|
|
|
|
|
|
|
Wraca Sopot Festival, dwa koncerty pokaże TVN. Prowadzą Magda Mołek, Olivier Janiak, Gabi Drzewiecka i Filip Chajzer
Po dwuletniej przerwie powraca Sopot Festival z marką „Top of the Top”, należącą do firmy Marcina Perzyny. W dniach 18-20 sierpnia br. wydarzenie muzyczne przyciągnie do Sopotu 50 polskich gwiazd, takich jak Edyta Górniak, Kayah, Cleo czy Andrzej Piaseczny. Pierwsze dwa koncerty będzie transmitować stacja TVN - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Protesty w obronie sądów napędzają widownię stacji newsowych. W poniedziałek TVN24 wygrała z TVP1 i TVP2
Najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w okresie od 21 do 24 lipca br. w Polsce był Polsat. W czołówce uplasowały się kanały newsowe TVN24, TVP Info i Polsat News, które szeroko relacjonowały protesty Polaków w obronie sądów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
4,15 mln widzów orędzia Andrzeja Dudy. Wystąpienie Beaty Szydło śledziło 4,06 mln osób
Poniedziałkowe orędzie prezydenta Andrzeja Dudy pokazane na antenach TVP1, TVN24, TVP Info, Polsat News, TVN24 BiS i TVP Polonia śledziło łącznie 4,15 mln widzów. Nieco mniej oglądających miało wyemitowane przez te same stacje wystąpienie premier Beaty Szydło - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
HBO Polska pokaże film ,,Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie". Premiera telewizyjna 13 sierpnia
W niedzielę 13 sierpnia br. HBO Polska pokaże film „Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie”. Będzie to premiera telewizyjna spin-offu gwiezdnej sagi w naszym kraju.
więcej
|
Lizbona organizatorem 63. finału konkursu piosenki Eurowizji
Europejska Unia Nadawców poinformowała, że konkurs piosenki Eurowizja 2018 odbędzie się w Lizbonie.
więcej
|
,,Fakty" najchętniej oglądanym dziennikiem w ostatnich dniach. 380 tys. widzów przewagi nad ,,Wiadomościami"
Od 17 do 24 lipca br., czyli w dniach wizyty pary książęcej w Polsce oraz wydarzeń związanych z ustawą o Sądzie Najwyższym, najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Aplikacja ,,Sponge Master" w Nickelodeon Polska. Odcinki animacji emitowane interaktywnie
Latem stacja Nickelodeon Polska emituje serial animowany „Sponge Master”, którego odcinki angażują małych widzów na żywo dzięki synchronizacji z aplikacją mobilną. W ten sposób nadawca wprowadza do dziecięcej stacji multiscreening, wykorzystywany w innych kanałach, takich jak MTV czy VIVA.
więcej
|
|
|
Po krytyce w internecie Grupa Żywiec usunie murale reklamowe piwa EB z Parku Cytadela
Po fali krytyki internautów, oburzonych faktem, że hasła reklamowe piwa EB pojawiły się m.in. wokół Parku Cytadela w Poznaniu, Grupa Żywiec zapowiada ich usunięcie najpóźniej do piątku. - To duży błąd, pokazujący kompletny brak szacunku dla historii i pamięci. Odpowiadają za niego zarówno marketer, jak i agencje reklamowe realizujące akcję - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Kalkhoff.
więcej
|
KER: reklama syropu Paola z flaszeczką w prezencie dla pięciolatki posługuje się podtekstem alkoholowym (wideo)
Spot syropu Paola, produkowanego przez Hoop Polska w oczywisty sposób posługuje się podtekstem alkoholowym, przez co kształtuje złe nawyki promując negatywny wzorzec - stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.
więcej
|
RMF FM zarabia najwięcej z reklam. Radio Zet, Trójka i Jedynka z mniejszymi wpływami w I połowie br. (analiza)
W pierwszej połowie br. cztery, spośród dziesięciu, stacje radiowe miały mniejsze niż rok wcześniej wpływy z reklam: Radio Zet, Jedynka, Trójka i Złote Przeboje Poznań. Największy wzrost przychodów zanotowały Tok FM i Vox FM.
więcej
|
Polscy wydawcy zachęcają użytkowników do nieblokowania reklam. "Ceną za darmowe treści są reklamy"
Ruszyła wspólna kampania edukacyjna czołowych wydawców internetowych zachęcająca użytkowników do nieblokowania reklam. Akcję przygotowano w ramach grup roboczych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
więcej
|
Tylko czarnoskóre modelki i modele w nowym kalendarzu Pirelli, na zdjęciach Naomi Campbell i Whoopi Goldberg
Rozpoczęły się prace nad nowym wydaniem ekskluzywnego kalendarza Pirelli przeznaczonego na 2018 rok. W przyszłorocznej edycji mają się pojawić wyłącznie fotografie czarnoskórych kobiet i mężczyzn, wśród nich będą Naomi Campbell, Whoopi Goldberg i Lupita Nyong'o.
więcej
|
Przychody organizatorów Cannes Lions Festival wyższe mimo mniejszego udziału agencji
Dochody organizatorów Cannes Lions Festival były w pierwszej połowie br. wyższe o 7 proc., mimo że w tegorocznym konkursie było mniej zgłoszeń i przyznano mniej nagród -poinformowała firma Ascential, odpowiedzialna za festiwal.
więcej
|
Tauron szuka w przetargu firmy od kampanii outdoorowych
Należąca do Grupy Tauron spółka Tauron Sprzedaż rozpoczęła przetarg na najem powierzchni reklamowych i realizację kampanii outdoorowych. Z wybraną firmą podpisze umowę na rok.
więcej
|
Michael Kors kupuje Jimmy Choo za prawie 900 milionów funtów
Holding Michael Kors przejął firmę produkującą luksusowe buty Jimmy Choo. Wartość transakcji wyniosła 896 milionów funtów.
więcej
|
Kamil Bolek wraca do LifeTube'a, obejmie funkcję dyrektora marketingu
Kamil Bolek po ponad półrocznej przerwie wraca do sieci LifeTube. Od sierpnia obejmie w firmie nowo utworzone stanowisko dyrektora marketingu.
więcej
|
|
|
Rasistowska okładka ,,Gazety Polskiej"? ,,Krytykujący jak ciemnota w średniowieczu"
Na okładce najnowszego numeru „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) znalazło się zdjęcie uchodźców, otaczających zwłoki białego mężczyzny. Eksperci oskarżają tygodnik o rasizm, a Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „GP”, odpowiada: - Zachowują się jak ciemnota w średniowieczu.
więcej
|
Darmowy dostęp do serwisu Wyborcza.pl. ,,Dziękujemy za zaangażowanie i obywatelską postawę"
„Gazeta Wyborcza” (Agora) na fali obywatelskich protestów oferuje wszystkim nowym użytkownikom bezpłatny miesięczny dostęp do serwisu Wyborcza.pl. Mogą z niego także korzystać obecni prenumeratorzy. To druga już aktywność wydawcy dziennika, zogniskowana wokół odbywających się w całym kraju protestów.
więcej
|
Krzymowski z ,,Newsweeka" odpowiada marszałkom: informację o ultimatum Kaczyńskiego dla prezydenta mam z dwóch źródeł
Marszałek Senatu Stanisław Karczewski i marszałek Sejmu Marek Kuchciński zarzucili dziennikarzowi „Newsweeka” Michałowi Krzymowskiemu, że w tekście o poniedziałkowym spotkaniu marszałków parlamentu i premier z Andrzejem Dudą zacytował nieprawdziwą wypowiedź do prezydenta: „Jarek daje ci godzinę na zmianę decyzji”. - Relacje z dwóch źródeł, które dostałem, zawierały ten cytat. Trudno się spodziewać, że skoro atmosfera była nerwowa i nieprzyjemna, marszałek Karczewski będzie to dzisiaj potwierdzał - komentuje to Michał Krzymowski.
więcej
|
Michał i Jacek Karnowscy kontra Mikołaj Wójcik i Jan Pawlicki: ,,marny propagandysta", ,,żyjący z nominacji" i ,,żołnierz postępu"
Mikołaj Wójcik z „Faktu” i Jan Pawlicki z TVP skrytykowali komentarz Michała Karnowskiego z „W Sieci” do zawetowania przez Andrzeja Dudę ustaw o KRS i SN. Wójcik ocenił, że Karnowski to „świetny kiedyś dziennikarz a dziś marny propagandysta”, a Pawlicki zasugerował dziennikarzowi „W Sieci” koniunkturalizm. - Ja nie zaczynałem w „Naszym Dzienniku”, żeby skończyć jako zwolennik islamistów w PL i homo-marszy - wytknął Karnowski Wójcikowi.
więcej
|
Rosną dochody wydawcy ,,Guardiana", skok liczby płatnych subskrybentów aż o 360 proc.
Dochody Guardian Media Group w ubiegłym roku wzrosły o 2 proc. do poziomu 214,5 mln funtów. Aż o 360 proc. zwiększyła się liczba wykupionych subskrypcji treści wydawcy - w 2016 roku do 230 tys. użytkowników.
więcej
|
,,Świat Wiedzy" i ,,W Sieci Historii" liderami sprzedaży w kwietniu (dane pism popularnonaukowych i historycznych)
W kwietniu br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
Onet z najpopularniejszym serwisem dla mężczyzn. W górę Interia, w dół WP, Logo24.pl przed CKM.pl i Menshealth.pl
Sekcja Facet portalu Onet.pl jest zdecydowanie najpopularniejszym serwisem dla mężczyzn w polskim internecie. Wśród stron czasopism liderem jest Logo24.pl, wyprzedzające CKM.pl i Menshealth.pl. W skali roku spory wzrost odwiedzalności zanotował męski dział Interii, a duży spadek - męski dział WP.pl.
więcej
|
Polscy wydawcy zachęcają użytkowników do nieblokowania reklam. "Ceną za darmowe treści są reklamy"
Ruszyła wspólna kampania edukacyjna czołowych wydawców internetowych zachęcająca użytkowników do nieblokowania reklam. Akcję przygotowano w ramach grup roboczych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
więcej
|
Darmowy dostęp do serwisu Wyborcza.pl. ,,Dziękujemy za zaangażowanie i obywatelską postawę"
„Gazeta Wyborcza” (Agora) na fali obywatelskich protestów oferuje wszystkim nowym użytkownikom bezpłatny miesięczny dostęp do serwisu Wyborcza.pl. Mogą z niego także korzystać obecni prenumeratorzy. To druga już aktywność wydawcy dziennika, zogniskowana wokół odbywających się w całym kraju protestów.
więcej
|
Fundusz Brzoski, Misiaka i Owerki inwestuje milion złotych w Senuto
Senuto - system pomagający zwiększyć ruch w serwisach internetowych - otrzyma milion złotych z funduszu venture capital bValue. Kwota może być zwiększona do 2 mln zł, wraz ze wzrostem udziałów inwestora do 20 proc. po spełnieniu kluczowych wskaźników efektywności. Środki zostaną przeznaczone na rozwój i ekspansję zagraniczną.
więcej
|
Facebook przejmuje startup Source3 aby lepiej walczyć z piractwem w serwisie
Za nieznaną kwotę Facebook kupił startup Source3 który oferuje technologię pozwalającą na wykrywanie przypadków łamania w internecie praw autorskich. Dzięki niej serwis Marka Zuckerberga chce skuteczniej walczyć ze zjawiskiem piractwa i zamieszczania przez użytkowników treści bez odpowiednich uprawnień.
więcej
|
Google ze spadkiem zysku po karze od Komisji Europejskiej
Alphabet, w skład którego wchodzi Google, zaprezentował wyniki finansowe za II kwartał 2017 roku. Istotny wpływ na nie miała nałożona niedawno przez Komisję Europejską kara 2,42 mld euro.
więcej
|
Mark Zuckerberg i Elon Musk w ostrym sporze o sztuczną inteligencję. ,,Wiedza Marka o tym jest ograniczona"
W trakcie transmisji na żywo na Facebooku Mark Zuckerberg odpowiadając na pytania internautów dotyczące sztucznej inteligencji skrytykował Elona Muska za jego obawy związane z rozwojem AI. Zuckerberg określił taką postawę jako skrajnie nieodpowiedzialną. W odpowiedzi wizjoner i założyciel Tesla Motors na Twitterze zarzucił adwersarzowi brak kompetencji i wiedzy o czym mówi.
więcej
|
Adobe rezygnuje z Flasha, zakończy rozwój i wsparcie dla niego do końca 2020 roku
Koncern Adobe zapowiedział oficjalnie, że do końca 2020 roku zakończy rozwijanie oraz wsparcie dla należącej do niego technologii Flash. Firma podkreśla, że wycofanie Flasha z rynku odbędzie się stopniowo we współpracy z największymi firmami internetowymi - Apple, Facebookiem, Google, Microsoftem i Mozillą.
więcej
|
Nielsen wprowadza do ratingów dane z serwisów Hulu i YouTube TV
Firma badawcza Nielsen zapowiedziała, że włączy do swoich badań oglądalności dane zbierane ze streamingowych serwisów telewizyjnych Hulu oraz YouTube TV. - To poważny krok w kierunku podążania za tym w jaki sposób coraz więcej użytkowników konsumuje treści - podkreśla Megan Clarken, jedna z dyrektorów Nielsena.
więcej
|
|
|