|
|
|
|
|
|
|
"Fakty" zwiększyły przewagę nad "Wiadomościami". "Teleexpress" stracił najwięcej widzów
W maju br. liderem oglądalności wśród programów informacyjnych były „Fakty”, które obok „Wydarzeń” pochwalić się mogły wzrostem widowni. Spadki odnotowały serwisy TVP: „Teleexpress”, „Wiadomości” i „Panorama” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
NBCUniversal porządkuje portfolio: Universal Channel po 10 latach znika z Polski
31 sierpnia br. nadawanie w Polsce zakończy kanał Universal Channel, należący do NBCUniversal International Networks Limited. - Koncentrujemy uwagę na kanałach 13 Ulica, Sci fi i E! Entertainment, widzimy w nich potencjał - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Eliza Świderska z NBCUniversal.
więcej
|
TVP stawia na Teatr Telewizji. Ewa Millies-Lacroix zarządza nowo utworzoną agencją kreacji teatru tv
Zarząd Telewizji Polskiej powołał Agencję Kreacji Teatru Telewizji Polskiej, która zajmie się produkcją spektakli telewizyjnych. Nadzór nad nową jednostką - jako pełnomocnik zarządu - objęła Ewa Millies-Lacroix.
więcej
|
PIKE, nc+ i Cyfrowy Polsat do władz Sejmu: zamiast nowelizacji trzeba uchwalić nową ustawę o abonamencie RTV od wszystkich
Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, Cyfrowy Polsat i właściciel nc+ we wspólnym piśmie do marszałków Sejmu i szefów klubów parlamentarnych skrytykowali projekt nowelizacji ustawy o abonamencie. - Sprzeciwiamy się rozwiązaniu tymczasowemu i wnosimy o niezwłoczne podjęcie prac nad rozwiązaniem docelowym, zgodnym z przepisami prawa, interesem publicznym i zasadami sprawiedliwości społecznej, które będzie przewidywało powszechny pobór abonamentu, a nie jedynie od części obywateli - podkreślają.
więcej
|
,,Ojciec Mateusz" stracił 620 tys. widzów. 8,21 mln zł z reklam
17. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 3,44 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 15. serii, widownia produkcji spadła o 620 tys. oglądających. Serial nadal dał TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego w 4+, ale w 16-49 stacja przegrała z TVN. Wpływy z reklam wyniosły 8,21 mln zł.
więcej
|
Telewizja Republika: ponad milion zł od inwestorów, będą zmiany w ramówce i radzie nadzorczej
Grupa, w której są m.in. Tomasz Sakiewicz i podmioty ze Strefy Wolnego Słowa, kupi nowe udziały Telewizji Republika, wydając na to minimum milion złotych. W efekcie będzie mieć jej pakiet kontrolny. Nastąpią też duże zmiany w ramówce i radzie nadzorczej firmy.
więcej
|
,,Szpital na peryferiach" i westerny tłumaczone na język śląski w TVS
W letniej ramówce kanału TVS znalazły się seriale „Szpital na peryferiach” i „Don Matteo”, a także filmy z klasyki westernu, tłumaczone na język śląski.
więcej
|
Ruszyły nagrania do "#Supermodelki Plus Size". Emisja od września w Polsacie
Ruszyły nagrania do nowego programu „#Supermodelka Plus Size”, który na antenie Telewizji Polsat pojawi się w jesiennej ramówce. W precastingu wyłonione zostały 52 dziewczyny.
więcej
|
2,6 mln widzów wiosennych odcinków ,,Na sygnale". TVP2 liderem rynku
Wiosenny sezon „Na sygnale” oglądało średnio 2,57 mln osób. TVP2 w czasie emisji medycznej produkcji była liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 9,57 mln zł. Nowe odcinki serialu stacja pokaże w jesiennej ramówce br.
więcej
|
Polscy producenci po Series Manii 2017: seriale lepsze niż kino, coraz więcej projektów o suberbohaterach (opinie)
W propozycjach na sezon 2017/2018 nadal pojawia się sporo kryminalnych historii, ale powstało też dużo projektów typu supernatural, mystery, fantasy i horror. To wpływ nowych graczy takich jak Netflix, Amazon i Hulu - o trendach w serialach europejskich na kolejne lata opowiadają portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Limbach-Uryn, Oriana Kujawska i Wiktor Piątkowski, którzy uczestniczyli w Series Mania 2017 w Paryżu.
więcej
|
1,5 mln widzów ,,Świata według Kiepskich". Powstanie kolejny sezon
Wiosenne odcinki serialu „Świat według Kiepskich” pokazywane w sobotnim paśmie oglądało średnio 1,50 mln widzów, o 100 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie ub.r., kiedy serial pokazywany był w środy. Polsat w paśmie emisji produkcji był wiceliderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 8,51 mln zł.
więcej
|
Brygida Grysiak laureatką Nagrody Dziennikarskiej ,,Ślad" im. Biskupa Jana Chrapka
Dziennikarka TVN24 Brygida Grysiak została laureatką Nagrody Dziennikarskiej „Ślad” im. Biskupa Jana Chrapka. Nominowane do tego wyróżnienia były także Milena Kindziuk i Anna Sosnowska.
więcej
|
TVP1 pokaże w niedzielę ,,Nocną zmianę" z okazji rocznicy upadku rządu Olszewskiego
W niedzielę po godz. 20 TVP1 wyemituje film dokumentalny „Nocna zmiana” Jacka Kurskiego i Michała Balcerzaka opisujący kulisy odwołana rządu Jana Olszewskiego w nocy z 4 na 5 czerwca 1992 roku.
więcej
|
|
|
YouTube zapowiada brak reklam przy ekstremistycznych treściach
Serwis YouTube zapowiedział wydawcom, że publikowane przez nich treści o charakterze hejterskim i ekstremistycznym nie będą zarabiać na reklamach, bowiem w towarzystwie takich materiałów przekaz reklamowy nie będzie obecny.
więcej
|
Next Generation Board doradza zarządowi Publicis Media
Grupa Publicis Media - do której należą w Polsce agencje Starcom, Zenith, Mediavest, Blue 449, Performics oraz LiquidThread - utworzyła Next Generation Board, zespół, który będzie doradzał zarządowi w sprawach związanych z transformacją i rozwojem organizacji.
więcej
|
Justyna Fabisiak szefową działu kreacji endorfina events
Zespół agencji eventowej endorfina events wzmocnili Justyna Fabisiak, która objęła stanowisko szefowej kreacji oraz Filip Morawski.
więcej
|
Havas Media Group uruchamia jednostkę Havas Story Plantation, na czele Alicja Cybulska
W Havas Media Group powstała Havas Story Plantation - jednostka zajmująca się planowaniem strategii kontentu w oparciu o własne badania. Jej zespół współpracuje ze specjalistami z Havas Warsaw i Havas PR, którzy zajmują się tworzeniem treści. Koordynatorem projektu jest Alicja Cybulska.
więcej
|
,,Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego" w kampanii Maślanki Mrągowskiej (wiedo)
Rozpoczęła się właściwa odsłona kampanii reklamowej Maślanki Mrągowskiej (produkowanej przez Mlekpol) pod hasłem „Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego”. Za aktywności w internecie odpowiada agencja Red8 Digital.
więcej
|
Havas Engage przejmuje od Brasil obsługę reklamową PGNiG
Agencja Havas Engage należąca do Havas Group nawiązała dwuletnią współpracę w zakresie kompleksowej obsługi reklamowej ze spółką Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo Obrót Detaliczny.
więcej
|
Brazylijczyk Mateus Cerqueira w polskim oddziale Ogilvy & Mather
Do działu kreacji polskiej agencji reklamowej Ogilvy & Mather dołączył brazylijski art director Mateus Cerqueira.
więcej
|
Miłość z 1933 roku i współczesności w reklamie Lacoste (wideo)
W najnowszej kampanii pod hasłem „Timeless” Lacoste, producent odzieży i obuwia cofa widza w przeszłość i romantycznym filmem przypomina historię marki sięgającą 1933 roku. Autorem reklam jest agencje BETC z Paryża.
więcej
|
Dziecinnie proste zasady promują pożyczkę w Providencie (wideo)
Firma pożyczkowa Provident Polska wspiera kampanią reklamową nową ofertę promocyjną pod hasłem „Prosta pożyczka”. Za jej realizację odpowiadają firmy Isobar Polska, Propeller i OMD.
więcej
|
Lego planuje globalny przetarg mediowy pierwszy raz od 15 lat
Grupa Lego, duński producent klocków, rozpoczyna przetarg na globalną obsługę mediową. Proces ten przeprowadza po raz pierwszy od 15 lat. W USA obsługi broni Starcom.
więcej
|
Reklamowa wojna Lidla i Edeki: prężenie muskułów bez większego sensu strategicznego? (opinie)
Takie reklamy, choć lubiane przez konsumentów, dobrze zrobione, dowcipne i będące swego rodzaju igrzyskami pomiędzy dużymi firmami i zarazem wzbudzające ogromne zainteresowanie w sieci strategicznie nie mają jednak wielkiego sensu, jeśli nie stanowią elementu dobrze przemyślanej całości i są tylko jednorazowym wyskokiem. To jedynie doskonała intelektualna rywalizacja agencji i świetna sztuka konkurowania ze sobą w pozytywny sposób – reklamowy spór sieci sklepów Lidl i Edeka na rynku niemieckim komentują dla Wirtualnemedia.pl polscy eksperci od marketingu i reklamy.
więcej
|
Coca-Cola, Colgate, Lifebuoy, Maggi i Pepsi w czołówce najczęściej kupowanych marek na świecie (Top 50)
Coca-Cola, Colgate, Lifebuoy, Maggi, Pepsi to najczęściej kupowane marki na świecie, a Dettol to najszybciej rosnąca globalnie marka - wynika z najnowszego badania Brand Footprint realizowanego już po raz piąty przez Kantar Worldpanel.
więcej
|
Magda Marcinkowska senior account managerem w Neon Shake
Magda Marcinkowska awansowała w agencji reklamowej Neon Shake na stanowisko senior account manager. Pracuje w niej od trzech lat.
więcej
|
Tomasz Szymczak za Joannę Grandzicką wiceprezesem Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości
Tomasz Szymczak z końcem sierpnia 2017 r. zastąpi Joannę Grandzicką na stanowisku wiceprezesa zarządu Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości, powołanej przez Miasto Gdańsk i tworzącej inkubator Starter.
więcej
|
Headz wprowadza badania i symulacje outdoorowych kampanii reklamowych
Firma Headz Marketing Partner, właściciel sieci wielkoformatowych tablic reklamowych wzdłuż głównych tras samochodowych wprowadziła do oferty badania skuteczności kampanii realizowanych na tych nośnikach.
więcej
|
Minionki w kampanii Formuły Junior Box w Play (wideo)
Sieć telekomunikacyjna Play zaczyna działania promujące ofertę Formuła Junior Box, której głównymi bohaterami są postacie z serii filmów „Minionki”. Za kampanię reklamową odpowiadają firmy Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej i MediaCom Warszawa.
więcej
|
|
|
Dziennikarze oburzeni, że policjanci na meczu udawali fotoreporterów. ,,Niedopuszczalny skandal, nie do usprawiedliwienia"
Wielu dziennikarzy skrytykowało akcję policji podczas meczu piłkarskiego, w ramach której część funkcjonariuszy po cywilnemu nosiła kamizelki charakterystyczne dla fotoreporterów. - Doszło do naruszenia fundamentalnej zasady neutralności mediów. Za ten skandal odpowiedzialny jest klub Ruch Chorzów, Ekstraklasa SA i Policja - uważa Stowarzyszenie Fotoreporterów.
więcej
|
KCI podejrzewa, że wzrost kursu jej akcji to efekt manipulacji. Spółka zawiadamia KNF
Spółka KCI (do której należy m.in. Gremi Media wydająca „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”) uważa, że wzrost kursu jej akcji w minioną środę i czwartek był nieuzasadniony. Firma zgłosiła do Komisji Nadzoru Finansowego zawiadomienie o podejrzeniu manipulacji akcjami.
więcej
|
Latkowski nakręci film o sprawie Kamila Durczoka. ,,Sprawdzimy granicę wolności słowa"
Sylwester Latkowski przygotowuje się do nakręcenia filmu o sprawie Kamila Durczoka. - Koniec zabawy w udawanie, że wyrokami sądowymi zamkniemy sobie tę historię - zapowiada. W maju ub. roku „Wprost” przegrał proces w pierwszej instancji, wytoczony przez Durczoka po tekście o „białym proszku” w jego mieszkaniu.
więcej
|
,,Osiem dziewięć" - nowy sobotni magazyn Wyborcza.pl. Stanisław Skarżyński redaktorem prowadzącym
W zeszłą sobotę na stronach portalu Wyborcza.pl (Agora) zadebiutował magazyn „Osiem dziewięć”, który będzie drukowany także w sobotnim „Magazynie Świątecznym”. Redaktorem prowadzącym jest Stanisław Skarżyński, który dołączył do redakcji „GW” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Życie na Gorąco" liderem sprzedaży w pierwszym kwartale, Tylko ,,Twoje Imperium" na plusie
W pierwszym kwartale br. na pozycji zdecydowanego lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników yellow utrzymało się „Życie na Gorąco”. Jedyny wzrost w zestawieniu zanotował magazyn „Twoje Imperium”, a na czele wzrostów uplasowało się „Na Żywo”.
więcej
|
,,Rzeczpospolita" w druku i internecie z animacjami satyrycznymi Patryka Sroczyńskiego
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) zaczyna publikację cotygodniowych komentarzy satyrycznych „#wSubiektywie” autorstwa Patryka Sroczyńskiego. W wersji drukowanej dziennika będą zamieszczane jako rysunki, a w jego serwisie internetowym - jako animacje.
więcej
|
PWPW wygrała prawomocnie proces z ,,Dziennikiem Gazetą Prawną" o publikację sprostowania
Sąd Apelacyjny przyznał rację Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w sporze z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes). DGP musi przeprosić za ubiegłoroczny tekst o zwolnieniach w PWPW. Wyrok jest prawomocny.
więcej
|
Ewa Ivanova w ,,Rzeczpospolitej" jako redaktor prowadząca ,,Prawo co dnia"
Dziennikarka Ewa Ivanova dołączyła do działu prawnego „Rzeczpospolitej” (Gremi Media), będzie m.in. redaktorem prowadzącym dodatek „Prawo co dnia”. Poprzednio przez 9 lat pracowała w „Gazecie Prawnej” i „Dzienniku Gazeta Prawna”.
więcej
|
,,The Wall Street Journal" zamyka aplikację What's News, skupi się na głównej stronie mobilnej
Dziennik „The Wall Street Journal” zapowiedział zamknięcie mobilnej aplikacji What’s News, która przez ostatnie 2 lata stanowiła uzupełnienie cyfrowej oferty tytułu. Wydawca podkreśla, że doświadczenia zdobyte w What’s News przeniesie na główną stronę „WSJ”, co pozwoli uczynić ją bardziej przyjazną dla czytelników.
więcej
|
Press Club Polska krytykuje policjantów w strojach fotoreporterów na meczu Ruch - Górnik. ,,Nie udawajcie dziennikarzy"
Podczas piątkowego meczu piłkarskiej Lotto Ekstraklasy Ruch Chorzów - Górnik Łęczna kilku policjantów było w cywilnych strojach i kamizelkach fotoreporterów. - Stanowczo sprzeciwiamy się używaniu emblematów identyfikujących dziennikarzy do działań policyjnych. Policja dysponuje odblaskowymi kamizelkami z napisem „POLICJA” i nie ma żadnego powodu, by podczas działań na stadionie lub w każdym innym miejscu udawała dziennikarzy - ocenia to Press Club Polska.
więcej
|
,,Charaktery" kontynuują dodatek ,,Trening psychologiczny"
W sprzedaży ukazał się czerwcowy numer miesięcznika „Charaktery” (Wydawnictwo Charaktery) z dodatkiem „Trening psychologiczny”.
więcej
|
|
|
Michał Pol szefem sportu w Grupie Onet-RASP, będzie nowy naczelny ,,Przeglądu Sportowego"
Michał Pol obejmie w Grupie Onet-RAS Polska funkcje dyrektora zarządzającego pionem sportowym. Jednocześnie ma przestać być redaktorem naczelnym „Przeglądu Sportowego” - wynika z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Chrome dostanie własnego adblockera, Google przygotuje do tego wydawców
Google potwierdził, że w nadchodzącej wersji przeglądarki Chrome zostanie zainstalowane i domyślnie włączone narzędzie blokujące reklamy internetowe. Koncern zaznacza, że blokowaniu będą podlegać jedynie reklamy nie spełniające standardów i zaoferuje wydawcom rozwiązania pozwalające na przystosowanie się do zmian.
więcej
|
Facebook wprowadza nowe opcje bezpieczeństwa w aplikacji
Facebook zmodyfikował niektóre funkcje i narzędzia dotyczące bezpieczeństwa kont użytkowników. Serwis twierdzi, że dzięki zmianom internautom będzie łatwiej wybrać najlepsze dla nich sposoby ochrony w internecie.
więcej
|
Morizon negocjuje przejęcie firmy obsługującej handel nieruchomościami
Spółka Morizon, wydawca m.in. serwisów Morizon.pl, Nportal.pl, Domy.pl i Oferty.net, zaczęła negocjacje na wyłączność dotyczące firmy zajmującej się obsługą transakcji na rynku nieruchomości.
więcej
|
YouTube zapowiada brak reklam przy ekstremistycznych treściach
Serwis YouTube zapowiedział wydawcom, że publikowane przez nich treści o charakterze hejterskim i ekstremistycznym nie będą zarabiać na reklamach, bowiem w towarzystwie takich materiałów przekaz reklamowy nie będzie obecny.
więcej
|
,,The Wall Street Journal" zamyka aplikację What's News, skupi się na głównej stronie mobilnej
Dziennik „The Wall Street Journal” zapowiedział zamknięcie mobilnej aplikacji What’s News, która przez ostatnie 2 lata stanowiła uzupełnienie cyfrowej oferty tytułu. Wydawca podkreśla, że doświadczenia zdobyte w What’s News przeniesie na główną stronę „WSJ”, co pozwoli uczynić ją bardziej przyjazną dla czytelników.
więcej
|
Włodzimierz Schmidt wybrany na trzecią kadencję do zarządu IAB Europe
Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska został wybrany do zarządu IAB Europe. Będzie to jego trzecia kadencja w organizacji. Potrwa dwa lata.
więcej
|
Starsi konsumenci oglądają w internecie, a kupują w sklepach stacjonarnych, młodsi robią na odwrót
Konsumenci łączą wizyty w sklepach tradycyjnych i internetowych, często w innym miejscu szukając informacji, a w innym miejscu dokonując ostatecznego zakupu - wynika z badania MullenLowe MediaHub przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Agora prześwietli polityków w serwisie Sonar. Vadim Makarenko: to eksperymentalny projekt
Wystartowała wersja beta najnowszego produktu Agory - serwisu Sonar.wyborcza.pl. Powstaje on w ramach grantu Digital News Initiative (DNI). Na razie dostępny jest wyłącznie na smartfonach. - To eksperymentalny projekt - mówi dla Wirtualnemedia.pl Vadim Makarenko, odpowiedzialny za serwis.
więcej
|
Karolina Szostak i Marta Kordyl w programie ,,Po zdrowie" na Polsatsport.pl
W serwisie Polsatsport.pl od 6 czerwca emitowany będzie cotygodniowy program „Po zdrowie” na temat zdrowego żywienia i sportu prowadzony przez prezenterkę Telewizji Polsat Karolinę Szostak i dziennikarkę Martę Kordyl (w przeszłości dziennikarka Onetu, „Fleszu” i „Party”).
więcej
|
|
|