|
|
|
|
|
|
|
Festiwal w Opolu z najmniejszą widownią od lat. Hitem koncert Maryli Rodowicz, milion Jana Pietrzaka
Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 2,13 mln widzów, o 360 tys. mniej niż rok temu. Jedynka w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Najwięcej widzów zgromadził koncert Maryli Rodowicz, a najmniej oglądających miało widowisko Jana Pietrzaka. Wpływy z reklam wyniosły 5,20 mln zł - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Spoty przy ,,Wiadomościach" w TVP1 tańsze o połowę, zdrożały reklamy przy serialach TVP2
Z opublikowanego przez Biuro Reklamy TVP cennika na październik wynika, że drożej niż rok temu kosztują głównie reklamy przy serialach w TVP2, m.in. „M jak miłość”, „Barwach szczęścia” i „Na dobre i na złe”. W Jedynce tylko niektóre spoty są droższe niż rok temu, ale nieznacznie. Cena reklamy przy niedzielnych „Wiadomościach” spadła niemal o połowę.
więcej
|
,,Dzień dobry Polsko" ogląda 90 tys. widzów. TVP1 przegrywa z Polsatem
Drugi sezon morning-show „Dzień dobry Polsko” po trzech tygodniach emisji śledzi średnio 88 tys. osób, o 49 tys. widzów mniej niż początek pierwszego sezonu magazynu. TVP1 w czasie jego emisji zajmuje drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem.
więcej
|
720 tys. widzów teleturnieju ,,Rodzina wie lepiej". TVP1 przegrywa z konkurencją
Nowy teleturniej „Rodzina wie lepiej” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 717 tys. widzów. Produkcja daje Jedynce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej.
więcej
|
800 tys. widzów ,,Drzewa marzeń". TVN wiceliderem w grupie 16-69
Nowy program „Drzewo marzeń” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 805 tys. widzów. Produkcja daje TVN ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” wśród wszystkich widzów, ale w grupie komercyjnej stacja jest wiceliderem.
więcej
|
Zdrożały reklamy w TVN, najwięcej za spoty przy ,,Kuchennych rewolucjach" i ,,Masterchefie"
W październiku br. za spoty na antenie TVN reklamodawcy zapłacą średnio ponad 20 proc. więcej niż rok temu. Najwięcej kosztują reklamy przy takich programach jak „Kuchenne rewolucje”, „Masterchef” i „Mam talent”.
więcej
|
,,Drunk History - Pół litra historii" od 12 października w Comedy Central. Emisja w czwartkowe wieczory (wideo)
W czwartek, 12 października 2017 roku Comedy Central rozpocznie emisję nowego programu rozrywkowego „Drunk History - Pół litra historii”, w którym celebryci pod wpływem alkoholu opowiedzą o historii Polski. Produkcję będzie można oglądać o godz. 22.00.
więcej
|
Seriale TVP2 hitami tygodnia, ,,Wydarzenia" wyżej od ,,Teleexpressu"
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale TVP2 „M jak miłość”, „Barwy szczęścia” i „Na dobre i na złe”. Wśród stacji liderem był Polsat, a duży wzrost oglądalności zanotowała TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Rozdano Emmy 2017. Triumfuje "Opowieść podręcznej", porażka "Westworld" i "Stranger Things"
W nocy z niedzieli na poniedziałek wręczono w Los Angeles telewizyjne Oscary, nagrody Emmy 2017. Najlepszym serialem dramatycznym została "Opowieść podręcznej", a najważniejsze nagrody trafiły do produkcji zdominowanych przez płeć piękną.
więcej
|
Telewizja Polska dementuje informacje ,,Gazety Wyborczej": na widowni w Opolu nie było statystów
Telewizja Polska zdementowała podaną przez „Gazetę Wyborczą” informację, jakoby podczas ostatniego koncertu w ramach festiwalu w Opolu część miejsc na widowni zajęli statyści udający spontaniczną publiczność.
więcej
|
Cartoon Network pokaże 5 specjalnych odcinków ,,Atomówek" (wideo)
13 listopada 2017 roku Cartoon Network rozpocznie emisję pięciu specjalnych odcinków „Atomówek”. W animacji pojawi się nowa postać - Bombka, której głosu użyczy Patricia Kazadi.
więcej
|
|
|
Ograniczenia cookies w Safari bez znaczenia w Polsce, ale zwiastują niepokojący precedens
Koncern Apple zapowiedział wprowadzenie w przeglądarce Safari systemu Intelligent Tracking Prevention ograniczającego możliwości plików cookies. Organizacje zrzeszające firmy reklamowe protestują, ale w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl branżowi eksperci podchodzą do sprawy bez większych emocji. - W Polsce system w Safari jest bez większego znaczenia, bo niewiele osób korzysta z tej przeglądarki. Na Zachodzie problem jest bardziej znaczący, a niepokój może budzić możliwość pójścia w ślady Apple innych producentów przeglądarek. Trzeba szukać nowych sposobów zbierania danych o odbiorcach - oceniają prof. Dariusz Jemielniak, Krzysztof Zieliński, Marcin Michalski, Tadeusz Żórawski, Sebastian Świderski i Włodzimierz Schmidt.
więcej
|
Spoty przy ,,Wiadomościach" w TVP1 tańsze o połowę, zdrożały reklamy przy serialach TVP2
Z opublikowanego przez Biuro Reklamy TVP cennika na październik wynika, że drożej niż rok temu kosztują głównie reklamy przy serialach w TVP2, m.in. „M jak miłość”, „Barwach szczęścia” i „Na dobre i na złe”. W Jedynce tylko niektóre spoty są droższe niż rok temu, ale nieznacznie. Cena reklamy przy niedzielnych „Wiadomościach” spadła niemal o połowę.
więcej
|
Zdrożały reklamy w TVN, najwięcej za spoty przy ,,Kuchennych rewolucjach" i ,,Masterchefie"
W październiku br. za spoty na antenie TVN reklamodawcy zapłacą średnio ponad 20 proc. więcej niż rok temu. Najwięcej kosztują reklamy przy takich programach jak „Kuchenne rewolucje”, „Masterchef” i „Mam talent”.
więcej
|
Walk Creative, Althermedia, V&P i GPD walczą o obsługę reklamową Enea
Cztery agencje walczą w przetargu na obsługę reklamową w zakresie ATL i BTL spółki Enea, dostawcy energii. Są to Walk Creative, Althermedia, V&P i GPD.
więcej
|
Kamil Grosicki gra z dziećmi w piłkę nożną i koszykówkę w reklamie Kubuś Waterrr Sport (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamowa witaminowej wody smakowej Kubuś Waterrr Sport (produkowanej przez Maspex Wadowice) z udziałem piłkarza Kamila Grosickiego. Akcję przygotowały agencja Brasil i dom mediowy Mindshare Polska.
więcej
|
Haier promuje się grą słów ,,We take you Haier"
Ruszyła pierwsza ogólnopolska kampania telewizyjna producenta AGD Haier. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają wewnętrzny dział marki oraz Grape Film, ClickAd Interactive i Best Brands PR.
więcej
|
Change Serviceplan wygrywa przetarg na kampanię reklamową Pudliszek
Agencja Change Serviceplan, należąca do Group One, wygrała przetarg na realizację kampanii reklamowej koncentratu pomidorowego Pudliszki (HJ Heinz Polska).
więcej
|
Łukasz Chwiszczuk: z K2 Media do Media Group
Łukasz Chwiszczuk zaczął pracę jako szef zespołu digital performance w domu mediowym Media Group. Wcześniej był związany m.in. z agencjami marketingowymi BrainJuice, Clearsense, Mindshare i K2 Media.
więcej
|
Banki Spółdzielcze promują się hasłem ,,Najbliżej ludzi"
Wystartowała kampania reklamowa Banków Spółdzielczych z Grupy BPS, promująca walory bankowości spółdzielczej. Za jej przygotowanie i realizacje odpowiadają biuro kreatywne Granatowi oraz Effective Media.
więcej
|
Dior reklamuje w telewizji perfumy Miss Dior Eau de Parfum (wideo)
Marka Dior ruszyła z polską odsłoną kampanii wspierającej zapach Miss Dior Eau de Parfum, którego ambasadorką jest Natalie Portman. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Vizeum (Dentsu Aegis Network Polska).
więcej
|
Batony Bakalland BA! reklamowane jako ,,pełne natury" (wideo)
Ruszyła kampania reklamująca batony bakaliowo-zbożowe Bakalland BA! Akcję, promującą m.in. nową linię tych produktów, przygotowały firmy marketingowe LiquidThread, Starcom i Haka Films.
więcej
|
Galeria Bronowice promuje się billboardami z przeróbkami popularnych przysłów
Ruszyła kampania promocyjna krakowskiej Galerii Bronowice. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają Artefact - Studio Reklamy, Open Media i dział marketingu Galerii Bronowice.
więcej
|
Monika Hybza: z Cargill Poland do Inoutic
Monika Hybza objęła funkcję marketing coordinator w firmie Inoutic (należącej do Grupy Deceuninck). Poprzednio pracowała w Cargill Poland.
więcej
|
PKW nie zajmie się na razie akcją ,,Sprawiedliwe sądy". ,,PFN mogą skontrolować minister i starosta"
Państwowa Komisja Wyborcza nie zbada w najbliższym czasie zgodności z prawem zasad realizacji (m.in. finansów) kampanii „Sprawiedliwe sądy”, za którą odpowiada Polska Fundacja Narodowa. Przewodniczący PKW uważa, że akcję może skontrolować minister lub starosta sprawujący nadzór na PFN.
więcej
|
Wojciech Konferowicz: z OKAM Capital do Sun&Snow
Wojciech Konferowicz objął stanowisko dyrektora ds. sprzedaży i marketingu w Grupie Sun&Snow, zajmującej się wynajmem i sprzedażą apartamentów w wakacyjnych kurortach i aglomeracjach miejskich. Poprzednio pracował w OKAM Capital.
więcej
|
Tylko 7 proc. największych spółek w Polsce angażuje się w sponsoring piłki nożnej. Profesjonalizacja klubów ma pomóc przyciągnąć sponsorów
Piłka nożna to już nie tylko sport, lecz przede wszystkim biznes. Mecze przyciągają na trybuny dziesiątki tysięcy widzów i sponsorów, którzy często inwestują duże pieniądze. W Polsce sponsoring piłki nożnej dopiero się rozwija. Przychody komercyjne w klubach Ekstraklasy stanowią nieco ponad 40 proc., w najlepszych europejskich klubach to już ponad połowa. W Polsce dominują firmy o zasięgu lokalnym, tylko 7 proc. największych spółek w Polsce inwestuje w futbol. Zdaniem ekspertów, aby mogło się to zmienić, potrzebna jest inwestycja w kluby i ich profesjonalne zarządzanie.
więcej
|
Codemedia zajmie się obsługą marki Agata w social mediach
Dom mediowy Codemedia rozpoczyna obsługę salonów meblowych Agata w mediach społecznościowych, m.in. na Facebooku i Instagramie.
więcej
|
,,Graj o podróż do krainy herbaty" w konkursie Big-Active
Ruszył ogólnopolski konkurs marki Big-Active (Herbapol), w którym do wygrania są zagraniczne wycieczki. Wspiera to kampania w punktach sprzedaży, a cały projekt realizuje agencja Unique One.
więcej
|
Focus Media Group poprowadzi social media dla Mercedes-Benz Polska
W ramach wygranego przetargu agencja Focus Media Group rozpoczęła współpracę z Mercedes-Benz Polska w zakresie obsługi mediów społecznościowych.
więcej
|
San Markos dla nowej marki produktów dziecięcych Bali Bazoo
Agencja San Markos przygotowała nazwę i logotypy nowej marki zabawek dziecięcych z portfolio firmy Dumel – Bali Bazoo. Klient został pozyskany w drodze rekomendacji.
więcej
|
Bloger Łukasz Podliński twarzą kampanii Cat Footwear
Łukasz Podliński, bloger modowy, został twarzą kampanii #GoBoldly marki Cat Footwear. Za realizację działań odpowiada Amersport Group - wyłączny dystrybutor marki na polskim rynku, przy wsparciu agencji Digital Kingdom.
więcej
|
|
|
Podwładny Antoniego Macierewicza broni go na łamach ,,Do Rzeczy". ,,Nie znaleziono innego eksperta. Wywody pokrętne"
Tygodnik „Do Rzeczy” opublikował tekst „Zniszczyć Macierewicza”, którego autorem jest Dominik Smyrgała, szef gabinetu politycznego ministra Antoniego Macierewicza. Redaktor naczelny pisma nie widzi w tym nic nadzwyczajnego, lecz Tomasz Piątek, w którego uderza tekst, mówi nam: „To niezwykłe, widać nie znaleziono innego eksperta, chcącego firmować te pokrętne wywody.”
więcej
|
Jakub Bierzyński felietonistą ,,Polska The Times"
Jakub Bierzyński, szef OMD Poland, rozpoczął współpracę z „Polska The Times” (Polska Press Grupa). Jego felietony o tematyce politycznej będą publikowane co piątek w drukowanym wydaniu gazety.
więcej
|
Magazyn ,,Rolling Stone" wystawiony na sprzedaż
Magazyn „Rolling Stone” został wystawiony na sprzedaż. Właściciel tytułu, wydawnictwo Wenner Media poszukuje obecnie kupca na większościowy pakiet udziałów w firmie i liczy że nowy właściciel przywróci kultowej marce pozycję na rynku.
więcej
|
Ewa Ivanova od października dziennikarką ,,Gazety Wyborczej"
Od października Ewa Ivanova dołączy do zespołu dziennikarskiego „Gazety Wyborczej”. Ostatnio pracowała w „Rzeczpospolitej” i „Dzienniku Gazecie Prawnej”.
więcej
|
,,Fakt" liderem sprzedaży kioskowej w lipcu, tylko ,,Rzeczpospolita" na plusie
Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w lipcu br. był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Zyskała tylko „Rzeczpospolita” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Gazeta Polska Codziennie" i ,,Gazeta Polska" ze wzrostem wpływów o 58-70 proc., zyski osiem razy wyższe
Spółka wydająca „Gazetę Polską Codziennie” osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów o 58 proc., a wydawca „Gazety Polskiej” - o 70 proc. Zysk netto każdej z tych firm zwiększył się w skali roku aż ośmiokrotnie.
więcej
|
|
|
Ograniczenia cookies w Safari bez znaczenia w Polsce, ale zwiastują niepokojący precedens
Koncern Apple zapowiedział wprowadzenie w przeglądarce Safari systemu Intelligent Tracking Prevention ograniczającego możliwości plików cookies. Organizacje zrzeszające firmy reklamowe protestują, ale w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl branżowi eksperci podchodzą do sprawy bez większych emocji. - W Polsce system w Safari jest bez większego znaczenia, bo niewiele osób korzysta z tej przeglądarki. Na Zachodzie problem jest bardziej znaczący, a niepokój może budzić możliwość pójścia w ślady Apple innych producentów przeglądarek. Trzeba szukać nowych sposobów zbierania danych o odbiorcach - oceniają prof. Dariusz Jemielniak, Krzysztof Zieliński, Marcin Michalski, Tadeusz Żórawski, Sebastian Świderski i Włodzimierz Schmidt.
więcej
|
Jarosław Mikos chce sprzedać kierownictwu Wirtualnej Polski 56 tys. akcji firmy
Jarosław Mikos, przewodniczący rady nadzorczej Wirtualnej Polski, negocjuje sprzedaż pozostałych 56 tys. należących do niego akcji spółki jej czołowym menedżerom, m.in. członkom zarządu.
więcej
|
46 procent widzów kojarzy ,,Grę o Tron" z HBO, 19 procent ,,House of Cards" z Netflixem
Widzowie popularnych seriali w większości nie kojarzą ich prawidłowo z producentami. Tylko 19 procent odbiorców łączy „House of Cards” z Netflixem, a 6 procent motoryzacyjny show „The Great Tour” z Amazonem. Z kolei HBO było najczęściej wybierane jako twórca seriali których stacja nie wyprodukowała.
więcej
|
Za ,,Sokiem z buraka" stoi Andrzej Szuliński z Wolnego Radia Opornik. ,,Nie zabierzecie nam wolności w sieci"
Treści stronę „Sok z buraka” tworzy redakcja internetowego Wolnego Radia Opornik. - Nic więcej na razie nie zdradzimy - mówi dla Wirtualnemedia.pl Andrzej Szuliński z Radia Opornik.
więcej
|
Grant Thornton kupiła agencję interaktywną Edisonda, zapowiada kolejne przejęcia
Firma audytorsko-doradcza Grant Thornton przejęła 80 proc. udziałów agencji interaktywnej Edisonda. - Uznaliśmy, że oprócz wspierania naszych klientów w świecie realnym - np. w finansach czy rachunkowości - powinniśmy ich wspierać w świecie cyfrowym - uzasadnia Tomasz Wróblewski, partner zarządzający Grant Thornton w Polsce.
więcej
|
Microsoft wprowadza ostrzeżenia przed fake news w wyszukiwarce Bing
Koncern Microsoft zastosował w prowadzonej przez siebie wyszukiwarce Bing system rozpoznawania fałszywych informacji. Ostrzeżenia o fake news generowane na podstawie monitoringu z organizacji zwanych fact checkers mają się pojawiać na szczycie wyników wyszukiwania.
więcej
|
Newspoint zmienia wizerunek, nowe logo i strona internetowa
Zajmująca się monitoringiem internetu i mediów firma Newspoint zmieniła swoją identyfikację wizualną wprowadzając nowe logo oraz materiały graficzne związane z marką. Przebudowie uległa też strona internetowa, pojawiły się na niej możliwości analizowania danych na temat influencerów i metadanych z mediów społecznościowych.
więcej
|
Amazon wprowadza polską wersję aplikacji na urządzenia mobilne
Koncern Amazon wprowadził mobilną wersję swojej aplikacji pozwalającej na obsługę w języku polskim zakupów w niemieckiej odsłonie serwisu. Od jesieni 2016 roku dostępna była jedynie polska wersja Amazona w wydaniu desktopowym.
więcej
|
Rozdano Emmy 2017. Triumfuje "Opowieść podręcznej", porażka "Westworld" i "Stranger Things"
W nocy z niedzieli na poniedziałek wręczono w Los Angeles telewizyjne Oscary, nagrody Emmy 2017. Najlepszym serialem dramatycznym została "Opowieść podręcznej", a najważniejsze nagrody trafiły do produkcji zdominowanych przez płeć piękną.
więcej
|
,,Ciasta i desery" teraz dostępne na urządzeniach z systemem iOS
Aplikacja „Ciasta i desery” (Grupa Interia.pl), związana z serwisem Smaker.pl, trafiła na platformę iOS.
więcej
|
|
|