|
|
|
|
|
|
|
Spór o materiał ,,Wiadomości" z kazaniami Jana Pawła II zilustrowanymi zamachami i paradą równości (wideo)
W niedzielnym wydaniu „Wiadomości” pokazano materiał, w którym fragmenty kazań Jana Pawła II zilustrowano ujęciami m.in. z niedawnych zamachów terrorystycznych i parad mniejszości seksualnych. Zdaniem niektórych dziennikarzy to nadużycie. - Słowa JPII to nie jest prehistoria. To jest nasze doświadczenie dramatu Europy - tłumaczy Marzena Paczuska, szefowa programu.
więcej
|
Telewizja Polsat bez szefa promocji. Po 14 latach odchodzi Ewa Lewandowska
Z Telewizją Polsat po 14 latach rozstaje się Ewa Lewandowska, szefowa promocji spółki i zastępca dyrektora pionu marketingu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Eurowizja grozi Ukrainie wykluczeniem z festiwalu za blokowanie występu Julii Samoylovej
Europejska Unia Nadawców (EBU), organizator konkursu Eurowizji zagroziła Ukrainie trzyletnim wykluczeniem z udziału w imprezie. Powodem jest zakaz wjazdu na Ukrainę którym władze tego kraju objęły Julię Samoylovą, reprezentantkę Rosji w tegorocznej edycji Eurowizji organizowanej w Kijowie.
więcej
|
1,1 mln widzów ,,Pierwszej randki". TVP2 przegrywa z konkurencją
Nowy program rozrywkowy „Pierwsza randka” gromadzi średnio 1,10 mln osób, o 180 tys. widzów więcej niż pokazywany w tym paśmie jesienią ub.r. cykl „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”. TVP2 w czasie jego emisji przegrywa ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.
więcej
|
Stacja Fox News zapłaciła 13 milionów dolarów za milczenie kobiet molestowanych przez Billa O'Reilly
Według nieoficjalnych informacji stacja Fox News płaciła kobietom zatrudnionym w niej na różnych stanowiskach za to, by nie oskarżały publicznie Billa O’Reilly o dokonywane przez niego akty molestowania seksualnego. Za milczenie ofiar Fox News zapłaciła w sumie 13 milionów dolarów.
więcej
|
Gotowanie przed siedzibą Telewizji Polskiej przeciw rezygnacji z programów Roberta Makłowicza (wideo)
W niedzielę przed siedzibą Telewizji Polskiej przy ul. Woronicza w Warszawie zorganizowano happening z gotowaniem. To wyraz sprzeciwu wobec zerwania przez nadawcę współpracy z Robertem Makłowiczem.
więcej
|
Małe sieci kablowe protestują przeciw ,,monopolistycznym praktykom niektórych nadawców"
Grupa 16 niewielkich sieci kablowych wystosowała wspólny protest przeciw działaniom niektórych nadawców telewizyjnych. Zarzucają im m.in. zmuszanie operatorów do zawierania umów pakietowych, podnoszenie cen za kanały bez gwarancji jakości oraz faworyzowanie większych operatorów.
więcej
|
Ponad 200 skarg do KRRiT na reality-show ,,Undressed: randka w łóżku" w TLC
W ub.r. do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przysłano ponad 200 skarg dotycząch programu „Undressed: randka w łóżku” w TLC. KRRiT przeprowadziła w tej sprawie postępowanie wspólnie z brytyjskim regulatorem Ofcom.
więcej
|
12,1 tys. identycznych petycji do KRRiT o odebranie koncesji TVN i TVN24
W ub.r. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymała 12,1 tys. skarg identycznej treści o cofnięcie koncesji kanałom TVN i TVN24. W ostatnim czasie KRRiT upomniała nadawcę w sprawie pomylenia pilota na premierze filmu „Smoleńsk”, materiałów w „Faktach” i reportażu w „Czarno na białym” o katastrofie smoleńskiej.
więcej
|
MTV Polska kręci scripted-docu ,,Taka sytuacja"
Stacja MTV Polska rozpoczęła prace na planie do nowej lokalnej produkcji pt. „Taka sytuacja”. Będzie to serial typu scripted-docu, w którym wystąpią młodzi ludzie.
więcej
|
Kinga Rusin, Piotr Kraśko, Filip Chajzer, Małgorzata Rozenek-Majdan, Radosław Majdan w ,,Milionerach"
Z okazji Świąt Wielkanocnych TVN pokaże dwa specjalne odcinki teleturnieju „Milionerzy”. Walkę o milion zł stoczą w nich gwiazdy TVN, a wygrane przekazane zostaną na cele charytatywne.
więcej
|
Polsat zwiększa liczbę emisji programu ,,Graffiti"
Program Polsatu News „Graffiti”, który do tej pory pokazywany był w dni powszednie o godz. 8.50, od 3 kwietnia 2017 roku emitowany będzie również o godz. 17.30.
więcej
|
Toya dostępna jest już w Krakowie
Od 3 kwietnia br. usługi operatora cyfrowej telewizji Toya dostępne są w Krakowie. Jest to możliwe dzięki połączeniu z lokalną, krakowską firmą T-Mont, której Toya od kilku lat dostarczała usługę dostępu do telewizji cyfrowej i usług mobilnych.
więcej
|
Zbigniew Badziak: TVP potrzebuje czasu i determinacji, by ,,Dzień dobry Polsko" osiągnęło pozycję ,,Kawy czy herbaty?"
- Jak pokazują dane po pierwszych tygodniach emisji, „Dzień dobry Polsko”, pomimo atrakcyjnej i nowoczesnej scenografii, znanych i doświadczonych prowadzących, potrafiących zaangażować widza, na swój sukces musi poczekać. Odbudowanie widowni pasma, aby mogła się zbliżyć do obecnej widowni „Pytania na śniadanie”, może potrwać przez przynajmniej dwie-trzy ramówki - uważa Zbigniew Badziak z 38PR & Content Communication.
więcej
|
Polsat liderem oglądalności, TVN24 na czele kanałów tematycznych (top 155 kanałów)
W lutym br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowości najwyżej uplasowała się 8TV. Ranking top 155 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Pilotowy odcinek ,,Rolnik szuka żony 4" w Wielkanoc w TVP1
W Niedzielę Wielkanocną 16 kwietnia br. TVP1 wyemituje pilotowy odcinek czwartej edycji reality-show „Rolnik szuka żony”. Widzowie obejrzą prezentacje dziesięciu osób, które zawalczą o udział w programie.
więcej
|
Neil Patrick Harris poprowadzi teleturniej "Genius Junior" w NBC
Neil Patrick Harris zostanie gospodarzem teleturnieju "Genius Junior". Program realizować będzie amerykańska telewizja NBC.
więcej
|
Zarząd Telewizji Polskiej oburzony prześladowaniem dziennikarzy TV Biełsat, oferuje im pomoc
Zarząd Telewizji Polskiej wyraził oburzenie „prześladowaniem dziennikarzy relacjonujących protesty w Mińsku, w tym dziennikarzy współpracujących z TV Biełsat”, potępiając za to białoruskie władze. TVP zapewnia, że pomoże represjonowanym dziennikarzom.
więcej
|
Milicja zarekwirowała sprzęt z redakcji TV Biełsat w Mińsku
Białoruscy milicjanci w piątek rano zaczęli rewizję w dwóch biurach TV Biełsat w Mińsku. Pracownikom stacji pokazali nakaz prokuratorski dotyczący sprawy sądowej, w której stację oskarżono o kradzież znaku towarowego.
więcej
|
|
|
Gdańsk szuka agencji do kampanii reklamowej do turystów spoza Polski
Władze Gdańska planują kampanię promocyjną skierowaną do turystów w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Danii, Norwegii i Szwecji. Przeznaczą na nią 500 tys. zł.
więcej
|
Omnicom wprowadza system dobierający odpowiednie filmy na YouTube do reklam marek
Koncern reklamowy Omnicom uruchomił własny system oceniający na YouTube publikowane tam treści i dobierający je do reklam swoich klientów. To odpowiedź na zjawisko pojawiania się reklam marek obok filmów propagujących ekstremizm.
więcej
|
T-Mobile z Bogusławem Lindą promuje 20 GB internetu za darmo dla klientów innych sieci (wideo)
T-Mobile Polska rozpoczął drugą odsłonę promocji, w ramach której daje użytkownikom darmowy pakiet 20 GB internetu mobilnego. Ofertę wspiera kampania reklamowa z udziałem Bogusława Lindy.
więcej
|
Raiffeisen Polbank zaczyna promocję ,,#Korzystaj", w reklamach trenerka fitness Adrianna Palka (wideo)
Raiffeisen Polbank rozpoczyna kampanię reklamującą uruchomiony właśnie program zakupowy „#Korzystaj”. Bohaterką reklam - przygotowanych przez GPD Agency i Starcom - jest trenerka fitness Adrianna Palka.
więcej
|
Katarzyna Bujakiewicz twarzą reklamową kosmetyków Be Organic (wideo)
Rozpoczęła się pierwsza telewizyjna kampania reklamowa kosmetyków marki Be Organic. Jej ambasadorką jest aktorka Katarzyna Bujakiewicz. Za działania reklamowe odpowiadają firmy Blue 449 i Tururu.
więcej
|
Mediavest zamiast MullenLowe Mediahub zajmie się obsługą mediową Selgros Cash&Carry
Dom mediowy Mediavest, należący do Publicis Media wygrał przetarg firmy Transgourmet Polska na obsługę budżetu marketingowego sieci sklepów Selgros Cash&Carry w zakresie planowania i zakupu mediów. Wcześniej sieć współpracowała w tym zakresie z MullenLowe Mediahub.
więcej
|
Sylwia Milczarek za Mariolę Sobieraj dyrektor finansową w Leo Burnett Warsaw
Od maja Sylwia Milczarek będzie zarządzać finansami w agencji reklamowej Leo Burnett Warsaw. Na tym stanowisku zastąpi Mariolę Sobieraj, dotychczasową dyrektor ds. finansów agencji.
więcej
|
PKO BP ze ściskaniem reklamuje pożyczkę konsolidacyjną Mini Ratka (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa pożyczki gotówkowej Mini Ratka podkreślająca, że w ramach tej oferty można skonsolidować raty pożyczek z innych banków. Akcję przygotowały firmy marketingowe Agencja Warszawa i Havas Media.
więcej
|
Paweł Kucharczyk zajmie się rozwojem produkcji wideo w Lemon Sky Always On
Agencja Lemon Sky Always On (należąca do J. Walter Thompson Group Poland) uruchomiła dział produkcji visual contentu. Zespół agencji wzmocnił reżyser Paweł Kucharczyk.
więcej
|
Reklamy tygodnia: Adidas, Kia Rio i Magne-B6 Active (wideo)
Tym razem w zestawieniu najlepszych naszym zdaniem reklam tygodnia znalazły się same lokalne produkcje. Są to; akcja promująca suplement diety Magne-B6 Active(należy do Sanofi), niestandardowe działania wspierające buty Blue Blast Adidasa oraz spoty reklamujące nowy samochód Kia Rio.
więcej
|
,,Usłysz swoje miasto" - dźwięki ulic Warszawy w kampanii BMW i3 (wideo)
W ramach kampanii reklamowej samochodu BMW i3 zrealizowano klip pod hasłem „Usłysz swoje miasto” pokazujący ruchliwe ulice Warszawy. Akcję przygotowały firmy marketingowe Change Serviceplan i Initiative Warszawa.
więcej
|
|
|
Mark Dekan i RASP chcą przeprosin i 100 tys. zł od ,,Warszawskiej Gazety" za tekst o wytycznych dla dziennikarzy
FreeDomMedia, wydawca „Warszawskiej Gazety”, otrzymał od Marka Dekana i Ringer Axel Springer Polska wezwanie do publikacji przeprosin i zapłaty 100 tys. zł na cel społeczny za publikację tekstu informującego, że niedawny list Dekana do pracowników RASP zawierał wytyczne i wskazówki oraz że Dekan jest nadzorcą polskiej prasy. Wydawca uznaje te zarzuty za całkowicie bezpodstawne i jest przygotowany do procesu.
więcej
|
Michał Kolanko z 300polityka.pl i Joanna Ćwiek-Świdecka przechodzą do ,,Rzeczpospolitej", odchodzi Ewa Usowicz
Do działu krajowego „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) dołączyli dziennikarze Michał Kolanko (poprzednio pracował m.in. w 300polityka.pl i „Newsweeku” oraz Joanna Ćwiek-Świdecka (wcześniej m.in. w „Polska The Times” i „Gazecie Wyborczej”). Z dziennika odchodzi tymczasem Ewa Usowicz, wicenaczelna.
więcej
|
"Newsweek" musi przeprosić prezesa Portu Lotniczego Gdańsk za słowa o "kolesiostwie" i "dojeniu kasy"
Sąd Najwyższy potwierdził wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie: tygodnik "Newsweek" (Ringier Axel Springer Polska) musi przeprosić prezesa Portu Lotniczego Gdańsk za naruszenie jego dóbr osobistych. Sprawa dotyczy artykułu sprzed pięciu lat, w którym opisano zatrudnienie Michała Tuska w Porcie Lotniczym.
więcej
|
Agnieszka Gruszczyńska-Hyc redaktor naczelną Urzadzamy.pl, odchodzi Dominika Olszyna
Agnieszka Gruszczyńska–Hyc, redaktor naczelna miesięcznika „M jak mieszkanie” (ZPR Media), została także szefową portalu Urzadzamy.pl. Z firmy odchodzi Dominika Olszyna.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" z największym spadkiem sprzedaży kioskowej. ,,Rzeczpospolita" i ,,Parkiet" na plusie
Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w styczniu br. był „Fakt”. Większość dzienników odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Zyskały tylko „Rzeczpospolita” i „Gazeta Giełdy Parkiet” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wydawca ,,Do Rzeczy" uruchomił serwis SuperHistoria.pl, szefem Marcin Bartnicki
Ruszył serwis SuperHistoria.pl skupiający się na tematyce XX wieku. Wydawcą witryny jest firma Orle Pióro, właściciel pism „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, a redaktorem prowadzącym - Marcin Bartnicki, poprzednio związany z Wirtualną Polską.
więcej
|
Fake news to szansa dla rzetelnego dziennikarstwa, ale potrzebna edukacja odbiorców
Charlie Beckett, ekspert rynku medialnego twierdzi, że zjawisko fake news może spowodować wzrost zainteresowania sprawdzonymi treściami i powrót do łask rzetelnej sztuki dziennikarskiej. Polscy wydawcy i dziennikarze są podzieleni w ocenie szans na zwycięstwo zawodowego dziennikarstwa nad fake news. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl jedni są umiarkowanymi optymistami, a dla innych teza Becketta jest „intelektualnie atrakcyjna, ale nieprawdziwa”.
więcej
|
3387 zł brutto to podstawowe wynagrodzenie dziennikarza
Przeciętne wynagrodzenie dziennikarzy waha się od 3387 zł brutto w firmach zatrudniających do 50 osób, przez 4000 zł brutto tam gdzie pracuje ponad 250 osób, po 4147 zł w przypadku firm zatrudniających od 50 do 249 osób - wynika z raportu Sedlak & Sedlak.
więcej
|
,,Kobieta i Życie" z najwyższą sprzedażą w 2016 roku (top 150 miesięczników)
Na czele średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników w zeszłym roku znalazła się „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Ranking 150 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
"Gala" zmienia layout i logo. Będzie więcej wywiadów i modowych inspiracji
W poniedziałek, 3 kwietnia, ukaże się odświeżone wydanie magazynu "Gala" (Burda International Polska). Od bieżącego numeru począwszy pismo zamieszczać będzie więcej wywiadów z gwiazdami, poszerzy niektóre działy, odświeży layout i logo.
więcej
|
Jacek Żakowski kpi z wazeliny od czytelników ,,GPC": przysyłajcie więcej, zlicytujemy ją na porządne dziennikarstwo
Dziennikarz „Polityki” Jacek Żakowski poinformował, że jako jeden z czołowych działaczy Towarzystwa Dziennikarskiego dostał 13 opakowań wazeliny od czytelników „Gazety Polskiej Codziennie”. - Przysyłajcie jak najwięcej wazeliny, my całą ją zlicytujemy na Allegro i będzie na porządne dziennikarstwo - zapowiedział.
więcej
|
SDP apeluje do władz Białorusi, oburzone zatrzymaniami i zastraszaniem dziennikarzy
Zarząd główny Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich zaapelował o natychmiastowe uwolnienie dziennikarzy, zamykanych w aresztach na Białorusi za relacjonowanie protestów w tym kraju. - To poważne naruszenie zasady wolności mediów - czytamy w apelu. Podobną opinię wyraziło Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP.
więcej
|
Nowy numer rocznika "Made in Poland" przynosi informacje dla branży IT i bankowości
Na rynku ukazał się nowy numer anglojęzycznego rocznika "Made in Poland" (Grupa Valkea Media). Skierowany jest do zagranicznych inwestorów, chcących rozwinąć biznes w Polsce. Przygotował go zespół redakcyjny magazynu "Warsaw Business Journal".
więcej
|
,,Dziennik Gazeta Prawna" z dodatkami dla maturzystów
Od poniedziałku 3 kwietnia br. przez trzy kolejne dni do części nakładu „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) dołączane będą książki z testami i arkuszami maturalnymi.
więcej
|
|
|
Stanisław Skarżyński rezygnuje z funkcji wicenaczelnego serwisu Oko.press
Stanisław Skarżyński nie jest już zastępcą redaktora naczelnego serwisu Oko.press. Pozostaje jednak członkiem redakcji. - Uznaliśmy wspólnie, że tak będzie najlepiej - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Piotr Pacewicz, redaktor naczelny.
więcej
|
Omnicom wprowadza system dobierający odpowiednie filmy na YouTube do reklam marek
Koncern reklamowy Omnicom uruchomił własny system oceniający na YouTube publikowane tam treści i dobierający je do reklam swoich klientów. To odpowiedź na zjawisko pojawiania się reklam marek obok filmów propagujących ekstremizm.
więcej
|
Rynek przeglądarek internetowych: dominacja Chrome, spadek Firefoxa
Google Chrome to zdecydowanie najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie i w Polsce. W naszym kraju kontroluje ona ponad dwie trzecie rynku.
więcej
|
Wydawca ,,Do Rzeczy" uruchomił serwis SuperHistoria.pl, szefem Marcin Bartnicki
Ruszył serwis SuperHistoria.pl skupiający się na tematyce XX wieku. Wydawcą witryny jest firma Orle Pióro, właściciel pism „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, a redaktorem prowadzącym - Marcin Bartnicki, poprzednio związany z Wirtualną Polską.
więcej
|
Facebook w Polsce: liderem Facebook for Every Phone przed Play oraz Sercem i Rozumem
Facebook for Every Phone to niezmiennie najpopularniejsza strona wśród polskich użytkowników Facebooka. Wyprzedza ona Play oraz Serce i Rozum. W grupie profili mediowych liderem jest Radio Eska.
więcej
|
Fake news to szansa dla rzetelnego dziennikarstwa, ale potrzebna edukacja odbiorców
Charlie Beckett, ekspert rynku medialnego twierdzi, że zjawisko fake news może spowodować wzrost zainteresowania sprawdzonymi treściami i powrót do łask rzetelnej sztuki dziennikarskiej. Polscy wydawcy i dziennikarze są podzieleni w ocenie szans na zwycięstwo zawodowego dziennikarstwa nad fake news. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl jedni są umiarkowanymi optymistami, a dla innych teza Becketta jest „intelektualnie atrakcyjna, ale nieprawdziwa”.
więcej
|
Wirtualna Polska wprowadza stały magazyn weekendowy
Portal Wirtualna Polska uruchomił na stałe weekendowy magazyn z reportażami, felietonami i wywiadami dotyczącymi różnych dziedzin. Teksty z magazynu będą w soboty i niedziele promowane na stronie głównej WP.pl.
więcej
|
|
|