SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jedynka wyprzedziła reklamowo Trójkę, liderem RMF FM przed Radiem ZET (Top10)

Wydatki na reklamę radiową w 2021 roku cennikowo wzrosły o blisko 8 proc., do 9,4 mld zł. Najwyższy wzrost przychodów reklamowych osiągnęła Jedynka, z kolei Trójka zanotowała spadek o ponad jedną czwartą. Zdecydowanym liderem jest RMF FM.

W okresie od stycznia do grudnia 2021 roku stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 9,39 mld zł, czyli o 7,8 proc. więcej niż w 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto Kantar Media, bez rabatów).

Liderem wpływów reklamowych na rynku radiowym było RMF FM, z przychodami w kwocie 2,93 mld zł, wyższymi rok do roku o 9.2 proc. Drugie pod tym względem Radio Zet zwiększyło je o 9,4 proc., do 1,68 mld zł.

Podium zamyka Program I Polskiego Radia. Ta rozgłośnia zarobiła na reklamach 440,4 mln zł i zanotowała największy w czołówce wzrost wpływów reklamowych – wyniósł on 64 proc.

Kolejna w zestawieniu radiowa Trójka miała w 2021 roku 324,5 mln zł przychodów z reklam. Były one niższe rok do roku o 27,6 proc.

Tok FM na reklamach zarobiło 232,6 mln zł (+16,9 proc.), Vox FM – 184,7 mln zł (-5,4 proc.), Eska Warszawa – 133,7 mln zł (+9,7 proc.), RMF Classic – 133 mln zł (+15,3 proc.), Eska Wrocław – 122,9 mln zł (+8,8 proc.) i Eska Poznań – 116,6 mln zł (+14,6 proc.).

 

Dołącz do dyskusji: Jedynka wyprzedziła reklamowo Trójkę, liderem RMF FM przed Radiem ZET (Top10)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Stefan
Trójce spada wszędzie. Od kilku tygodni nie słucham jej już rano, bo jest tam coraz mniej informacji.
0 0
odpowiedź
User
AS
I w nagrodę za utratę ponad 1/4 budżetu reklamowego prezes Kamińska została utrzymana na stanowisku. Logiczne :D
0 0
odpowiedź
User
Stefan
I w nagrodę za utratę ponad 1/4 budżetu reklamowego prezes Kamińska została utrzymana na stanowisku. Logiczne

Zapadła gdzieś decyzja, by ją trzymać, ale przecież nie była to wola Czabana, tylko innych czynników.
0 0
odpowiedź