Oto jak Lidl i Biedronka odbijają sobie „wojnę cenową”. Dane zaskakują
W kwietniu sieci Biedronka i Lidl najmocniej spośród detalistów podniosły ceny podstawowych zakupów – wynika z badania koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Ceny skoczyły w siedmiu na trzynaście badanych sieci, liderem niskich cen był w ubiegłym miesiącu Auchan.
Ostatnie miesiące były czasem ostrej rywalizacji cenowej między Biedronką a Lidlem. Główni konkurenci w komunikacji marketingowej zdecydowali się na bezpośrednie starcia, licytując się na to, kto oferuje Polakom najtańsze zakupy. To musiało jednak w końcu odbić się na ofercie, co widać w kwietniowych danych ASM Sales Force Agency, agencji przygotowującej comiesięczne dane na temat cen koszyka podstawowych produktów.
Dyskonty podnoszą ceny
W kwietniu ceny koszyka podstawowych zakupów były w Biedronce wyższe miesiąc do miesiąca o 11,16 proc, a w Lidlu o 12,22 proc. - wynika z danych ASM Sales Force Agency, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
W kwietniu najtańsze zakupy można było zrobić w Auchan, gdzie cena koszyka zakupów to 227,27 zł. Najdrożej było zaś w Intermarche, gdzie za zakupy trzeba było płacić 322,12 zł – pokazują dane ASM Sales Force Agency.
W siedmiu na trzynaście badanych przez ASM sieci ceny w kwietniu były wyższe niż w marcu. Taniej było tylko w Netto (o 3,9 proc.), Auchan (o 4,38 proc.), Kauflandzie (o 7,02 proc.). Minimalnie niższe ceny miesiąc do miesiąca odnotowano także w Dino, Polomarkecie i Aldi.
Zobacz: Ta niemiecka sieć ma najtańszy koszyk produktów
W kwietniu najtańsze zakupy oferowały hipermarkety, gdzie koszyk produktów to koszt 281,79 zł. Najdrożej znów jest w kanale e-grocery – tam koszyk kosztował w kwietniu średnio 351,38 zł. Największy wzrost cen widoczny jest w dyskontach (10,92 zł).
W badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso, wędliny i ryby, napoje, słodycze, piwo, chemia domowa, kosmetyki i inne). ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce.
Dołącz do dyskusji: Oto jak Lidl i Biedronka odbijają sobie „wojnę cenową”. Dane zaskakują