SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Płatna telewizja zyska subskrybentów, ale mniej zarobi

W latach 2018-2024 globalna liczba subskrybentów płatnej telewizji zwiększy się o 60 milionów, do 1,08 miliarda - prognozuje firma badawcza Digital TV Research.

Najwięcej subskrybentów płatnej telewizji w latach 2018-2014 ma przybyć w Chinach i Indiach - odpowiednio 19 milionów i 26 milionów. Za to w USA ich liczba spadnie o 14,4 miliona.

Wspomniane Chiny i Indie razem odpowiadają za połowę liczby subskrybentów płatnej telewizji na świecie. Dominującą pozycję, z ok. 1/3 udziału w rynku, mają do 2024 r. utrzymać Chiny. Do Indii ma natomiast należeć 17 proc. rynkowego udziału.

W rozbiciu na platformy płatnej telewizji, najszybciej rozwija się IPTV. W 2024 r. ma ona mieć już 357 milionów subskrybentów, czyli o 100 milionów więcej niż w 2018 r. Płatna IPTV za pięć lat ma być obecna w co piątym gospodarstwie domowym na świecie, podczas gdy jeszcze na koniec 2010 r. jej udział wynosił zaledwie 2,5 proc., a na koniec 2018 r. - 15,4 proc.

Globalny przychód z płatnej telewizji swój najwyższy pułap osiągnął w 2016 r. - 205 miliardów dolarów. Według Digital TV Research, do 2024 r. wartość rynku spadnie do poziomu 171 miliardów dolarów, niższego nawet niż w 2010 r., pomimo że w latach 2010-2024 liczba subskrybentów płatnej telewizji na świecie ma wzrosnąć o 359 milionów.

Dołącz do dyskusji: Płatna telewizja zyska subskrybentów, ale mniej zarobi

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rycho
W USA będzie spadać bo ceny kanałów płatnych szybują znacznie szybciej niż inflacja i są bardzo wysokie.
Średnia opłata za samą telewizję kablową to 150 dolarów za miesiąc dlatego ludzie uciekają do ofert na internecie.
odpowiedź