SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kolejna organizacja podpisuje Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej

Polskie Stowarzyszenie Public Relations dołączyło do sygnatariuszy Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej. Tym samym rekomenduje jej standardy i rozwiązania swoim członkom oraz innym uczestnikom rynku. 

Księga to zbiór rekomendacji, narzędzi i wzorów dokumentów do wykorzystania w dziewięciu kategoriach komunikacji marketingowej. Składa się z rozdziałów: wytyczne ogólne, komunikacja full service, digital, PR, eventy, media, produkcja filmów reklamowych, branding, incentive travel oraz badania.

Zobacz: Bank BNP Paribas sygnatariuszem Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej. Oto kluczowe rekomendacje z dokumentu

Czym jest Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej

Sygnatariuszem Księgi zostało właśnie Polskie Stowarzyszenie Public Relations.  - Osobiście korzystałem już w praktyce z tych materiałów w postępowaniach na usługi PR oraz brandingowe. Zapewniam z autopsji, że sprawdzają się także w sektorze publicznym – komentuje Cyprian Maciejewski, prezes PSPR.

Celem Białej Księgi branży jest wsparcie codziennej współpracy reklamodawców i agencji, tak, by była efektywna i partnerska, zgodna z najlepszymi praktykami.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

– Wszyscy powinniśmy działać wedle możliwie skodyfikowanych, jednolitych norm, w oparciu o zbudowane na ich podstawie praktyczne narzędzia. Posadowione na wieloletnich doświadczeniach, etyce, a także odpowiednich standardach rynkowych wynikających z samoregulacji lub wytycznych prawnych. Biała Księga jest wypróbowanym już elementarzem, po który warto regularnie sięgać w pracy dyrektora czy specjalisty PR –  dodaje Maciejewski.

W rozdziale dotyczącym przetargu na usługi public relations znalazły się m.in.: źródła wiedzy o rynku, wytyczne do realizacji przetargów na PR, w jednym z dwóch rekomendowanych modeli, rekomendacje (o ochronie praw autorskich, efektywnej komunikacji z partnerami w przetargu) oraz kryteria ocen. Ponadto załączono wzory dokumentów: dwustronnej umowy o zachowaniu poufności (NDA), zapytania o informację, wzór briefu, opis mierników sukcesu kampanii PR i słownik kluczowych pojęć.

Dołącz do dyskusji: Kolejna organizacja podpisuje Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl