SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

VoD.pl liderem. TVP.pl przed Playerem, Netflix przed Showmaxem i Iplą (ranking serwisów i aplikacji VoD)

Wśród legalnych serwisów VoD liderem pod względem zasięgu jest VoD.pl, a po względem liczby odsłon i czasu spędzanego przez internautów - VoD.TVP.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Netflix i WP.tv, a spory spadek - Player.pl.

W styczniu br. VoD.pl (Grupa Onet-RAS Polska) odwiedziło 3,99 mln realnych użytkowników (czyli 14,27 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na stronie 20,26 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 39 minut i 15 sekund (39:15) - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Od września ub.r. w serwisie są także dostępne treści z konkurencyjnych witryn Player.pl (Grupa TVN) i Ipla (Cyfrowy Polsat).

VoD.pl miał o 333 tys. użytkowników więcej i 5,1 mln odsłon mniej niż dział Premium serwisu CDA.pl, w którym odwiedzający spędził średnio 13:22 minuty. Na początku stycznia br. właściciel CDA.pl podał, że w płatnej oferty Premium, uruchomionej dwa lata temu, korzysta już ponad 100 tys. internautów.

Sekcja Premium Cda.pl jest jednocześnie najpopularniejszym w pełni płatnym serwisem VoD. W rankingu znalazły się jeszcze Netflix (z 1,72 mln użytkowników i 25,39 mln odsłon) i Showmax (1,53 mln użytkowników i 26,64 mln odsłon), a także HBOgo.pl i NCplusgo.pl skierowane tylko do klientów usług telewizyjnych HBO i nc+. Z Netflixa przeciętny odwiedzający korzystał przez 12:58 minuty, a z Showmaxa - przez 20:53 minuty.

Spośród wszystkich analizowanych platform najwięcej odsłon (43,83 mln) i najdłuższy średni czas spędzony przez internautów (trzy godziny i 39:31 minuty) zanotował VoD.TVP.pl. Serwis w maju ub.r. udostępniony w nowej odsłonie, w której pojawiło się m.in. kilkadziesiąt archiwalnych seriali. W styczniu br. bardzo dużą popularnością na stronie cieszyła się telenowela historyczna „Korona królów”.

Player.pl przy 2,01 mln internautów zanotował 24,26 mln odsłon oraz godzinę i 57:19 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. W listopadzie ub.r. w serwisie pojawiły się płatne pakiety ze stacjami HBO i Canal+.

Z kolei Ipla.tv odwiedziło 1,55 mln internautów, którzy wykonali na stronie 15,05 mln odsłon i spędzili średnio po trzy godziny i 16:08 minuty. Zaznaczmy, że dla wszystkich serwisów związanych z nadawcami telewizyjnymi, styczeń jest okresem między jesienną a wiosenną ramówką.

Wśród aplikacji VoD liderem zasięgowym jest mobilna Ipla z 680 tys. użytkowników w minionym miesiącu. Wyprzedza aplikację Playera (640,4 tys. użytkowników i 30,84 mln odsłon) i desktopową Iplę (263,2 tys. użytkowników). Aplikacja Showmaxa zanotowała lepszy wyniki niż aplikacja Netflixa (187,7 tys. odwiedzających wobec 127,7 tys.).

Dla większości aplikacji nie ma statystyk odsłon i średniego czasu korzystania.

Na komputerach VoD.pl odwiedziło 3,44 mln internautów, którzy wykonali na stronie 16,9 mln odsłon i spędzili na nim średnio po 42:23 minuty. Natomiast serwis VoD.TVP.pl przy 2,15 mln użytkowników osiągnął 29,55 mln odsłon oraz cztery godziny i 26:32 minuty przeciętnego czasu korzystania.

Po ponad 20 mln odsłon zanotowały też sekcja Premium Cda.pl (22,58 mln), Netflix (25,33 mln), Player.pl (22,28 mln) i Showmax (25,05 mln). Na Ipla.tv przeciętny użytkownik spędził cztery godziny i 9:42 minuty, a na Playerze - dwie godziny i 34:15 minuty.

Z kolei na smartfonach i tabletach liderem we wszystkich statystykach jest VoD.TVP.pl, który zanotował 1,27 mln użytkowników, 14,28 mln odsłon oraz godzinę i 37:58 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

VoD.pl przy 1,08 mln użytkowników miał 3,36 mln odsłon i 10:11 minuty średniego czasu korzystania. Natomiast na Ipla.tv przeciętny odwiedzający spędził nieco ponad 37 minut.

W skali roku VoD.pl zanotował niewielkie spadki - o 0,42 pkt proc. zasięgu, 57,6 tys. odsłon i 67 sekund średniego czasu korzystania (to 2,9, 0,2 i 2,8 proc. w dół). Z kolei serwis VoD.TVP.pl zyskał 2,52 pkt proc. zasięgu, 18 mln odsłon i prawie 24 minuty przeciętnego czasu korzystania (to wzrosty o 28,5, 69,7 i 12,2 proc).

Jeszcze większe wzrosty procentowe osiągnęła witryna WP.tv (w której dostępne są m.in. filmy, seriale i programy z Telewizji WP) - o 7,85 pkt proc. zasięgu i 7,63 mln odsłon (czyli 335,5 i 594,2 proc.). Z kolei Netflix zyskał 3,69 pkt proc. zasięgu, 16,06 mln odsłon i 2:52 minuty średniego czasu korzystania (to 149,4, 172,3 i 28,4 proc. w górę).

Ipla.tv miała o 0,49 proc. zasięgu, 3,08 mln odsłon i 47:30 minuty średniego czasu korzystania więcej niż rok wcześniej. Natomiast Player.pl zanotował spadek o 1,68 pkt proc. zasięgu, 5,54 mln odsłon oraz godzinę i 40 minut przeciętnego czasu spędzonego przez użytkowników.

Rok temu w badaniu Gemius/PBI nie było jeszcze wyodrębnionej sekcji Premium na Cda.pl, natomiast Showmax ruszył w połowie lutego ub.r.

Zasięg mobilnej aplikacji Ipli wzrósł w skali roku o 1,5 pkt proc. (czyli 161,3 proc.), a aplikacji Netflixa - o 0,24 pkt proc. (a więc 109,1 proc.).

Z kolei aplikacja Playera straciła 0,68 pkt proc. zasięgu (22,9 proc. w dół), a aplikacja desktopowa Ipli - 0,37 pkt proc. (to spadek o 29,2 proc.).

Dołącz do dyskusji: VoD.pl liderem. TVP.pl przed Playerem, Netflix przed Showmaxem i Iplą (ranking serwisów i aplikacji VoD)

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hmmm
Przyczyniłem się do wzrostu TVP bo od tego roku Koronę Królów śledzę;)
odpowiedź
User
Kamila
Ja też nawet oglądałem na TVP vod jakieś materiały. Ale poraża tam bardzo duża ilość reklam
odpowiedź
User
Kamila
Oglądalność vod WP.pl raczej naciagana z przeklikow na stronie głównej i z poczty. Nigdy nic ciekawego tam nie znalazlam
odpowiedź