SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tomasz Lis przez osiem lat przyniósł TVP 160 mln zł

Tomasz Lis po ośmiu latach wkrótce odejdzie z Telewizji Polskiej w której prowadził program „Tomasz Lis na żywo”. Jak wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przez ten okres cennikowe wpływy z reklam przy jego talk-show wyniosły 160 mln zł.

Wraz z końcem stycznia wygasa kontrakt TVP z firmą produkującą program „Tomasz Lis na żywo”, który jest emitowany w Dwójce od lutego 2008 roku. Zakończenie współpracy z Tomaszem Lisem były już prezes TVP Janusz Daszczyński zasugerował w grudniu ub.r., deklarując, że programy publicystyczne powinny być realizowane przez nadawcę we własnym zakresie.

Pod koniec ostatniego wydania swojego programu w TVP2 Tomasz Lis pożegnał się z widzami, zaznaczając, że nie jest pewny, czy trzy zaplanowane jeszcze odcinki zostaną zrealizowane.

Pierwszy odcinek programu „Tomasz Lis na żywo” na antenie TVP2 nadany został w poniedziałek, 25 lutego 2008 roku o godz. 21.10. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że jego średnia widownia wyniosła 4,58 mln osób. Przełożyło się to na 31,13 proc. udziału Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Cały premierowy sezon audycji Tomasza Lisa (tj. w okresie od 25 lutego do 23 czerwca 2008 roku; emisja w poniedziałki o 21.10) śledziło średnio 3,15 mln widzów. Przełożyło się to odpowiednio na 23,12 proc. i 14,55 proc. udziału.

W kolejnych sezonach „Tomasz Lis na żywo” emitowany był już ok godz. 21.40 - 21.50, a jego widownia była mniejsza. Duży spadek nastąpił w sezonie 2012/2013 (wówczas strata w porównaniu do poprzedniej serii wyniosła 570 tys. oglądających), ale rok później program minimalnie zyskał widzów.

Średnia widownia obecnego sezonu programu (odcinki wyemitowane w okresie od 7 września 2015 roku do 4 stycznia 2015 roku) wyniosła dotychczas 2,11 mln osób. Przełożyło się to na 16,37 proc. udziału Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

W porównaniu do poprzedniego całego sezonu widownia programu wzrosła o 60 tys. oglądających, choć minimalnie zmalał jej udział w rynku w grupie komercyjnej. W sezonie 2014/2015 talk-show TVP2 śledziło bowiem 2,05 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 16,05 proc. oraz 9,68 proc. (więcej na ten temat).

Oglądalność sezon po sezonie

Sezon

Okres emisji

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

2007/2008

25-02-2008 - 23-06-2008

3 150 591

23,12%

14,55%

2008/2009

01.09.2008 - 15.06.2009

3 121 248

23,93%

14,22%

2009/2010

07.09.2009 - 07.06.2010

2 885 930

22,42%

14,18%

2010/2011

06.09.2010 - 06.06.2011

2 766 735

22,34%

14,65%

2011/2012

05.09.2011 - 04.06.2012

2 692 404

21,88%

14,41%

2012/2013

03.09.2012 - 10.06.2013

2 123 135

17,70%

12,00%

2013/2014

02.09.2013 - 09.06.2014

2 134 047

17,13%

10,78%

2014/2015

01.09.2014 - 08.06.2015

2 049 255

16,05%

9,68%

2015/2016

07.09.2015 - 04.01.2016

2 108 364

16,37%

9,61%

Największą widownię w obecnym sezonie zgromadziło wydanie z 19 października ub.r., które oglądało 2,68 mln widzów. W tym odcinku gośćmi Tomasza Lisa byli liderzy sześciu komitetów wyborczych, którzy debatowali po starciu Ewa Kopacz - Beata Szydło. Z kolei w drugiej części programu politolodzy: dr Anna Materska-Sosnowska, prof. Aleksander Smolar i prof. Radosław Markowski rozmawiali o starciach polityków i poprzednich dniach kampanii wyborczej.

Topowe odcinki programu „Tomasz Lis na żywo” w sezonie 2015/2016

Data

Godz.

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

19-10-2015

21:39:38

2 679 252

19,59%

04-01-2016

21:50:30

2 615 317

19,29%

14-12-2015

21:52:32

2 580 422

19,92%

TVP2 w paśmie emisji ostatniego sezonu audycji Tomasza Lisa jest liderem rynku telewizyjnego. W tym czasie drugie miejsce zajmuje Polsat z wynikiem na poziomie 13,99 proc., nadający wówczas głównie filmy fabularne. Trzeci jest TVN (11,06 proc.; gł. „Top model”, „Na językach”, „Życie bez wstydu” i filmy fabularne), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” radzi sobie TVP1 (6,47 proc.; liczne programy, m.in. filmy dokumentalne). Wśród widzów w grupie komercyjnej Dwójka jest dopiero trzecia. Wyprzedzają ją Polsat i TVN.

Widownia programu na tle konkurencji w obecnym sezonie

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP2 - Tomasz Lis na żywo

2 108 364

16,37%

9,61%

Polsat

1 801 886

13,99%

18,29%

TVN

1 423 950

11,06%

15,44%

TVP1

833 097

6,47%

5,04%

Sumaryczne wpływy reklamowe TVP2 wokół wszystkich premierowych odcinków programu Tomasza Lisa od 2008 roku wyniosły 159,41 mln zł. „Tomasz Lis na żywo” najwięcej zarobił z reklam w sezonie 2013/2014 - było to 22,42 mln zł. Z kolei wpływy z obecnej serii misyjnego formatu wyniosły jak na razie 7,53 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Wpływy sezon po sezonie

Sezon

Okres emisji

Wpływy (w mln zł)

 
 

2007/2008

25-02-2008 - 23-06-2008

8,34

 

2008/2009

01.09.2008 - 15.06.2009

21,80

 

2009/2010

07.09.2009 - 07.06.2010

20,20

 

2010/2011

06.09.2010 - 06.06.2011

20,30

 

2011/2012

05.09.2011 - 04.06.2012

20,34

 

2012/2013

03.09.2012 - 10.06.2013

20,30

 

2013/2014

02.09.2013 - 09.06.2014

22,42

 

2014/2015

01.09.2014 - 08.06.2015

18,18

 

2015/2016

07.09.2015 - 04.01.2016

7,53

 

Wpływy łączne

159,41

Tomasz Lis pod koniec ostatniego wydania swojej audycji w TVP2 zapowiedział również, że jego nowy program będzie emitowany także w poniedziałki wieczorem. Nie ujawnia natomiast na razie, gdzie będzie można go oglądać, nie zdradzając nawet, czy w innej stacji telewizyjnej, czy w internecie.

Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis przez osiem lat przyniósł TVP 160 mln zł

82 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
burak
Straty wizerunkowe są bezcenne, żeby zobaczyć o czym mówię wystarczy wejść na twittera pana Lisa i sobie poczytać przy kawce i się serdecznie pośmiać.
odpowiedź
User
Buraku
Buraku, nie zazdrość, mówimy o, TV i dochodach dzieki programowi, a nie Twitterze. Może przebijesz?
odpowiedź
User
.
To sobie teraz zarobi konkurencja :)
odpowiedź