|
|
|
|
|
|
|
Polsat News 2 zyskał najwięcej widzów wśród stacji informacyjnych w I półroczu 2017
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w pierwszym półroczu 2017 roku był TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat News 2, a liderem wśród spadków była Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Administracja Donalda Trumpa zablokuje przejęcie Time Warnera przez AT&T, bo prezydent USA nie lubi szefa CNN?
Według nieoficjalnych informacji podanych przez „The New York Times” administracja Białego Domu może nie zaakceptować akwizycji koncernu Time Warner przez AT&T. Bez tej zgody nie dojdzie do połączenia spółek. Zgodnie z doniesieniami Donald Trump ma uzależniać zezwolenie na transakcję od zwolnienia ze stanowiska Jeffa Zuckera, szefa stacji CNN której prezydent nie darzy sympatią.
więcej
|
TVP Info liderem stacji informacyjnych podczas wizyty Donalda Trumpa, rekord TVN24 i Polsat News
Wśród wszystkich widzów najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce podczas wizyty Donalda Trumpa był Polsat. Na czwartym i piątym miejscu uplasowały się kanały newsowe TVP Info i TVN24, które miały lepsze wyniki niż m.in. TVP2, a 10. miejsce zajął Polsat News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Rafał Wolski prowadzącym ,,Nie da się ukryć" w TVP Info
Rafał Wolski prowadzi niektóre wydania programu „Nie da się ukryć” w TVP Info, którego głównymi gospodarzami są Ewa Bugała i Piotr Pawelec.
więcej
|
Adrian Klarenbach i Michał Rachoń za Sławomira Mokrzyckiego gospodarzami ,,Forum" w TVP Info
Program publicystyczny „Forum” w TVP Info zaczęli prowadzić Adrian Klarenbach i Michał Rachoń. Poprzednio jedynym gospodarzem tego programu był Sławomir Mokrzycki.
więcej
|
Polacy rezygnują z telewizorów. Samochód popularniejszy niż smartfon
Na wyposażeniu przeciętnej rodziny jest coraz mniej telewizorów, kamer i drukarek. Chcąc zyskać więcej wolnego czasu częściej korzystamy ze zmywarek i pralek. Trwonimy go potem przed ekranami coraz popularniejszych smartfonów i komputerów – sugerują dane GUS.
więcej
|
Polsat liderem rynku telewizyjnego (top 150 kanałów)
W maju br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów DVB-T najwyżej uplasowała się 8TV. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Przeprosiny dla TVN S.A.
Przeprosiny redakcji Wirtualnemedia.pl dotyczące tekstu "Andrzej Duda o TVN: Ta stacja za mną nie przepada, permanentnie mnie krytykuje".
więcej
|
|
|
Andrzej Duda i Beata Szydło do Rodziny Radia Maryja: stacja łączy Polaków, szacunek i wdzięczność dla o. Rydzyka
Prezydent Andrzej Duda i premier Beata Szydło skierowali listy do uczestników corocznej pielgrzymki Rodziny Radia Maryja na Jasną Górę. - Audycje Radia Maryja, programy Telewizji Trwam i publikacje „Naszego Dziennika” łączą rodaków w kraju i Polonię za granicą - stwierdził Andrzej Duda. - Nie byłoby tej i innych pielgrzymek Rodziny Radia Maryja, gdyby nie Wasz przewodnik, Ojciec Tadeusz. Jego posługa, jego dzieło zasługuje na wyrazy szacunku i wdzięczności - oceniła Beata Szydło.
więcej
|
|
O. Tadeusz Rydzyk: Radio Maryja bez pieniędzy od Amber Gold, szefowie firm państwowych do zmiany za reklamy w złych mediach
Ojciec Tadeusz Rydzyk podkreślił, że Radio Maryja - wbrew sugestiom posła PO Krzysztofa Brejzy - nie otrzymywało pieniędzy od Amber Gold. - Przyjmujemy tylko godne pieniądze, a potrzebujemy, owszem - stwierdził redemptorysta. Kolejny raz skrytykował spółki Skarbu Państwa za wykupywanie reklam w mediach liberalno-lewicowych. - Czy to jest dobrze? Czy to jest dobra zmiana? Kto to robi? Jak tacy są ci w tych spółkach szefowie, to trzeba ich zmienić - zasugerował.
więcej
|
|
Radio ZET nowym liderem słuchalności w Rzeszowie. Awans Trójki na podium
Nowym liderem rynku radiowego w Rzeszowie zostało Radio ZET, które wyprzedziło RMF FM. Na podium znalazła się jeszcze Trójka, która awansowała z miejsca piątego - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Działacz ONR-u Filip Łukaszewski współpracuje z Polskim Radiem
Filip Łukaszewski, działacz Brygady Podlaskiej Obozu Narodowo-Radykalnego, zaczął współpracę z Polskim Radiem - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
|
Startuje nowy przetarg na kompleksową obsługę Play w internecie
Sieć Play rozpoczęła przetarg na kompleksową obsługę marki w internecie - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. W przetargu bierze udział kilka agencji, spośród których zostanie wybrana jedna prowadząca wszystkie działania Play w sieci. Zastąpi ona Artegence oraz Isobar Polska, które zajmowały się dotąd tym segmentem. - Widzimy duży potencjał w modelu współpracy z jedną silną agencją - potwierdza w rozmowie z nami Marcin Gruszka, rzecznik Play.
więcej
|
Starcom przed MEC i Mediacomem domów mediowych, a GroupM przed Publicis Media (raport RECMA z Polski)
Dom mediowy Starcom jest największą agencją mediową w Polsce, a GroupM największą grupą komunikacyjną - wynika z najnowszego rankingu międzynarodowej organizacji RECMA, która podsumowała wyniki za 2016 rok. Przychody 20 domów mediowych wzrosły - rok do roku - o 9 proc., do 2,87 mld euro.
więcej
|
Magdalena Kopka-Wojciechowska na czele marketingu w Totalizatorze Sportowym, Olgierd Cieślik nowym prezesem
Magdalena Kopka-Wojciechowska jest nowym członkiem zarządu Totalizatora Sportowego odpowiedzialnym za marketing, sprzedaż i produkty. Wcześniej pracowała m.in. w BZ WBK i Polskapresse.
więcej
|
Puszcza Białowieska odtworzona w Minecrafcie. ,,Chcemy pomóc puszczy przetrwać"
W ramach projektu „Ostatnie drzewo” w grze komputerowej Minecraft odwzorowano cyfrowo wygląd Puszczy Białowieskiej. Za akcję odpowiada agencja Ogilvy & Mather.
więcej
|
Joanna Okła szefem strategii w Mediacom Warszawa
Joanna Okła objęła stanowisko head of strategy w domu mediowym Mediacom Warszawa - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Awansowała na to stanowisko po 11 latach pracy w tej agencji mediowej.
więcej
|
Krzysztof Hołowczyc promuje Formułę Perfect Box dla Firm w Play (wideo)
Spot z udziałem kierowcy rajdowego Krzysztofa Hołowczyca reklamujący ofertę Formuła Perfect Box dla Firm w sieci telekomunikacyjnej Play.
więcej
|
Filmowy spacer reklamuje Orange Love z telewizją 4K (wideo)
Orange Polska rozpoczął nową kampanię reklamującą pakiet usług Orange Love z telewizją w jakości 4K. Spot ilustruje hasło: „Emocje znajdziesz w filmach. Filmy znajdziesz w Orange”.
więcej
|
,,The truth is more important now than ever" - Mariusz Pitura o najlepszych kampaniach z Cannes Lions 2017 (wideo)
Prawda ma większe znaczenie teraz niż kiedykolwiek wcześniej. To zdanie jest headlinem nagrodzonej kampanii "The New York Times", ale może też być podsumowaniem całego Festiwalu Reklamowej w Cannes i kierunkiem, w którym będzie rozwijał się reklamowy storytelling - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Mariusz Pitura, dyrektor kreatywny Walk Creative.
więcej
|
Animowana ,,Przygoda ze smakiem" w kampanii Subway (wideo)
Sieć restauracji Subway zaczęła kampanię promującą kanapkę Tuńczyk Jalapeno. Akcja, oparta na animowanym spocie, jest realizowana pod hasłem „Przygoda ze smakiem”.
więcej
|
Rewolucja w muzyce, kosmiczne zasięgi w socialu i sukces, który zaskoczył wszystkich. Witajcie w świecie Young Stars!
Rozmowa z Remigiuszem Łupickim, właścicielem wytwórni My Music oraz marki Young Stars.
więcej
|
Promedica24 zachęca do podjęcia zawodu opiekunki seniorów (wideo)
Ruszyła kampania firmy Promedica24, świadczącej usługi opieki nad seniorami. Za jej realizację odpowiedzialne są Walk Creative, OMD i Cube Group.
więcej
|
180heartbeats +Jung v. Matt odświeży wizerunek marki Krosno
Agencja 180heartbeats + Jung v. Matt po wygranym przetargu rozpoczyna współpracę z Krosno Glass, producentem produktów ze szkła marki Krosno.
więcej
|
Antonina Scipio del Campo awansowała w Papaya Films
Antonina Scipio del Campo po ponad dwóch latach pracy w produkcji Papaya Films objęła stanowisko digital publishera.
więcej
|
Konkursy kreatywności - Oscary świata marketingu. Dlaczego warto brać w nich udział? (opinie)
Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions to wielkie święto całej branży kreatywnej i okazja do przeglądu najlepszych pomysłów i trendów na rynku komunikacji marketingowej. Międzynarodowe jury doceniło w tym roku polskie kampanie: „Smart Bell”, „English for beginners” i „Godzina jazdy na wózku”. Konkursy kreatywności są okazją na sprawdzenie własnych możliwości i przełamanie szablonów w komunikacji - oceniają w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl uczestnicy i jurorzy Cannes Lions z polskich agencji.
więcej
|
Młodzi kreatywni boją się wypalenia zawodowego, w pracy stawiają bardziej na rozwój niż pieniądze
Młodzi pracownicy branży kreatywnej najbardziej boją się wypalenia zawodowego i pracy pod presją czasu. Zatrudniający ich pracodawcy szukają ludzi z talentem, którzy do obowiązków podchodzą z pasją i zaangażowaniem - wynika z raportu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
więcej
|
Reklamy tygodnia: Absolut, Opel, Greenpeace (wideo)
Do zestawienia najlepszych reklam ostatniego tygodnia wytypowaliśmy tym razem jedną produkcję zagraniczną i dwie polskie. Są to: międzynarodowa kampania wódki Absolut i rodzime akcje: serial promujący samochody Opel i działania Greenpeace na rzecz Puszczy Białowieskiej.
więcej
|
One Eleven zmodyfikowała markę Pożar w Burdelu
Agencja One Eleven po wygranym przetargu przeprowadziła projekt brand consultingowy dla teatru polityczno-literackiego Pożar w Burdelu.
więcej
|
|
|
Michał Lisiecki prezesem PMPG Polskie Media przez kolejne 5 lat
Michał Lisiecki został powołany przez radę nadzorczą PMPG Polskie Media na kolejną 5-letnią kadencję w funkcji prezesa spółki. Zarządza nią nieprzerwanie od 11 lat, jest też jej większościowym akcjonariuszem.
więcej
|
,,Rzeczpospolita" i ,,Echo Dnia" na czele e-wydań dzienników w maju
W maju br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia”.
więcej
|
,,Tele Tydzień" i ,,Tele Świat" na czele sprzedaży pism telewizyjnych w kwietniu. ,,TV 14" z największym wzrostem
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w kwietniu br. był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat”.
więcej
|
|
|
Wirtualna Polska wygrała procesy dotyczące marki wp.pl i zarejestrowała ją w urzędzie patentowym
Wirtualna Polska wygrała wieloletnie spory prawne z Leszkiem Bogdanowiczem, który twierdził, że jest autorem nazw Wirtualna Polska i WP. W efekcie firma mogła zarejestrować w Urzędzie Patentowym RP znaki wp i wp.pl.
więcej
|
Akcja charytatywna ,,Boję się ciemności" to fake. Skupiła gwiazdy i dziennikarzy, a organizator przeprasza
Trwająca od lutego br. akcja „Boję się ciemności” na rzecz Antosia Rudzkiego, w którą zaangażowało się wiele osób znanych publicznie, jest oszustwem. - Jako organizatorowi jest mi bardzo przykro. Nie uciekam od odpowiedzialności - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Siniecki. - Zgłaszamy sprawę do prokuratury - zapowiada Tomasz Chołast z portalu Zrzutka.pl, gdzie darczyńcy wpłacali pieniądze.
więcej
|
Serwisy VoD: Netflix mocno w górę, VoD.TVP.pl przed Ipla.tv., w dół Player.pl, Wp.tv i ShowMax
Liderem wśród serwisów VoD na polskim rynku pod względem liczby użytkowników pozostaje VoD.pl, a pod względem liczby odsłon i średniego czasu korzystania - Player.pl. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały Player.pl i Wp.tv, a w skali miesiąca - ShowMax. Natomiast duży wzrost osiągnął Netflix.
więcej
|
Frazy ,,sprawi, że", ,,oto dlaczego" i ,,czy zgadniecie" najskuteczniej przyciągają do tekstów w internecie (opinie)
Według badań zajmującej się internetowymi treściami firmy Buzzsumo odbiorców najbardziej przyciągają do artykułów w sieci konkretne frazy użyte w nagłówkach. Na czołowych miejscach znalazły się „sprawi, że”, „oto dlaczego” oraz „czy zgadniecie”. Wydawcy i eksperci social media potwierdzają zgodność tych danych z własnymi doświadczeniami, ale zwracają też uwagę na inne elementy. - Z chwytliwymi nagłówkami łatwo przesadzić zniechęcając czytelnika, a najważniejsze jest spełnianie przez wydawcę obietnicy zawartej w zapowiedzi materiału - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Hanna Rydlewska, Rafał Drzewiecki, Krzysztof Majak i Daniel Bednarek.
więcej
|
Google inwestuje w system automatycznego tworzenia informacji prasowych. ,,Nie chcemy zastąpić dziennikarzy"
W ramach platformy Digital News Initiative Google zamierza wesprzeć kwotą 805 tysięcy dolarów projekt budowy systemu pozwalającego na automatyzację procesu tworzenia newsów dotyczących między innymi lokalnych wydarzeń. Twórcy rozwiązania zastrzegają, że nie jest ono nastawione na zastąpienie przez roboty pracujących obecnie dziennikarzy, ale ma wspierać ich w pracy.
więcej
|
Komisja Europejska szykuje dla Google karę za Androida, może przekroczyć 2,4 miliarda euro
Według nieoficjalnych informacji Komisja Europejska zamierza niebawem nałożyć na Google karę za monopolistyczne faworyzowanie systemu operacyjnego Android. Finansowe sankcje mogą okazać się wyższe od niedawnej kary w wysokości 2,4 miliarda euro za wykorzystywanie przez Google dominującej pozycji w segmencie porównywarek cen.
więcej
|
Maciej Nowak szefem e-commerce w Agorze, Wioleta Deptuła dyrektorem biznesu internetowego czasopism
Maciej Nowak objął w Agorze nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. biznesu e-commerce. Na poprzednio zajmowaną przez niego funkcję dyrektora biznesu internetowego czasopism awansowała Wioleta Deptuła.
więcej
|
,,The Rain" pierwszym duńskim serialem Netflixa
Netflix rozpoczął pracę nad nowym serialem „The Rain”. Jest to pierwszy duński serial internetowej platformy, którego premiera zaplanowana została na 2018 rok.
więcej
|
UOKiK przeszukuje siedzibę Allegro. Klienci zarzucają serwisowi, że faworyzuje własny sklep kosztem innych sprzedawców
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi przeszukanie w siedzibie Grupy Allegro. Jest to część postępowania wyjaśniającego, w którym UOKiK sprawdza, czy Allegro faworyzuje własny sklep internetowy kosztem innych sprzedawców działających na tej platformie. Firma zapewnia, że zgodnie z zasadami konkurencji i współpracuje w tej sprawie z UOKiK.
więcej
|
Reklama zna ciebie lepiej niż własna matka
Dokąd zmierza reklama? Odpowiedź na to pytanie jest zarazem fascynująca, jak i przerażająca. Jednego możemy być pewni. Wyświetlanie kreacji na chybił trafił i utrudniające życie, nachalne formaty reklamowe odejdą w końcu do lamusa. Nie ma w tym niczego dziwnego – reklama ma zachęcać, a nie irytować odbiorców. Jednak nim sięgniemy po szampana, by świętować zmierzch ery masowych kampanii, które obrzydły nam już doszczętnie, zastanówmy się nad jej następczynią, by nie okazało się, że wpadniemy z deszczu pod rynnę.
więcej
|
Rekordowa kara dla Google'a to przestroga dla innych firm
Firmy, które chcą funkcjonować na rynku reklamy internetowej i jej targetowania, powinny mieć podobne prawa, a dane, z których korzystają, powinny być pozyskiwane zgodnie z przepisami – uważają przedstawiciele Together Data, firmy specjalizującej się w wykorzystaniu danych m.in. do celów marketingowych. Dlatego decyzja Komisji Europejskiej o ukaraniu Google'a za praktyki monopolistyczne i promowanie własnej porównywarki cenowej może ułatwić mniejszym podmiotom dotarcie z ofertą do klientów. To daje pole do popisu całemu środowisku start-upów.
więcej
|
|
|
Frazy ,,sprawi, że", ,,oto dlaczego" i ,,czy zgadniecie" najskuteczniej przyciągają do tekstów w internecie (opinie)
Według badań zajmującej się internetowymi treściami firmy Buzzsumo odbiorców najbardziej przyciągają do artykułów w sieci konkretne frazy użyte w nagłówkach. Na czołowych miejscach znalazły się „sprawi, że”, „oto dlaczego” oraz „czy zgadniecie”. Wydawcy i eksperci social media potwierdzają zgodność tych danych z własnymi doświadczeniami, ale zwracają też uwagę na inne elementy. - Z chwytliwymi nagłówkami łatwo przesadzić zniechęcając czytelnika, a najważniejsze jest spełnianie przez wydawcę obietnicy zawartej w zapowiedzi materiału - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Hanna Rydlewska, Rafał Drzewiecki, Krzysztof Majak i Daniel Bednarek.
więcej
|
|
|