|
|
|
|
|
|
|
Robert Makłowicz po rozstaniu z TVP nie przechodzi na razie do innej telewizji
Po zakończeniu w atmosferze sporów współpracy z Telewizją Polską Robert Makłowicz w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zdradza, że nie ma konkretnych planów na przyszłość, a zerwanie umowy jest rodzajem rewanżu nadawcy za publiczne wypowiedzi autora programów kulinarnych. - Obecnie nie prowadzę rozmów z żadną stacją - podkreśla Makłowicz. Tymczasem Telewizja Polska zapowiada pozwanie Makłowicza o ochronę dóbr osobistych.
więcej
|
Robert Więckiewicz i Cezary Pazura zagrają w nowym serialu HBO Polska ,,Ślepnąc od świateł"
HBO Polska pracuje nad miniserialem „Ślepnąc od świateł” na podstawie książki Jakuba Żulczyka. W produkcji występują Cezary Pazura i Robert Więckiewicz - nieoficjalnie ustalił się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wystartował nowy kanał Golf Channel Polska. Jego założycielem Marek Sowa
W sobotę, 18 marca br. rozpoczął nadawanie nowy kanał sportowo-lifestylowy Golf Channel Polska, którego współzałożycielem jest Marek Sowa - były prezes m.in. Agory i UPC Polska. Stacja nadaje przez 24 godziny na dobę z polskim komentarzem, a także w jakości HD. Kanał jak na razie dostępny jest w ofercie Cyfrowego Polsatu.
więcej
|
Grupa 4fun Media z 38,2 mln zł wpływów i 1,17 mln zł zysku, mocno w górę reklama zewnętrzna i Bridge2fun
W ub.r. Grupa 4fun Media zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 54 proc. do 38,16 mln zł i spadek zysku netto o 58,6 proc. do 1,17 mln zł. Bardzo mocno zwiększyły się wpływy firmy z reklamy zewnętrznej i usług agencji reklamowej Bridge2fun, natomiast wpływy z reklamy telewizyjnej zwiększyły się o 11 proc.
więcej
|
,,Nasz nowy dom" stracił 350 tys. widzów. Polsat przegrywa z konkurencją
Ósmą edycję prowadzonego przez Katarzynę Dowbor reality-show „Nasz nowy dom” śledzi średnio 1,53 mln osób. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. produkcja straciła 350 tys. widzów. Polsat w czasie emisji programu zajmuje czwarte miejsce w rynku telewizyjnym.
więcej
|
1,8 mln widzów serialu ,,Przyjaciółki 9". Oglądalność rośnie z odcinka na odcinek
Najnowszy sezon „Przyjaciółek” ogląda średnio 1,77 mln osób. W porównaniu do siódmej serii, nadawanej rok temu, produkcja straciła 200 tys. widzów. Polsat w czasie emisji serialu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
więcej
|
,,Ojciec Mateusz" stracił 820 tys. widzów, ale TVP1 dalej liderem
17. sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 3,68 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 15. serii, widownia produkcji spadła o 820 tys. oglądających. Serial nadal daje TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego w 4+, ale w 16-49 stacja przegrywa z TVN.
więcej
|
,,Policjantki i policjantki" hitem TV4, serial śledzi 1,9 mln osób
Szósty sezon „Policjantek i policjantów” ogląda średnio 1,93 mln widzów. Względem czwartej edycji, emitowanej rok temu, serial zyskał 430 tys. widzów. Czwórka w czasie jego emisji m.in. wygrywa z Polsatem, a w grupie DVB-T 16-49 stacja jest liderem rynku.
więcej
|
Anna Popek szefową PAP Life w Polskiej Agencji Prasowej, pozostanie w programach TVP
Dziennikarka i prezenterka Telewizji Polskiej Anna Popek została szefową PAP Life, działu lifestylowego Polskiej Agencji Prasowej. Nadal będzie prowadziła programy w TVP.
więcej
|
10. urodziny portalu tvn24.pl. ,,Nowoczesna telewizja nie może istnieć bez części internetowej"
Należący do Grupy TVN portal informacyjny tvn24.pl obchodzi dziesiąte urodziny. - 10 lat portalu TVN24 i jego sukces pokazuje, że nowoczesna telewizja nie może istnieć bez swojej części internetowej. Będziemy ją dalej mocno rozwijać - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Samul, dyrektor departamentu programów i nowych mediów TVN24.
więcej
|
Represje wobec dziennikarzy TV Biełsat za pokazywanie protestów przeciwko białoruskiej władzy
Władze przeprowadziły w weekend zatrzymania ekip telewizji Biełsat w czterech różnych miastach na terenie całej Białorusi. Dziennikarzy po kilku godzinach przesłuchań zwalniano, lecz - według relacji niezależnych mediów - doszło także do pobicia jednej z operatorek i reportera, a współpracowniczce TV zagrożono odebraniem dziecka.
więcej
|
Spadł zysk netto Kino Polska TV. "Uruchomienie Zoom TV odbiło się na wynikach"
Kino Polska TV - producent kanałów telewizyjnych Kino Polska, Stopklatka i Zoom TV - odnotowało 13,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w 2016 r. wobec 17,83 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
więcej
|
Telewizja Polska pozywa Roberta Makłowicza o ochronę dóbr osobistych
W przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl oświadczeniu Telewizja Polska zapowiada pozwanie Roberta Makłowicza o ochronę dóbr osobistych TVP i zaatakowanych w wypowiedziach współpracowników spółki. - TVP nie może tolerować sytuacji, w której autor finansowanego i promowanego przez nią przez lata programu burzy zasady lojalności i współpracy - przekazuje centrum informacji TVP.
więcej
|
Reżyserka z TVP zarzuca Robertowi Makłowiczowi, że znał scenariusz spotu i obrażał dziennikarzy. Makłowicz: to czysta nieprawda
Reżyserka Ewa Świecińska z redakcji opraw Telewizji Polskiej zarzuciła Robertowi Makłowiczowi, że na planie spotu autopromocyjnego TVP obrażał dziennikarzy i szefową „Wiadomości” oraz że znał scenariusz spotu. - To czysta nieprawda, kompletny absurd. Fakt, że spot realizowała pani, która nie zajmuje się marketingiem, lecz polityką - bo filmy „Smoleńsk” i „Pucz” nie są filmami marketingowymi - świadczy najlepiej o jej zamiarach - komentuje to Robert Makłowicz.
więcej
|
Nielsen w tym roku wprowadzi w Polsce narzędzie mierzące zasięg treści wideo w internecie
Firma badawcza Nielsen planuje uruchomić jeszcze w tym roku w naszym kraju nowe narzędzie - produkt digital umożliwiający pomiar zasięgu treści wideo w internecie. Dzięki temu Polska będzie jednym z pierwszych rynków w Europie, na którym klienci będą mogli korzystać z rozwiązania Total Audience.
więcej
|
Akson Studio o konkursie ,,Less is more". ,,10 tys. zł nie będzie jedynym wynagrodzeniem"
Scenarzysta, który wygra konkurs „Less is more” dostanie nie tylko 10 tys. zł nagrody gwarantowanej regulaminem, lecz także (jeśli serial wejdzie do produkcji) tantiemy od organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi - informuje Wirtualnemedia.pl Jan Kwieciński z Akson Studio.
więcej
|
Koniec programu ,,Makłowicz w podróży". TVP zrywa umowę z Robertem Makłowiczem
Telewizja Polska rozwiązała umowę z Robertem Makłowiczem, który był gospodarzem programu „Makłowicz w podróży” i współtworzył show kulinarne „Bake off - Ale ciacho!” w TVP2.
więcej
|
Otwarte okno kanałów BBC w Cyfrowym Polsacie
Do 9 maja br. abonenci Cyfrowego Polsatu nieposiadający w swojej ofercie kanałów z grupy BBC (BBC Brit HD, BBC Earth HD, BBC Lifestyle HD, CBeebies i BBC HD) mogą je oglądać w ramach otwartego okna.
więcej
|
|
|
Grupa 4fun Media z 38,2 mln zł wpływów i 1,17 mln zł zysku, mocno w górę reklama zewnętrzna i Bridge2fun
W ub.r. Grupa 4fun Media zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 54 proc. do 38,16 mln zł i spadek zysku netto o 58,6 proc. do 1,17 mln zł. Bardzo mocno zwiększyły się wpływy firmy z reklamy zewnętrznej i usług agencji reklamowej Bridge2fun, natomiast wpływy z reklamy telewizyjnej zwiększyły się o 11 proc.
więcej
|
Małgorzata Rozenek-Majdan reklamuje ,,wiosenne porządki" z Biedronką (wideo)
Sieć sklepów Biedronka zaczyna promocję pod hasłem „Wiosenne porządki”, którą wspiera kampania reklamowa z udziałem Małgorzaty Rozenek-Majdan. Akcja jest zaplanowana na dwa tygodnie.
więcej
|
Ponad 1,3 mln zł wyda Energa na akcję ,,Planeta Energii"
Na tegoroczną, siódmą edycję akcji edukacyjnej pod hasłem „Planeta Energii” firma Energa SA przeznaczy ponad 1,33 mln zł. Na zlecenie spółki zrealizuje ją spółka D&M Adventure.
więcej
|
Rozmowa syna z matką o nauce programowanie w kampanii MEN ,,Dobra szkoła" (wideo)
Ministerstwo Edukacji Narodowej rozpoczęło kolejny etap kampanii informacyjnej dotyczącej reformy edukacji. Tym razem resort w działaniach pod hasłem „Dobra szkoła” kładzie nacisk na umiejętności informatyczne uczniów.
więcej
|
Bogusław Linda reklamuje promocję T-Mobile z 20 GB internetu gratis (wideo)
Nowa kampania reklamowa T-Mobile Polska z udziałem Bogusława Lindy podkreśla, że ta sieć kolejny raz otrzymała certyfikat Best In Test oraz że w obecnej promocji daje wszystkim użytkownikom po 20 GB internetu mobilnego do wykorzystania przez minimum 30 dni.
więcej
|
,,Wolno wolno" w reklamach piwa Leżajsk Chmielowe i Pszeniczne (wideo)
Rozpoczęła się kolejna kampania reklamowa piwa Leżajsk (produkowanego przez Grupę Żywiec) pod hasłem „Wolno wolno”. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają firmy marketingowe Just, Film Produkcja, Focus Media Group, Roots PR i Mediavest.
więcej
|
Magdalena Różczka w wiosennej kampanii promuje Perfecta Fenomen C (wideo)
Dax Cosmetics rozpoczął wiosenną kampanię reklamową linii kosmetyków do pielęgnacji twarzy Perfecta Fenomen C. Działania z udziałem aktorki Magdaleny Różczki przygotowały agencje Opus B i Codemedia.
więcej
|
Anna Ibisz-Nowak w stylu ,,Pani Gadżet" promuje Winiary
Anna Ibisz-Nowak, prowadząca w TVN Style program „Pani Gadżet” promuje w najnowszej kampanii reklamowej marki Winiary (należy do Nestle Polska) jedną z nowości produktowych z serii „Pomysł na...”.
więcej
|
Play, Asus, LG i Sprite partnerami Polskiej Ligi Esportowej
Polska Liga Esportowa, której pierwszy sezon zasadniczy startuje w kwietniu 2017 roku pozyskała nowych partnerów. Głównym partnerem wydarzenia oraz internetowych transmisji będzie Play, od strony sprzętowej ligę wesprą Asus i LG. Zaangażowanie w projekt deklaruje także marka Sprite. Łączna pula nagród w rozgrywkach wynosi 240 tysięcy złotych.
więcej
|
Polski sektor handlowy w ub.r. wydał na reklamy ponad 1 mld zł, liderem Lidl przed Metro Group i Terg
Sektor handlowy w Polsce przeznaczył na promocję w 2016 r. ponad 1/4 więcej środków niż w 2015 r. Inwestycje przekroczyły 1 mld zł - wynika z analizy Codemedia.
więcej
|
Świat wymarzonej pracy w kampanii OLX.pl (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa serwisu OLX.pl (należącego do Naspers Classifieds) promująca jego ofertę ogłoszeń o pracę. Akcję przygotowały agencja reklamowa Walk i dom mediowy Universal McCann.
więcej
|
Michał Nowosielski: PiS jest partią populistyczną, więc ma gdzieś wizerunek Polski w świecie
PiS jest partią populistyczną, więc ma gdzieś wizerunek Polski w świecie, pod warunkiem, że nie odbiera mu to elektoratu na własnym podwórku. Ma też w tym samym miejscu tę część elektoratu, która nigdy na niego nie zagłosuje. Problemem PiS-u nie było zepsucie wizerunku Polski w świecie, lecz towarzyszący wszystkim działaniom i wypowiedziom naszych przedstawicieli coraz silniejszy swąd kompletnej wtopy - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Michał Nowosielski, były dyrektor kreatywny agencji BBDO Warszawa, Ogilvy, Publicis.
więcej
|
Reklamy tygodnia: Heinz, Komfort, ,,Wybieram pomoc" (wideo)
Do cotygodniowego zestawienia najlepszych reklam ostatnich dni tym razem wytypowaliśmy dwie kampanie polskie i jedną zagraniczną. Są to działania reklamowe sieci sklepów Komfort i rządowa kampania społeczna „Wybieram pomoc” oraz prowadzona w Nowym Jorku akcja reklamowa „Pass the Heinz”.
więcej
|
Ronaldo, Bale, Ramos, Benzema i Marcelo z Realu Madryt na samolocie Emirates
Linie Emirates, główny sponsor Realu Madryt, zaprezentowały nową kalkomanię z wizerunkami piłkarzy hiszpańskiego klubu na kadłubie samolotu Airbus A380.
więcej
|
|
|
Projekt ustawy repolonizującej media trafia do Sejmu. Ma zostać uchwalony do lipca
Przygotowywany przez resort kultury i dziedzictwa narodowego projekt ustawy regulującej polski rynek medialny trafi w czwartek pod obrady sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Propozycję nowego prawa ministerstwo ma poddać pod głosowanie sejmowe do końca czerwca.
więcej
|
Krzysztof Skowroński: List Marka Dekana podważa wiarygodność mediów, za które odpowiada
- Nie będę osądzał sumień dziennikarskich, ale apeluję, żeby dziennikarze patrzyli na świat i próbowali go nazywać zgodnie z prawdą - tak Krzysztof Skowroński, prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, skomentował list prezesa Ringier Axel Springer Media AG do polskich pracowników koncernu.
więcej
|
,,Murator" z nową makietą
W sprzedaży ukazał się kwietniowy numer miesięcznika „Murator” (ZPR Media SA), w którym wprowadzono zmiany w layoucie.
więcej
|
Grupa PMPG Polskie Media: w 2016 r. wzrost przychodów gotówkowych i barterowych przy stałej bazie kosztowej
Grupa PMPG Polskie Media zamknęła 2016 rok z przychodami ze sprzedaży na poziomie 57 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 9,5 mln zł, a wynik EBITDA to 10,1 mln zł - wynika z wstępnych wyników szacunkowych, opublikowanych przez grupę kapitałową.
więcej
|
,,CD Action" najchętniej kupowany magazynem komputerowym i o grach w 2016 roku
W 2016 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach znalazł się „CD Action”. Wszystkie tytuły w zestawieniu odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format”.
więcej
|
Anna Popek szefową PAP Life w Polskiej Agencji Prasowej, pozostanie w programach TVP
Dziennikarka i prezenterka Telewizji Polskiej Anna Popek została szefową PAP Life, działu lifestylowego Polskiej Agencji Prasowej. Nadal będzie prowadziła programy w TVP.
więcej
|
Magdalena Rosłaniec nie jest już sekretarzem redakcji magazynu ,,Logo"
Magdalena Rosłaniec nie jest już sekretarzem redakcji miesięcznika „Logo” (Agora). - Zajmuje się teraz innymi projektami wydawniczymi - mówi nam Nina Graboś, dyrektor do spraw komunikacyjnych Agory.
więcej
|
Onet-RASP: po liście Marka Dekana niespotykany i bezpodstawny atak mediów publicznych, propaganda rzeczniczki PiS
Grupa Onet-RAS Polska podkreśla, że ujawniony w czwartek list Marka Dekana do jej pracowników nie zawierał instrukcji ani nie wywierał presji na dziennikarzy, jak opisywać wydarzenia polityczne. Firma ocenia, że stała się obiektem „niespotykanego ataku mediów publicznych, zwłaszcza TVP1”. Komentującym sprawę politykom m.in. rzeczniczce PiS Beacie Mazurek, zarzuca propagandę.
więcej
|
Pisma plotkarskie w czołówce sprzedaży tygodników w 2016 roku (top 50)
Zdecydowanie najwyższą sprzedaż wśród wszystkich tygodników wydawanych w Polsce notują pisma yellow, które zdominowały czołówkę zestawienia - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
MSZ zaniepokojony listem szefa Ringier Axel Springer Media, sprawą zajmie się sejmowa komisja kultury
Ministerstwo Spraw Zagranicznych zwróci się do zagranicznych partnerów, prawdopodobnie władz Niemiec i Szwajcarii, z prośbą o wyjaśnienia dotyczące listu, który szef Ringier Axel Springer Media skierował do pracowników polskiego oddziału firmy. Sprawą zajmie się również sejmowa komisja kultury i środków masowego przekazu.
więcej
|
Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP o liście prezesa Ringier Axel Springer Media: bulwersująca próba wymuszenia linii redakcyjnej
Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP wyraziło zaniepokojeniem ujawnionym w czwartek listem prezesa Ringier Axel Springer Media do pracowników Grupy Onet-RAS Polska. Według organizacji list narusza niezależność redakcji oraz „wydaje się próbą wymuszenia przyjęcia przez poszczególne redakcje i ich pracowników prezentowanej w nim optyki politycznej, interpretacji, poglądów”.
więcej
|
Towarzystwo Dziennikarskie przeprasza Niemców za okładkę ,,Gazety Polskiej" i krytykę listu prezesa RASM
Towarzystwo Dziennikarskie skierowało list otwarty do dziennikarzy i opinii publicznej w Niemczech, w którym wyraziło przeprosiny i ubolewanie z powodu „nikczemnej kampanii propagandowej”. Za jej przejawy uznało m.in. okładkę obecnego numeru „Gazety Polskiej” i krytykę listu prezesa Ringier Axel Springer Media do pracowników polskiego oddziału firmy.
więcej
|
Dziennikarze o liście szefa Ringier Axel Springer Media do pracowników: skandal czy bezpodstawny atak ,,Wiadomości"?
Część dziennikarzy uważa, że list prezesa Ringier Axel Springer Media do pracowników polskiego oddziału firmy oceniający reelekcję Donalda Tuska na szefa Rady Europejskiej, to skandaliczne naruszenie niezależności dziennikarzy. - Putiniada w stylu TVP. Nikt w tej firmie nikomu nie daje żadnych instrukcji. Nie było nigdy nawet cienia sugestii. PiS kontra wolne media - ocenia natomiast Tomasz Lis, redaktor naczelny „Newsweek Polska”.
więcej
|
|
|
Pieniądze ze zbiórki na seicento trafią na cel charytatywny
21-latek, który miał kolizję z autem premier Beaty Szydło, zrezygnuje ze zbieranych dla niego pieniędzy i przeznaczy je na cele charytatywne - informuje portal Wirtualnemedia.pl adwokat mężczyzny, Władysław Pociej. Dzisiaj zostanie uruchomione konto, na które wpłyną pieniądze.
więcej
|
Marki wycofują z YouTube'a i Google swoje reklamy zamieszczane przy ekstremistycznych treściach
„The Guardian”, Domino’s Pizza, Hyundai i Sainsbury znalazły się wśród marek, które wycofały swoje reklamy z brytyjskiej wersji YouTube’a oraz z sieci Google Display Network. Powodem jest pojawianie się reklam przy kontrowersyjnych, ekstremistycznych treściach wspierających terroryzm czy antysemityzm. Google obiecuje wprowadzenie mechanizmów lepszej kontroli przekazu przez reklamodawców.
więcej
|
Netflix pozwoli pomijać czołówki w niektórych serialach
Według nieoficjalnych doniesień Netflix testuje opcję pozwalającą użytkownikowi na ominięcie podczas odtwarzania kolejnych odcinków seriali ich czołówki i początkowych napisów. Funkcja będzie dotyczyć tylko wybranych tytułów.
więcej
|
10. urodziny portalu tvn24.pl. ,,Nowoczesna telewizja nie może istnieć bez części internetowej"
Należący do Grupy TVN portal informacyjny tvn24.pl obchodzi dziesiąte urodziny. - 10 lat portalu TVN24 i jego sukces pokazuje, że nowoczesna telewizja nie może istnieć bez swojej części internetowej. Będziemy ją dalej mocno rozwijać - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Samul, dyrektor departamentu programów i nowych mediów TVN24.
więcej
|
Unia Europejska daje Facebookowi, Twitterowi i Google miesiąc na walkę z oszustwami w ich serwisach
Komisja Europejska wezwała największe platformy społecznościowe: Facebooka, Twittera i Google+ do wprowadzenia rozwiązań ograniczających pobieranie od użytkowników pieniędzy za wątpliwej jakości oferty i usługi. KE domaga się zarówno zmian w regulaminach serwisów, jak i bezpośrednich działań walczących z próbami oszustwa. Internetowi giganci mają miesiąc na przedstawienie odpowiednich projektów.
więcej
|
Polska branża muzyczna przeciw zakazowi geoblokowania, boi się wzrostu cen w serwisach streamingowych
Polska branża muzyczna protestuje przeciwko włączeniu muzyki w zakres stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zakazu geoblokowania. Według Związku Producentów Audio Video (ZPAV) objęcie zakazem utworów muzycznych spowoduje w Polsce drastyczny wzrost cyfrowych usług takicj jak Spotify, Deezer czy Tidal. Pod protestem skierowanym do polskich europosłów podpisało się 170 artystów.
więcej
|
Granice w social media, czyli najnowsza wizualizacja Łukasza Jakóbiaka (opinia)
W mediach zawrzało, a to za sprawą Łukasza Jakóbiaka, słynnego już mówcy motywacyjnego, znanego z internetowego show „20 metrów kwadratowych”. Miał on bowiem wystąpić w popularnym amerykańskim talk show Ellen DeGeneres. No i wystąpił... . Z tym, że było to studio-makieta, a w roli prowadzącej była Beata Skokowska - o granicy w social mediach pisze dla Wirtualnemedia.pl Daria Sobczak, content designer w Grupie Eskadra.
więcej
|
Globalny internet przyspiesza. Korea Płd. liderem, Polska na 39. miejscu z 12,4 Mb/s
Mieszkańcy Korei Południowej korzystają z najszybszego szerokopasmowego dostępu do internetu na świecie - wynika z najnowszego raportu firmy Akamai "The State of the Internet".
więcej
|
|
|