SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PMPG Polskie Media przy niższych wpływach osiągnęła o 74 proc. wyższy zysk. „Transfer działalności wydawniczej do internetu”

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media (właściciel m.in. tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”) zanotowała 11,44 mln zł wpływów ze sprzedaży (4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 2,45 mln zł zysku netto (wobec 1,41 mln zł w pierwszym kwartale ub.r.).

Przychody gotówkowe PMPG Polskie Media zmalały w skali roku z 11,49 do 10,75 mln zł, a wpływy barterowe wzrosły z 402 do 685 tys. zł. Natomiast przychody określone jako pozostałe zwiększyły się z 687 tys. zł do 1,28 mln zł.

- Spadek gotówkowych przychodów Grupy wynika z transferu działalności wydawniczej do internetu gdzie odnotowuje pozytywne rezultaty ale mniejsze niż dla działalności tradycyjnej. Jednak fakt ten nie wpływa na rentowność ponieważ znacznemu obniżeniu ulegają też koszty produkcji - uzasadnia firma w raporcie finansowym.

Koszty własne sprzedaży zmalały z 4,81 do 4,38 mln zł, koszty sprzedaży - z 3,51 do 3,32 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 870 do 241 tys. zł. Natomiast koszty finansowe wzrosły ze 105 do 735 tys. zł.

Zysk netto PMPG Polskie Media wyniósł 2,45 mln zł, wobec 1,41 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 74 proc.

- Dobre wyniki wypracowane w I kwartale potwierdzają skuteczność naszej strategii transformacji cyfrowej wydawnictwa w kierunku mediów internetowych. Z sukcesem rozwijamy treści i osiągamy coraz lepsze zasięgi, dzięki czemu z nawiązką niwelujemy spadki na rynku tradycyjnej prasy - komentuje Michał Lisiecki, prezes i główny akcjonariusz PMPG Polskie Media.

Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 37 371 egz. (19,5 proc. mniej niż rok wcześniej), a „Wprost” - 16 160 egz. (po spadku o 16 proc. w skali roku).

Firma podaje, że w minionym kwartale jej serwisy internetowe Wprost.pl, DoRzeczy.pl, SuperHistoria.pl i Film.com.pl zanotowały 4,5 mln użytkowników (61 proc. więcej niż rok wcześniej) i średnio 32,8 mln odsłon miesięcznie (trzy razy więcej niż przed rokiem).

Na koniec marca br. zobowiązania długoterminowe PMPG Polskie Media wynosiły 1,08 mln zł, wobec 1,19 mln zł na koniec ub.r. i 1,7 mln zł na koniec marca ub.r. Natomiast zobowiązania krótkoterminowe miały wartość 16,29 mln zł, po minimalnym spadku w skali roku.

Pod koniec ub.r. PMPG Polskie Media kupiła za 11,9 mln zł 50,1 proc. udziałów spółki Orle Pióro (wydawca „Do Rzeczy). Głównym akcjonariuszem PMPG jest Michał Lisiecki - ma 60 proc. akcji firmy.

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media przy niższych wpływach osiągnęła o 74 proc. wyższy zysk. „Transfer działalności wydawniczej do internetu”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jan kowalski
Ujemny cash flow operacyjny, wynik nadmuchany rozwiązanymi odpisami, większy zadłużenie kredytowe -> nie jest dobrze
odpowiedź