SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

GfK Polonia wprowadziła do Polski nowe badanie konsumpcji mediów

GfK Single Source Panel to jednoźródłowe, nieoparte na pamięcirespondenta badanie konsumpcji radia, prasy, telewizji, internetu,kina, direct mailingu oraz produktów i usług. Dane, jakie możedostarczyć nowy pomiar są unikalne.

GfK Polonia wykorzysta w badaniu urządzenie EMM, któreprzypomina z wyglądu telefon komórkowy. Wystarczy, że respondentnosi je przy sobie. Urządzenie, opracowane przez włoską firmę GrupyGfK - GfK Eurisko, opierając się na metodzie porównywania dźwięków(tzw. sound matching), nagrywa co szóstą sekundę dźwięku. W tensposób dostarcza danych o słuchalności radia i oglądalnościtelewizji. EMM jest wyposażone w skaner kodów kreskowych(czytelnictwo prasy) i dyktafon (m.in. pomiar konsumpcji kina).Badanie uzupełni analiza konsumpcji produktów i usług prowadzonametodą CAPI (wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo).

GfK Polonia oficjalnie wprowadziła badanie do Polski 18 wrześniapodczas konferencji w kinie Silver Screen w Warszawie.

"Polski rynek mediów i badań jest szeroko otwarty na innowacje,dlatego właśnie teraz zdecydowaliśmy się wprowadzić takzaawansowany metodologicznie produkt jak GfK Single Source Panel" -powiedziała Agnieszka Sora, dyrektor zarządzający GfK Polonia. -"Zgodnie z naszą misją "Growth from Knowledge", naszym głównymcelem jest dostarczanie wiedzy, dzięki której nasi klienci będąmogli rozwijać swoje przedsiębiorstwa. Dane dostarczone przez nowypomiar będą ważnym źródłem wiedzy zarówno dla domów mediowych, jaki wydawców, nadawców czy reklamodawców".

Unikalne dane stworzą możliwość optymalizacji kampaniimultimedialnych, cross-mediowej częstotliwości kontaktów ibudowania zasięgu. Pozwolą analizować współkonsumpcję mediów nadużych grupach demograficznych i konsumenckich. Dzięki urządzeniuEMM będzie można zbadać także oglądalność telewizji poza domem(tzw. out of home viewing). Po raz pierwszy w Polsce GfK SingleSource Panel umożliwi minutowe badanie słuchalności radia, a wprzypadku prasy, oprócz tradycyjnych danych, dostarczy takżeinformacje o czasie czytania i liczbie kontaktów z wydaniem. Wprzypadku kina będziemy mogli poznać termin, czas spędzony w kinieoraz tytuł filmu - czytany w komunikacie.

Badanie będzie się składało z dwóch etapów. Pierwszy z nich maruszyć na wiosnę 2008 roku, a drugi planowany jest w czwartymkwartale 2008 roku.

Polska to drugi kraj w Europie, w którym będzie dostępne GfKSingle Source Panel. Od 2006 roku badanie z powodzeniem oferuje GfKwe Włoszech. Wśród kilkudziesięciu klientów są m.in.: duże domymediowe, media i reklamodawcy.

Dołącz do dyskusji: GfK Polonia wprowadziła do Polski nowe badanie konsumpcji mediów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl