SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencje reklamowe mówią „nie” pracy dla sektora paliw kopalnych

Grupa tysiąca agencji reklamowych podpisała wspólną deklarację odrzucenia potencjalnych propozycji pracy dla firm z branży paliw kopalnych, tzw. Big Oil. 

Clean Creatives, wielokrotnie nagradzana grupa prowadząca kampanię przeciwko aktywności sektora paliw kopalnych w reklamie i PR, w Dniu Ziemi ogłosiła deklarację1000 agencji kreatywnych z całego świata. Zobowiązały się one do odrzucenia propozycji przygotowywania  kampanii reklamowych dla sektora Big Oil. Sygnatariuszami deklaracji zostali Mother New York i Lucky Generals, a także Allison i Gale.

W ramach nagłośnienia swojej inicjatywy, Clean Creatives przygotował prześmiewczy spot na Dzień Ziemi

W ciągu ostatnich trzech lat Clean Creatives była aktywna na polu nagłaśniania szkodliwych działań firm z branży paliw kopalnych, których celem jest kształtowanie opinii publicznej za pośrednictwem takich narzędzi jak dezinformacja i greenwashing. Big Oil przygotowywał te kampanie z agencjami reklamowymi i PR. Jak opisuje Clean Creatives, są to Omnicom Group, WPP, Interpublic Group (IPG), Publicis Groupe, Dentsu i Havas.

Zobacz: Ponad 450 naukowców wzywa agencje PR i reklamowe, żeby przestały obsługiwać firmy z branży paliw kopalnych

Big Oil to potoczna nazwa grupy największych prywatnych firm naftowych na świecie. Na tej liście wymienia się Shell, BP, ExxonMobil, TotalEnergies czy Chevron Texaco.

Dołącz do dyskusji: Agencje reklamowe mówią „nie” pracy dla sektora paliw kopalnych

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Rozumiem, że wszyscy w tych agencjach swoje Tesle ładujecie z paneli... no właśnie jakich paneli bo do budowy paneli fotowoltaicznych używane są elementy pochodzące z ziemi.
4 0
odpowiedź
User
ci
Znaczy się feudalne kopalnie kobaltu i litu w afryce - być dobre.
Płacenie 1 dolara dziennie afrykańskim dzieciom za pracę w kopalni - również być dobre.
No więc nagłaśniamy i my: menadżerowie agencji reklamowych - to zdegenerowane i chciwe kanalie.
Ci polscy menadżerowie - również
6 0
odpowiedź
User
UJA TAM
Rozumiem, że wszyscy w tych agencjach swoje Tesle ładujecie z paneli... no właśnie jakich paneli bo do budowy paneli fotowoltaicznych używane są elementy pochodzące z ziemi.

Rowerami jeżdżą, latawcami się przemieszczają, używają rzek do transportu drzewa..
1 0
odpowiedź