SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

46 mln zł miesięcznie na reklamy w telewizji o środowisku naturalnym

Prawie 46 mln złotych warta jest miesięczna emisja reklam telewizyjnych zawierających przekazy środowiskowe - wynika z raportu “Eko Echo”. Analizie poddano w nim 227 kreacji reklamowych emitowanych przez 15 miesięcy w polskich stacjach telewizyjnych.

We wrześniu 2022 roku koderzy firmy monitorującej rynek reklamowy Kantar Media, na podstawie specjalnie przygotowanej instrukcji, rozpoczęli oznaczanie wszystkich reklam telewizyjnych, które w jakikolwiek sposób odwoływały się do ekologii i środowiska naturalnego. 

Wyłonione w ten sposób eko-przekazy zostały poddane szczegółowej analizie. Sprawdzono, które branże są częściej nadawcą eko-komunikatów, jakie wyzwania środowiskowe są w nich podejmowane. W analizie semiotycznej wyłonionych zostało 13 kodów komunikacyjnych, czyli sposobów, w jaki sposób
reklamodawcy mówią w swych reklamach o kwestiach środowiskowych.

Najwięcej reklam aut i sprzętu AGD

Reklamy telewizyjne w badanym okresie pojawiły się w telewizji łącznie 322 037 razy, a wydano na nie (według cenników reklamowych) prawie 731 mln złotych. Argumentów środowiskowych najczęściej używała branża motoryzacyjna (promując samochody niskoemisyjne lub elektryczne), firmy energetyczne, a także producenci sprzętu AGD i środków czystości.

Suplementem do raportu jest prawny poradnik dotyczący unikania greenwashingu, dzięki któremu można sprawdzić, czy eko-komunikaty są zgodne z chroniącymi konsumentów istniejącymi normami oraz normami wynikającymi z opublikowanej w marcu br. Dyrektywy UE „green claims”, która do marca 2026 r. będzie musiała znaleźć odzwierciedlenie w polskich przepisach prawnych.

Raport “Eko Echo” jest owocem współpracy agencji Lata Dwudzieste, Kantar Media, Semiotic Solutions oraz Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego. Raport ma być podstawą do kreowania strategii komunikacji marek, które zamierzają odwoływać się do wartości związanych z ekologią i środowiskiem naturalnym, jednocześnie unikając ryzyk greenwashingu.

Dołącz do dyskusji: 46 mln zł miesięcznie na reklamy w telewizji o środowisku naturalnym

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl