|
|
|
|
|
|
|
Ewa Leja: widzowie kochają kulinarne formaty, to trend światowy (wywiad)
Producentka „MasterChefa” i „MasterChefa Juniora” Ewa Leja zdradza portalowi Wirtualnemedia.pl kulisy pracy przy realizacji kulinarnych programów TVN. - Dla osób, które dostaną się do programu organizujemy szkolenia. Dzięki temu mogą poprawić swój warsztat i poczuć się pewniej w kuchni „MasterChefa”. Odpadające z show dzieci reagują znacznie lepiej niż dorośli uczestnicy - wyjaśnia Leja.
więcej
|
Telewizja Polska z umową na tegoroczny festiwal w Opolu, bez koncertu alternatywnego
Telewizja Polska i władze Opola podpisały umowę dotyczącą wspólnej organizacji tegorocznego Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej. Miasto wesprze imprezę kwotą 800 tys. zł. Inaczej niż przed rokiem nie odbędzie się dodatkowy koncert muzyki alternatywnej.
więcej
|
Za korzystny dla PO sondaż ,,Wiadomości" obwiniły dyrektora Kantar Millward Brown. ,,Jego poglądy bez wpływu na badania"
Po tym jak w zeszłym tygodniu „Fakty” TVN podały wyniki sondażu Kantar Millward Brown, w którym Platforma Obywatelska wyprzedziła Prawo i Sprawiedliwość, Paweł Ciacek, dyrektor ds. kontaktów z klientami w firmie, został skrytykowany (m.in. w „Wiadomościach” TVP1) za współpracę z Instytutem Obywatelskim założonym przez PO. Kantar Millward Brown podkreśla, że Ciacek nie zajmuje się sondażami politycznymi, a jego poglądy nie mają wpływu na pracę. W sobotę „Wiadomości” zaprezentowały wyniki badania Kantar Public, w którym PiS znalazło się przed PO.
więcej
|
Polsat przejmie po nc+ prawa do transmisji Ligi Mistrzów? ,,Czekamy na oficjalny komunikat"
Według nieoficjalnych informacji Telewizja Polsat kupiła prawa do transmitowania piłkarskiej Ligi Mistrzów od początku sezonu 2018/2019. Od 11 lat rozgrywki są pokazywane w kanałach N i nc+. - Nie posiadamy żadnej oficjalnej komunikacji z UEFA na temat wyników przetargu - zaznacza Paulina Smaszcz-Kurzajewska, dyrektor ds. komunikacji nc+.
więcej
|
,,Wystarczy chcieć" w nowej formule w Polsat News. Monika Zalewska prowadzącą
Od maja program „Wystarczy chcieć” w Polsat News będzie realizowany poza studiem i w odświeżonej formule. Cykl, powstający pod patronatem Fundacji Polsat, poprowadzi Monika Zalewska.
więcej
|
5,3 mld zł na reklamę telewizyjną w I kwartale, liderem Polsat
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym kwartale br. były o 10 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
Bartłomiej Misiewicz w Telewizji Republika ma prowadzić program o obronności
Były rzecznik MON Bartłomiej Misiewicz ma prowadzić w Telewizji Republika program dotyczący obronności i bezpieczeństwa kraju. - Już pół roku temu złożyłem mu propozycję - podkreśla Tomasz Sakiewicz, członek zarządu stacji.
więcej
|
Fox News poszukuje nowego prezesa, stawia na kobiecą kandydaturę
Według nieoficjalnych doniesień koncern 21st Century Fox rozpoczął dyskretne poszukiwania kandydatów na nowego prezesa stacji Fox News. Po ostatnich skandalach związanych z molestowaniem seksualnym nadawca ma rozważać zatrudnienie kobiety aby poprawić swój wizerunek na rynku.
więcej
|
Grażyna Torbicka poprowadzi ,,Jubileusz Studia Filmowego TOR" w Kino Polska
We wtorek 9 maja br. kanał Kino Polska wyemituje program „Jubileusz Studia Filmowego TOR”, który poprowadzi Grażyna Torbicka.
więcej
|
,,Latający Cyrk Monty Pythona" z tłumaczeniem Tomasza Beksińskiego w Comedy Central
6 maja 2017 roku Comedy Central rozpocznie emisję „Latającego cyrku Monty Pythona".
więcej
|
,,Ale numer 2" w TV Puls
W poniedziałek, 15 maja 2017 roku TV Puls rozpocznie emisję drugiej serii rozrywkowego programu „Ale numer”.
więcej
|
Telenowela ,,Zbuntowany anioł" w TV Puls
8 maja 2017 roku TV Puls rozpocznie emisję telenoweli „Zbuntowany anioł”.
więcej
|
Użytkownicy Ipli narzekają na kłopoty z transmisją walki Kliczko - Joshua, Cyfrowy Polsat przeprasza i sprawdza przyczyny
Część osób, którzy dostęp do sobotniej walki bokserskiej Władimir Kliczko vs Anthony Joshua wykupili w internetowej aplikacji Ipla (należącej do Cyfrowego Polsatu), narzekała, że transmisja zacinała się, a w wielu przypadkach zupełnie zrywała. - Nasi specjaliści weryfikują źródło zaistniałej sytuacji, występującej podczas transmisji. Przepraszamy za chwilowe zakłócenia - przekazują użytkownikom przedstawiciele Ipli.
więcej
|
TVP pokaże półfinały i finał Eurowizji 2017
9 i 11 maja br. odbędą się dwa półfinały, a 13 maja - finał 62. Konkursu Piosenki Eurowizji Kijów 2017. W tym roku polską reprezentantką muzycznego widowiska jest Katarzyna Moś. Wydarzenie na żywo będzie transmitować Telewizja Polska, a koncerty skomentuje Artur Orzech.
więcej
|
|
|
Nowa wiceszefowa redakcji sportowej Polskiego Radia: staramy się o prawa do transmisji siatkarskich ME
Od 1 maja br. nową wiceszefową redakcji sportowej Polskiego Radia jest Sylwia Urban, która zastąpiła Michała Gąsiorowskiego. - Staramy się o pozyskanie praw do transmisji Mistrzostw Europy w siatkówce, chcemy ulepszyć serwis sportowy IAR - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Sylwia Urban.
więcej
|
|
Sławomir Assendi redaktorem naczelnym Radia ZET
Od 8 maja br. Sławomir Assendi obejmie stanowisko redaktora naczelnego Radia ZET (Eurozet). Zastąpi na tym stanowisku Jarosława Paszkowskiego, który złożył rezygnację i odchodzi z firmy.
więcej
|
|
Iwona Kostka-Kwiatkowska i Martyna Wojciechowska-Wawryło na czele Radia ZET Chilli, odchodzi Dariusz Staniak
W czwartek, 4 maja funkcje redaktora naczelnego i dyrektora programowego Radia ZET Chilli (należącego do Eurozetu) obejmie Iwona Kostka-Kwiatkowska, a obowiązki dyrektora muzycznego rozgłośni zacznie pełnić Martyna Wojciechowska-Wawryło. Poprzednio szefem programowym i muzycznych stacji był Dariusz Staniak, który odchodzi z firmy.
więcej
|
|
RMF FM nowym liderem słuchalności w grupie 50-75. Traci Jedynka
Wśród osób w wieku od 50 do 75 lat najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową zostało RMF FM, które wyprzedziło Jedynkę - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
RMF FM na czele w Białymstoku, VOX FM tuż za podium
Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku w okresie od października ub.r. do marca br. należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Radio dla Ciebie z trasą ,,Letnie granie". Start w Pułtusku
W sobotę 6 maja br. w Pułtusku wystartuje trasa koncertowa Polskiego Radia RDC „Letnie granie”. Na pułtuskim Rynku zagrają m.in. Szymon Wydra i Radio SLAM.
więcej
|
|
|
|
PGE Obrót wybiera w przetargu agencję kreatywną do stałej współpracy
Spółka PGE Obrót, należąca do Polskiej Grupy Energetycznej, rozpoczęła przetarg dotyczący nawiązania stałej współpracy z agencją kreatywną.
więcej
|
Rozwód w kulturze arabskiej tematem spotu herbaty Brooke Bond Red Label Tea (wideo)
Unilever w nowej kampanii herbat Brooke Bond Red Label Tea prowadzonej pod hasłem „Speak your heart” porusza problem rozwodu w kulturze arabskiej. Za realizację działań odpowiada agencja Wunderman MENA.
więcej
|
5,3 mld zł na reklamę telewizyjną w I kwartale, liderem Polsat
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym kwartale br. były o 10 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
Mondelez wybiera agencję do promowania marki Halls w Europie
Firma Mondelez International rozpoczęła paneuropejski przetarg na obsługę reklamową cukierków Halls. Poprzednio zajmowała się nią agencja Wieden+Kennedy.
więcej
|
,,Gdy wymagasz więcej" w kampanii reklamuje plastrów opatrunkowych Viscoplast (wideo)
Wystartowała kampania reklamowa plastrów opatrunkowych Viscoplast (produkowanych przez 3M Poland) realizowana pod hasłem „Gdy wymagasz więcej”. Spot na potrzeby akcji przygotowała agencja Opus B.
więcej
|
BBH London będzie reklamować kawiarnie Costa
Sieć kawiarni Costa rozpoczyna współpracę z agencją Bartle Bogle Hegarty z Londynu. Agencja zajmie się globalną obsługą reklamową Costy.
więcej
|
Reklamy tygodnia: Dove, KFC, IKEA, Nespresso (wideo)
W tym tygodniu do zestawienia najlepszych reklamowych produkcji minionych dni trafiły kampanie zagraniczne. Są to spoty promujące Zingera od KFC w Stanach Zjednoczonych i te będące nową odsłoną kampanii kawy Nespresso z George'm Clooney'em w roli głównej oraz akcja marki Dove i reklamy prasowe i internetowe IKEA.
więcej
|
|
|
Gremi Media z wyższymi wpływami w ub.r., zysk zmalał ponad dwukrotnie
W 2016 roku grupa kapitałowa Gremi Media (należąca do KCI) zanotowała 111,7 mln zł wpływów z działalności kontynuowanej i 2,51 mln zł zysku netto. Cała firma KCI przy nieco niższych przychodach niż rok wcześniej miała wielokrotnie niższy zysk netto.
więcej
|
Marek Kopeć awansował w Ringier Axel Springer Media, odszedł Wojciech Urbański
Z początkiem maja Marek Kopeć objął funkcje group director product w Ringier Axel Springer Media AG i dyrektora departamentu rozwoju produktu w Grupie Onet- RAS Polska. Przejmie obowiązki Wojciecha Urbańskiego, który zdecydował się odejść z firmy.
więcej
|
,,Świat Wiedzy" na czele pism popularnonaukowych, ,,Focus Historia" historycznych w styczniu 2017
W styczniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Focus Historia”.
więcej
|
Sakiewicz: Lis i Żakowski na okładce ,,Gazety Polskiej Codziennie" jako przeciwnicy lustracji dziennikarzy. Będzie pozew?
„Gazeta Polska Codziennie” (Forum) zilustrowała tekst o lustracji dziennikarzy okładką, na której umieściła Tomasza Lisa wraz z Jackiem Żakowskim. Obaj dziennikarze zastanawiają się teraz nad oddaniem sprawy do sądu. - Wygrałem już proces lustracyjny, sugestia jest więc nietrafiona, ale i niesmaczna - mówi dla Wirtualnemedia.pl Jacek Żakowski. - To są dwaj najbardziej znani przeciwnicy lustracji dziennikarzy - tak uzasadnia okładkowy wybór w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „GPC”.
więcej
|
Duży spadek czytelnictwa ,,Faktu" i ,,Gazety Wyborczej". ,,Przegląd Sportowy" liderem wśród wzrostów
Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce w okresie od września ub.r. do lutego br. był „Fakt”, a na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Przegląd Sportowy” - wynika z najnowszego badania PBC.
więcej
|
Szubartowicz i Lis: marsz opozycji jest w obronie demokracji. Nizinkiewicz: to takie samo ,,dziennikarstwo" jak proPiSowskie
Po tym jak Przemysław Szubartowicz z Wiadomo.co zachęcił do udziału w Marszu Wolności organizowanym przez Platformę Obywatelską, został skrytykowany przez Jacka Nizinkiewicza. Cześć dziennikarzy poparła Szubartowicza, natomiast dla innych udział w partyjnej demonstracji jest niedopuszczalny.
więcej
|
Zmarł profesor Wiktor Osiatyński
W wieku 72 lat, po długiej i ciężkiej chorobie, zmarł profesor Wiktor Osiatyński, prawnik, pisarz, publicysta, wykładowca akademicki, działacz społeczny.
więcej
|
Michał M. Lisiecki sprzedał akcje PMPG Polskie Media za milion zł
Prezes PMPG Polskie Media Michał M. Lisiecki sprzedał 2,53 proc. akcji firmy za łączną kwotę miliona zł. Nadal jest głównym akcjonariuszem firmy - ma 60 proc. jej akcji.
więcej
|
Sakiewicz i Gójska-Hejke w ,,Gazecie Wyborczej" przepraszają Suboticia za tekst z ,,Gazety Polskiej"
W sobotnio-niedzielnym wydaniu „Gazety Wyborczej” ukazały się przeprosiny Tomasza Sakiewicza i Katarzyny Gójskiej-Hejke wobec Milania Suboticia, byłego sekretarza programowego TVN, za napisanie o nim w „Gazecie Polskiej” w 2006 roku, że współpracował z WSI po 1993 roku. Jest to realizacja wyroku Sądu Najwyższego.
więcej
|
,,Fakt" z najwyższą sprzedażą kioskową, ,,Gazeta Wyborcza" straciła najwięcej
Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w lutym br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
Ciszewski, Fusek i Ciszek założyli stowarzyszenie influencerów. ,,Chybiony pomysł, fatalny start"
W ubiegłym tygodniu powołano do życia Polskie Stowarzyszenie Influencerów i Osób Aktywnych w Mediach Internetowych (PSIOAMI). Projekt wzbudził poważne zastrzeżenia, a dyskusja o nim w sieci przerodziła się w kłótnię między założycielami organizacji a internautami. - To niejasna koncepcja, która budzi nieufność środowiska. Kilka podobnych pomysłów już upadło, a obecnemu stowarzyszeniu z pewnością nie pomoże fatalna komunikacja z internautami, od której rozpoczęło działalność - oceniają dla Wirtualnemedia.pl Monika Czaplicka, Katarzyna Dworzyńska, Paweł Opydo, Michał Górecki i Artur Roguski.
więcej
|
Polacy najbardziej aktywni w internecie w poniedziałki, najmniej w soboty
W marcu br. polscy internauci najbardziej aktywni w sieci byli w poniedziałki, a najmniej w soboty. Średnio 3 godz. dziennie przeglądali strony WWW na ekranach komputerów osobistych i laptopów, a prawie 1 godz. na urządzeniach mobilnych - wynika z analizy Gemiusa.
więcej
|
Comperia.pl: zmalały wpływy, rekordowa strata, wzrost w segmencie ubezpieczeniowym
W ub.r. grupa kapitałowa Comperia.pl (wydawca m.in. porównywarek finansowych z grupy Comperia.pl i serwisu Telepolis.pl) zanotowała spadek wpływów do 17,55 mln zł i rekordowe 8,86 mln zł straty netto. - Na wyniki Grupy w podstawowym segmencie działalności, a więc na rynku reklamy efektywnościowej, wpływ miały słabsze przychody w pierwszym okresie roku (ograniczenie wydatków przez instytucje finansowe), brak akcji Comperia Bonus na szerszą skalę oraz zbyt wysokie koszty stałe - wylicza wiceprezes firmy Karol Wilczko.
więcej
|
Marek Kopeć awansował w Ringier Axel Springer Media, odszedł Wojciech Urbański
Z początkiem maja Marek Kopeć objął funkcje group director product w Ringier Axel Springer Media AG i dyrektora departamentu rozwoju produktu w Grupie Onet- RAS Polska. Przejmie obowiązki Wojciecha Urbańskiego, który zdecydował się odejść z firmy.
więcej
|
Jak Showmax i Netflix reklamują się poprzez wideo w polskim internecie
W ostatnim miesiącu reklamy wideo online Netfliksa odtwarzało blisko 10 mln polskich internautów. Na spoty Showaksa natrafiło 9,7 mln użytkowników sieci. Podczas gdy Netflix reklamował się głównie na Facebooku i YouTubie, kreacje Showmaksa mogliśmy oglądać również u rodzimych wydawców. Ci dwaj giganci płatnego VoD, którzy zacięcie rywalizują o polskiego widza mają zupełnie inne strategie marketingowe - analizuje Marta Sułkiewicz z Gemiusa.
więcej
|
Pierwszy zwiastun 5. sezonu serialu ,,House of Cards" (wideo)
Netflix opublikował pierwszy zwiastun piątego sezonu „House od Cards”, którego światową premierę zaplanowano na 30 maja.
więcej
|
Turcja blokuje dostęp do Wikipedii i emisję programów randkowych w TV
Rząd Recepa Erdo?ana doprowadził do zablokowania w Turcji dostępu do Wikipedii tłumacząc się względami bezpieczeństwa państwa. Z tureckich stacji telewizyjnych usunięto też wszystkie programy o charakterze randkowym, które uznano za nieodpowiednie dla widzów.
więcej
|
Anna i Robert Lewandowscy liderami na Instagramie w Polsce, najbardziej angażuje Maffashion
Robert Lewandowski ma zdecydowanie najbardziej lubiany profil wśród polskich użytkowników Instagrama - wynika z danych NapoleonCat.
więcej
|
Alphabet: przychód i zysk Google w górę, pozostałe marki ze stratą
Alphabet, w skład którego wchodzi Google, zaprezentował swoje wyniki finansowe za I kwartał 2017 roku. Zarówno cały holding, jak i samo Google, zanotowały wyraźny wzrost przychodu i zysku.
więcej
|
Instagram ma 700 mln użytkowników
Należący do Facebooka serwis Instagram ma już 700 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
więcej
|
|
|
Za korzystny dla PO sondaż ,,Wiadomości" obwiniły dyrektora Kantar Millward Brown. ,,Jego poglądy bez wpływu na badania"
Po tym jak w zeszłym tygodniu „Fakty” TVN podały wyniki sondażu Kantar Millward Brown, w którym Platforma Obywatelska wyprzedziła Prawo i Sprawiedliwość, Paweł Ciacek, dyrektor ds. kontaktów z klientami w firmie, został skrytykowany (m.in. w „Wiadomościach” TVP1) za współpracę z Instytutem Obywatelskim założonym przez PO. Kantar Millward Brown podkreśla, że Ciacek nie zajmuje się sondażami politycznymi, a jego poglądy nie mają wpływu na pracę. W sobotę „Wiadomości” zaprezentowały wyniki badania Kantar Public, w którym PiS znalazło się przed PO.
więcej
|
Większość Polaków wie, jakie święta przypadają w pierwszy weekend majowy (infografika)
Początek maja obfituje w dni wolne od pracy. Firma IQS sprawdziła czy Polacy wiedzą jakie święta przypadają na poszczególne dni.
więcej
|
|
|
Ciszewski, Fusek i Ciszek założyli stowarzyszenie influencerów. ,,Chybiony pomysł, fatalny start"
W ubiegłym tygodniu powołano do życia Polskie Stowarzyszenie Influencerów i Osób Aktywnych w Mediach Internetowych (PSIOAMI). Projekt wzbudził poważne zastrzeżenia, a dyskusja o nim w sieci przerodziła się w kłótnię między założycielami organizacji a internautami. - To niejasna koncepcja, która budzi nieufność środowiska. Kilka podobnych pomysłów już upadło, a obecnemu stowarzyszeniu z pewnością nie pomoże fatalna komunikacja z internautami, od której rozpoczęło działalność - oceniają dla Wirtualnemedia.pl Monika Czaplicka, Katarzyna Dworzyńska, Paweł Opydo, Michał Górecki i Artur Roguski.
więcej
|
Agencja Edelman odświeży globalną komunikację Nissana
Agencja public relations Edelman wygrała przetarg japońskiego producenta samochodów Nissan i zajmie się odświeżeniem globalnej komunikacji tej marki. W przetargu pokonała m.in. agencje APCO, Colin i MSL.
więcej
|
|
|
Gremi Media z wyższymi wpływami w ub.r., zysk zmalał ponad dwukrotnie
|
Polacy najbardziej aktywni w internecie w poniedziałki, najmniej w soboty
|
5,3 mld zł na reklamę telewizyjną w I kwartale, liderem Polsat
|
LG w I kwartale br. z 10-proc. wzrostem wpływów, 14,8 mln sprzedanych smartfonów
|
Intel: rekordowe 14,8 mld USD wpływów w I kwartale br.
|
Inflacja zatrzymała się na 2 proc.
|
ZUS wstrzymał wypłatę prawie 16,3 mln zł zasiłków chorobowych. Nieuzasadnione zwolnienia lekarskie to koszty dla pracodawców
|
Alphabet: przychód i zysk Google w górę, pozostałe marki ze stratą
|
Panele słoneczne w IKEA. ,,Dzięki nim konsumenci mogą obniżyć rachunki za prąd"
|
|
|