Endorfina events i WebTalk łączą się w grupę spółek
Agencje eventowa endorfina events oraz digitalowa WebTalk łączą się w grupę spółek. Jednocześnie nadal będą działały pod dotychczasowymi markami. Szczegóły finansowe transakcji pozostają tajemnicą handlową.
więcej
|
,,Obudź w sobie lwa" w reklamach batonów Lion BlackWhite (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamująca nową wersję batonów Lion (produkowanych przez firmę CPP Toruń Pacific należącą do Nestle) - Lion BlackWhite. Akcja jest realizowana pod hasłem „Obudź w sobie lwa”.
więcej
|
PizzaPortal.pl reklamuje wygodę i szybkość zamawiania w kampanii ,,Klikasz i jesz"
Wystartowała ogólnopolska kampania reklamowa serwisu do zamawiania posiłków online PizzaPortal.pl. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają agencje Ambasada, Flota Filmowa, Starcom oraz 38PR & Content Communication.
więcej
|
Clowny bohaterami reklamy Audi w Wielkiej Brytanii
Bohaterami nowej reklamy Audi są clowny, przemierzające ulice miasta w charakterystycznych pojazdach. Za kreację spotu przygotowanego dla brytyjskiego oddziału marki odpowiada agencja BBH.
więcej
|
Carlsberg z nową wersją piwa Okocim - Polskie Ale
Carlsberg Polska wprowadza na rynek nowość w ofercie marki Okocim - piwo górnej fermentacji Okocim Polskie Ale. Wesprze je kampanią przygotowaną przez agencje Upside i PHD Media Direction.
więcej
|
Raiffeisen Polbank reklamuje pożyczkę gotówkową DanyKesz (wideo)
Raiffeisen Polbank reklamuje ofertę pożyczek gotówkowych w wysokości do 4 tys. zł z oprocentowaniem wynoszącym 2,88 proc. W spotach taka pożyczka jest przedstawiana jako błyskawiczny DanyKesz.
więcej
|
Ryan Reynolds namawia do pomocy chorym dzieciom (wideo)
Aktor Ryan Reynolds w najnowszej reklamie szpitala dziecięcego w Toronto podejmuje walkę i zachęca innych do tego, by podobnie jak on wsparli SickKids Hospital.
więcej
|
Stacje paliw Moya promują się loterią konsumencką (wideo)
Sieć stacji paliwowych Moya (należy do Anwim SA) rozpoczęła ogólnopolską loterię, w której nagrodami są samochody Skoda Fabia oraz bony na paliwo. Za jej organizację odpowiada Good Agency.
więcej
|
Grupa Uzdrowiska Polskie z nową identyfikacją wizualną
Grupa Uzdrowiska Polskie, w skład której wchodzą Uzdrowiska Konstancin-Zdrój, Uzdrowiska Nałęczów, Uzdrowiska Kamień Pomorski oraz Uzdrowiska Iwonicz-Zdrój, zmieniła swoją identyfikację wizualną. Za jej przygotowanie odpowiada CREO Anna Gałek.
więcej
|
,,Szalona 5" znów promuje hipermarkety Carrefour (wideo)
Sieć hipermarketów Carrefour 4 października rozpoczyna kolejną odsłonę promocji „Szalona 5”. Wspiera to kampania z Napoleonem odgrywanym przez Jacka Braciaka.
więcej
|
|
|
Francja wprowadza kary za brak oznaczeń zdjęć retuszowanych przy pomocy Photoshopa
Świadome odejście od retuszu, modyfikacji wizualnych czy upiększania reklamowanych ciał to trend widoczny od kliku lat i zapowiedź nowego. Obwarowanie tematu prawnie nie zwiąże rąk reklamiarzom - zmusi ich do porzucenia przyzwyczajeń, w czym nie ma nic złego - o tym, co wprowadzony we Francji prawny nakaz oznaczania retuszowanych zdjęć może zmienić w reklamie mówią Łukasz Chomyn, Rafał Grzeszkowski i Raphaël Pudlowski.
więcej
|
Orliński i Ziemkiewicz o wywiadzie Morozowskiego, Wielowieyskiej i Żakowskiego: kuriozalny materiał, popatrzcie w lustro
Andrzej Morozowski, Dominika Wielowieyska i Jacek Żakowski w rozmowie z „Newsweekiem” mocno skrytykowali działania obozu rządzącego wobec krytykujących go mediów. Wywiad zdecydowanie negatywnie skomentowali Wojciech Orliński z „Gazety Wyborczej” i Rafał Ziemkiewicz z „Do Rzeczy”, zarzucając publicystom m.in. oderwanie od realiów społecznych i stosowanie podwójnych standardów.
więcej
|
Robert Mazurek, Piotr Skwieciński, Michał Pol, Grzegorz Sroczyński i Tomasz Rożek wśród nominowanych do MediaTorów 2017 (lista)
Ujawniono listę nominowanych do 11. edycji plebiscytu MediaTory. Poza 41 dziennikarzami o statuetkę powalczą 4 zespoły redakcyjne oraz 2 projekty dziennikarskie. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas gali finałowej 2 grudnia 2017 roku, wyłoni ich ponad 10 tysięcy studentów z 23 polskich uczelni.
więcej
|
Focus.pl w nowej wersji, Łukasz Orbitowski felietonistą
Serwis Focus.pl (należący do Burda International Poland) został uruchomiony w nowej odsłonie, w której większy nacisk postawiono na autorskie materiały. Współpracę w witryną jako felietonista zaczął pisarz Łukasz Orbitowski.
więcej
|
|
|
Allegro znosi opłaty za wystawienie i zdjęcia, a podwyższa prowizje w kategoriach Komputery i Bilety
Serwis Allegro.pl rezygnuje z opłat za wystawienie ofert i dodanie do nich zdjęć w kategoriach Komputery i Bilety. Jednocześnie w obu podwyższa prowizję od sprzedaży: w Komputerach będzie teraz wynosić od 1,5 do 9 proc., a w Biletach - 5 proc.
więcej
|
Maciej Gajek, Piotr Mieśnik, Joanna Kocik, Maciej Deja i Michał Siegieda wydawcami strony głównej WP.pl
Pracę w Wirtualnej Polsce jako wydawcy strony głównej WP.pl zaczęli Maciej Gajek (poprzednio w „Newsweeku”), Piotr Mieśnik (przeszedł z „Logo”), Joanna Kocik (poprzednio w TVP Info), Maciej Deja (poprzednio w Polska Press Grupie) i Michał Siegieda (przeszedł z Telewizji WP).
więcej
|
Karolina Deling-Jóźwik szefową wydawców strony głównej Gazeta.pl, Michał Fal za Hannę Rydlewską szefem newsroomu
Karolina Deling-Jóźwik, poprzednio pracująca w Wirtualnej Polsce, objęła funkcję szefowej wydawców strony głównej Gazeta.pl. Szefem newsroomu portalu został Michał Fal, zastęując na tym stanowisku Hannę Rydlewską.
więcej
|
Facebook zatrudni kolejne 1000 osób do kontroli reklam na portalu
Facebook planuje zatrudnić dodatkowo tysiąc osób do sprawdzania czy kupowane na nim reklamy spełniają kryteria firmy. To próba powstrzymania Rosji oraz innych krajów od używania największego portalu społecznościowego jako narzędzia do ingerowania w wybory.
więcej
|
Polska branża muzyczna notuje wzrosty, rosną wydatki na muzykę cyfrową
Według raportu Związku Producentów Audio Video (ZPAV) w pierwszym półroczu 2017 wartość polskiego rynku muzycznego wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego o ponad 5,1 procent osiągając poziom ponad 125,5 mln zł. Wzrosty to zasługa szybko rosnących wydatków na muzykę cyfrową.
więcej
|
Snapchat w br. zarobi z reklam 744 mln dolarów, o ponad 160 mln mniej niż zakładano
Przychody reklamowe Snapchata wyniosą w tym roku 774,1 mln dolarów - wynika z analizy eMarketer. Jednak będą one niższe, niż zakładały poprzednie prognozy.
więcej
|
76 proc. polskich internautów używa kilku ekranów, najpopularniejszą parą telewizor i smartfon
Według badania IRCenter 76 procent użytkowników internetu w Polsce korzysta z więcej niż jednego ekranu. Większość respondentów używa drugiego urządzenia podczas oglądania telewizji, zaś najpopularniejszym zestawem jest ekran telewizora i smartfona.
więcej
|
Projekt nowej ustawy o ochronie danych osobowych budzi wątpliwości GIODO. Konsultacje potrwają do połowy października
Zmiana przepisów ma stworzyć grunt pod unijne rozporządzenie RODO, które w Polsce zacznie obowiązywać w maju 2018 roku. Jego założeniem jest ujednoliceniem przepisów dotyczących ochrony danych we wszystkich 28 państwach członkowskich UE. Konsultacje dotyczące projektu potrwają do połowy października. Część propozycji Ministerstwa Cyfryzacji budzi jednak wątpliwości Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
więcej
|
|
|